קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – היום כבר ברור שכל אתר אינטרנט צריך לדאוג לדירוגו בגוגל, ואחת הדרכים להגדיל את העסק שלכם זה ללא ספק באמצעות קידום האתר, או איך אומרים "זה הקטן גדול יהיה", עסקים רבים הבינו זאת וכתוצאה מכך אני מקבל פניות רבות של בעלי עסקים קטנים לשאלות שחוזרות על עצמן:

שאלות נפוצות ששאלו אותי על קידום אתרים לעסקים קטנים

  • האם קידום אתרים טוב לעסק קטן?
  • לא צריך תקציב ענק לקידום אתרים?
  • כמה עולה קידום אתרים לעסקים קטנים?
  • איך מצליחים לשפר את הדירוג של האתר בעמוד הראשון בגוגל?
  • האם אפשר לקדם את האתר לבד?
  • מהם הפעולות החשובות בקידום אתר לעסק קטן?

כל אלה, ורבות אחרות, הן שאלות טובות; אולם תחילה יש להבין כי קידום אתרים לעסקים קטנים הוא חלק מתהליך שיווק כולל הנפרש לאורך זמן רב.

אי אפשר פשוט לעשות קידום אתרים ולעצור אותו אחרי שמקבלים תוצאות; ממש כפי שאי אפשר להפריד לחלוטין בין פעולות המתבצעות במסגרת ולטובת קידום האתר ובין אפיקי פרסום ושיווק אחרים.

האם קידום אתרים טוב לעסקים קטנים?

קידום אתרים הוא קריטי לעסקים קטנים שרוצים לגדול, או להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלהם ללא קניית הגולשים על בסיס זמני "השאלה" מגוגל / ערוצי שיווק אחרים.

קידום האתר בצורה אורגנית להבדיל מערוצי שיווק אחרים שנשקיע בהם, זה השקעה שמשתלם יותר לטווח ארוך, גם כאשר נפסיק את הקידום / נוריד תקציב, התוצאות לא יפלו בן רגע, להבדיל מקמפיין PPC (ממומן) שברגע שנעצור את הקמפיין התנועה לאתר תעלם.

מה זה קידום אתרים לעסקים קטנים?

קידום אתרים לעסקים קטנים הוא תהליך של שיפור נוכחות האתר של העסק הקטן שלכם ב-SERP (תוצאות החיפוש של גוגל), כך שאתם מדורגים גבוה ונראה בשאילתות חיפוש הקשורות למה שאתם מוכרים.

קידום אתרים לעסקים קטנים מאתגר ללא ספק, למרות שהעסק קטן התחרות עדיין יכולה להיות גדולה, ואפשר למצוא את האתר שלכם באותו סקאל מול מתחרים בעלי תקציב גדול יותר, כשאתם לעצמכם עם תקציב קטן יחסית.

מחיר קידום אתרים לעסק קטן

הדילמה בין האם להשקיע את הכסף בקידום אורגני או באפיק שיווק אחר, עשויה להיות קריטית עבורכם תנו לי לעשות לכם שכל, איך לבחור תקציב מתאים לפרויקט ואיך להוזיל עלויות:

איך הייתי מייעל תקציב של 800-2000 ש"ח:

  • הייתי משקיע בעלויות חד פעמיות של אופטימיזציה על בסיס שעתי.
  • הייתי כותב מעט תוכן בעצמי.
  • הייתי משקיע במחקר מילות מפתח של זנב ארוך.
  • הייתי משקיע את התקציב החודשי אחרי חודשיים בקישורים זולים.

היתרון שלכם בקידום = בידול עסקי

אילו בעיות העסק שלכם פותר ללקוחות? חשוב לדעת מי קהל היעד, ואיזו בעיה עבורם העסק שלכם פותר.

שאלות שחשוב לשאול:

איך, מתי ואיפה הלקוחות מחליטים שהם צריכים את המוצר או השירות שלכם?

האם זה מחוץ לבית, באמצעות הטלפון הנייד שלהם? האם זה בבית באמצעות מחשב שולחני או טאבלט?

האם זה מונע על ידי רצון אישי, כמו אוכל טוב לאכול או מקום נהדר לבלות בו?

או שזה נגרם מאירוע מפריע כמו בעיה ביתית או אישית?

שאלות אלו צובעות את השפה שהלקוחות שלכם ישתמשו כדי למצוא את העסק שלכם .

מידע זה יניע את מחקר מילות המפתח שלכם ויצירת תוכן, בין שאר המשימות.

אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך שלי לביצוע מחקר מילות מפתח בו אני מפרט בצורה מקיפה יותר, איך מבצעים מחקר מילות מפתח מא' ועד ת'.

קצת פרקטיקה? ככה מקדמים אתרים לעסקים קטנים;

בניית אתר עם נוכחות דיגיטלית מדויקת

בואו נהיה כנים, כנראה שהאתר שלכם לא יהיה ה'מונה ליזה' של אתרי האינטרנט.

זה לא צריך להיות מושלם לחלוטין, אבל זה צריך לעמוד בסטנדרטים מסוימים.

לדוגמה, מבנה האתר, מהירות הטעינה והאבטחה חשובים מאוד עבור כל סוגי SEO, וגם חווית משתמש.

ישנם אפשרויות רבות כיום במשק לבניית אתרים, בין אם זה בניית אתר בחינם, או בניית אתרים בעיצוב אישי שזה כבר פתרון קצת יותר יקר(;

מיתוג בתקציב נמוך

דיברנו על זה שוב ושוב: מיתוג חשוב מאוד לקידום אתרים. מיתוג פירושו דברים כמו הלוגו והתיוג שלכם.

האם הם מייצגים את החברה שלכם ללא הסבר נוסף?

מה חושפים הלוגו והתיוג שלכם על הערכים שלכם ועל תחום ההתמחות שלכם?

הכל עניין של הכרה והדרך התודעתית בה הגולש תופס את העסק שלכם לכן זה חשוב לא פחות לקידום אתרים לעסקים קטנים כמו לחברות גדולות.

קידום לפי האזור שלכם – "הבית שלכם הוא המקום בו הסיפור שלכם מתחיל"

קידום לוקאלי זה קידום למעשה אשר מתבסס על מיקום גיאוגרפי. כאשר גולש מסויים מחפש לדוגמא: "מנעולן בתל אביב" אז הוא מבצע חיפוש שנקרא "לוקאלי".

תקדמו את המילות מפתח הרלוונטיות אליכם לפי אזור המגורים שלכם, במיוחד אם תשימו את מילת המפתח + אזור המגורים על דף הבית, זה יחזק את הסיכוי שלכם להתקדם גבוהה בתקציב נמוך.

כדי לעזור לגוגל להבין את המיקום של העסק שלכם ולהציג אתכם בתוצאות המקומיות הנכונות, חשוב שתייצנו את הכתובת באזורים מסוימים באתר כמו; עמוד צור קשר, עמוד אודות, תפריטים ובפלטפורמות שונות בהם אתם מפרסמים ליישר קו על אותה כתובת.

צרו דף יצירת קשר

מלבד מנועי החיפוש, חיוני שהלקוחות (הפוטנציאליים) שלכם ידעו כיצד הם יכולים ליצור איתכם קשר.

תמיד הוסיפו פרטי הקשר שלכם במקומות שבהם המשתמשים מצפים למצוא אותם – למשל בתפריט התחתון של האתר שלכם – וכמובן, בדף יצירת הקשר שלכם.

פרטי יצירת קשר אצלי באתר

נתונים מובנים של עסקים מקומיים

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על קידום אתרים לעסקים קטנים, אבל יש אחד מאוד ברור: ה-NAP שלכם, (NAP Name, Address, and Phone number) ובעברית מייצג: שם, כתובת, מספר טלפון. במקרה של עסק מקומי, פרטים כמו כתובות, מספרי טלפון, קואורדינטות גיאוגרפיות, שעות פתיחה וכו', צריכים להיות נכונים בכל עת.

הדרך הטובה ביותר להציג את הפרטים הללו בצורה ברורה למנועי החיפוש היא באמצעות נתונים מובנים (סכמה) של עסק מקומי שמוסיפים לאתר.

הסכמה הינה קוד שמזריקים לHTML של האתר, מומלץ להיעזר על ידי צוות מקדמי אתרים מקצועי לביצוע ההכנה והיצירה, אומנם יש סרטוני יוטיוב רבים המסבירים על הטמעה של סכמה, אך ישנם פרטים רבים שהם מחסירים שמשפיעים על דירוג ובריאות האתר, ולכן אני לא ממליץ לכם לנסות את זה בבית (;

דוגמא לסכמה של עסק מקומי

גוגל לעסק שלי

Google לעסק שלי (GMB) הוא פרופיל חינמי שתוכל להגדיר כדי לעזור לקדם את העסק שלכם בתוצאות החיפוש ובמפות Google.

תוצאה של גוגל לעסק שלי קידום אתרים

הכלי הרשמי הזה של גוגל באמת יכול לעזור לכם לדרג באזור הגיאוגרפי הספציפי שלכם .

לא רק זה, אלא שהכלי גם נותן לכם כמות עצומה של אפשרויות לנהל ולשפר את הרישומים שלכם . על ידי יצירת רישום ב-GMB תוכל ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם ולמצוא תובנות לגבי האופן שבו הם מקיימים אינטראקציה עם העסק שלכם ב-Google. אתם יכולים להוסיף תוספות כמו תמונות ושעות פתיחה גם לפרופיל שלכם .

כתבו תוכן עם ערך והצעה ברורה לגולש

כאשר אתם רוצים לדרג עבור מונח חיפוש, חשוב לכתוב תוכן שמותאם לקידום האתר וכוונת המשתמש. גוגל היא קצת כמו מייצר שידוכים – בסופו של דבר, הם רק מנסים לחבר משתמשים עם הדברים שהם מחפשים.

לכן, אתם צריכים להבהיר מה העסק שלכם עושה, ואיך הפתרון של העסק שלכם יכול לעזור לגולשים של גוגל ואתם יכולים לעשות זאת, על ידי כתיבה עליו.

לפני שאתם צוללים פנימה ומתחילים לכתוב, עליכם לשקול את הנישה שלכם ולאילו מילות מפתח אתם רוצים למקד. כך תוכלו להתמקד בהכנת התוכן האסטרטגי שאתם צריכים.

מצאו את הנישה שלכם ואת מילות המפתח הארוך שלכם

בסדר, יש עוד שתוכל לעשות כדי להבליט את העסק שלכם. קביעת הנישה שלכם היא חיונית עבור עסקים מקומיים או קטנים.

כאשר אתם מכירים את הנישה שלכם, אתם יכולים להדגיש מה מייחד את המותג או המוצרים שלכם, ולכן לשפר את הסיכויים שלכם לדרג טוב עבורם.

אם יש לך נישה ברורה, אתם יכולים להתחרות מקומית עם מותגים לאומיים גדולים – למרות תקציבי הפרסום שלהם במיליוני דולרים.

התחילו לייצר תוכן מעולה

קידום אתרים לעסקים קטנים יקבל דחיפה משמעותית מהתוכן הנכון. יותר מדי בעלי עסקים קטנים פשוט שמים את המוצרים ופרטי ההתקשרות שלהם באתר האינטרנט שלהם ומשאירים את זה כך. אבל יש עוד כל כך הרבה מה לספר ולשתף!

התמקד ביצירת רושם ראשוני מדהים על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

כתוב על העסק שלכם, המטרות העסקיות שלכם, כמה המוצרים שלכם מעולים ודברים כאלה.

אתם יכולים גם לדון בהתפתחויות בשוק או באירועים הקשורים לעסק שלכם.

אלו הם רק כמה טיפים לאסטרטגיית תוכן לקידום האתר שלכם.

בעת כתיבת התוכן שלכם, היה מציאותי לגבי הסיכויים לגרום לתוכן זה לדרג בחיפוש.

אם אתם בשוק תחרותי מאוד, אז תבין שהתוכן שלכם בפני עצמו לא יעשה את כל העבודה ויביא אותך למקום ה-1 בגוגל, מעבר לתוכן נדרשת הכוונה רחבה יותר של האתר ועוד חיבור של אלמנטים רבים.

לכן נהל את הציפיות שלכם נכון, שכנראה והתוכן יעבוד טוב מאוד ככלי שיווקי לקליטת לקוחות מהרשתות החברתיות וגוגל עסקים (Gmb).

בחירת מילות המפתח הנכונות

לעסקים קטנים ללא תקציב גדול, אני תמיד ממליץ ללכת על מילות המפתח שנקראות מילות מפתח זנב ארוך.

מילות מפתח זנב ארוך מהתיבת חיפוש של גוגל

*בתמונה ניתן לראות בתיבת חיפוש של Google ביטויים (מילות מפתח) נוספים, לצורך המחשה נניח שאתם עובדים כמנעולנים, אז הביטוי מנעולן בתל אביב הינו המילת מפתח זנב ארוך, ומילות מפתח (זנב ארוך) נוספות יהיו: מנעולן בתל אביב 24 שעות, מנעולן בתל אביב מומלץ, והילך..

אז יש לנו מילות מפתח, יש לנו תוכן איך נעלה לאתר?

הרבה שאלו אותי אייל, מה עדיף כאשר אני מעלה תוכן לאתר לעלות כפוסט לבלוג או דף, התשובה שלי תמיד אחת, הגולש לפני הכל.

בראש ובראשונה ודאו שהתוכן שעליו תכתבו זה נושאים שאנשים רוצים לדבר עליהם ולקרוא, שהתוכן אכן מעניין את הגולשים או שיגרמו לאנשים לדבר על העסק שלכם בצורה חיובית.

מדיה חברתית

אמנם אתם באמת יכולים למכור את המוצרים שלכם בפלטפורמות מדיה חברתית, אבל ברוב המקרים אני ממליץ להשתמש במדיה חברתית לצורך מודעות למותג או כדי להוביל לקוחות פוטנציאליים לאתר שלך למכירה.

שימוש במדיה חברתית כעסק קטן הוא קידום המותג שלכם, החברה שלכם והמוצרים שלכם כדי לבסס את התדמית שלכם וכדי לקבל את התנועה הנכונה לאתר החברה שלכם.

בשימוש בדרך זו, מדיה חברתית יכולה באמת לעזור לקידום אתרים לעסקים קטנים.

אני אוהב להשוות את המדיה החברתית לשוק שבו כל בעלי הדוכנים מכירים אחד את השני ולקוחות גולשים במוצרים. בשלב מסוים, מישהו יגיד למבקרים אחרים לאן ללכת בשביל מוצר:

"הגבינה שם טעימה", "אתה באמת צריך לבדוק את הפירות שם", דברים כאלה.

אז תוודאו שאנשים יתחילו לדבר עליכם. ותתחילו לדבר על עצמכם באינטרנט, כדי לגרום לאחרים להתחיל לדבר איתכם בפלטפורמות חברתיות.

לבסוף, תעסקו באופן פעיל בשיחות במדיה חברתית, כדי ליידע אנשים שאתם שם, ומקשיבים.

דירוגים וסקירות

Google לעסק שלי, כמו פייסבוק, מאפשר לאחרים להשאיר ביקורת על החברה שלך. אם לחברה שלך יש דירוג טוב, יש סיכוי גבוה יותר שאנשים ילחצו לאתר שלך מכל אחת משתי הפלטפורמות הללו.

הקפד לנטר ולתחזק ביקורות אלה.

אם אתה מקבל ביקורת שלילית מכל סיבה שהיא, הגיב על ידי תגובה ופתרון הבעיה של הלקוח שלך. לאחר מכן, ברגע שיש לך, בקש מהם לשנות את הביקורת שלהם לאחר מכן.

במילים אחרות, הפוך את הלקוח הלא מרוצה הזה לשגריר מותג!

הישארו עדכניים ועקביים – יציבות

לאחר שהכל פועל, אל תשכחו מהאתר שלכם. עליכם להסתכל לטווח הארוך באופן קבוע כדי לוודא שהכל פועל בצורה חלקה והאתר שלכם לא נפרץ, הוא מאבד עניין מגוגל והגולשים.

עליך לעדכן את פרטי הקשר שלך בכל פעם שהוא משתנה, ולדאוג להתאים זאת בכל הפלטפורמות והכלים השונים שבהם אתם משתמשים לשיווק.

גם אם אתם חושבים שאתם לא צריכים את האתר העסקי שלכם יותר בעתיד (למשל בכלכלה שלאחר הנעילה), ייתכן שהלקוחות שלכם עדיין יחפשו אותך בגוגל!

אולי הם רוצים למצוא הנחיות לחנות שלכם, להגיש בקשה מיוחדת או אפילו להשאיר ביקורת חיובית.

אל תשאירו הזדמנות דופקת בדלת הלא נכונה – ודא שהפרטים הנכונים ליצירת קשר נמצאים בכל מקום שבו המשתמשים ו-Google יכולים למצוא אותם.

קישורים, קישורים, קישורים..

בניית קישורים חיצוניים זה הליך הכרחי לקידום אתרים לעסקים קטנים, גוגל בעצמם אומרים שקישורים הם בין הפרמטרים החזקים ביותר לקידום אורגני בגוגל. סקפטיים? צפו כאן.

יש מספר דרכים שאהובות עליי כמקדם אתרים להשגת קישורים חיצוניים לאתר, הדרך הטובה אך לא הקלה ביותר היא כמובן שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים, איך תעשו את זה?

  • שלב ראשון: היכנסו לאתרים שהם חופפים לנישה שלכם, תרדו לפריט התחתון באתר וחפשו מייל ליצירת קשר.
  • שלב שני: שלחו הודעה במייל שקודם כל אתם מפרגנים על האתר, ושתהיו שמחים לשתף פוסט (מאמר) אורח איכותי! באתר שביקרתם בו, התמורה שלו הינה מאמר מאוד איכותי ומעמיק על נושא שתציעו.
  • שלב שלישי: חזור על הפעולה שוב ושוב, למה? פשוט מאוד בשביל להגדיל את אחוזי ההצלחה שלכם.

דרך נוספת ואומנם פשוטה יותר והקלה ביותר בין הדרכים להשגת קישורים חיצוניים, הינה קניית קישורים, חשוב שהקישורים שאתם רוכשים יהיו בעלי מוניטין טוב, וסמכות גבוהה, שגוגל לא יחשוב שאתם מנסים לעשות ספאם..

הדשא של השכן ירוק יותר, תגדלו דשא ירוק יותר

מתחרים בגוגל הם שונים בחלק מהמקרים מהמתחרים במיקום פיזי (מחוץ לאינטרנט), למטרות SEO, אנחנו הכי מודאגים מאתרי האינטרנט שמופיעים בחמשת עד 10 המיקומים המובילים של תוצאות החיפוש של Google עבור מילות המפתח אותם בחרנו לקדם.

אלה המתחרים שאתה רוצה לנתח.

בעת ביצוע ניתוח תחרותי, השתמש בכלים כדי לגלות:

לשם מה האתרים האלה מדורגים.

כמה עמודים הם הוסיפו לאינדקס.

מבנה האתר שלהם.

איכות פרופיל הקישורים החיצוניים שלהם.

בין אם הם מדרגים עבור מילות מפתח עם זנב ארוך שאתה יכול למקד.

נקודות החולשה שלהם, החוזקה שלך

לאחר שעברתם על האתר של המתחרים שלכם, גיבשתם מסקנות רבות, חשוב שתזההו במקביל איפה המתחרה שלכם חלש, שאתם תבלטו מול גוגל שם בצורה יותר טובה, דרכים נוספות זה לבדוק את מהירות האתר של המתחרה, לבדוק אם יש מילות מפתח שהתפספסו אצלו ואצלכם תוכלו לקדם, ועוד..

לגבי מהירות האתר אנו יודעים שמהירות הדף היא גורם משפיע באלגוריתם הדירוג של גוגל, הרי בסופו של דבר זה משפיע על חווית המשתמש שזה קודש הקודשים בכל הנוגע לגולשים של גוגל.

טיפ קטן, סרקו את האתרים של המתחרים שלכם תראו האם הם איטיים, אם כן וגם אם לא, תפעלו לשפר את המהירות שלכם.

הכלי של Google שנקרא Page Speed ​​Insights זה מקום מצוין להתחיל בו.

בדיקת מהירות אתר בשני שלבים פשוטים, 

  1. מלא את URL האתר.
  2. הקלק על Analyze.
הדגמת בדיקת מהירות האתר

תוצאה של בדיקת מהירות האתר,

תוצאה של בדיקת מהירות אתר

קידום אתרים לעסקים קטנים מזווית אסטרטגית


כאמור, קידום אתרים לעסקים קטנים אינו פועל בחלל ריק אלא בשילוב עם שיטות שיווק ופרסום נוספות. כלומר, יש צורך להתחשב בשיקולים רחבים יותר של אסטרטגיה כוללת, ולקחת בחשבון את הנושאים הבאים:

  • צרו בידול!
    כפי שאתם בוודאי כבר מבינים שעליכם ליצור תוכן מעולה, כך גם המתחרים שלכם. לעיתים יהיו לכם שברירי שניה בלבד כדי ללכוד את תשומת הלב של הגולשים, ולכן עליכם להגדיר במדויק את הנישה שלכם בתוך הענף שבו אתם פועלים.
  • הבינו מיהו קהל היעד?
    על מנת ליצור את התוכן הטוב ביותר שאפשר, צריך להבין מה רלוונטי לקהל היעד שלכם. מה הם מחפשים? עם מה הם מתמודדים? אילו טיפים ועצות תוכלו לתת להם? ככל שתבינו טוב יותר את קהל היעד, כך תשתפר היכולת שלכם לייצר פוסטים, מאמרים, סרטונים או כל תוכן אחר.
  • אין כמו אסטרטגיה מנצחת
    יצירת התוכן צריכה להיות מתוכננת היטב, שכן מדובר במרכיב מרכזי בתכנית השיווק שלכם. לכן פתחו אסטרטגיית תוכן מסודרת והיו עקביים ביישומה. רק כך תצליחו להתאים בין התוכן לבין המטרות העסקיות שלכם.
  • השקיעו בכתיבת תוכן
    אם אתם עומדים לייצר תוכן מעולה על בסיס קבוע, למשל בחלק צדדי באתר שלכם אותו תכנו "בלוג" או ביצירת עמודים ייעודיים לנושאים שונים – הגדירו לעצמכם מהי התדירות בה אתם יכולים לעשות זאת. קחו בחשבון שככל שהתוכן איכותי יותר, כך יקח זמן רב יותר לייצר אותו. האם אתם יכולים לעמוד בתדירות יומית? שבועית? חודשית?
  • הפיצו בעמודי פייסבוק רלוונטיים!
    בשנים האחרונות נראה שהאלגוריתם של גוגל מושפע יותר ויותר מאיתותים שהוא מקבל מרשתות החברתיות, החל מציוצים בטוויטר ועד לייקים או פרסום בפייסבוק. כלומר, כבר לא מספיק להתמקד רק בשילוב מילות מפתח בתוכן שמועלה לאתר עצמו, אלא גם בדרכים לבצע אופטימיזציה של השיתוף של אותו תוכן ברשתות החברתיות.
  • קידום אתרים באתר ומחוצה לו
    פעולות שמתבצעות על גבי האתר עצמו (On-Page) כוללות בין היתר שילוב מילות מפתח בכותרות, ארגון היררכי נוח ואופטימיזציה של תגים שונים. זאת לעומת פעולות המתבצעות מחוץ לאתר (Off-Page) אולם עדיין משפיעות על דירוג האתר במנועי חיפוש, כגון בניית קישורים מאתרים אחרים אל האתר המקודם.

⇐ שימו לב: הפצת התוכן בעמודים שאינם רלוונטיים עשויה לפגוע בזמן השהייה באתר שלכם, לכן עשו התאמה בין הפצת התוכן לבין קהל היעד הרלוונטי.

  • שפרו את נראות האתר בסריקה של מנועי חיפוש (אופטימיזציה) 
    האתר של העסק שלכם הוא לב ליבה של הנוכחות המקוונת שלכם, ולכן אתם חייבים לוודא שהוא מותאם באופן אופטימלי לדרישות האלגוריתמים של מנועי החיפוש בכלל ושל גוגל בפרט. אחרי הכל, גם התוכן המוצלח ביותר שיעלה לאתר מקרטע, איטי וכבד יאבד מערכו.
  • שיפורים מתמידים
    היבט נוסף שחשוב להבין בהקשר של קידום אתרים לעסקים קטנים הוא שמדובר במסע שאינו נגמר. גם אחרי שתיישמו את כל מה שכתוב בשורות הללו, עדיין תצטרכו לעקוב אחר התוצאות על מנת לבחון את ההצלחה שלכם:

    • האם סוגי תוכן מסוימים עובדים טוב יותר מאחרים?
    • האם אתם מקבלים די תנועת גולשים מרשתות חברתיות?

זכרו שלא משנה עד כמה התוצאות שלכם טובות, תמיד אפשר לעשות אותן טובות אפילו יותר. לכן עיינו בנתונים היטב ובצעו שיפורים מתמידים.

קחו טיפ ממני לקידום אורגני לעסק קטן(-;

קידום עסק קטן – התמקדו במילות המפתח הנכונות

המצב שעשוי להיות הכי מתסכל, מקדם האתרים שלכם שולח לכם דוח, התוצאות מאוד יפות. הוא שמח אבל אתם לא, אין לידים! זה מה זה משנה לכם שאתם מקום ראשון?

כעסק קטן, כמות הלידים שאתם מקבלים כל חודש מהאתר, עשויים להיות משמעותיים ביותר עבורכם, בשביל להימנע ממצב כזה אני ממליץ לכם להשקיע במחקר מילות מפתח מעמיק מקצועי וייסודי.

ענקי אי-קומרס יכולים להרשות לעצמם להתפרס על פני שלל מילות מפתח, שכן בעיני גוגל ובעיני הגולשים הם נחשבים לאמינים וסמכותיים, כך שהם כנראה ייהנו מתנועת גולשים סבירה ושיעורי המרה לא רעים גם אם מבחינת קידום אתרים הם לא מבצעים את העבודה באופן מושלם – למשל, מסתפקים בתיאור מטא כללי מאוד עבור כל מוצר ולאו דווקא רלוונטי אליו.

לעומתם, עסק קמעונאי קטן אינו יכול להרשות לעצמו לבזבז משאבי זמן וכסף על מילות מפתח שלא ישיגו עבורו תוצאות, או שישאו פרי רק לאחר חודשים ארוכים של מאמצים.

מה עושים? מתמקדים במילות מפתח "זנב ארוך": ככל שהשאילתה תהיה ארוכה יותר, כלומר מפורטת יותר, כך אמנם קטנים הסיכויים שמישהו יחפש אותה בגוגל – אולם אם מישהו יחפש, אזי הוא ימצא את המענה המושלם בדמות האתר שלכם. במילים אחרות, בעוד מילות מפתח "רגילות" עשוי להיות פופולריות בחיפושים רבים ועם זאת להפנות את רוב הגולשים לאתרים הגדולים, שימוש במילות מפתח "זנב ארוך" יוכל לסייע לכם לעקוף את המתחרים הגדולים בתוצאות החיפוש וליהנות משיעורי המרה גבוהים.

קידום עסק קטן – ותרו על תיאורי המוצרים הסטנדרטיים

שימוש בתיאור מוצר שנכתב על ידי היצרן בדרך כלל מביא לתוצאות שאינן טובות מבחינת קידום אתרים. אלא שעבור אתרי ענק של מסחר מקוון, שמוכרים עשרות אלפי (ואולי מאות אלפי) מוצרים שונים, כמעט בלתי אפשרי לעבור על כל תיאורי המוצרים ולשכתב אותם. בתחום הזה, כאתר קמעונאי המתמחה בנישה מסוימת, יש לכם יתרון על פני המתחרים שלכם.

צרו תיאורי מוצרים משלכם. חפשו דרכים להוסיף ערך למוצרים ולהציג את התוכן בצורה שתהיה שונה מאחרים, למשל באמצעות כתיבת מדריכי שימוש במוצר או הוספת סרטונים. אם כתיבה מחדש של תיאורי מוצרים באופן שונה מן הסטנדרטי כרוכה ביותר מדי השקעה של זמן וכסף עבורכם, נסו לשכתב לפחות את תיאורי המוצרים המובילים שלכם, ואז השוו את ביצועיהם לאלה שלא שכתבתם. רוב הסיכויים הם שתיווכחו שההשקעה משתלמת ותמהרו לשכתב גם את האחרים.

נצלו את עמודי הקטגוריות כדי להוסיף ערך לגולש

קטגוריות ותתי-קטגוריות הם מקומות עם פוטנציאל שאתרים גדולים עשויים לפספס בקלות. נסו לחשוב על דרכים בהם תוכלו להוסיף ערך לחוויית המשתמש של הגולשים שמגיעים אל הקטגוריות הללו, להעניק להם תוכן משובח שיניע אותם לפעולה או ייקח אותם למסע בעמודים רלוונטיים נוספים באתר שלכם.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לשים את עצמכם בנעליו של הגולש ולנסות להבין למה הוא מצפה כשהוא מגיע לעמוד קטגוריה מסוים לאחר שהקליק עליו בתוצאות החיפוש בגוגל. נניח, במקום להציג בפניו גוש גדול של טקסט משעמם, למה שלא תעצבו עבורו אינפוגרפיקה קצרה ומעניינת?

גם במקרה הזה, כמו בסעיף הקודם, אם הוספת תוכן ועניין לעמודי הקטגוריות דורשת מכם משאבים רבים מדי שאין ביכולתכם להשקיע, לכל הפחות נסו להשקיע בקטגוריות הפופולריות ביותר שלכם. מובטח שתבחינו בשיפור ניכר בביצועים, כזה שיהפוך את ההשקעה ביתר הקטגוריות לכדאית.

קידום עסק קטן – היו יצירתיים בשיווק התוכן שלכם

מותגים גדולים ומבוססים בדרך כלל צריכים להעביר כל קמפיין שיווקי דרך מספר רב של גורמים מאשרים וביורוקרטיה סבוכה, מה שגורם לרעיונות רבים להתמסמס בדרך ולהיעלם. אצלכם, לעומת זאת, תהליך אישור רעיונות שיווקיים יהיה קצר יותר ולפיכך יש לכם מקום להיות יצירתיים יותר.

צאו מהקופסה. העלו רעיונות טובים, מתחו את הגבולות שלכם, וצרו קמפיין שיווקי מעולה, מניע לפעולה, מעורר שיח, שאי אפשר להתעלם ממנו; וחשוב לא פחות – שאי אפשר להעתיק בקלות.

קידום עסק קטן – היעזרו באנשים כדי לבנות קישורים

אחת מן הפעולות הבסיסיות של קידום אתרים היא בניית קישורים שיובילו אל האתר המקודם, ובדרך כלל נהוג לחשוב שהדבר מחייב יצירת תוכן. ברוב המקרים זה נכון, אבל יש גם אפשרויות נוספות. למשל, אם אתם עושים קידום אתרים לעסקים קטנים, סביר להניח שיש לכם גישה לאנשי מקצוע מנוסים ומומחים בתחומם שיכולים להעניק לכם גישה אל הסודות הקטנים והחשובים ביותר של הענף.

היעזרו באותם אנשים באמצעות יצירת קשרים עסקיים בינם לבין עיתונאים המבקשים לגבות את הכתבות שלהם בציטוט של גורם מוסמך או בלוגרים ומובילי דעה אחרים שמעוניינים בהערה שנכתבה על ידי איש מקצוע. אם אתם אכן מחוברים לאנשים שיכולים להציע תרומה ממשית לאותם עיתונאים או מובילי דעה, הרי שכל מה שעליכם לעשות הוא לבקש בתמורה קישור אחד קטן לאתר – ופרופיל הקישורים שלכם יתרחב באופן מרשים ומהיר.

ותכל'ס בואו נדבר קצת אסטרטגיה לקידום העסק שלך

קידום אתרים לעסקים קטנים הוא לא עניין פשוט, אולם הכרחי: גם אם יש לכם עסק קטן, אתם חייבים להשקיע מאמצים גדולים על מנת לקדם אותו, למשוך גולשים לבקר בו, לבנות את המוניטין שלו ולסלול עבורו את הדרך לצמרת.

איך עושים את כל זה, במיוחד כאשר התקציב מוגבל ואינו גבוה? בעזרת שילוב של ארבע אסטרטגיות: אסטרטגיית תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, בניית קישורים וקידום ממומן.

אסטרטגיית תוכן

איך מתכננים ומוציאים אל הפועל אסטרטגיית תוכן מנצחת שמביאה תוצאות מיטביות?

היו נבונים וראליסטיים

אם האתר שלכם ואינו נהנה מתעבורת גולשים גבוהה (או בכלל לא), אתם חייבים להתחיל לייצור תוכן במסגרת תכנית ניהול תוכן שקבעתם מראש: מאמרים באיכות גבוהה, אינפוגרפיקות, סרטוני וידאו, ספרים אלקטרוניים וכדומה – כל אלה חייבים להיות בבסיס אסטרטגיית הצמיחה שלכם.

עם זאת, סביר להניח שלא תוכלו לעשות הכל מהכל, לענות על כל צורך של כל גולש תוך כדי פנייה לכל קהלי היעד שאפשר לדמיין. לכן עליכם להיות גם ריאליסטיים, ולהציב לעצמכם את מטרות התוכן תוך התחשבות בנתונים האובייקטיביים הקיימים. לדוגמה, אם אתם מסוגלים להעלות רק פיסת תוכן אחת מדי שבוע, מוטב שתעשו זאת עם תוכן איכותי שיעזור לגולשים לפתור בעיה או לענות על צורך – מאשר להעלות מדי יום תוכן בינוני ומטה שאף אחד לא ירצה לצרוך.

קידום אתרים לעסקים קטנים – נתחו את המתחרים

ככל שתכירו טוב יותר את דרכי הפעולה של המתחרים, מה הם עושים (ולא פחות חשוב: מה הם לא עושים), כך יעלה בידכם לזהות הזדמנויות לייצר תוכן שיפנה לקהל שאף אחד אחר לא פונה אליו או לפעול בדרך שאף מתחרה אינו פועל בה.

שימו לב כי יתכן שתיתקלו באסטרטגיה מעולה שתעורר בכם השראה ותגרום לכם לרצות להעתיק אותה כמו שהיא – אולם אל תמהרו לעשות את מה שכל האחרים כבר עושים. מצאו את הקול שלכם, את הדבר המיוחד שרק אתם עושים, ותכננו את האסטרטגיה שלכם לאורו. בסופו של דבר כך יהיה קל יותר לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם.

הבינו מה אנשים רוצים באמת

על מנת להכיר לעומק את קהל היעד שלכם, שאלו את עצמכם שתי שאלות וענו עליהן בפירוט רב ככל האפשר:

  1. "מה אני מציע?" השאלה נשמעת פשוטה, אבל המענה עליה בכנות ובפירוט עשוי להתברר כסבוך משחשבתם. התייעצו עם העובדים שלכם, עמיתים, חברים ובני משפחה.
  2. "מה קהל היעד שלי מחפש?" כדי לענות על כך תוכלו להיעזר בגוגל או להתייעץ עם לקוחות אמיתיים שכבר רכשו אצלכם מוצר או שירות.

ככל שתכירו טוב יותר את קהל היעד, כך יקל עליכם להעניק לו את התשובות, הפתרונות או המידע שהוא צורך. כמו כן, לעולם לא ייגמרו לכם הרעיונות לנושאים חדשים לתוכן.

שבו וכתבו

ברגע שיש לכם רשימה של נושאים ליצור עבורם תוכן, עליכם להשקיע זמן ביצירת התוכן. רבים רואים בשלב הזה בתהליך את החלק הכי קשה ומעצבן, אבל הפקת התוכן עצמו היא החשובה ביותר על מנת להניע את אסטרטגיית התוכן שלכם קדימה.

לא פשוט להעריך את איכותו של תוכן כלשהו, שכן הדבר תלוי בגורמים רבים ולכל אחד יש את הדרך שלו ליצור תוכן. עם זאת, להלן מספר פרמטרים שכדאי לזכור בעת הפקת התוכן:

  • צרו את התוכן רק לאחר שבוצע לגביו תחקיר מעמיק
  • העלו על הכתב כל רעיון שעולה בדעתכם
  • אל תערכו תוך כדי כתיבה, אלא רק לאחריה
  • אל תמעטו בכתיבה; לפחות 800 מילים נחשבות לאורך סביר למדי למאמר
  • התמקדו בכוונת המשתמש, לא במילות המפתח
  • התייחסו גם לביטויי מפתח מסוג "זנב ארוך"
  • נסחו את הכותרות כך שיצרו סקרנות ויעניקו ערך
  • הוסיפו תמונות לתוכן טקסטואלי
  • שמרו על תדירות פרסום קבועה
  • אל תשכחו לשתף את התוכן שיצרתם

במהלך יצירת התוכן אתם עשויים להיתקל באתגרים שונים ויתכן שלא תראו את התוצאות של אסטרטגיית התוכן שלכם באופן מיידי, אולם אל תתנו למכשולים הללו לייאש אתכם. בטווח הארוך, תוכן איכותי הוא תוכן משתלם.

שיווק ברשתות החברתיות

ברגע שהאתר עבר אופטימיזציה והתוכן עלה לאוויר, הגיע הזמן לשתף אותו. אמנם לצעד זה אין קשר ישיר לקידום אתרים, אולם שיתוף התוכן וטיפוח קהילה נאמנה שעוקבת אחריכם ברשתות החברתיות מביאים בעקיפין להגדלת התנועה הנכנסת לאתר ועידוד הגולשים לבצע בו פעולות שונות.

לא מספיק לשתף תוכן מהאתר שלכם בפייסבוק או בטוויטר, במיוחד אם אתם מנסים לקדם אתר קטן. איך עושים את זה נכון?

נתחו את קהל היעד

על מנת שתוכלו לטפח קהילה של עוקבים, אתם צריכים לדעת מיהם הגולשים שאתם רוצים שיעקבו אחריכם ולהתחבר אליהם ברמה הרגשית. על מנת לחקור את קהל היעד תוכלו למשל להיכנס לחשבון גוגל אנליטיקס שלכם ולמצוא בו מגוון עשיר של פרטים אודות המשתמשים שלהם. שימו לב במיוחד ללשוניות הפרטים הדמוגרפיים ותחומי העניין. כך תגלו דרכים חדשות לפנות אל האנשים שאתם רוצים שיהפכו לעוקבים שלכם.

בנו אמון וסמכות

אמון וסמכות הם שני גורמי מפתח בהצלחה שלכם. אם הגולשים לא נותנים בכם אמון או לא רואים בכם גורם סמכותי בענף שבו אתם פועלים, הם פשוט לא יבקרו באתר שלכם ולא יעשו לכם "לייק" בפייסבוק. הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לבנות את האמון והסמכות שלכם בעיני הגולשים:

  • צרו ושתפו תוכן איכותי באופן עקבי
  • בדלו את עצמכם; העניקו לעצמכם קול ומאפיינים משלכם
  • ספרו סיפורים אודות המותג שלכם, היו שימושיים ופתרו בעיות
  • העניקו את התוכן המשובח שלכם בחינם לכל דורש

שתפו ברשתות חברתיות נבחרות

הרבה אנשי מקצוע מנוסים בתחום השיווק הדיגיטלי, ובפרט כאשר מדובר בנושא של קידום אתרים לעסקים קטנים, מתפתים לירות לכל הכיוונים כאשר מדובר ברשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, אינסטגרם, פינטרסט, סנאפצ'אט וכן הלאה – אולם זוהי טעות, במיוחד אם התקציב אינו גדול. הדרך הנכונה יותר היא לבנות לעצמכם נראות ברשת חברתית אחת בלבד – ורק לאחר שהיא התבססה היטב, לשכפל את אותה אסטרטגיה ברשת חברתית נוספת.

התחילו בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. שתפו בה מידע בעל אופי חינוכי, אינפורמטיבי או בידורי, כגון קישורים לפוסטים בבלוגים, ממים, סרטונים וכדומה. יעדו נתח מן התקציב שלכם לפרסום בפייסבוק, על מנת להגדיל את החשיפה של התכנים שאתם משתפים.

לאחר מכן עברו לרשת החברתית הבאה. בארה"ב זוהי טוויטר, בישראל זו אינסטגרם, ואם קהל היעד שלכם מורכב מבני נוער אז כנראה שזוהי סנאפצ'אט. כך או כך, בפלטפורמה הבאה שאליה אתם פונים אל תשתפו את אותם תכנים בדיוק, וקחו בחשבון את המאפיינים של הפלטפורמה על מנת לפרסם בה כל תוכן באופן המיטבי: למשל, אינסטגרם ופינטרסט מאופיינים בתמונות וצילומים, לא בתוכן טקסטואלי שיכול להיות מתאים יותר לפלטפורמה כגון לינקדאין.

בניית קישורים

באופן טבעי, כשאתם רוצים לקדם אתר קטן אתם נוטים להתמקד באלמנטים שונים באתר עצמו (on-page), אולם אל תשכחו להקדיש תשומת לב וחלק מן המשאבים שלכם גם לדברים שקורים מחוצה לו (off-page) – כגון בניית קישורים מאתרים אחרים אשר יובילו אל האתר המקודם.

הנה כמה דרכים לעשות זאת:

  • רשמו את האתר באתרי רשימות ואינדקסים
  • נסו ליצור קשרים עם בלוגרים ומובילי דעה כדי שיכתבו על האתר שלכם
  • כתבו פוסט אורח באתרים שונים

לאט לאט תבחינו שיותר ויותר קישורים לאתר נבנים במקומות שונים ברשת. זכרו: בשקלול של כמות מול איכות, העדיפו את הקישורים האיכותיים שמגיעים מאתרים מבוססים ואמינים.

קידום ממומן

אסטרטגיה זו איננה חובה, בניגוד לקודמות שהוצגו לעיל, משום שהיא מחייבת שיהיה לכם תקציב פנוי ודי ניסיון בהרצת קמפיין קידום ממומן במנועי החיפוש. אם אין לכם את שני אלה, או אפשרות לשכור מומחה קידום אתרים שיוכל לסייע לכם בעניין, השאירו את האסטרטגיה הזו לסוף. זאת משום שקמפיין שמבוצע באופן שגוי וחסר אחריות יכול בקלות לבזבז לכם את כל התקציב מבלי שתראו ממנו אף תוצאה חיובית אחת.

מאידך, אם אתם מרגישים בטוחים ביכולותיכם ויש לכם את רשת הבטחון התקציבית לכך, להלן מספר דברים שכדאי לכם לעשות במסגרת קידום ממומן:

  • הגדירו מטרות לפני שאתם מתחילים
  • קבעו לעצמכם מסגרת תקציב
  • זהו מילות חיפוש רלוונטיות
  • נתחו את מילות החיפוש הללו וסננו מהן את השליליות
  • הגישו ביד על מילות חיפוש נבחרות
  • השתמשו במילת חיפוש אחת לכל מודעה כדי להגדיל את הסיכויים שלכם
  • כתבו כותרות מסקרנות למודעות שלכם כדי למשוך את תשומת לב הגולשים
  • שלבו קופי אינפורמטיבי כדי לגרות את הגולשים להקליק עליהן
  • כוונו את המודעות שלכם אל עמודי נחיתה מתאימים
  • נתחו ונטרו את ביצועיה של כל מודעה
  • בצעו אופטימיזציה למודעות ושנו את הביד שלכם, אם יש צורך

קידום אתרים לעסקים קטנים – סיכום

אתם לא צריכים אתר אינטרנט גדול או תקציבי ענק כדי ליהנות מתנועת גולשים איכותיים ושיעור המרות טוב באתר שלכם. יישום נבון של האסטרטגיות שהוצעו לעיל עשוי להביא לכם פירות לטווח הארוך גם במסגרת תקציב קטן ומוגבל.

הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור בעת השקת אתר קטן חדש הוא לשמור על ראש פתוח וללמוד מטעויות. קפצו למים, נווטו בזהירות – וגם אתם תצליחו לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם ולהביא אותו להיות אחד מן הטובים ביותר.

קידום אתר לעסק קטן איתי

מתחילת הדרך, התווספו אליי לקוחות עם תקציב מאוד נמוך, עדיין ללקוחות האלו יש תוצאות ומבחינתי הפרויקט ריווחי אז איך עושים שיסתדר לשני הצדדים?

  • איזון – הדרישות לתוצאות צריכות להיות בהתאם לתקציב.
  • תחרותיות – ניתן לקדם בתקציב נמוך רק כאשר הביטויים לא הכי הכי, בואו בכל זאת עורך דין פלילי לא יכול להגיע למקומות ראשונים עם 1500 שח לחודש.
  • בזבוז זמן בשיחות שירות – חלק לא מבוטל מהאנרגיות שקידום אתר של עסק קטן לוקח זה השירות, מודה יש לי קצת פחות יכולת לשמוע תסכולים של עסק בתחילת דרכו, תסכול של עסק בהשרדות.

ולכן אני בורר את הפרויקטים האלו שאני נכנס אליהם.

כשזה מגיע לתהליך של קידום אתרים לעסקים קטנים, אין קיצורי דרך.

אי אפשר פשוט לחשוב על כמה מילות מפתח טובות ולצפות לשטף של גולשים לאתר בן לילה ולאורך זמן.

על מנת לבצע קידום אתרים טוב, עליכם לשלב אותו עם שיווק ופרסום, ליישם מגוון רחב של שיטות ובעיקר להבין שלא מדובר בעניין חד פעמי אלא מתמשך.

החדשות הטובות הן שזה לא עד כדי כך מסובך, ובעזרת השקעת משאבים מתאימים ואורך רוח כל עסק יכול לבסס לעצמו נוכחות מקוונת ולהשיג תוצאות טובות במנועי החיפוש.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?