קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
כל הדרכים להשגת קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים

כל הדרכים להשגת קישורים חיצוניים

בניית פרופיל קישורים חיצוניים נכון לכתיבת מאמר זה היא חלק מרכזי עבור כל נותן שירות קידום אתרים, לכל מקדם אתרים יש טכניקה משלו אך להשיג קישורים חיצוניים, החלטתי טיפה להרחיב על כמה טכניקות שמסייעות לי להשיג קישורים חיצוניים מאתרים חזקים ככל שניתן.

88 שיטות להשגת קישורים חיצוניים לאתר

מיועד בעיקר לאלו מאיתנו שפונים לשוק הבינלאומי, אבל לא רק. אם אתם כותבים מאמר פורץ דרך בתחום שלכם, לפעמים כדאי לתרגם אותו באופן מקצועי לאנגלית או לחילופין לשפות אחרות שיכולות לעניין את קהל היעד שלכם. קישורים מאתרים חיצוניים בשפות שונות בהחלט עובדים ויכולים לעזור לכם מאוד.

  • שלבו קישורים חיצוניים איכותיים בתוכן שלכם

יש המון יתרונות לשילוב של קישורים חיצוניים איכותיים באתר שלכם(מעיד על תוכן איכותי ועשיר) , אבל גם בנושא של בניית פרופיל קישורים עבור האתר שלכם יש יתרונות באסטרטגיה הזו. כאשר אתרים סמכותיים יקבלו תנועה מהאתר שלכם הם ישימו לב אליכם ויכולים פוטנציאלית לקשר אליכם בחזרה.

  • הזכירו חברות או אנשים ספציפיים במאמרים שלכם

אם אתם מזכירים אישים או חברות מסיומות באתר שלכם, מומלץ להפנות אותם למאמר ולהעיר את תשומת ליבם לכך. אם הם לא ימצאו לנכון לקשר אליכם חזרה באופן מיידי, לפחות נכנסתם למודעות שלהם ותוכלו לנצל זאת בעתיד ולהנות מקישור פוטנציאלי איכותי.

  • מדריכים בסגנון "איך לקדם את האתר ב90 יום"

מדריכים פרקטים הם כלי מצוין למשיכת תנועה וקישורים חיצונים מאתרים איכותים. אם תשכילו לייצר מדריך תוכן איכותי שהקהל שלכם יחזור אליו פעם אחר פעם ויהנה ממנו לאורך זמן, סביר מאוד להניח שתזכו בהמון קישורים חיצוניים מצוינים ובעלי ערך רב עבורכם. חפשו מה הקהל שלכם מחפש ולאיזה מידע הוא זקוק וכתבו מדריך מקצועי שעונה על כל השאלות בנושא.

  • צרו קורס חינמי

רעיון נוסף הוא ליצור מיני-קורס חינמי. גם פה תזכו להנות מגולשים חוזרים וסבירות גדולה לקישורים חיצונים שיפנו קהל רלוונטי לקורס שלכם. תוכלו לשלב סרטונים ולהשתמש בכלי מדיה שונים כדי להגיע לכמה שיותר קהל.

  • קייס סטאדיס

מקרי בוחן או "case studies" הם דרך מצוינת להראות 'ולהשוויץ' בעבודה שלכם ולמשוך לקוחות נוספים אבל גם יכולים להוות מקפצה קידומית עבורכם בעתיד. אם תצרו מקרי בוחן מעניינים שמציגים חידושים בתחום ותוצאות מרתקות, תזכו לקבל קישורים מאתרים רלוונטים.

סקרו אירוע או כנס בתחום

השתתפתם באירוע מעניין בתחום או בכנס מקצועי מעניין? זוהי הזדמנות נהדרת עבורכם לכתוב סיקור של האירוע עם מסקנות מקצועיות עבור הבלוג שלכם. מומלץ ליצור קשר עם אחד ממארגני האירוע או הכנס ולהפנות אותו למאמר הסיקור שלכם, מי יודע, אולי תזכו בקישור מהאתר עצמו.

  • ראיונות עם קולגות

מכירים קולגה בתחום שתרצה להתראיין אצלכם בבלוג? ראיינו אותה! בדרך כלל תזכו לאזכור חוזר באחד מן ערוצי המדיה של החברה של הקולגה וקישורים חיצונים מאתרים שיסקרו את התוכן של המפגש המעניין בניכם. תוכלו לעשות זאת בשילוב סרטוני וידאו שימקסמו את החשיפה של הראיון.

לדוגמה, תוכלו לראות את הראיון של רואן מריאנו וניית'ן גוטש, שני מומחי SEO (שהם לכאורה מתחרים) בנושא הכדאיות של קניית קישורים ( שמופיע בעמוד היוטיוב של רואן)

  • סטטיסטיקות ועובדות

מאמרים שמציגים סטטיסטיקות ועובדות מעניינות על נושא מסוים שכתובים בצורה טובה הם בדרך כלל בעלי נטייה להיות בעלי פרופיל חברתי גדול ( כלומר , משותפים בהמון רשתות חברתיות) ובהתאמה מגיעים לקהל נרחב יותר. ככל שהמאמר יהיה יותר איכותי ומושקע כך תוכלו להגדיל את החשיפה ואת פוטנציאל קבלת הקישורים החיצוניים ממקורות לא תלויים.

  • גוגל טרנדס

כלי נהדר שיכול לעזור לכם להשיג קישורים מנושאים "חמים" הוא גוגל טרנדס. באמצעות הכלי, תוכלו למצוא נושאים טרנדים בתחום שאתם מחפשים ולבדוק האם קיים תוכן הולם שנותן מענה לשאילתות של הגולשים. יצירת תוכן איכותי לנושאים טרנדים היא מתכון בטוח ומעולה לקבלת קישורים מאתרים שיפנו גולשים אל האתר שלכם ולמאמרים שכתבתם בנושא.

  • שימוש ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינטסגרם, פינטרסט, לינקדאין ורשתות חברתיות שונות הן כלים עוצמתיים להבאת קהל ותנועה לאתר שלכם ובאופן טבעי, ככל שתקבלו יותר תנועה החשיפה שלכם וכידוע, יותר חשיפה היא מתכון ליותר קישורים "טבעיים" שהתקבלו ממקורות ברשת. מומלץ לתחזק חשבונות בכמה רשתות חברתיות שאתם יכולים, (בעיקר בלינקדאין אם אתם עוסקים בתחום עסקי מקצועי, שנחשבת רשת חברתית עסקית ורבים ממשתמשיה הם בעלי עסקים)

  • צרו כותרות מושכות

כותרות מושכות יביאו לכם באופן טבעי יותר תנועה, אך גם חשובות מאוד לכל נושא בניית הקישורים. ככל שהכותרות שלכם יהיו מושכות תוכלו להגדיל את אחוז החשיפה שלכם ובהתאמה את האפשרות שאתרים ימצאו לנכון לקשר אליכם.

  • הימנעות ככל הניתן משגיאות כתיב

נגיד שמצאתם מאמר סופר איכותי , אך שמכיל הרבה שגיאות כתיב ושגיאות תחביריות, האם תרצו לקשר אליו? כנראה שלא. מעבר לכך, ידוע גם שגוגל לא אוהבים בלשון המעטה שגיאות כתיב, לכן תנסו לוודא מספר פעמים לפני שאתם מעלים תוכן שאין בו שגיאות תחביריות. אם אתם כותבים תוכן לקהל בחו"ל או תוכן באנגלית, אתם מוזמנים להשתמש בתוכנה החינמית grammarly שמאפשרת לכם לקבל חיווי ואפשרויות תיקון אוטומטיות לתוכן שאתם יוצרים. 

  • שלבו תוכן בשיטת evergreen

תוכן evergreen הוא תוכן כעיקרון תמיד יהיה רלוונטי ונכון. כלומר, למרות שמאמרים "עונתיים" הם דרך מצוינת להשיג קישורים , מאמרי evergreen תמיד יהיו בעלי ערך לגולשים וסביר להניח שתקבלו קישורים איכותיים וגם תנועה איכות למאמרים הללו. דוגמה למאמר כזה היא הרשימה שאתם קוראים ממש עכשיו:)

Answer The Public .13 

כלי מצוין מבית MOZ שמאפשר למצוא ביטוי זנב ארוך ולכתוב מאמרים על נושאים רבים הסובבים סביב מילת החיפוש שאתם רוצים לקדם. כאשר תכתבו את המאמרים הללו בצורה איכותית, תקבעו את הסמכותיות שלכם ותוכלו לקבל קישורים מאתרים אחרים המסמנים אתכם כמקור ידע.  נכון להיום, השירות עדיין לא מוצא בשפה העברית, אבל בנושאים רבים השאלות של האמריקאים או הבריטים לא שונות בתכלית מאלו של הישראלים, נצלו זאת:)

תוכלו להוריד את ההצעות של הכלי לקובץ CSV או להשתמש בגרפיקה המאוד לא נוחה שמוצגת בצורת עץ:

  1. הכינו מצגות או מסמכים להורדה

מצגות או מסמכים מקצועיים הניתנים להורדה מהאתר שלכם הם הכלי מצוין שיכול לעזור לכם למשוך אתרים שיקשרו אל מקור המידע המוצג באתר שלכם.

אתר מצוין שתוכלו לפרסם שם את הקבצים הדיגיטליים שלכם ולקבל קישור איכותי הוא

חשוב להקפיד להוסיף קישור לאתר שלכם בתיאור של הקובץ ובפרופיל שלכם.

טכניקות למתקדמים

הטכניקות הבאות יחסית מתקדמות, אך ניתן להיעזר במדריכים כדי להבין כיצד לבצע אותן.

  • מציאת דומיינים ישנים והפניית 301

טכניקה נהדרת היא למצוא דומיינים ישנים בעלי פרופיל קישורים שמתאים, בעלי TF גבוה , לרכוש אותם ולהפנות אותם באופן קבוע לאתר שאתם רוצים לקדם. לחילופין, תוכלו לבנות "אתר תמיכה" ולהוציא ממנו קישורים לאתר המרכזי וגם לחזק את יכולות המיקוח שלכם בהחלפות קישורים. חשוב למצוא אתר שבו האנקורים הם מאותו שדה סמנטי פחות או יותר לאתר שאתם רוצים לקדם. לדוגמה, דומיין שיש לו קישורים בתחום המסעדות, ברוב המקרים רצוי לא להפנות אותו לאתר בתחום הנדל"ן.

תוכלו להשתמש בכמה כלים כדי למצוא ולאתר את הדומיינים הללו כדוגמת expireddomains.net

  • מציאת קישורים שבורים

לפעמים נוצר מצב בו האתר שלכם כבר מקבל קישור מאתרים אחרים אך בגלל שינוים שעשיתם באתר אין לקישור באמת השפעה כי כתובת היעד שלכם לא קיימת. בדקו האם יש לכם קישורים שבורים באתר שלכם כדי לוודא שאתם לא מאבדים קישורים.

  • כתבו המלצות באתרים של חברות שונות

ברוב האתרים שמציעים שירותים או שירות מסוים, תוכלו למצוא המלצות מלקוחות המעידים על טיבו של השירות. תוכלו לתת המלצות ולקבל קישור לעמוד הבית שלכם לצד אזכור שלכם. לדוגמה המלצה שכתבנו באתר Poptin:

  • Sky Scraper

בריאן דין פיתח שיטה מעניינת מאוד להשגת קישורים חיצונים מתוכן קיים באמצעות שדרוג שלו ופניות באמצעות האימייל לגורמים שיכולים לקשר. שימו לב לשינוי המטורף שהודגם בכמות הקישורים לאתר הנבחן לאחר יישום השיטה:

אם אתם רוצים להרחיב על השיטה אתם מומלצים לראות את הסרטון או לקרוא עלייה באתר של בריאן- Backlinko אבל כעיקרון השלבים המרכזים של השיטה הינם:

  • מציאת "נכסי תוכן" באתר שלכם
  • שדרוג משמעותי שלהם
  • פנייה למקורות סמכותיים שיקשרו לתוכן שיצרתם

 

  • גניבה של קישורים (מתחרים)

לפעמים אתם ממש ממש רוצים לקבל קישור מאתר סמכותי אבל מה לעשות.. הוא כרגע מפנה לאתר של המתחרים שלכם. זה הזמן לכתוב תוכן מקיף ואיכותי יותר, לפנות לכותב המאמר ולבקש ממנו לשקול את האפשרות של יצירת קישור לאתר שלכם. חשוב מאוד שתכתבו תוכן איכותי מאוד ולא תפנו לפני שיש לכם באמת מה להציע לבעלי האתר. תוכלו לבדוק את פרופיל הקישורים של המתחרים שלכם בקלות ע"י שלל כלי הSEO השונים.

  • חיפושים מתקדמים בגוגל

אחד מהדרכים הטובות ביותר למצוא מקומות רלוונטים לבניית קישורים הוא כאמור, גוגל. מעבר לחיפוש הפשוט במנוע החיפוש תוכלו לבצע אינסוף חיפושים מתקדמים שיאפשרו לכם למצוא מקורות מצוינים לקישורים. המאמר הבא סורק 10,000 דרכים למצוא אתרים שתוכלו לבנות מהם קישורים באמצעות גוגל.

במאמר הבא תוכלו ללמוד ולהשתמש בלמעלה מ10,000 חיפושים מתקדמים בגוגל שנבחרו עבור קמפיין בניית קישורים.

  • תבנו פלאגין או תוכנה חינמית

אם יש לכם את היכולות או המשאבים לבנות תוכנה או פלאגין חינמי עבור קהל היעד שלכם, תוכלו לקבל אינסוף קישורים חיצוניים מאתרים וגם ליהנות מחשיפה נהדרת. מי שהשכיל להשיג כמות אינסופית של קישורים חיצונים רלוונטים במיוחד הוא ניל פתאל שרכש את כלי מחקר מילות המפתח Ubbersuggest ומציע אותו באופן חינמי באתר שלו לצד שורה של כלים נוספים:

  • אריזה מחודשת של תוכן

לא תמיד תוכלו ליצור תוכן חדש ומקורי, אבל יש טכניקה נחמדה של אריזה מחודשת של התוכן. לדוגמה, כתבתם מדריך מקיף על בניית אתרים ופרסמתם אותו בבלוג שלכם. עתה, תוכלו ל"ארוז" את התוכן מחדש וליצור EBOOK שניתן להורדה עם אותו התוכן פחות או יותר. את האיבוק תוכלו לחלק בחינם ולקבל קישורים שיפנו לספר שכתבתם.

  • חלקו מתנות חינם

מעבר לתכנים הדיגיטליים שאתם יכולים לחלק בחינם כמו קורסים, איבוקים ותכנים שווי ערך, תוכלו ליצור מתנות מגניבות לקהל שלכם לחיזוק מודעות המותג אך גם כדרך נהדרת לקבלת קישורים. ככל שתיהיו יותר יצרתיים,סביר להניח שתסוקרו יותר בהרחבה ובהתאמה יגיעו לינקים איכותיים יותר.

  • ערוץ יוטיוב

ערוץ יוטיוב וסרטונים איכותיים יכולים לחשוף אתכם לקהל רב יותר ולגרום לאתרים לשתף את הסרטונים הללו. גם כאן, התנועה, הבאזז, והעבודה האפשרית מול קולגות ( ראיונות, וובינרים וכו') תאפשר לכם לקבל קישורים רלוונטים, ולפעמים גם להשתמש בהומור.

  • פודקאסט

יצירת ערך באמצעות פודקאסטים היא אחת מן הדרכים שנמצאות בעלייה מתמדת מבחינת השפעה וחשיפה לקהל. השתדלו למקד את הפודקאסט שלכם באופן מקצועי וממוקד כך שיאפשר לקהל לצפות לתוכן שאתם מעלים כל פעם מחדש ולאט לאט תוכלו לקבל קישורים מאתרים בתחום שימליצו על הפודקאסט שלכם.

  • תציעו עזרה /ייעוץ חינמי

כולנו אוהבים מתנות ושירותים חינמים ותוכלו להפיק הרבה יתרונות מהצעה של שירותים חינמיים לקהל הרחב. ככל שההצעה שלכם תיהיה יותר אטרקטיבית ושווה כך הסבירות שאתרים חיצוניים יקשרו אליכם עולה משמעותית.

  • מצאו אזכורים של האתר שלכם ללא קישור

פעמים רבות, תוכלו למצוא אזכורים ברחבי הרשת אודות המותג שלכם ללא קישור לאתר ואיך נגיד את זה בעדינות? זה פשוט חבל! צרו קשר עם האתר ובקשו ממנו להוסיף קישור, ב99% מהמקרים בעלי האתר יסכימו בשמחה.

איך תוכלו לעשות זאת? פשוט! חפשו בגוגל את שם החברה שלכם במרכאות , לדוגמה "seolinks", וכך תוכלו לעבור על התוצאות ולראות אילו אתרים מדברים עליכם אך לא מקשרים אליכם.

  • מצאו אתרים שמקשרים למתחרים שלכם

בשונה מ"גניבה" של קישורים של המתחרים שלכם, אסטרטגיה נוספת היא להציע את האתר שלכם כמקור מידע נוסף ולקבל קישור מאותו מקור סמכותי. 

  • מצאו תוכן לא מעודכן באתר שלכם

תוכן לא מעודכן באתר שלכם מרתיע אתרים אחרים מלקשר אליכם, ולפעמים אכן ישתמשו בכם כמקור מידע אך ללא קישור. רעננו את התוכן שלכם והשאירו אותו מעודכן והפכו אותו לנוח עבור אתרים אחרים לקשר אליכם.

  • צרו כנסים /אירועים בתחום המקצועי שלכם

יצירת כנסים, מיטאפים ואירועים הנוגעים לנושא המקצועי שלכם תחת המותג שלכם היא דרך נהדרת להשגת קישורים מכל מקורות הסמכות בתחום. בנוסף לקישורים שתקבלו מהמלך, תעשו עוד צעד לחיזוק הסמכותיות שלכם בתור מומחים. תוכלו למצוא מיטאפים ואירועים מקצועים בקלות באמצעות האתר meetup:

  • דברו בכנסים או אירועים

לא ארגנתם כנס? לא נורא, לפחות תוכלו לדבר בו. הביאו רעיונות מעניינים לכנסים, כאלו שהם בעלי ערך ותוכלו למצוא את עצמכם בקלות מוזכרים במאמרים של אחרים אשר סוקרים את הנקודה הייחודית שהעלתם.

  • צרו סקרים

סקרים הם אפיק נהדר לקבלת קישורים חזקים. ככל שהסקר שתציגו יהיה יותר מעניין ויותר מפתיע, כך הסיכוי שתקבלו סמכות וקישורים איכותיים ממנו גדל. סקרים ממש מפתיעים יכולים למצוא את עצמם גם במהדורות החדשות במידה שבוצעו בדרך מקצועית ותחת בקרה.

  • צרו חווית משתמש ייחודית

אם האתר שלכם הוא ייחודי במיוחד ומציג חווית משתמש יוצאת דופן, תוכלו לקבל קישורים מאתרים בתחומים רבים של עיצוב אתרים, פיתוח אתרים וכו'. אתרים רבים מהווים מקור השראה לאתרים אחרים ומקבלים המון קישורים רק בגלל העיצוב החדשני.  תוכלו להציץ בקלות באתרים שבנינו כדי להתרשם מרמה גבוהה של חווית משתמש?, לפחות ככה אנחנו חושבים..

  • קישורים פנימיים

קישורים פנימיים חשובים לא פחות מקישורים חיצוניים, כך רבים בתחום הSEO חושבים. קישורים פנימיים מאפשרים לגוגל לסרוק את האתר שלכם יותר טוב אבל גם חושפים קהל לתוכן חדש שלכם. במידה שגולש נכנס לאתר שלכם וממשיך לגלוש לאחר שהוא מוצא תוכן מעניין, מדובר בסממן חיובי ותוכלו להגדיל את המעמד שלכם בתור מקור מידע אמין באמצעות קישורים כאלו.

  • שיטות יצרתיות לאוף ליין- מדבקות סטיקרים וכו'

כןכן, מאמצי השיווק הדיגיטליים אינם נגמרים בדיגיטל. מדבקות ייחודיות, חולצות מגניבות עם שם המותג וכו' הן דרכים יצירתיות במיוחד לקבל קישורים ממקומות שונים. בנוסף, כמובן שתוכלו לקבל קישורים מאתרי מסחר במידה שאתם מחליטים למכור את אותם עיצובים.

  • בקשו מבלוגרים לסקר את האתר או המוצר שלכם

אתם יכולים לפנות אל בלוגרים בתחום ולהציע להם לסקר את השירות או המוצר שלכם. חשוב לזכור שאתם חשופים גם לביקורת שלילית שיכולה להגיע מכיוונו של הבלוגר במידה שלא יתחבר למה שאתם מציעים.

  • צרו שפה  וביטוים שלכם

כאשר אתם יוצרים ביטויים מקצועיים שאנשים קוראים ונחשפים אליהם, אתם מגדילים משמעותית את הסיכוי לקבל קישורים איכותים. לדוגמה, טכניקת הSky scraper של בריאן דין שהוא הטמיע את שמה זיכתה אותו בכמות מטורפת של קישורים שהולכת וגדלה מיום ליום ואינסוף אזכורים שלה ברחבי הרשת.

  • תשקיעו בשירות לקוחות הכי טוב שיש

שירות לקוחות טוב הוא מפתח לביקורות חיוביות , וביקורות חיוביות כמו שאתם יודעים טובות מאוד לSEO שלכם. שירותיות גבוהה תזכה אתכם בקישורים והמלצות חיוביות מאוד ברחבי האינטרנט באתרי שאלות-תשובות, אתרי המלצות ויתרמו משמעותית למוניטין שלכם ברשת.

  • הפכו את זה לקל במיוחד לתת לכם קישור

מה הכוונה? לדוגמה, אם הכנתם גרפיקה מושקעת שמתארת תהליכים שונים, תוכלו לצרף בתחתית קוד פשוט שמאפשר לאתרים אחרים להטמיע את הגרפיקה שלכם או את המאמר שלכם. יש המון כלים לעשות זאת ברחבי האינטרנט, פשוט הכניסו את הלינק שאליו אתם רוצים לייצר הפנייה קלה וקבלו קוד HTML שמאפשר לאתרים אחרים לקשר אליכם בקלות באמצעות העתק-הדבק:

  • צרו קטגוריה ייחודית (מילון מונחים)

בהמשך ישיר ליצירת "שפה" של המותג שלכם, תוכלו ליצור מילון מושגים או מילון מונחים נבדל של האתר שלכם. זהו כלי מצוין נוסף להשגת קישורים למאמרים שצריכים מקורות אמינים בתחום ויכולים להסתייע במילון שלכם.

  • ניוזלטר

ניוזלטר (רשימת תפוצה) מאפשר לכם לשמור על קשר קרוב עם הקהל שלכם ולחשוף אותו לתוכן בתדירות גבוהה יותר. כבר הבנו שחשיפה מוגדלת משמעה סבירות גבוהה יותר לקבל קישורים חיצוניים.

  • בניית מדדי ערך

עוד כלי שיכול להיכנס תחת קטגוריית "בניית השפה" , כאן ההצעה היא לבנות סוג של ממד מקצועי ולהשתמש בו במאמרים שלכם עד שלאט לאט יאומץ על ידי הקהילה, כמו לדוגמה המדד של MOZ לחוזקו של דומיין (DA) או מדד מג'סטיק:

  • תחרויות

תחרות סטארט-אפ השנה? השתתפו בה! תחרות המסעדה הטובה בתל אביב? השתתפו! גם אם לא תזכו, תוכלו לקבל קישור נהדר מהאתרים בהם תסוקר התחרות , אם תזכו זכיתם כפליים:)

רוצים להשתתף בתחרות כזאת אולי:)?

מצאו רשימות של "החברות הכי טובות ב.."

ברחבי האינטרנט יש המון מאמרים בסגנון "10 הפיצריות הטובות בחיפה", מצאו את הרשימות הרלוונטיות בתחום שלכם ובדקו אם אתם מופיעים שם. אם לא, זה הזמן לפנות לכותב המאמר ולבדוק כיצד תוכלו להשתחל לרשימה.

שיטות בתשלום

אין מה לעשות, לפעמים צריך לשלם כסף על קישורים איכותיים כדי להגיע לתוצאות..=

  • רכשו קישורים

למרות שגוגל מתנגדת באופן רשמי לשיטת רכישת הקישורים, לפעמים אין באמת תחליף לרכוש מאמרי אורח או קישורים מאתרים חזקים. אנחנו מתקדמים אט אט לימים בהם קידום אתרים חופף בהמון תחומים לניהול מוניטין ברשת, לכן כתבות יח"ץ באתרים גדולים הן בהחלט דרך מצוינת להנות מחשיפה, תנועה לאתר וקישור חזק.

  • רכשו אתרים

לפעמים, בעיקר בנישות בהם יש לכם מספר פרויקטים עדיף לרכוש את כל האתר, להשביח אותו וליצור נכס נוסף במאגר הנכסים שלכם שממנו תמיד תוכלו להוציא קישורים כאוות נפשכם. בנוסף, תוכלו לחזק את יכולת המיקוח שלכם וליצור אפיק הכנסה חדש בנוסף לקישורים הישירים שתוכלו להפיק.

  • רכשו מאמרים במדורים שיווקים

אנחנו מתקדמים אט אט לימים בהם קידום אתרים חופף בהמון תחומים לניהול מוניטין ברשת, לכן כתבות יח"ץ באתרים גדולים הן בהחלט דרך מצוינת להנות מחשיפה, תנועה לאתר וקישור חזק.

דרך אגב, אם אתם מעוניינים לרכוש מאמרים שיווקים באתרים גדולים, אנחנו פה?

  • מקומונים

מקומונים הם דרך מצוינת להשיג קישורים איכותיים עבור קמפיינים של קידום אתרים לוקאלי (אזורים). בהמשך ישיר לרעיון שקידום וניהול מוניטין הם כבר סוג של מקשה אחת, קישור מאתר של מקומון הוא משמעותי מאוד ומאותת לאלגוריתם של גוגל על הרלוונטיות של האתר שלנו עבור העיר שבה אנחנו מקדמים.

  • תרומות לארגונים ואירועים

מעבר לעובדה שתרומה לאירועים וארגונים היא מעשה נהדר וחשוב מאוד, תוכלו להפיק מהתרומות הללו גם קישורים מאתרים חזקים מאוד שסביר להניח שלא תוכלו לקבל בשום דרך אחרת.

  • הציעו מלגות ומענקים

בדומה לתרומות, תוכלו לקבל קישורים סופר איכותיים מאתרים של אוניברסיטאות, מכללות ומרכזי השכלה מכובדים באמצעות הענקת מלגות חלקיות או מלאות. גם פה תוכלו להרוויח מעשייה חברתית לצד שדרוג משמעותי לקמפיינים של בניית הקישורים שלכם.

תוכלו בקלות לחפש "הענקת מלגות ב…" או ליצור קשר ישיר עם אוניברסיטאות ומוסדות ההשכלה.

  • שלמו לכותב בעל מוניטין

ככל שהסמכותיות של המידע שלכם באתר תגדל כך אתרים ומקורות שונים ירגישו בנוח לקשר אליכם ולהפנות קהלים מהאתר שלהם. בנושא הזה נקודה חשובה היא שילוב של כותבים בעלי מוניטין וסמכות מוכחת שיכולים להעשיר את התוכן שלכם ולאפשר למקורות אחרים לקשר אליכם בקלות וברוגע.

  • הציעו הנחה משמעותית

לפעמים הנחות ומבצעים הן דרך מצוינת להיכנס למדורים של אתרים גדולים וגם לקבל קישור איכותי. לדוגמה, תוכלו להציע הנחה משמעותית מאוד לפני הבלאק פריידי ולקבל חשיפה באתרים הסוקרים את ימי המבצעים המיוחדים במהלך השנה.

  • בנו פורום או מודל של שאלות תשובות באתר

פורום או איזושהי פלטפורמה של שאלות ותשובות באתר שלכם יכולה לתרום לסמכותיות שלכם, לחזק את הקשר עם הגולשים וגם כמובן להשיג לכם קישורים איכותיים רבים בסגנון "תוכלו לשאול את דני מדני מכוניות באתר שלו"

  • גייסו "שגרירי מותג"

רלוונטי הרבה יותר למותגים גדולים מאשר לקטנים או אתרים לוקאליים. באמצעות שגרירי המותג – Brand Ambassadors תוכלו להגביר את התודעה והחשיפה של האתר שאתם רוצים לקדם ולהשיג קישורים חיצוניים באמצעות השגריר. לדוגמה, באמצעות ראיונות שהוא מעניק לתקשורת או סיקור של אירועים שהוא משתתף מטעם החברה.

נטוורקינג ושיתופי פעולה

  • כתבו מאמרי אורח

מאמרי אורח הם אולי אחד הכלים הנפוצים ביותר להשגת קישורים מאתרים איכותיים ומעבר לעבודה שתוכלו לעיתים קרובות לשלם עבור האפשרות הזו כפי שציינו כבר , תוכלו להשיג קישורים בשיטה זו גם באמצעות שיתופי פעולה עם קולגות לגמרי בחינם.

  • בקשו מלקוחות או חברות שעובדים איתכם קישורים

נגיד שיש לכם שיתוף פעולה או איזשהם יחסיים עסקיים עם חברות בעלי אתרים סמכותיים, זו הזדמנות מצוינת עבורכם לנצל את הקשר העסקי הזה ולתעל אותו להשגת קישורים מהאתרים הללו.

  • צרו שיתופי פעולה באירועים וכנסים עם מומחים

שיתופי פעולה הם מפתח בכל תהליך בניית פרופיל קישורים כפי שאתם יכולים לראות בשיטות שאנחנו מדגימים פה ולכן חשוב מאוד שתדאגו לטפח שיתופי פעולה איכותים שיעזרו לכם בחיים העסקיים וגם כמובן בתהליך בניית הקישורים החיצוניים.

  • החליפו קישורים

מקדמי אתרים רבים מתעסקים למעשה בעיקר בהחלפות קישורים. השיטה הפשוטה, אתם נותנים קישור מאתר א' לאתר ב' של מי שאתם מבצעים איתו את ההחלפה והוא בתמורה מחזיר לגם קישור מאתר ג' לאתר א'. גם בנושא ההחלפות הדעות חלוקות וחשוב לבצע אותן בזהירות כדי לא לעורר את החשד של גוגל.

תוכלו בקלות לחפש קבוצות החלפת קישורים בפייסבוק ולהתחיל את שיתופי הפעולה שלכם בתחום.

  • תתארחו בתור מומחים

כאשר אתם מגדילים את החשיפה שלכם בתור סמכות ומתארחים בפאנלים, כנסים וגם מתראיינים לאמצעי התקשורת אתם באופן טבעי תתחילו לקבל קישורים איכותיים ביותר מאתרים סמכותיים.

  • צרו קהילה

אחת הדרכים המשתלמות ביותר מבחינה עסקית שרבים מהעסקים לא נוהגים לאמץ היא יצירת קהילה בפייסבוק , בכל רשת חברתית אחרת וגם בווטסאפ. אז נכון שבאמצעות הקהילה לא תוכלו לבנות קישורים באופן ישיר, אך ככל שתרחיבו אותה ותספקו ידע רלוונטי סביר להניח שתבחינו בתופעה מדהימה שבה תתחילו לקבל קישורים באופן אורגני וישיר ממקורות רבים.

  • שלחו מאמרים מעניינים למנהלי קהילות ואתרים

כתבתם מאמר מעניין שאתם מאמינים שיכול להיות רלוונטי ולהוסיף ערך לאתרים אחרים? הפנו את תשומת ליבם של עורכי אתרים אחרים וכותבים ברחבי הרשת ותוכלו לזכות אולי בקישורים טובים ורלוונטים ביותר.

תוכלו לבצע את החיפושים "שלחו מאמר" בגוגל ולמצוא אתרים שמציעים את האפשרות הזו.

  • צרו קשרים עם עיתונאים

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, קשרים עם עיתונאים בתחום שלכם הם דרך מצוינת להשיג קישורים וגם חשיפה פוטנציאלית. טפחו קשרים בריאים ותקינים ותוכלו לנצל זאת עבור בניית קמפיין הקישורים שלכם.

  • בקשו מחברים וקולגות לתת לכם קישור

מעבר לכל הטכניקות והשיטות השונות, לפעמים תוכלו פשוט לבקש יפה ולקבל קישור, מה יותר פשוט מזה?

  • צרו פרויקט חינוכי בעל ערך חברתי

בהמשך לקו של תרומות והענקת מלגות, יצירת פרוייקט עם משמעות חברתית או חינוכית שבאמת תורם לקהילה יכול לסדר לכם כמה קישורים חזקים מאתרים רבים, לרבות אתרים של עיריות ורשויות מקומיות שנחשבים כאמינים במיוחד.

שיטות ישנות שעדיין עובדות (בזהירות)

שיטות אלו הן שיטות יחסית מאוד ישנות , חלקן כבר נעלמו מקמפיינים של קידום בחו"ל ובארה"ב בעיקר, אבל עדיין יש להם אפקט משמעותי בקידום אתרים בישראל.

  • קישורים מפורומים

קישורים מפורומים הם טכניקה שאם לא עושים אותה בזהירות היא נורת אזהרה גדולה לגוגל שיכולה לפגוע בכם. נסו לבנות קישורים כאלו במידה שאתם אכן יכולים לתרום מידע לפורום ולא עושים זאת בצורה שקופה וספאמית.

בארץ ובעולם קיימים המון אתרים להפצת מאמרים שתוכלו להשתמש בהם כדי לבנות קישורים. רצוי לבחור אתרים איכותיים שעוברים איזשהו תהליך סינון של איכות המאמרים ולא אתרים שמאשרים באופן אוטומטי את המאמרים.

  • אתרי אינדקס

אתרי אינדקס פעם היו משמעותיים ביותר עבור בניית קמפיין קישורים בנישות מסוימות והיוו את אחד האלמנטים המרכזיים ביותר בתהליכי קידום. למרות שהשימוש בהם הרבה פחות אפקטיבי מן העבר, גם היום ניתן לנצל את אתרי אינדקס כדי לבנות קישורים רלוונטים לאתר היעד שלכם. חשוב לעשות זאת בזהירות ובבקרה של איכות אתרי האינדקס שאתם משתמשים בהם.

  • קישורי פוטר

יש מחלוקת גדולה על היעילות או הנזק של קישורי פוטר באתרי לקוחות (רלוונטי במיוחד עבור סוכנויות קידום), אך זו גם דרך נפוצה במיוחד שחשוב שתהיו מודעים לה.

  • כתיבת תגובה למאמרים באתרים אחרים

באתרים רבים יש אפשרות כתיבת תגובה למאמרים שמפורסמים באתר. נסו לכתוב תגובה בעלת ערך ובפלטורמפות רבות תוכלו לקבל קישורים חיצוניים מן התגובה. עם זאת, בד"כ הקישור יהיה מסוג NoFollow.

  • פתיחת פרופילים באתרים גדולים

בשיטה זו אתם למעשה יכולים לפתוח חשבונות משתמש באתרים של חברות גדולות ולשים לינק לאתר שלכם בתיאור שלכם.

שיטות נוספות

  • צרו ווידג'ט שימושי או מגניב

שיטה מתקדמת במיוחד ומצריכה עבודה משמעותית אך במידה שאתם יודעים כיצד לנצל אותה, תוכלו לקבל המון קישורים מאתרים רבים. בשיטה זו, תוכלו ליצור סוג של ווידג'ט כמו מחשבון חיוני או כלי אחר ולהטמיע בווידג'ט קישור לאתר שלכם. ככל שיותר אתרים ישתמשו בווידג'ט כך תוכלו לקבל יותר קישורים.

  • הנחות למועדונים

הציעו הנחות משמעותיות למועדוני חברים והם יפרסמו את ההנחה באתר שלהם ויצרפו קישור לשירות שאתם מציעים.

  • קופונים

גם באמצעות אתרי הקופונים תוכלו לקבל קישורים לא רעים בכלל (חלק DO וחלק NO) , צרו קשר עם אחד מהאתרים ובדקו מה המתכונת והתהליך הנדרש מבחינתכם.

  • צרו רשימת 101

תת קטגורייה תחת קטגורית הרשימות אך ייחודית ונפרדת. רשימות מסוג זה הן בדרך כלל פופלאריות במיוחד במידה ונכתבות בצורה איכותית ומעניקות ערך אמיתי לגולשים ויכולות להשיג לכם המון המון קישורים.

  • אפליקציה מגניבה

תוכלו ליצור אפליקציה שימושית ונוחה לקהל היעד שלכם או ללקוחות הפוטנציאלים ותוכלו להנות מקישורים חיצונים רבים שיכולים להגיע גם מקולגות ומתחרים.

  • העניקו פרסים

תוכלו ליצור תחרות ולערוך תחרות מקצועית בתחום שלכם. תוכלו להתנות את ההשתתפות בתחרות בקישורים בתמורה וכך תוכלו לקבל קישורים רלוונטים מאוד עבור אתר היעד שלכם.

  • בקשו שיערכו Case Study עליכם

תמיד תוכלו לבקש שיעשו קייס סטאדי על האתר שלכם שיהיה מוצג באחד מאתרי החברה שעובדים איתכם ורוצים להראות את ההצלחה שלהם בפרוייקט איתכם, באתרים של סוכנויות דיגיטליות רבות וסוכנויות קידום אתרים תוכלו למצוא נישה של "קייס סטאדיס" ובמידה שאתם עובדים עם אותה החברה תוכלו לבדוק האם ניתן להוציא לפועל מהלך מסוג זה.

  • הוסיפו כפתורים חברתיים לבלוג שלכם

כפתורי שיתוף חברתיים מאפשרים לקוראים שלכם לשתף את התוכן בקלות ובמהירות ותורמים משמעותית ליכולת של האתר שלכם להגיע לכמה שיותר קוראים. בדיוק כמו הכפתורים שאתם רואים באתר שלנו:)

  • צרו וובינרים בעלי ערך

וובינרים הם כלי מצוין להיחשף לקהל היעד שלכם אך עם קצת תחכום תוכלו לתעל אותם לכיוון חיוני של בניית קישורים חיצוניים. כדי לעשות זאת, הקליטו את הוובינר והציעו את קובץ הוידאו להורדה באתר. ככל שהוויבנר שלכם יהיה יותר איכותי כך תקבלו יותר קישורים. פשוט.

  • צרו חתימת אימייל מושקעת

חתימת אימייל שנראית טוב משדרת מקצועית מוסיפה אמינות ומביאה יותר תנועה לאתר שלכם ומאפשרת ליצור איתכם קשר בקלות במגוון פלטפורמות. גם פה אנחנו נשענים על נפלאות המתמטיקה: יותר חשיפה-יותר תנועה- יותר קישורים.

  • לייבא מחו"ל רעיונות

כאן לא מדובר בשיטה אלא יותר בדרך נוחה לראות מה חברות וגופים גדולים אשר עוסקים באותו מקצוע עושים כדי להשיג קישורים. ברוב המקרים, תוכלו ללמוד על דרכים יצירתיות ורלוונטיות עבורכם במיוחד.

  • קישור מאתרי ניתוח  של נתונים ואתרים

יש הרבה אתרים שמציעים ניתוח של האתר שלכם, כגון alexa.com, אתרים לבדיקת מהירות ומספר כלים נוספים. חלק מהאתרים הללו ישאירו לכם לנצח קישור Do Follow.

  1. מקרי קיצון ושערוריות מכוונות

אנחנו לא ממליצים ללכת על הנתיב הזה בשום אופן אבל לעיתים דווקא שערוריות יובילו אתכם לקבל קישורים מאתרים אחרים. לדוגמה, כאשר יש לכם ויכוח מעניין בטוויטר (שיישאר ענייני:)) יש מצבים שהתקשורת תסקר את ההתרחשות (תלוי במוניטין שלכם כמובן)

  • בדיקה של ה Screaming Frog

לעיתים יש כבר אתרים שמקשרים אליכם אבל אתם פשוט לא נהנים מהקישור בגלל שיש לכם 'קישורים שבורים' באתר ויש בעיות טכניות שונות המונעות מהאתר שלכם להצליח , גם כמובן בנושא של בניית הקישורים. הריצו בדיקה בScreaming Frog ותוכלו לאתר את הבעיות הללו ולטפל בהן.

  • נצלו נכסים קיימים

אם אתם מנהלים או בעלים של חברה רצוי לבדוק את הנכסים שלכם וגם לברר האם לעובדים שלכם בטעות יש בלוג ישן או איזשהו אתר מוזנח. לפעמים, תוכלו למצוא הפתעות שנמצאו ממש מתחת לאף שלכם.

  • תוכניות שותפים

תוכלו לפתח תוכניות שותפים ולהציע לגולשים לשווק את המוצר או השירות שלכם ולזכות בהמון קישורים איכותיים. כמובן שהשיטה הזו מתאימה רק לפרופיל חברות מסוים.

  • הציעו שירותים תמורת קישור

לא תמיד תצטרכו לשלם כסף תמורת קישור, לפעמים אפשר פשוט להציע שירות שיכול לעזור לבעל האתר ואתם מוכנים לעשות אותו תמורת קישור לאתר שלכם.

  • היו יצירתיים

זה המגה-טיפ המרכזי. לא משנה כמה רשימות או שיטות אתם קוראים, בניית פרופיל קישורים היא משימה קשה המצריכה המון יצירתיות כדי להגיע לתוצאות רצויות. חשבו מחוץ לקופסה ותוכלו להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות מכל רשימה שתראו באינטרנט, כן, גם משלנו.   

אחרון חביב – תנו לנו לעזור לכם

תקועים בתהליך בניית הקישורים? אולי אנחנו יכולים לעזור! דברו איתנו ונשמח לסייע מהניסיון הרב שרכשנו במהלך שנים ועשרות לקוחות מרוצים. עם שירותי בניית הקישורים שלי בטוח שלהיות מקום ראשון בגוגל זה לא יהיה פנטזיה עבורך(-;

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?