קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
10 דרכים להפוך את האתר לעדכני בעיניי גוגל
להפוך את האתר לעדכני בעיניי גוגל

10 דרכים להפוך את האתר לעדכני בעיניי גוגל

מתוך מאות הפרמטרים שקובעים את מיקומו של אתר בגוגל, עדכניות הוא אחד החשובים ביותר לאפשר לזחלן של גוגל לסרוק את האתר שלכם טוב יותר. מנוע החיפוש נותן יתרון במקרים רבים לאתרים שמתעדכנים בתוכן חדש לעיתים קרובות. אמנם אפשר לראות מותגי ענק שבקושי עולה בהם תוכן חדש ממוקמים בחלק העליון של הדף הראשון, אבל עקב היותם מותגים המזוהים בעיני גוגל ו/או אתרים ותיקים וחזקים, פרמטר העדכניות הוא פחות קריטי לגביהם. בכל מקרה, אם אתם מקדמים אתר חדש, זהו אחד הפרמטרים שאתם צריכים להקפיד עליהם יותר.

אלו הן 10 דרכים להפוך את האתר לכמה שיותר עדכני בעיני גוגל. אתם ממש לא חייבים ליישם את כולן, אלא רק מה שרלוונטי, טבעי ובאמת יוסיף לחוויית המשתמש באתר שלכם ולא בהכרח לתהליך קידום אתרים בלבד.

  1. רולר חדשות
    תוכן חדשותי הוא האימא והאבא של העדכניות. גם אם לא תרשמו את האתר שלכם לגוגל News, יתכן הוא יציג מידי פעם את הכתבות שלכם במדור החדשות. ראיתי את זה קורה מידי פעם לאתרים שיש בהם תוכן איכותי שעולה לעיתים קרובות למרות שאינם מוגדרים כאתרי חדשות. אם אתם נוהגים לפרסם מאמר בכל פעם שמשהו חדש קורה בתחום שלכם, אל תצניעו זאת, צרו רולר חדשות באתר כך שכל מי שנכנס לדף הבית שלכם יראה מה חדש. עשו זאת רק במידה ואתם מתכננים להיות עקביים. אם תעלו חדשות לאתר פעם בכמה חודשים זה לא יהיה לטובת הגולש כי חדשות ישנות הינם יעילות בדיוק כמו מרק קר בחורף. זה יפספס לגמרי את מטרת העדכניות.
  2. ניהול בלוג עם 2 מאמרים חדשים לפחות כל שבוע
    אם ובלי קשר לחדשות, אזור באתר שלא נשאר סטטי אלא משתנה כל הזמן, מעיד על עדכניות לגוגל. לדעתי כל חברת קידום או פרילנסר צריכים לדעת לנהל את התוכן באתר. הקפידו לעלות לכל הפחות 2 מאמרים חדשים כל שבוע. אין לכם את הזמן לכתוב? מלאו את החלל במאמרי אורח של קולגות מתחומים מקבילים בתחום או אפילו של מתחרים. התמורה שלכם בעד מאמר איכותי, כמובן, תהיה קישור למתחרים. לא מעוניינים להוציא קישור למתחרים ישירים? תמיד אפשר להוציא למתחרים שלא מהאזור שלכם תמורת מאמר מאוד איכותי.
  3. תיבת פייסבוק עם פוסטים מתעדכנים
    תנועה מרשתות חברתיות ודף פייסבוק פעיל, זהו עוד פרמטר שמשפיע לטובה על הקידום אבל מידת השפעתו לא ברורה לגמרי. ובכל זאת, שילוב תיבת פייסבוק באתר הכוללת גלילה של קיר הפייסבוק העסקי שלכם, יגרום לתוכן מתחדש להופיע באתר שלכם. עשו זאת רק עם דף הפייסבוק שלכם פעיל ומתעדכן בפוסטים לעיתים קרובות. חיסון: זה יכול להאט את מהירות טעינת האתר שלכם, ובכל זאת –  זה פתרון לא רע.
  4. תוספות לתוכן קיים לקטגוריות/דפים באתר
    נשמע קצת לא טבעי ואפילו מניפולטיבי? זה לא חייב להיות כך. זה אפילו מהלך מאוד חיוני ורצוי כאשר מדובר בדפים דלים בתוכן או דפים שהתוכן בהם מאוד פשוט או חסר ערך. למעשה כך אתם גם משדרגים את התוכן וגם מוסיפים תוכן. כאשר הדפים האלה יסרקו ע"י גוגל ויתברר שהם מתעדכנים מידי פעם בפעם –  זה יכול לסייע לקידום. הוסיפו אך ורק תוכן מועיל ומעשיר ולא סתם חזרה על אותם משפטים רק במטרה לעבות את הדף.
  5. חידוש כותרות ותיאורים מידי פעם בפעם
    אם אתם מקודמים גבוה בגוגל אבל ה crt שלכם נמוך, יכול להיות שצריך לחדש מידי פעם את הכותרות והתיאורים. אולי כדי לחשוב על הוספת מחיר,  לדבר על מבצעים או לחדד את הכותרת כך שתיצור הנעה טובה יותר לפעולה. כמובן שחשוב לעשות זאת תוך כדי שמירה על מילות המפתח ולכן יש לטפל בעניין בזהירות רבה.
  6. תיבת מאמרים שמוצגים בצורה רנדומלית
    בדומה לרולר החדשות בבלוג, אפשר לשלב באתר תיבת מאמרים שבכל פעם שמישהו נכנס לאתר, או עושה ריפרש, מוצגים לו מאמרים אחרים. כך כאשר האתר ייסרק על ידי גוגל היה ברור שהוא מתעדכן בתוכן חדש. רצוי גם במקרה הזה לא להסס להוסיף מאמרים חדשים ולא להסתמך רק על אותה קבוצה של מאמרים שכל הזמן מתחלפים, אחרת תפספסו את המטרה. עוד פתרון: מאמרים אחרונים. תיבה של 4-5 מאמרים שבכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר הוא מופיע ראשון בתיבה. כמובן שהתיבות הללו לא צריכות לבוא על חשבון קטגורית "בלוג" או "מידע" בתפריט האתר.
  7. פורום
    נשמע קצת מיושן, נכון, הרי מי צריך פורום בעידן קבוצות הפייסבוק – ובכל זאת. כיום הפורומים הם מקורות טובים לשאול בהם שאלות מבלי שכל העולם יראה ובמיוחד בתחומים נישתיים. בפורומים ישנה אפשרות טובה יותר להישאר אלמוני. מניסיון, בין אם הפורום נטוש או מאוד פעיל תדרוש תחזוקה  בין היתר גם כי מקדמי אתרים ינצלו אותו כדי לשתול בו בקישורים. גם רובוטים ינסו להשתלט עליו ע"י שתילת קישורים. לכן חשוב לנהל אותו כמו שצריך בדרך הנוחה ביותר (למחוק מידי יום פוסטים לא רלוונטים ולסלק משתמשים שמנצלים את הפלטפורמה לרעה). כדאי להגדיר מראש שכל הלינקים מהפורום יהיו No Follow. זה יוריד לספאמרים את הרוח מהמפרשים.
  8. אינדקס של מומחים שמתווספים לאתר
    כך תגרמו לאחרים ליצור באתר שלכם אזור אם תוכן מתחדש כאשר כל מה שיהיה עליכם לעשות הוא רק לאשר את הרישום. גם במקרה הזה מומלץ להגדיר שכל קישור שיוצא מהאזור היה No Follow. זה לטובת בעלי האתרים מכיוון שקישור מדף מרובה קישורים הוא לא הכי בריא. כמו כן זה גם פחות בריא מבחינה האתר בו קיים האינדקס. חשוב לעשות זאת במיוחד עם מדובר בדף עם המון כרטיסי עסקים.
  9. הוספת סרטוני וידאו
    סרטוני וידאו הם דרך נפלאה למתג את עצמכם כמומחים וגם אופציה נהדרת לשילוב תוכן איכותי ומעניין באתר שלכם. אתם יכולים מידי פעם לעלות סרטון תדמית או מוצר חדש לאתר ובכך לשדר עדכניות לגוגל. למשל פרסום סרטון של הטיפ החודשי או סרטון של החדשות האחרונות.
  10. תגובות לפוסטים
    עוד דרך לגרום למשתמשים להוסיף תוכן לאתר שלכם. במקרה ומדובר באתר וורדפרס חשוב להוסיף תוסף שעוצר את הרובוטים מליצור מודעות אוטומטיות. יש להקפיד למצוא פתרונות רלוונטיים במערכות אחרות. על כל פנים חשוב שלא לאפשר פרסום אוטומטי של תגובות אלא שכל פרסום כזה יעלה רק לאחר שאתם מאשרים זאת. אחרת, גם במקרה הזה, האתר שלכם ינוצל ע"י ספאמרים ורובוטים. אפשר להוסיף גם אופציות לתגובות דרך פייסבוק.

חשוב לשמור על אותנטיות ואיזון

לא משנה אם אתם בוחרים בדרך אחת מתוך העשרה או בכמה דרכים, תדאגו שאתם עושים זאת בצורה אוטנטית שמתאימה לתחום שלכם. למשל לעלות פורום לאתר בתחום שבו אין הצדקה לעשות זאת כי הוא לא יהיה פעיל, לא תהווה שיטה טובה לשדר עדכניות בשום אופן. כמו כן, שמרו על איזון תוך כדי הקפדה על חוויית משתמש טובה. העמסת יתר על עינו של המשתמש וסרבול הניווט באתר לא יתרמו לתהליך הקדום, אלא להפך.

מאת: נתן ליכטר


אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?