כמות ענקית של מסמכים דלפה מגוגל מעניקה לנו מבט על חלק ניכר של האלמנטים בהם משתמשת גוגל בכדי לדרג מיקומים ואתרים. ולמה זה משמעותי כ"כ אתם שואלים? זו הזדמנות ייחודית להבין האם כל ההשערות ששיערנו במהלך השנים הן באמת נכונות לגבי הדרך בה עובד אלגוריתם הדירוג של גוגל. וזה יכול להיות משמעותי למומחי קידום אתרים.
אז הנה כמה מהאלמנטים שנחשפו במסמך (חשוב לציין שלמרות הכמות הרבה של המסמכים שנחשפו קשה להעריך מה ה11משקל שלהם בקביעת המיקומים על ידי גוגל):
- הקישור לא מתאים לאתר היעד
- התוכן לא מתאים לכוונת המשתמש
- ביקורות שליליות על המוצר
- מיקום לא נכון של השירות
- פורנו
היסטורית שינויים: לפי המסמך גוגל שומרת עותק של כל גרסה של כל דף שהיא אי פעם אינדקסה. כלומר, מנוע החיפוש של גוגל זוכר כל שינוי שנעשה אי פעם בדף. עם זאת, מנוע החיפוש משתמש רק ב-20 השינויים האחרונים של URL בעת ניתוח קישורים.
קישורים ממשיכים להיות חושבים ומשמעותיים: אז אמנם אנשי המקצוע בגוגל טענו בעבר שהקישורים הם לא גורם דירוג בשלישייה הראשונה אך כמובן שכולנו ידענו שגם אם הם לא המשמעות שלהם נשארה גדולה.
חשיבות המותג: אחד הדברים המשמעותיים שניתן לגלות מהמסמך שדלפו הוא חשיבותו המשמעותית של המותג (גם מחוץ לGoogle Search). נראה שחשוב מאוד לבנות מותג שזכור היטב. ההשפעה של מותג כזה יכולה להגיע מכיוונים רבים. עלייה בכמות חיפושי הדיירקט, עצם העובדה שהמותג חזק באינסטגרם או בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות עשוי לתת קישורים טבעיים משמעותיים, ועוד.
שימוש במידע מהדפדפן כרום (Google Chroom): המסמכים חושפים שגוגל משתמשת במידע שנאסף מדפדפן הגוגל כרום.
ומה היה לגוגל להגיד על כל זה?
לפי המידע ברשת דובריה של גוגל אומרים שאמנם יש הרבה הנחות שמתפרסמות על סמך דליפת המסמכים אך הן נלקחות מחוץ להקשר ולא שלמות. חשוב להבין שגוגל לא תגיב על האלמנטיים הספצפיים והפרמטרים שנחשפו – קרי האם הם משמשים ועד כמה בהליך הדירוג. למעשה, דליפת המסמכים חשפה פרמטרים אשר בעבר טענה גוגל שהם לא בשימוש בכלל ולכן עולה תהייה האם הצהרויתה של גוגל אכן מגובות במציאות.
מה לנו יש להגיד על דליפת המסמכים והאם הגילויים הם כאלו משמעותיים?
למעשה, אם נודה באמת דליפת המסמכים לא חידשה יותר מידי. נראה שגם לפניה וגם אחריה המטרה היא לייצר אתר ותוכן שנעים לבקר בו, להעביר בו את הזמן, ללחוץ עליו ולקשר אליו – אז בנינו אני חושב שלא יהיה שוני משמעותי בעולם ה-SEO לפני ואחריה הדליפה. באופן אישי צורת הקידום בה אנחנו מאמינים תישאר זהה – כיוון שעם תוצאות אי אפשר להתווכח. ז"א שגם במקרים בהם גוגל יצהירו שפרמטר מסוים פחות משנה, אין כמו הניסיון האישי שלנו כמומחי SEO על מנת לדעת מה עובד לנו נכון ואילו הליכי עבודה ינביעו את התוצאות הרצויות.