חדשות גוגל

כלי חדש של גוגל יסייע לכם לשפר את האתר

כלי חדש מבית גוגל מאפשר מדידה של היבטים מגוונים באתרי אינטרנט, לרבות השימוש שלהם בשיטות קידום אתרים. נכון לרגע זה הכלי החדש כבר זמין בגרסת בטא פתוחה ב-web.dev, הפלטפורמה המיועדת לסייע למפתחים ובעלי אתרים ליישם כלים שונים, לנתח אותם ולהציע המלצות לשיפור.

על פי גוגל, מדובר בכלי שהושקעו בו יותר מעשר שנים של למידה אודות צרכי המשתמשים. בהודעה הרשמית נכתב כי ככל שרף הציפיות של הגולשים לחוויית משתמש באיכות גבוהה ממשיך לעלות, כך הם נוטים להתאכזב מהר יותר כאשר החוויה לא מתממשת. הכלי החדש אמור לכלול כלים עדכניים שיתמודדו עם האתגר להעניק חוויית משתמש חיובית לכל משתמש באשר הוא.

על מנת לסייע לבעלי האתרים לספק למשתמשים שלהם חוויית משתמש חיובית ככל האפשר, פלטפורמת web.dev מספקת מגוון כלים לביצוע קידום אתרים, מדידת ביצועים, נגישות אתרים ועוד.

מה עושה הכלי החדש?

הכלי החדש מציג נתונים אודות אתרי אינטרנט ספציפיים בחתכים שונים. כל מה שצריך הוא להקליד לתוכו כתובת URL של אתר מסוים, ואז ניתן לבחון בו נתונים אודות ביצועי האתר, שימושים אופטימליים ב-https או מימדי תמונות, ייעול שיטות קידום אתרים בהן כבר נעשה שימוש באתר על מנת להגיע ליותר זוגות עיניים, שיפור נגישות הגולשים לתכני האתר ועוד.

כך ייראה הדו"ח שיווצר על ידי הכלי החדש לאחר סריקת אתר מסוים:

בדיקת אתר

מדדים שונים יקבלו ציוני בין 0 ל-100, ומתחתם יופיעו המלצות לייעול ושיפור. ההמלצות הללו רשומות על פי סדר השפעתן על אופטימיזציית האתר, דהיינו השיפורים המשמעותיים ביותר יופיעו במקומות גבוהים יותר – כך ייחסך ממנהלי האתרים הצורך להחליט איזה שיפור לבצע קודם, שכן התעדוף יוצג בפניהם בבירור.

בנוסף ניתן להוריד למחשב דו"ח מפורט שיספק הדרכה נוספת באשר לשיפור ביצועי האתר בכל תחום שנבדק. חשוב גם לציין שניתן להפיק את הדו"חות על בסיס יומי, כלומר אם מנהל אתר קיבל המלצה מסוימת וערך שינויים באתר, ככל הנראה ניתן יהיה לראות את השפעת השינוי רק ביום שלמחרת.

קידום אתרים בגוגל למעלה