כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
מה זה סכמה

חיפוש מתקדם בגוגל- מדריך למקצוענים שכל מקדם צריך לדעת.

אנשי SEO רבים משתמשים בכלי-עזר רבים בעבודה היום יומית כדי לייעל ולמקסם תפוקה מתהליכים שונים הקשורים לעבודת הקידום, החל ממחקר מילות מפתח, איתור בעיות On-Site, תיעוד תהליכים וניתוח אתרים ומתחרים באופן שוטף.

על אף העובדה שחלק מהכלים הללו בהחלט יכולים לעזור לנו, נדמה שלא רבים מודעים לכוח של חיפושים מתקדמים בגוגל, בעזרתו ניתן להעלות את בעיות רבות ולמצוא מידע חיוני ביותר הקשור לאתרים שאנו מקדמים.

במדריך זה נסקור בהרחבה  חיפושים מתקדמים בגוגל שכולם יכולים לעשות בחינם, מיד, והכי חשוב, להשתמש במקור האמין ביותר לכך- המנוע של גוגל.

המלצה: אתם יכולים לפצל את המסך (אם אתם לא עובדים עם שניים במקביל:)) ולבצע את החיפושים הללו תוך כדי קריאה. כמעט בטוח שתמצאו תובנות מעניינות כבר בעוד כמה רגעים:)

פקודות חיפוש מתקדמות שכדאי לכם להכיר

המאמר שאותו אתם עומדים לקרוא מבוסס כולן על פקודות שונות שמאפשרות לנו לבצע חיפושים מתקדמים בגוגל.

בדיוק בשל כך, ריכזנו עבורכם את הפקודות החשובות ביותר:

"חיפוש מדויק"

פקודה שמאפשרת לנו למצוא תוצאות המציגות את הביטוי המדויק בלבד.

דוגמה: "קידום אתרים אורגני" , כ81,000 תוצאות מדויקות המכילות את הביטוי. 

פקודת חיפוש מדויק

אי הכללה (-)

באמצעות הפקודה הזו נוכל לבצע חיפושים ולא לכלול תוצאות מסוימות המכילות ביטוי, דומיין או כותרת מסוימת. 

דוגמה: קידום אתרים אורגני -seolinks, כעת התוצאה שלנו לא תופיע.

פקודת site מינוס

פקודת OR

מאפשר לנו לחפש ביטוי מסויים או ביטוי אחר באותו החיפוש. נוכל לעשות זאת ע"י שימוש במילה OR או באמצעות סימן הפרדה  (|)

דוגמה: קידום אתרים אורגני|קידום ממומן

פקודת OR

פקודת AND

כשמה כן היא, חיפוש של ביטוי X וביטוי Y. שימושי במיוחד בפקודות משולבות.

דוגמה: קידום אתרים אורגני AND קידום ממומן

פקודת AND

פקודת filetype

חיפוש מתקדם המאפשר לנו למצוא רק תיקיות וקבצים בתוצאות החיפוש. 

דוגמה: קידום אתרים  filetype:pdf 

קידום אתרים  filetype:pdf 

פקודת Site

הפקודה הכי שימושית, בעזרתה נוכל למצוא את התוצאות מכתובת דומיין מסויימת בלבד.

דוגמה: site:seolinks.co.il

פקודת site

פקודת Related

פקודה שימושית למציאת תוצאות דומות לדומיין אותו אנחנו מחפשים.

עובד על אתרים גדולים בדרך כלל, ופחות באתרים קטנים או נישתיים.

דוגמה: related:ynet.co.il

related:ynet.co.il

פקודת intitle

חיפוש תוצאות המכילות את הביטוי שאנחנו מחפשים בכותרת העמוד. 

דוגמה: intitle:קידום אתרים

פקודת allintitle

כמו פקודת intitle רק מדויקת הרבה יותר. באמצעות פקודה זו נמצא את כל התוצאות המכילות את הביטוי השלם בכלולותו.

דוגמה: allintitle:קידום אתרים אורגני

פקודת inurl

פקודה פשוטה המאפשרת מציאת ביטויים בכתובת הURL עצמו. 

דוגמה : inurl:seo 

inurl:seo

פקודת intext

גם כאן מדובר בפקודה די ברורה, מציאת תוצאות המכילות ביטוי מסוים בתוכן עצמו.

פקודת intext

הרחבה מדויקת יותר של פקודת intext, מאפשרת מציאת ביטוי מדויק בתוך הטקסט.

דוגמה: allintext:קידום אתרים אורגני

allintext:קידום אתרים אורגני

חיפושים שיעזרו לכם בעבודת הOn-Site

עבודת הOn-Site שאנחנו מבצעים באתרים שלנו כוללת תחומים רבים וסביר להניח שאתם משתמשים בכלים כמו Screaming Frog ודומיהם כדי למצוא בעיות שונות. למזלנו, גוגל הוא כלי נהדר למצוא בעיות במהירות ופשטות כפי שתוכלו לראות מיד ע"י שימוש נבון בפקודות השונות ובחיפושים מתקדמים.

מציאת בעיות אינדוקס🔍

אחרי הכל, בעיות באינדוקס של האתר הן ככל הנראה הבעיות המשמעותיות ביותר היכולות לגרום לכך שעמודים שלמים ייעלמו מתוצאות החיפוש, ולשלל בעיות נוספות.

פקודת  :Site

הפקודה הראשונה שנשתמש בה היא פקודת :Site שרבים מאיתנו מכירים. באמצעות הפקודה הזו נוכל למצוא למעשה כמה עמודים גוגל אינדקס.

כפי שאתם יכולים לראות, נראה שבאינדקס של גוגל מופיעים 498 עמודים מהאתר שלנו.

שימו לב, גם פקודת  :Site אינה מדויקת לחלוטין והנתונים הטובים ביותר נמצאים כמובן בSearch Consol.

חיפושים נוספים שתוכלו לעשות באמצעות פקודת Site ויכולים לעזור לכם:

  • חיפוש עמודים מאונדקסים לפי קטגוריה, לדוגמה קטגוריית בלוג-site:seolinks/blog
  • חיפוש עמודים מאונדקסים עפ"י מילים המופיעות בדומיין –  site:seolinks inurl:seo
  • אם יש לכם סאב דומיינים, תוכלו לחפש את כל העמודים המאונדקסים עבור הסאב דומיינים תוכלו לעשות את זה באמצעות מספר פקודות Exclude מסוג inurl-, אך מדובר בשיטה טיפה מסובכת. תוכלו להוריד תוסף של גוגל לכרום ותוכלו לעשות זאת בקלות.

שימו לב 💡 אם יש לכם הבדל משמעותי בין כמות העמודים שאתם יודעים שנמצאים באתר שלכם ואמורים להיות מאונדקסים, חשוב לחקור את הנושא לעומק.

מציאת תוכן משוכפל📄

כמו שאתם בטח יודעים, תוכן משוכפל הוא בעיה רצינית ורצוי להימנע ככל האפשר משימוש בתוכן זהה , גם אם מדובר לדוגמה בחנויות דיגיטליות שיש מוצרים דומים לעיתים קרובות. 

לדוגמה, נכנסו לאחד אתרי הקניות בישראל ונכנסו לתיאור מוצר של נעליים.

תיאור מוצר

כדי למצוא תוכן משוכפל באתר, גם כאן נשתמש בפקודת  :Site בצירוף חיפוש מדויק:

site:storyonline.co.il "נעלי בד בגזרה המוכרת והידועה של המותג תומס"

כעת, נוכל למצוא את כל העמודים בהם מופיע אותו התיאור. באתר הרלוונטי אותו חיפשנו, נמצאו 6 עמודים עם אותו המשפט:

נעלי בד חיפוש באינטרנט

כדי לשכלל את החיפוש, נחפש תוכן משוכפל זהה באתרים אחרים ע"י פקודת Exclude.

-site:storyonline.co.il "נעלי בד בגזרה המוכרת והידועה של המותג תומס"

באופן מדהים, מצאנו חמש תוצאות המכילות בדיוק את אותו התיאור בכמה מהאתרים הגדולים בישראל כמו וואלה, עזריאלי וויינט. ( מוזמנים לבצע את החיפוש ולראות בעצמכם)

תוצאות גוגל נעלי בד

מציאת בעיות אבטחה🔒 

גוגל לוקחת את נושא האבטחה ביתר שאת, ומתעדפת אתרים אשר מותקנת בהם תעודת SSL (כלומר חיבור מאובטח HTTPS)

גם אם באתר שלכם מותקנת תעודה, מומלץ לוודא שכל העמודים באמת מאובטחים ע"י הפקודה הבאה:

site:storyonline.co.il -inurl:https

תוצאות גוגל

באופן מפתיע, על אף שהאתר מאובטח נמצאו בו 58 עמודים לא מאובטחים.

אבטחה ברמת הURL

לפעמים💡, יהיו מקרים בהם עמוד מסוים יופיע ללא תעודת SSL בתוצאות החיפוש אחר לאחר שתכנסו אליו תתבצע הפניה מידית לגרסה המאובטחת.

חיפוש תיקיות ישנות באתר📁

באתרים גדולים וותיקים, מצטברים מאות ואף אלפי עמודים שחלקם כלל לא רלוונטים. מעצבנים במיוחד הם קבצים מסוג תיקיות ישנות שעלו לאתר בעבר ויותר לא רלוונטיות כמו קבצי PDF, מסמכי Word וכו'. באמצעות פקודת ה:filetype נוכל למצוא את אותם קבצים.

תוצאות מעניינות בחיפוש בגוגל

טיפ למתקדמים בחסות Aherfs– נוכל לבצע חיפוש רוחבי של קבצים באמצעות פקודת :ext ולחפש כמה סוגי קבצים בחיפוש אחד:

דוגמה מהבלוג של aherfs

חיפושים שיעזרו לכם בעבודת בניית פרופיל קישורים🔗

קישורים היו ונשארו אחד התחומים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר בכל עבודת SEO נכונה. באמצעות חיפוש מתקדם בגוגל, נוכל למצוא אפשרויות לפרסום מאמרי אורח בקלות, מציאת קישורים של מתחרים שלנו ומספר אפשרויות מגניבות ויעילות במיוחד כפי שתוכלו לראות מיד.

מציאת מקומות לפרסום מאמרים רלוונטיים📰

יש מלא מלא מלא דרכים למצוא אתרים אפשריים לפרסום מאמרים באמצעות חיפוש פשוט וגם באמצעות חיפוש מתקדם.

בארץ, ההיצע הוא יחסית מצומצם לכם הדרך היחסית פשוטה היא לחפש "מאמר אורח" בצירוף התחום, לדוגמה דיגיטל ולמצוא אתרים שיש להם מדור של מאמרי אורח.

אם אתם מקדמים אתר בחו"ל או בשפה האנגלית, ניתן למצוא היצע רחב הרבה יותר של אפשרויות פרסום מאמרי אורח ע"י חיפוש מתקדם.

נשתמש בשילוב של "חיפוש מדויק" וגם שימוש בפקודת inurl בדרך הבאה:

"seo intitle:"become a contributor" inurl:"write-for-us

"seo intitle:"become a contributor" inurl:"write-for-us

כעת, מכיוון שיש המון דרכים שונות להציע פרסום של מאמרי אורח, נוכל לשחק עם הביטויים שאנחנו מחפשים ולהשתמש גם בביטויים הבאים במקום ""become a contributor"

  • “contribute to”
  • “become a contributor"
  • “guest post guidelines”
  • "submit blog post”
  • “contributing writer”
  • “guest blogger”
  • inurl:guest-post

כדי לשכלל את התהליך, תוכלו לבצע את החיפוש הרוחבי הבא:

(seo OR Digital) AND ("Write for us" OR inurl: guest-post )

כמו שאתם רואים, תוכלו להגיע לתוצאות מרשימות באמצעות החיפוש הזה:

חיפוש מתקדם בגוגל

רוצים לפרסם במדינה מסוימת? אין שום בעיה.

תוכלו למצוא הזדמנויות לפרסום באמצעות הוספת פקודת AND וציון סיומת הדומיין בפקדות Site.

seo OR Digital) AND ("Write for us" OR inurl: guest-post ) AND site:.us)

חיפוש מאוד מתקדם בגוגל

אם אתם רוצים להתחקות אחר קולגה שמפרסם מאמרי אורח בתחום שלכם, Aherfs מציעים שילוב מעניין של פקודת Intext שיעזור לכם למצוא את השם של הכותב בצירוף התעשייה אותה אתם מחפשים.

חיפוש של כותב בגוגגל

בנושא של פרסום מאמרים, יש המון אתרים ברחבי העולם שמציעים אפשרות של Sponsored Post וגם אותם נוכל לפלטר באותה שיטה באמצעות שימוש בביטוים אחרים.

מציאת אתרים באותו התחום🏘️

פקודה נוספת מעניינת ומתקדמת שתוכלו להשתמש בה היא :Realted המאפשרת לנו למצוא אתרים דומים:

פקודת Realted

לאחר שמצאנו מספר אפשרויות , נרצה לבחון את הרלוונטיות של האתר שמצאנו עבור התחום שלנו ונעשה את זה ע"י חישוב מתמטי מסוים.

נחשב את מספר העמודים שבהם הנושא הרלוונטי עבורנו מופיע מתוך סך העמודים המאונדקסים של האתר.

מצאנו 1090 עמודים המכילים את הביטוי קידום אתרים:

קידום אתרים חיפוש מתקדם

מתוך 1240 עמודים מאונדקסים:

תוצאות מתקדמות

במקרה הזה לא צריך להכנס לחישוב, בהחלט מדובר באתר סופר רלוונטי עבורנו והוא אופציה טובה להתקשרות🥂

 לאחר שמצאנו את האתרים הללו, נוכל לחפש באמצעות הכלים שהצגנו מקודם את הדרכים למצוא את העמוד "כתוב לנו" ולראות האם באמת יש אופציה לפרסום מאמר אורח.

 

חיפוש אזכורים קיימים ואזכורים של מתחרים📢

דרך יעילה במיוחד כדי לזכות בקישורים לאתר שלכם היא למצוא אזכורים שכבר קיימים אודות האתר שלכם או אודותכם ברחבי הרשת וכרגע לא מקשרים לאתר שלכם.

כמו כן, תוכלו למצוא אזכורים דומים של המתחרים שלכם, להציע אלטרנטיבה איכותית יותר למקור תוכן ולזכות בקישור איכותי במיוחד שהיה אמור להגיע אל המתחרים שלכם.

intext:seolinks.co.il) -site:seolinks.co.il)

חיפוש מתקדם 3.0

תוכלו למצוא גם אזכורים של המתחרים שלכם באותו חיפוש באמצעות שימוש בפקודת OR.

אם מצאתם אזכורים רלוונטיים, הגיע הזמן שלכם לבצע פנייה באמצעות האימייל או כל דרך אחרת, ולבקש קישור לאתר שלכם עבור האזכור שכבר קיים. 

לא מצאתם אימייל רלוונטי? שווה לכם לקרוא את הסעיף הבא..

מציאת פרטי יצירת קשר של אתר או בן אדם📇

בזמן בניית הקישורים, לפעמים ניתקל במצב בו קשה לנו למצוא את פרטי איש הקשר של האתר , העורך, או הבן אדם איתו אנו רוצים לדבר ע"מ לקדם את נושא בניית הקישורים. 

בעולם בו אנו חיים, כמעט לכל בן אדם יש נוכחות דיגיטלית באחת הרשתות החברתיות וכדי למצוא נוכחות בצורה רוחבית, נוכל לבצע את החיפוש הבא:

(omer levinson (site:facebook.com OR linkedin.com

תוצאות קידום

לי אין נוכחות בטוויטר או באינסטגרם , אבל כמובן שתוכלו להרחיב את החיפוש כדי למצוא את הפרופילים ברשתות חברתיות נוספות.

חיפושים מתקדמים שיעזרו לכם בכתיבת תוכן✍️

תוכן הופך בשנים האחרונות לממד חשוב יותר ויותר באלגוריתם של גוגל. כתיבת תוכן איכותי היא מלאכה שיש לבצע בצורה מקצועית במיוחד כדי לתת ערך אמיתי לגולש. מאמרים מסוג "מאמרי SEO" נעלמים מהעולם לשמחתנו והיום לא מספיק לכתוב כמה שורות של תוכן ולשזור מספר מילות מפתח. מאמרים איכותיים הם מאמרים בעלי סמכות, אשר נשענים על מקורות מהימנים, מכסים את הנושא בכללותו ועונים על כמה שיותר שאלות רלוונטיות היכולות להיות לגולשים.

מציאת שאלות ותשובות רלוונטיות❓

ישנן הרבה פלטפורמות ופורומים נישתיים אשר יכולים להיות רלוונטיים (לדוגמה Quora הפופלארי) למציאת תשובות ושאלות הקשורות לנושא שלכם. אם אתם יודעים על פורום רלוונטי תוכלו לחפש בפקודת site ואז באמצעות פקודת intitle למצוא את הדיונים הרלוונטיים ולאגור שאלות ותשובות.

site:forums.walla.co.il intitle:קידום אתרים

site:forums.walla.co.il intitle:קידום אתרים

בנוסף, תוכלו להסתייע בחיפוש הפשוט של גוגל ולדוג שאלות שאנשים שואלים סביב נושא מסוים, כרגע עובד בעיקר באנגלית:

Faq Section

חיפושים שיעזרו לכם בחקר מתחרים🧑‍🤝‍🧑

בעולם תחרותי בו אנחנו נמצאים, סביר להניח שאתם עם היד על הדופק ובודקים את המתחרים שלכם ותאמינו או לא, הם עושים בדיוק את אותו הדבר:)

מעבר לבדיקות מתקדמות שתוכלו לעשות בכלים שונים כדי לבחון את החוזק של עמודים מסוימים, אתם יכולים לבדוק נושא לא פחות חשוב והוא תדירות פרסום התכנים של המתחרים.

איך תעשו זאת? 

בצורה די פשוטה למען האמת.

פקודת site לבדיקת האתר (במידה ולמתחרה יש בלוג, נבדוק את הבלוג שלו כלומר את הקטגוריה עצמה) ולאחר מכן נשתמש בפילטרים של זמן כדי לחשב את תדירות פרסום המאמרים.

google search results

זכרו! גם אם המתחרים שלכם מפרסמים יותר תוכן ממכם, זה לא אומר שהם ייהנו מתוצאות קידום טובות יותר. כתבו תוכן איכותי והשקיעו בכך ואל תיבהלו יותר מידי מתדירות.

לסיכום,

הכרה טובה של אפשרויות החיפוש בגוגל היא ידע חיוני לכל מקדם אתרים ולכל מי שעוסק במקצוע. ניתן לייצר אינספור נוסחאות וליצור פילטור מתקדם של תוצאות באמצעות הכרה מעמיקה של הפקודות השונות. ישנן עוד פקודות רבות שניתן ללמוד אותן אך הפקודות שסקרנו הן הרלוונטיות ביותר ואני מקווה שהצלחתם ללמוד דבר אחד או שניים במהלך הקריאה.

 

חיפוש מתקדם בגוגל- מדריך למקצוענים שכל מקדם צריך לדעת.
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה