כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
בניית קישורים למתקדמים:שיטה ייחודית שתקפיץ לכם את האתר
שיטה ייחודית לבניית קישורים

בניית קישורים למתקדמים:שיטה ייחודית שתקפיץ לכם את האתר

נכון, גם בשנת 2020 בצל מחלת הקורונה והתחושה שסוף העולם הגיע,  פרופיל הקישורים של אתר הוא עדיין אחד מהפקטורים המשפיעים ביותר על קידום אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל. במהלך השנים ולאור עדכונים רבים במנוע החיפוש השתנה היחס של גוגל לתהליך בניית הקישורים המלאכותי וכיום הסברה הרווחת היא שקישורים לא איכותיים פשוט לא עוזרים לאתר ולעיתים אף מזיקים. למרות שאנחנו עדיין יכולים לזהות דפוסים של הצלחות בתחום בניית "קישורי זבל" בזירה המקומית על ידי טכניקות של הוצאת קישורים מאתרי מאמרים כללים או אתרי רשומות- אינדקסים כללים, כאשר אנחנו מקדמים אתר בזירות בינלאומיות אנחנו מבחינים בבירור בחשיבות המכרעת של פרופיל קישורים איכותי, מגוון וממוקד.

מה הם קישורים איכותיים?

ישנם מאות מדדים שונים להערכת סמכותיות של אתר ודיברנו עליהם בהרחבה בבלוג מספר פעמים במדריך שלנו לבניית קישורים. עם זאת, איכותו של קישור היא מדד אובייקטיביי בעיני גוגל אך סובייקטיבי בעיני המקדם, כלומר שמקדם אחד יכול לחשוב שקישור מאתר כללי אבל סופר חזק תורם יותר מקישור מאתר פחות סמכותי אך יותר ממוקד. כמו תמיד בתעשייה שלנו, היחידי שבאמת יודע הוא גוגל אבל עוד ועוד אנשי מקצוע בתעשייה מדברים בשבחם של הקישורים הרלוונטיים ומתעדפים אותו על חשבון הקישורים מאתרים כללים.

כמו שכבר הבנתם, מילת המפתח היא רלוונטיות, אבל איך באמת אפשר לכמת את הרלוונטיות של האתר בתור קישור איכותי עבורכם? האמת היא שבשביל זה לא צריך שום כלי מתוחכם ואפשר להסתייע בגוגל. כעיקרון, השיטה היא די פשוטה ומצריכה קצת עבודה אבל אם תיישמו אותה תוכלו להשיג קישורים סופר איכותיים שיאותתו לגוגל שאתם סופר רלוונטיים ותוצאה שאולי שווה הצגה לגולש.

 

השלב הראשון-  חיפוש מתקדם בגוגל

כעיקרון, מה שאנחנו רוצים למצוא הם אתרים בנישה שלנו שיכולים לעניין אותנו מבחינת איכות הקישור. לצורך כך, נבצע חיפוש על ידי פקודות מתקדמות בגוגל ובאמצעותו נרכיב רשימה של אתרים רלוונטיים.

פקודה מומלצת וחביבה עליי במיוחד היא הפקודה הבאה:

"seo intitle:"become a contributor" inurl:"write-for-us

באמצעותה, אנחנו יכולים למצוא אתרים בתחום מסוים (seo), ולמקד את החיפוש בעמודים שהמציעים אפשרות פרסום על ידי חיפוש ממוקד ("become a contributor") ברמת הURL ו/או ברמת הכותרת ( inurl:"write-for-us). כמובן שתוכלו להרכיב לשחק עם הפקודה ולהשתמש בה בביטויים אחרים/ שפות נוספות אך הכנו עבורכם רשימה די ממצה של כותרות אפשריות עבור חיפוש של אתרים באנגלית (בעברית אנחנו משאירים לכם את העבודה:)).

  • “contribute to”
  • “become a contributor"
  • “guest post guidelines”
  • "submit blog post”
  • “contributing writer”
  • “guest blogger”
  • inurl:guest-post

השלב השני- ייצוא הרשימה

לפני שנרצה לפנות לאתרים מומלץ לבצע הערכת מצב וניתן לבדוק אותם בכלים המועדפים עליכם כדי להתרשם מחוזקם היחסי. יש המון תוכנות ותוספים שמאפשרים ייצוא של רשומות נתונים גדולות, את חלקן סקרנו במדריך תוספי הכרום שלנו למקדמי אתרים אבל תוכלו להשתמש גם בתוסף Data Scraper המופיע בסרטון.

כעת, כאשר יש לכם רשימה של אתרים פוטנציאליים תוכלו לפנות להתחיל את תהליך הפנייה והבדיקה של עלות/השקעה מול תועלת.  חשוב לזכור שאתרים מסוימים דורשים תשלום ורובם המוחלט דורשים רמת תוכן מינימלית מבחינת איכות ולכן הערכו לכך.

הכנו עבורכם מספר שאלות מנחות שיעזרו לכם בתהליך:

  • האם הקישור הוא NoFollow או Dofollow
  • האם הקישור קבוע או זמני?
  • האם מדובר בעלות מתחדשת או חד פעמית?
  • כמה קישורים שונים יהיו במאמר?
  • באיזה מדור יופיע הקישור?

השלב השלישי- בחירת אנקור והעלאת הקישור

במאמרים האחרונים דיברנו לא מעט על בחירת אנקור נכון, אחוזים שלהם וכיצד מומלץ לבחור אותם. נסו לבחור אנקור טבעי לעמוד תוכן רלוונטי ולא לבחור באנקור קצר וסופר ממוקד לעמוד הבית. כמובן שבחירה כזו היא חלק מאסטרטגית קידום רחבה אבל כלל האצבע הזה עוזר ברוב המקרים. לאחר שהשלמתם את התהליך והקישור עלה, רצוי לנהל מעקב אחריו ולוודא שהוא לא מוסר / מוחלף באחר בניגוד לסיכום. כמו כן, אם אתם מקדמים מתקדמים אולי שווה לבחון בניית קישורים "tier 2" על העמוד הרלוונטי כדי לחזק אותו ולהשפיע באופן עקיף על הסמכותיות שלו ברמת הURL.

 

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם