כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
"תמונה למאמר "קידום אתרים למתקדמים: 10 טכניקות למקצוענים

קידום אתרים למתקדמים : 10 טכניקות למקצוענים

קידום אתרים דורש ממקצוענים להיות חדשניים,להישאר עם היד על הדופק , וממש כמו מדענים, לבצע כל הזמן ניסויים אשר מבוססים על השערות שמתפתחות לאורך שנות הניסיון שלנו בתחום. לעיתים, ובעיקר בזירות תחרותיות במיוחד, המתכון המנצח של אופטימזציה, תוכן איכותי, חווית משתמש וקישורים איכותיים אינו מספיק ויש לשלב נשקים קצת יותר כבדים וטכניקות מתקדמות ביותר שיובילו את הלקוחות שלנו ואת האתרים שלנו לפסגות חדשות. 


במאמר זה אסקור כמה שיטות וטכניקות מתקדמות שיכולות לשדרג את ארסנל הכלים והידע של יכולות הSEO שלכם.

10 שיטות שישפרו לכם את יכולות הSEO

קופירייטינג למתקדמים:  טכניקת ה “Bucket Brigade"

כפי שאתם כבר בטח יודעים, זמן שהייה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום, ומהווה את אחד הסינגלים החשובים ביותר לגוגל כאשר האלגוריתם מחשב את ציון החוויה הכולל של הגולשים. ההיגיון הוא די פשוט, ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר שלכם , כנראה שהתוצאה שלכם במנוע החיפוש הייתה המתאימה ביותר עבורו וגוגל יודע לנטר ולנתח את התנהגות הגולשים בצורה די מדויקת, בעיקר מאז עדכון ראנקבריין. 

כדי להגדיל את זמן השהייה באתר יש מספר טכניקות מתקדמות, החל מעיצוב מותאם, אלמנטים פסיכולוגיים וגם כמובן יכולות הקופי וטכניקות הקופי באתר שאתם משלבים בתוכן באתר שלכם. 

אחת הטכניקות הבולטות ביותר והמשמעותיות ביותר היא ה"Bucket Brigade" (ממש ניסיתי למצוא תרגום מתאים שיהיה הגיוני, לא כל כך הצלחתי:)).

כעקרון, אנחנו משתמשים בטכניקה כדי ליצור תוכן שלא ישעמם את הגולש, ויאפשר לו להמשיך להסתקרן , לקרוא ולגלול ובעצם כל המטרה היא לסקרן את הגולשים כמה שיותר באמצעות מבנה של ציפייה לקטע התוכן הבא. 

ככל שהגולש יגלול יותר באתר שלנו, זמן השהייה יעלה וגוגל יכיר בנו כמקור סמכותי ואמין. 

איך עושים את זה?

בדיוק כך.

יוצרים מבנה של כתיבה שוטפת בעלת קשרים ישירים בין החלקים ובכל סופו של חלק נותנים פתח סקרנות לקטע התוכן הבא , הנה דוגמה:

הדוגמה היא למעשה בדיוק מה שעשיתי עכשיו. פעם ראשונה באמצעות שאלה, ופעם שנייה באמצעות "דוגמה:"

יש אינסוף אמצעים לגרום לקורא להמשיך לקרוא, דוגמאות, קופייריטינג, מבנה של שיחה ועוד ועוד. נסו למצוא את המתאים ביותר לסוג התוכן וסגנון הכתיבה שאתם יוצרים בבלוג.

בהקשר הזה, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המצוין מבית  semrush על טכניקות קופי מתקדמות ושימוש נכון בהן בעולם הSEO. 

עדכון של תוכן ישן והוספת קישורים פנימיים

אם יש לכם אתר עם בלוג ישן, כנראה שיש לכם נכס לא מנוצל שתוכלו לתעל למטרות SEO בכמה אמצעים. ראשית, חשוב לזכור שגוגל אוהב מאוד תוכן חדש ומעדכון לעדכון אנחנו רואים שהמגמה הזאת מתחזקת. ההיגיון הוא שתוכן רענן כנראה יותר רלוונטי לגולש מאשר תוכן ישן שנכתב לפני כמה שנים, לפחות ברוב הנושאים. אם יש לכם תוכן ישן, תוכלו לרענן אותו ולהוסיף קטעי תוכן חדשים ובנוסף לבנות קישורים פנימיים נוספים למאמרים חדשים שהעליתם מאז שפרסמתם את אותו המאמר.

תוספת כזו תרענן את התוכן שלכם, תוסיף מימד של רלוונטיות בעיני הגולשים ותאפשר לכם לשפר את היררכיית ומבנה הקישורים הפנימיים באתר.

חשוב לזכור שהרענון עצמו אינו תורם באמת אם אתם לא מספקים תוכן או מידע חדש. נסו להתאמץ טיפה ולהוסיף מידע רלוונטי, מקורות סמכותיים חדשים ומידע שבאמת יעשיר את חווית הגולש.

מצאו דומיינים ישנים ובצעו הפניות 301/ בנו אתר תמיכה

דומיינים ישנים נושאים איתם כמה יתרונות משמעותיים שתוכלו לתעל עבור בניית אתרי תמיכה לאתר המרכזי שלכם או לחלופין, תוכלו לבצע הפניות מתאימות מדומיין לאתר שלכם בשני המקרים, חשוב להקפיד על ביטחון ועבודה נכונה ומסודרת כדי למנוע בעיות או אף אפילו ענישות מצד גוגל, אך במידה שאתם באמת יודעים מה שאתם עושים, תוכלו להרגיש שיפור משמעותי בביצועי האתר.

איך עושים את זה?

ראשית, מוצאים דומיינים פגי תוקף שרלוונטיים לתחום שלכם, תוכלו למצוא אותם באתרים דוגמת Expired Domains ומגוון רחב של אתרים או תוכנות ברחבי הרשת. 

לאחר שמצאתם דומיינים שיכולים להיות רלוונטים, יש שלוש בדיוקת עיקריות שאתם חייבים לבצע לפני שאתם בכלל שוקלים לרכוש ולהשתמש בדומיין:

  1. בדקו את פרופיל הקישורים של האתר ואבחנו את איכות הקישורים. בנוסף, בדקו האם הדומיין מכיל הרבה קישורי ספאם (תוכלו לטפל בהם במידה ויש הרבה איכותיים והרבה ספאם, אז פחות דאגו בנושא זה)
  2. בדקו את היסטוריית הדומיין בArchive וראו למה האתר שימש בעבר. אם האתר היה בעבר אתר הורדות פירטיות, פורנו, הימורים או כל נושא בעייתי אחר, אל תרכשו אותו אלא אם כן אתם סופר מקצוענים ויודעים לטפל בבעיות השורשיות שבו.
  3. בדקו האם הדומיין מופיע ברשימות ספאם ברחבי הרשת.

לאחר שאכן בדקתם את הדומיין וראיתם שהוא רלוונטי עבורכם, רכשו אותו ובצעו הפניות 301 מסודרות לעמודים רלוונטיים באתר שלכם או בנו אתר תמיכה בתחום, הוסיפו תוכן והוציאו קישור מתאים רק לאחר זמן שבו אתם בטוחים שגוגל לא חושד בכם כאתר תמיכה קלאסי.

מוזמנים לצפות בוידאו מצוין שמסביר כיצד למצוא את הדומיינים הללו באמצעות אתר Expired Domains .

טיפ לסופר מקצוענים: בדקו את השרתים הישנים של האתרים שהיו בעבר תחת הדומיין הזה ובדקו אילו אתרים היו בשכנות IP לאתר שלכם. לעיתים, גם שכנות רעה יכולה לפגוע באיכות הדומיין שלכם.

ניתוח מעמיק של הסרץ' והבאת תנועה חדשה ממקורות קיימים

טכניקה לא באמת מתקדמת אבל רבים שוכחים ממנה והיא למעשה יכולה להביא לכם הרבה מאוד טראפיק. השיטה היא די פשוטה אבל חשוב לבצע אותה בחכמה ולבדוק אילו ביטויים באמת יעזור לאתר ולמטרות שלכם. סביר להניח שבד"כ אתם נכנסים לסרץ' קונסול ובודקים את נתוני החשיפות /הקלקות שלכם עבור "ביטויי הכסף". כמובן שזה נכון וחכם אבל מומלץ להמשיך ולגלול ולחפש ביטויים נוספים שאתם מקבלים בהם חשיפות וכמות הקלקות נמוכה. הכינו רשימה של כל הביטויים הרלוונטים שיכולים להביא לכם תנועה איכותית והתאימו את האתר שלכם עבור הביטויים הללו באמצעות אחת משני הדרכים הבאות:

  1. כתיבת תוכן חדש עבור הביטוי, ואופטימיזציה של העמוד עבור הביטוי כולל כותרות, תמונות וכו'.
  2. שינוי כותרת H2-H6 באחד העמודים שלכם שמקבל את החשיפה עבור הביטוי, וכתיבת תוכן עבור הגולש. לאחר מכן, שקלו להכניס את הביטוי או חלק מהביטוי לתגית המטא שלכם/ כותרת הטייטל. שימו לב ששינוי כזה מצריך חשיבה ושיקול דעת מעמיק על היתרונות והחסרונות של שינוי בעמודים קיימים עם ביצועים טובים.

 

סרץ קונסול ומחקר מילים

 

איתור קישורי ויקיפדיה

כדאי לכם להחזיק חזק כי מדובר בטיפ שיכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף, בעיקר אם אתם מקדמים בחו"ל. למרות שקישורי ויקיפדיה הם "NoFollow", מדובר באחד הקישורים הטובים ביותר שתוכלו להשיג לאתר שלכם, שמאותת על סמכות וידע מקצועי איכותי שהאתר שלכם מציג. אז נכון, יש מגוון ספקים שמציעים שירותי בניית קישורים ורכישת קישורים בויקיפדיה, אך יש גם שתי טכניקות מתקדמות שכדאי לכם להכיר:

כאשר אתם קוראים על ערך בויקיפדיה, לפעמים אתם תבחינו בתגית "Citation Needed"- משמע, שאחד מכותבי/עורכי הערך בויקפדיה ציין עובדה או סטטיסטיקה ללא קישור למקור אמין. זאת ההזדמנות שלכם להוות את המקור הזה, לכתוב תוכן מתאים שמבוסס על מקורות אמינים ולהציע את הקישור שלכם. 

בנוסף לכך, תוכלו למצוא בעזרת כלים או חיפוש ייעודי קישורים שבורים בויקיפדיה שתוכלו להציע עריכה להם, או לחילופין לכתוב תוכן מתאים, לרכוש את הדומיין ולבצע הפניית 301 לאתר שלכם.

בתמונה: מציאת לינקים שבורים בויקפדיה

dead link wikipedia
מציאת קישור מת בויקפדיה, neilpatel.com

כלי מומלץ ביותר שמאפשר לכם למצוא קישורי ויקיפדיה פונטנציאליים הוא הWikiGrabber שדרכו תוכלו פשוט להכניס ביטוי מסויים ולמצוא מגוון אפשרויות לבניית קישורים מתאימים.

השתמשו בGMB בחוכמה

אם אתם מקדמים עסק מקומי, הטיפ הבא חיוני במיוחד עבורכם. במחקר שנערך ע"י MOZ, נמצאה התאמה וקורלציה בין סינגלים מהGMB לבין הדירוגים של האתר שלכם. כדי לעשות זאת, חשוב לפרסם פוסטים באופן תדיר, לבצע תיוג תמונות לוקאלי , לכתוב תיאור קטגוריה ועסק מקורי ומלא ולפרט כמה שיותר בצורה מדויקת את העסק שלכם. השחילו כמה שיותר מילות מפתח בתיאור העסק שלכם וקשרו בין מאמרים באתר לפוסטים בGMB.

מחקר קידום אתרים MOZ

רוצים ללמוד על קידום גוגל לעסקים? הכנו עבורכם מדריך מפורט שתוכלו למצוא כאן.

שימוש בנכסים של גוגל לקידום בגוגל

למי שלא יודע, גוגל היא הבעלים של יוטיוב ועוד כמה עשרות- מאות נכסים דיגיטליים ברחבי הרשת. כדי שמנוע החיפוש של גוגל יהיה כמה שיותר רלוונטי ומדויק עבור הגולשים, החבר'ה שם אוהבים להשתמש בנכסים ובדאטה שהם צוברים מנכסים אחרים שלהם כמו יוטיוב, גוגל דוקס וכו'. 

מקדמים רבים פיתחו את השיטה והתחילו לבצע שירותים של שיוך נכסים של גוגל , משהו שנקרא "Google Stacking" ויוצר בעצם סוג של מבנה קישורים פנימי בין כל מיני נכסים של גוגל כמו גוגל דוקס, סליידס וכו' אך ההשפעה של העניין אינה הוכחה עדיין וסביר להניח שלעולם לא תוכח עד הסוף.

מנגד, שימוש באחד הנכסים הגדולים של גוגל- יוטיוב כמו שציינו מקודם, הוא בהחלט כלי נהדר שאפשר לתעל לטובת מאמצי הקידום. גוגל מזהים וראליות וצפיות רלוונטיות בסרטונים ויודעים לתת תגמול לכך בשקלול האלגוריתם. 

השקיעו בוידאו אמיתי ורלוונטי וסביר להניח שתווכחו בתוצאות בצורה די מיידית בנוסף לעלייה בטארפיק ולזמן השהייה באתר.

התאמה לחיפוש קולי

עפ"י כל התחזיות, החיפוש הקולי יתפוס מקום גדול יותר ויותר בעוגת נפח החיפושים, ולכן כל ציבור מקדמי האתרים וחברות קידום האתרים בארץ ובעולם צריכות להערך לכך.

יש הרבה טיפים מצוינים והתאמת אסטרטגיות הקידום לעולם שבו חיפוש קולי ישלוט היא נושא בפני עצמו. עם זאת, חשוב שתזכרו שבסופו של דבר מירב השינויים יתרכזו ברמת התוכן, בשל העובדה הפשוטה שאנשים מדברים בשונה מאיך שהם כותבים.

אני ממליץ לחפש על כך מידע ומאמרים נוספים אם אתם באמת רוצים לקחת את הנושא ברצינות, בדיוק כמו המאמר המצוין הזה שפורסם בפורבס שנותן הנחיות מתקדמות וטיפים להתאמת אסטרטגיית הקידום לחיפושים קוליים.

סכמות וסניפטים

אם תשאלו אותי, הבשורה האמיתית של עולם הSEO היא הסכמות והנתונים המובנים. בגדול, הטמעת סכמות מאפשרת לנו לתקשר עם מנועי החיפוש בצורה טובה יותר ולתת להם מידע יותר מדויק בנוגע לתוכן שאנחנו מציגים באתר. עם זאת, מהרעיון המצוין למצב שבו אנחנו נמצאים כיום ישנו פער שמאפשר לנצל כמה פרצות שמצויות איפשהו בתחום הBlack Hat /Gray Hat כמו ביקורות מזויפות, וסכמות שלמעשה מוסרות מידע שקרי או מטעה למנועי החיפוש. 

schema

ההמלצה הכי טובה למקדמי אתרים שרוצים לשפר את סט היכולות שלהם הוא ללמוד על סכמות לעומק ולצלול לחומר המקצועי ככל שאפשר. כפי שכבר ציינתי, מדובר בקרקע פורייה לניסויים רבים ולשינויים גדולים שמתבצעים בשנים האחרונות.

כדאי לכם לקרוא את המאמר על סכמות ונתונים מובנים שכתבנו לפי כמה זמן שמסביר לעומק את השימוש בהם לטובת קידום האתר.

בניית קישורים למתקדמים

נושא נוסף שיכול להיות מאמר בפני עצמו, ואני מאמין שיום אחד נכתוב מדריך או מאמר מסודר בנושא אבל לבינתיים אסתפק בהסבר קצר.

מקדמי אתרים רבים חושבים שתהליך בניית פרופיל קישורים מתחיל ונגמר בשכבה הראשונה, כלומר בניית קישורים לאתר היעד שלכם, "Money Site". מה שרבים לא יודעים או שהם יודעים ופשוט לא משתמשים בו, היא השיטה לבניית קישורי שכבה שנייה ואף שכבה שלישית.

איך זה עובד?

נגיד הוצאתם קישור מאתר תמיכה או באמצעות מאמר אורח או כל אמצעי אחר. כדי לחזק את עוצמת הקישור שקבילתם מהאתר הספציפי הזה , אתם יכולים לחזק את העמוד באתר שמפנה אליכם, כלומר, את כתובת הURL הייחודית באמצעות בניית קישורי שכבה שנייה,  "Tier 2" עבור הURL שמפנה אליכם.

בניית קישורים מתקדמת

https://raventools.com/blog/advanced-seo-techniques/כמובן שאפשר לשכלל את השיטה ולשלב מספר טכניקות נוספות לחיזוק עוצמת הקישורים שאתם מקבלים, כמו שימוש ברשתות החברתיות לדוגמה לצורך בניית באזז וטראפיק אמיתי.

זאת הזדמנות מצוינת עבורכם ללמוד כיצד אפשר לבנות קישורים באמצעות המדריך שכתבנו , ואם אתם רוצים להעמיק בבניית קישורים מתקדמת, המאמר הבא יכול להיות מצוין עבורכם.

לסיכום,

יש המון שיטות וטכניקות מתקדמות בעולם קידום האתרים, חלקן נמצאות בתחומים האפורים שחורים של התחום אך חלקן צבועים בלבן כמו לדוגמה טכניקות מתקדמות של קופי רייטינג. ,תוכלו למצוא מאות שיטות שלא ידעתם על קיומן בחיפוש קצר באינטרנט, אני ממליץ במיוחד לעבור על המדריך של Search Engine Journal אם אתם מעוניינים במקור מצוין נוסף.

אני מקווה שהמאמר האיר את עיניכם ופתח עבורכם צוהר לחשיבה יצירתית בתחום משום שאחרי הכל, עולם קידום האתרים מבוסס על ניסוי ותהייה של מקדמים ואין לנו וודאות מוחלטת באשר לכל שיטה או טכניקה.

קידום אתרים למתקדמים : 10 טכניקות למקצוענים
ממוצע דירוגים: 3 (סה״כ 4 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה