כניסת לקוחות
Phone Link Icon 072-3310701
Lang Icon EN
מדריך Ahrefs למתחילים 2022
aherfs guide

מדריך Ahrefs למתחילים 2022

בעולם הכלים הייעודיים לקידום אתרים, אין ספק ש-Ahrefs.com הוא אחד המובילים; אם לא המוביל ביניהם. מאז השקתו לראשונה בשנת 2010 התפתח הכלי בצורה משמעותית, וכיום הוא אחד מהחשובים ביותר בתעשיית ה-SEO. מדריך שימושי למתחילים וגם קצת למתקדמים.

חברת Ahrefs החלה את דרכה בסינגפור כספקית SAAS בתחום הקישורים. עד מהרה הכלי שודרג עם מגוון רחב של אפשרויות נוספות, הקשורות לתוכן ומחקר מתחרים באופן כללי.

כמו כן האתר כולל בלוג מקצועי ומדריכי עומק בכל הקשור ל-SEO בפרט ולעולם השיווק הדיגיטלי בכלל. גם אם אתם לא משתמשים בכלי עצמו, תוכלו לקבל תועלת רבה מהתכנים המעולים שהם מייצרים.

פיצ'רים עיקריים ב-Ahrefs

סקירה מהירה של תפריט הניווט מאפשרת לראות את היצע האפשרויות בכלי: החל מבדיקת פרופיל הקישורים והטראפיק האורגני; המשך בהצעות למילות מפתח ומעקב מיקומים, וכלה בבדיקת אתר מקיפה, הצעות לתכנים / נושאים, השוואת דומיינים שונים ואפילו תוסף לדפדפן ותוסף וורדפרס.

AHREFS למתחילים 2022

מסד הנתונים של Ahrefs מתעדכן בתדירות גבוהה, מה שהופך אותו לספק מידע אמין ומבוקש מאוד בתחום. לחברה יש כמה אינדקסים עיקריים שמתעדכנים מדי יום, וחלקם גם מדי כמה דקות. למעשה הזחלנים של החברה מתחרים בגוגל עצמו, בכל הנוגע למידע שהם אוספים (הנתונים המספריים משתנים ככל שיותר מידע נאסף):

  • אינדקס תוכן – 8.6 מיליארד דפי אינטרנט.
  • אינדקס מילות מפתח – 12 מיליארד ביטויים ב-10 מנועי חיפוש ב-229 מדינות.
  • אינדקס טראפיק אורגני – 609 מיליון ביטויים ב-186 מדינות.
  • אינדקס קישורים – 193 מיליון דומיינים, 398 מיליארד דפים, 26 טריליון קישורים פנימיים, 3.4 טריליון קישורים נכנסים. 

כעת נרחיב אודות הפיצ'רים העיקריים והחשובים ביותר.

  1. לוח בקרה

באמצעות הדשבורד של Ahrefs ניתן לעקוב אחר המתרחש במספר אתרים לבחירתנו. כל אתר שנוסף למעקב מגיע עם מבחר נתונים שמתעדכנים ברמה יומית (ואולי אפילו שעתית), כגון מספר דומיינים מפנים, קישורים נכנסים, טראפיק אורגני משוער וכן מספר הביטויים המופיעים בגוגל.

AHREFS

לוח הבקרה משלב בעצם מספר תכונות של מספר כלים שונים – כגון אנליטיקס, קונסולת החיפוש, תוכנות למעקב מיקומים ועוד. פיצ'ר נחמד ונחוץ בהחלט לכל מי שמנהל / מקדם מספר אתרים.

  1. Site Explorer

זהו ה-פיצ'ר העיקרי של Ahrefs. ליבת הכלי, אפשר לומר.

מקלידים את הדומיין המבוקש בלי קידומות http / www (מלבן אדום), ובשורה הראשונה (מלבן ירוק ראשון) מקבלים נתונים ששווים זהב: מספר הדומיינים המפנים, מספר הקישורים הנכנסים, טראפיק אורגני, מספר מילות מפתח בגוגל וכן את שווי הטראפיק האורגני אילו היה מושקע במקום זאת בממומן.

כמו כן ניתן לראות את השינויים לאורך זמן בפרופיל הקישורים ובטראפיק האורגני (שני מלבנים עם גרפים כחולים). מצוין כדי לעקוב אחר המתרחש ולראות האם יש גידול בבניית הקישורים, או שמא דווקא צניחה. גידול חריג מדי וכן אנקורים בעייתיים עלולים להצביע על ניסיון פגיעה באמצעות קידום שחור.

הערת אגב – דירוג דומיין (DR), דירוג דף (UR) וציון Ahrefs Rank הם מדדים פנימיים של הכלי. הם לא בהכרח מעידים על משהו ששווה התייחסות, לכן נשאיר אותם בצד במקרה זה.

AHREFS מדריך

אם מקליקים בנפרד על כל אחד מהנתונים הללו (או לחילופין על האפשרויות המקבילות בתפריט השמאלי), מקבלים פירוט מלא. לדוגמה, אם נקליק על דומיינים / קישורים נגיע למסך המפרט את כל הקישורים הנכנסים.

כל קישור נכנס כולל מידע כגון דירוג דומיין, טראפיק, דומיינים מפנים, טקסט העוגן ועוד. בנוסף, הפילוחים בתפריט השמאלי מאפשרים לצלול לעומק הנתונים – כולל קישורים שבורים, כתובות IP וכן הלאה. בדיקת אתרים מתחרים תיתן לנו אפשרויות חדשות לבניית קישורים עבור האתרים שלנו.

AHREFS

מכיוון שבדיקת קישורים היא אחת החשובות בתחום, ומכיוון שיש לכך ביקוש עצום – Ahrefs מציעה גם גרסת חינם מוגבלת של הכלי לבדיקת קישורים. הגרסה הזו מאפשרת לבדוק עד 100 קישורים נכנסים, יחד עם נתונים כגון דירוג דומיין ודירוג דף.

הקלקה על מילות מפתח אורגניות (בשורת הנתונים העליונה) תציג לנו את כל הביטויים בהם מדורג האתר בגוגל. פיצ'ר מצוין וחשוב מאוד לקבלת רעיונות למילות מפתח ונושאים לכתיבה ממתחרים שלנו.

הפיצ'ר הזה כולל עוד אפשרויות חשובות לכל מחקר מתחרים (בתפריט הצדדי תחת Organic search וגם Pages): לא רק מילות המפתח עצמן אלא גם פילוח הדפים באתר לפי הטראפיק, הביטויים החשובים, גידול בכמות קישורים ועוד.

AHREFS מדריך

  1. Keywords Explorer

זהו בעצם כלי מילות מפתח לכל עניין ודבר – מקלידים מילים וביטויים מופרדים בפסיק, בוחרים את מנוע החיפוש הרלוונטי (גוגל, בינג, יוטיוב, אמזון וכו') ולבסוף את המדינה. לאחר מכן מקבלים סקירה השוואתית של הביטויים:

  • KD – מדד קושי לקידום מאפס עד 10. לא הכי מדייק, כפי שניתן לראות מהביטוי "נעליים לגברים" שמקבל אפס… כי למעשה זהו ביטוי תחרותי מאוד.
  • Volume – נפח חיפוש חודשי ממוצע. לפעמים דומה לכלי של גוגל, אבל בדרך כלל רחוק ממנו.
  • CPC – עלות לקליק. אותה הערה כמו מקודם.
  • וכן הלאה…

AHREFS קידום

כדי לקבל הצעות למילים נוספות יש להקליק בתפריט הצדדי על Related terms או Search suggestions. בעברית הכלי קצת מפספס ולא תמיד נקבל מספיק הצעות, או בכלל נקבל משהו… אבל זה יכול להיות שימושי.

  1. Site Audit

רוצים לדעת מה דורש תיקון באתר שלכם מבחינת SEO? סייט אודיט מאפשר לכם להוסיף אתרים לבדיקה, ולקבל הצעות לשיפור: כמה עמודים נסרקו (וכמה לא), ציון הבריאות של האתר, נושאים לטיפול לפי רמת חומרה (שגיאות, אזהרות והערות), קישורים בעייתיים ועוד.

AHREFS

  1. Rank Tracker

כלי למעקב אחר מיקומים במנועי חיפוש, בדגש על גוגל כמובן. במקום לרכוש כלי נפרד למעקב מיקומים, Ahrefs כולל כלי פנימי משלו בכל חבילה. הכלי מציג את הנראות האורגנית הכוללת של האתר, מיקום ממוצע של כל הביטויים במעקב, טראפיק אורגני, מיקומים, נפח חיפוש, עמוד הנחיתה המוצג בתוצאות ועוד.

יש לציין שהנפח והמיקומים לא הכי מדייקים, בעיקר כשמדובר בעברית.

מדריך aherf

  1. Content Explorer

כלי המציג רעיונות ונושאים לתוכן מאתרים אחרים, בתגובה לביטוי או נושא שהקלדנו בתיבת החיפוש. לדוגמה, עבור הנושא drones התקבלו מספר אתרים עם מאמרים / דפים בנושא, כולל נתונים מובנים של Ahrefs כגון דירוג דומיין, דומיינים מפנים, טראפיק לעמוד הנדון וכן תצוגת העמוד (תאריך, מספר מילים, שיתופים בטוויטר ועוד).

AHREFS

  1. Domain Comparison

נגיד שמצאנו כמה מתחרים בנישה שלנו, ואנו רוצים לבדוק את הנתונים אודותם. הכלי הזה מאפשר לבדוק עד 5 דומיינים שונים במקביל – ולקבל סט נתונים קבוע להשוואה: דירוג דומיין, דומיינים מפנים (מהם כמה gov, edu, com וכו), קישורים נכנסים, עמודים סרוקים וכן הלאה. בתחתית הדוח יש גם השוואה גרפית של מספר הדומיינים והקישורים הנכנסים.

AHREFS

  1. Link Intersect

איזה קישורים יש למתחרים שלכם – אבל לכם אין?

הכלי הגאוני הזה מאפשר להשוות ביניכם ובין המתחרים, ולראות מי מהם מקבל קישורים ומאיפה – ואז לנסות להשיג אותם גם לעצמכם. הקלקה על כל אחד מהמספרים תחת הדומיינים, תציג רשימה מפורטת של העמודים בהם יש קישורים לאתר. כך תדעו מאיפה לנסות להשיג קישורים חדשים; כי אם אתר מקשר אל 4 מתחרים שלכם – רוב הסיכויים שיסכימו לקשר גם אליכם.

AHREFS

כמה זה עולה לנו

ניתן לבחור במספר חבילות, בהתאם לסיטואציה ולצרכים שלכם. כל חבילה כוללת את הפיצ'רים החשובים ביותר, לצד אפשרויות נוספות ככל שהמחיר עולה: יותר יוזרים, יותר דפים וקישורים וכן הלאה. אומנם התמחור לא מהזולים, אבל יש לזכור שאין הרבה מתחרים ראויים ל-Ahrefs נכון להיום (ראו בהמשך).

  • חבילת לייט ב-99 דולר לחודש.
  • חבילה סטנדרטית ב-179 דולר לחודש.
  • חבילה מתקדמת ב-399 דולר לחודש.
  • חבילת אייג'נסי ב-999 דולר לחודש.

שתי החבילות הראשונות זמינות להתנסות ב-7 דולר לשבעה ימים.

השוואה ל-Semrush

ההשוואה המתבקשת כאן היא עם אחד המתחרים המשמעותיים והגדולים ביותר של Ahrefs – ללא כל ספק Semrush. מדובר בכלי ותיק יותר שהושק ב-2008 ויועד למחקר מתחרים בתחום השיווק הדיגיטלי באופן כללי, לא רק ב-SEO.

אומנם אין אפשרות להיכנס כאן לכל הפיצ'רים של סמראש, כי זה ידרוש מאמר נפרד; אבל מבדיקות והשוואות שבוצעו בעבר ניתן להגיע לכמה מסקנות עיקריות. כבר אמרנו שסמראש מיועד לכל סוגי השיווק הדיגיטלי, ולכן זה מותיר אותו פחות מדויק בכל הנוגע ל-SEO באופן ספציפי.

כאשר משווים בין השניים מגלים שתדירות עדכון הנתונים בסמראש נמוכה בהשוואה ל-Ahrefs; תצוגת מילות המפתח של המתחרים פחות מדויקת; ובאופן כללי הכלי איננו SEO-Oriented – ולכן Ahrefs לוקח כאן בגדול.

זה לא אומר שלא שווה להשתמש ב-Semrush, אבל מכיוון שגם הוא לא זול (דומה לתמחור של Ahrefs ואף קצת יקר יותר) – אין טעם לרכוש את שניהם (במיוחד אם אתם לא שוחים בתקציבים). לצורכי SEO נטו, Ahrefs נותן עבודה ובגדול.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם