קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך יוצרים קהלים עם גוגל אנליטיקס
גוגל אנלטיקס 4

איך יוצרים קהלים עם גוגל אנליטיקס

אחת השיטות המובילות כיום בשיווק דיגיטלי, לצד שיווק מבוסס מילות מפתח וכוונת משתמש – הוא שיווק מבוסס קהלים. באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן ליצור קהלים לפי סוגי פעילות שונים (רימרקטינג ועוד), ולאחר מכן להשתמש בהם להמשך עבודה.

הערה חשובה: מדריך זה מיועד לגוגל אנליטיקס בגרסת יוניברסל בלבד; בגוגל אנליטיקס 4 יש גרסה חדשה ומתקדמת יותר של בונה הקהלים. כמו כן חשוב לוודא מראש שאנליטיקס מחובר לגוגל אדס, אחרת לא תוכלו לייצא את הקהלים להמשך פרסום.

למה צריך קהלים בכלל?

הקהל הראשון שככל הנראה אי פעם נוצר בדיגיטל, היה תוצאה של שיווק מחדש (בשפת המומחים: רימרקטינג). אפילו איסוף של מיילים ושליחת ניוזלטרים מהווה למעשה סוג של רימרקטינג, המבוסס על קהל כלשהו.

שימוש בקהלים מאפשר לנו לחרוג מהשיווק הדיגיטלי שמבוסס רק על כוונת המשתמש. במקום "לשבת ולחכות" שהמשתמש יבצע פעולה (חיפוש) ויגיע אלינו, אנחנו משתמשים בפעולות שלו ו/או בפעולות דומות – כדי להביא אותו אלינו בחזרה (או גם בפעם הראשונה, אם משתמשים בקהל מסוג Look a like – הסבר בהמשך).

שלב 1 – הכירו את בונה הקהלים

בונה הקהלים של גוגל אנליטיקס מאפשר להשתמש בפילוחים רבים ומגוונים, וליצור בדיוק את הקהל בו אנחנו מעוניינים. ברגע שיוצרים קהל כלשהו, אנליטיקס מעדכן אותו לפחות פעם ביום (בהנחה שאתם משתמשים בקהל לפרסום ב-365 הימים האחרונים).

הכלי מאפשר ליצור עד 2,000 קהלים לכל נכס בחשבון גוגל אנליטיקס, והוא קובע אוטומטית לאיזה מיקומים יתאימו הקהלים שנוצרו: חיפוש, תוכן / דיספליי, יוטיוב, דיסקבר וכן הלאה. בצורה כזו ניתן ליצור קהלים רבים, שישמשו אותנו למגוון רחב של קמפיינים.

שלב 2 – יצירת קהל

כדי להגיע לבונה הקהלים יש להיכנס ל- Admin > Property > Audiences.

כעת ייפתח חלון עם אפשרויות מוכנות מראש (Smart list, All users, New users וכן הלאה). כמו כן ניתן ליצור קהל חדש בהתאמה אישית (Create new) או לייבא סגמנט מוכן. לצורך ההדגמה נקליק על יצירת קהל חדש לחלוטין.

יצירת קהל

כפי שניתן לראות בחלונית הבילדר – יש כמה אפשרויות ליצירת קהל: לפי דמוגרפיה, טכנולוגיה, התנהגות, תאריך כניסה ראשונה לנכס, מקורות תנועה, רכישות באתר וכן לפי תנאים או שרשרות של תנאים. כל אחת מהאופציות הללו פותחות עוד מגוון של פילוחים בחלון האמצעי, כך שבפועל ניתן ליצור אינסוף סוגי קהלים, כיד הדמיון והצרכים העסקיים שלנו.

דוגמה 1 

נניח שאנו מעוניינים ליצור קהל מכל מי שהיה באתר / הוסיף מוצר לסל קניות, אבל בסופו של דבר לא המיר (משמע: לא הגיע לדף תודה). כדי לעשות זאת ניגש לבונה הקהלים, ובחלק של "תנאים" (Conditions) נבחר ב-page שאינו כולל את כתובת עמוד התודה.

יצירת קהל אנלטיקס

לאחר אישור נגיע למסך חדש שבו נוכל לבחור את תוקף התפוגה של הקהל (בדרך כלל 30 יום, 60 יום, 90 יום וכן הלאה – בהתאם לצרכים שלנו). כמו כן באותו חלון ממש, נוכל לראות באילו מקומות נוכל להשתמש בקהל החדש הזה: דיספליי, רימרקטינג בחיפוש, אנליטיקס ועוד.

גוגל אנלטיקס יצירת קהל

לאחר מכן ניתן שם לקהל ונחבר אותו לחשבונות הרלוונטיים (במקרה הזה, ניתן לחבר הן לגוגל אדס והן לאנליטיקס). בסיום נקליק על OK והקהל יעבור לחשבונות שבחרנו להמשך שימוש.

גוגל אנלטיקס יוצרים קהלים

דוגמה 2 

כעת ניצור קהל ששהה באתר למשך זמן מסוים. מדוע זה טוב או נחוץ? מכיוון שאם נטרגט את כל מי שנכנס לאתר, בלי התייחסות לזמן שהייה – אנחנו עלולים לבזבז סתם כסף על קהלים לא רלוונטיים (או קהל פחות "חם", כפי שזה נקרא בז'רגון המקצועי).

האם קהל ששהה באתר 10 שניות, מוכן להמרה בדיוק כמו קהל ששהה דקה שלמה? כנראה שלא. כאורך השהייה כן גדלים הסיכויים להמרה. לכן נרצה להשקיע את הזמן ואת הכסף, רק בקהלים ששהו מספיק זמן באתר והראו נכונות לבצע המרה (לדוגמה, קהלים שצפו בסרטון כמעט מלא – גם לזה יש מדריך).

במקרה הזה ניצור קהל מכל מי ששהה באתר מעל 30 שניות (שימו לב לסימן > לפני המספר). לאחר מכן נשמור אותו, נבדוק לאילו מיקומים בגוגל הוא מתאים (חיפוש, דיספליי ועוד) ונעביר את הקהל הזה להמשך שימוש בנכסים הרלוונטיים.

המשך מדריך אנלטיקס

טריק למתקדמים – לא בא לכם לטרוח? ניתן לבחור קהלים מוכנים מראש שאנשים אחרים יצרו. במקום להקליק על יצירת קהל חדש, אפשר להקליק על Import From Gallery ואז לקבל אינספור קהלים מוכנים לפי פילוחים רבים ומגוונים.

המשך מדריך אנלטיקס

שלב 3 – שימוש בקהלים שיצרנו

כפי שראינו, לאחר יצירת הקהל – בונה הקהלים אומר לנו איפה נוכל להשתמש בו (חיפוש, דיספליי, יוטיוב ועוד). הבעיה היא שזה מתאים רק לנכסים של גוגל, כמובן… ומה אם אני רוצה להשתמש בקהלים האלה גם בפלטפורמות אחרות, כגון פייסבוק או טאבולה?

לצערנו הרב, נכון להיום ככל הנראה אין פתרון חינמי שיאפשר להעביר את הקהל מגוגל לפייסבוק (יש אפשרות לפתח פתרונות כאלה בתשלום – ככה זה כששתי ענקיות נלחמות על תעשיית הדיגיטל העולמית). במקום זאת ניתן פשוט להשתמש בבונה הקהלים של פייסבוק, בהנחה שיודעים מראש ששם אנחנו רוצים לפרסם.

שלב 4 – יצירת קהלים דומים

אחרי שסיימנו ליצור את הקהלים הראשוניים, נוכל להתקדם איתם הלאה ולעשות איתם הרבה יותר. כאשר מדובר בקהלים שנמצאים כבר בגוגל אדס ו/או פייסבוק, ניתן להמשיך את הפילוחים וליצור קהלים מדויקים יותר. תכונת "קהלים דומים" (Look a like), למשל, מאפשרת לנו להגיע לקהלים חדשים לחלוטין שעליהם כלל לא חשבנו בהתחלה.

ניתן לקחת קהל מוכן מראש, ולבקש מפייסבוק או גוגל אדס ליצור עבורו קהל דומה – כלומר עם מאפיינים דומים בחלקו. בצורה כזו ניתן לגזור אוטומטית קהלים חדשים מתוך קהלים ישנים, ולהגיע מהר יותר לאוכלוסיות גדולות יותר מהקהל המקורי.

לדוגמה, ניתן לקחת רשימה קיימת של 1,000 או 2,000 אנשים, ולהגדיל אותה לכדי עשרות ואף מאות אלפים באמצעות לוקאלייק. ככל שהקהל המקורי יהיה גדול יותר, כך הקהל הדומה שייווצר יהיה איכותי יותר (מכיוון שיש הרבה אנשים עליהם ניתן לאסוף מידע).

טיפ 1 – יצירת קהלים בתג מנג'ר

כאשר יוצרים איוונט של גוגל אנליטיקס בתג מנג'ר, לאחר מכן ניתן להשתמש בנתוני קטגוריה / פעולה / תווית על מנת ליצור קהל שמתאים אך ורק לאיוונט הזה.

לדוגמה, אם יצרנו איוונט ששולח מידע לאנליטיקס בכל פעם שמשתמש צפה ב-70% לפחות מהסרטונים באתר – ניתן לקחת את הקהל המדויק הזה, ולחזור אליו שוב באמצעות רימרקטינג או אמצעים אחרים. פשוט מעתיקים ומדביקים את שם הקטגוריה או הפעולה של האיוונט אל תוך בונה הקהלים של אנליטיקס.

טיפ 2 – יצירת סגמנטים באנליטיקס

בכל אחד מהדוחות המוכנים מראש, ניתן להוסיף פלחים / סגמנטים ישירות מתוך בונה הקהלים. ההבדל היחיד הוא שכאשר זה מבוצע מתוך הדוחות – מקבלים גם הערכת גודל של הקהל החדש שנוצר (כפי שניתן לראות מצילום המסך המצורף).

יצירת סגמנטים באנליטיקס

רגע לפני סיום

על עולם הקהלים עלינו להודות לפייסבוק, שהייתה ככל הנראה הראשונה שפיתחה את הנושא הזה מעבר לרימרקטינג פשוט. כיום ניתן להרחיב את טווח ההגעה שלנו מאות ואלפי מונים בהשוואה לעבר, ולפנות לקהלים מדויקים חדים כתער; קהלים שאנו יודעים כיצד להפעיל אותם עד לקבלת התוצאה הרצויה.

ככל שתתפתח הבינה המלאכותית בתעשיית הדיגיטל (בעיקר בענקיות המובילות כגון גוגל, פייסבוק, אמזון, טאבולה ואחרות) – כך נוכל לצפות לאוטומציה כמעט מוחלטת ביצירה ובשימוש של קהלים. כבר כיום קהלי לוקאלייק נוצרים אוטומטית בלבד, מתוך רשימות מוכנות שמספקים הקמפיינרים. בעתיד יש לצפות לשיפורים נוספים בתחום זה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?