אנקורים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל תהליך של בניית קישורים , ומהנסיון שצברתי במהלך השנים האחרונות בתחום הSEO, בנייה נכונה ובחירה של אנקורים יכולה להיות קריטית בתהליכי קידום. במאמר זה אנסה לעזור לציבור המקדמים להבין כיצד ניתן לבנות אנקורים בגיוון ודיוק שיוסיף לסמכות האתר ויעזור בחיזוק הדירוגים שלו.
[toc]
חשוב לזכור- בנייה לא זהירה של אנקורים תוביל לפגיעה באתר , לכן חשוב להיצמד לכללים.
- *סוגי אנקור טקסט
- *אנקור ממותג
- *אנקורים טבעיים ו-URL\WWW
- * אנקור מדויק + הנעה לפעולה
- * אנקור מדויק
אם הגעתם למאמר הזה ואין לכם מושג מה זה אנקור, אולי כדאי שתתחילו לקרוא את המדריך שהכנו על בניית קישורים ואז תחזרו לכאן?
נוסחת הוצאת הקישורים במילות מפתח היא פעולה שלא מעט נתקלתי בה, אנסח זאת בצורה כזאת: הולכים על שיטה שבדרך כלל קבועה, (בשימוש אצל מרבית המקדמים) ואז מתאימים אותה או משנים אותה לפי הצורך. (דרוש מעקב לצורך שיפורים אחרי ולפני התהליך, תהליך זה משתנה תמיד)
קחו דוגמא מהעולם האמיתי: נניח שאתם רופאים ויש לכם מטופלים, יש מתודולוגיה קבועה שעל-פיה למדתם ועל פיה אתם פועלים. אך לפעמים תרופה כזו או אחרת יכולה להשפיע לרעה, ותמיד אתם במעקב אחר המטופל, אותו הדבר מיוחס גם בהליך קידום אתרים. הולכים על-פי שיטה מסוימת ועושים מעקב, ובמידת הצורך פועלים ומשנים את האסטרטגיה בהתאם, ולפי התוצאות והאינדיקציה שאנו מקבלים.
סוגי אנקור טקסט – לפי סדר
ישנם 5 סוגי אנקור טקסט (Anchor Text) שבהם נעשה שימוש, לרוב זו האסטרטגיה הבסיסית והפופולרית ביותר שבה משתמשים חברות, בעלי אתרים, מקדמי אתרים, ויועצי שיווק.
- אנקור מותג – שם האתר, הפרויקט או המותג שלכם.
- כתובת האתר – שימוש בצירוף URL שונים וגם ללא ה- HTTP\WWW
- מילה כללית – לפרטים נוספים, לחץ כאן, למידע נוסף, ועוד ועוד. (זה פשוט לא נגמר!)
- אנקור עם מילת מפתח + הנעה לפעולה (לא חייב, אפשר גם להוסיף תוספת קטנה) – לדוגמא: צור קשר עם טכנאי מחשבים, למידע אודות בית חכם, ועוד.
- אנקור מדויק – דוגמא: טכנאי מחשבים, בית חכם.
השיטה הזו עובדת בדרך כלל ברוב המקרים. תלוי בפרויקט, בנישה, ובמצבו הקיים. (כמובן)
סדר הפעולות: אנקור מסוג מותג: 50%, אנקור מסוג כתובת דף \ אתר: 20% אנקור מסוג מילה כללית: 10% אנקור עם מילת מפתח + הנעה לפעולה: 10%, אנקור מדויק: 10%.
*פלוס מינוס – זוהי הערכה משוערת המשתנה בהתאם לסדרת הפעולות ולשינוי המתרחש בפרויקט שלנו.
אנקור שם המותג
אנקור ממותג הוא מאוד חשוב,לדוגמה, "seolinks" ובעקבות כך כשגוגל מגיעה למצב שהיא סורקת את האתר ואת הקישורים, היא בודקת האם פרופיל הקישורים שלנו כשר או לא, ואחד מן הדרכים הרבות שהיא עושה זאת, הוא בדיקה של האנקורים. במיוחד האנקור "מותג" אשר המהווה תכלית לכל פרופיל קישורים. מלבד זאת הוא משרה אמינות וסמכות למנועי החיפוש ולא רק לגוגל.
חשוב לגוון גם באנקור מותג, טעות נפוצה היא לכלול את האנקור עשרות פעמים ללא גוון.
בשנים האחרונות גוגל בודקת ומנסה תמיד לעלות על אתרי ספאם, ועל אתרים עם מבנה אנקורים לא הגיוניים. מומלץ מאוד לגוון בסוג האנקור הזה, לדוגמא: (שם האתר) URL, לפרטים נוספים בקרו ב: (שם האתר), ועוד ועוד.
כאשר אנו משתמשים לרוב ביותר אחוזים מהשם מותג שלנו, זה מהווה ברוב המקרים בטחון מעונש בגוגל. לא מעט אתרים בעשור האחרון נפסלו, מהסיבה שלא עשו את האנקור הספציפי הזה בצורה טובה. וזה מהווה יתרון גדול שאפשר לנצל לטובתנו.
*למרות זאת, זכרו שלפעמים גוון יתר מוביל לדברים לא נעימים ויכול להיות מאוד צפוי לגילוי.
אנקורים טבעיים, ו- URL כתובת האתר, נו אתם מכירים.
זה בעצם אנקור שנמצא בקטגוריה הכי לבנה שתפגשו, אך לעיתים גם הוא נמצא בקטגוריה השחורה.
טוב, תלוי איך אתם משתמשים בו. בכל אופן, האנקור הזה נחשב ניטרלי ולא ממוקד מטרה כל שהיא.
הגיוון בו גם תורם למבנה הקישורים שלכם, ולפעמים גם עוזר כאשר אתם "נדפקים" בביטוי מסוים.
דוגמאות: URL, WWW, לפרטים נוספים, לחץ כאן, למעבר לאתר, צור קשר, וואו אני יכול להמשיך לנצח, קיצר הבנתם.
כל אתר שתפגשו יכיל חלק מן האנקורים "הטבעיים האלה", לא פגשתי עוד אתר או פרויקט שעשיתי, שלא השתמשתי בכמה פעמים בפרופיל באחד מן האנקורים האלה.
למרות שהן לא מקדמות שום מילת מפתח או מטרה, הם עוזרים בלא מעט דרכים. לדוגמא: גיוון, אמינות, סמכות האתר, וקידום רוחבי.
טיפ: אני נוהג להשתמש בקישורי אנקור של הדומיין בדרך כלל כקישור שני מתוך מאמר ולא הראשון.
שימוש נוסף הוא לפזר את האנקורים האלה למספר עמודים שונים, ובכך לתת גם מהכוח והאמינות של הקישור לעוד דפים.
אנקור מדויק עם מילת מפתח + הנעה לפעולה
באנקור טקסט זה, רצוי להיזהר וכפי שהזכרנו בסעיפים הקודמים היחס הוא מאוד חשוב ואפילו קריטי.
דוגמאות לאנקור בשילוב הנעה לפעולה: הצעה אטרקטיבית לתיקון מחשבים, מוצרי בית חכם במחירים מפתיעים, ועוד.
האנקור המדויק הכולל את התוספת הייחודית שלנו, בעצם מקדמת ביטוי מסוים אשר מקושר לדף ספיציפי או לדף הבית. כאן יש יתרון וחסרון מהסיבה שזה יכול לעבוד ולעיתים גם יכול לגרוע. תלוי במצב, בזמן, ובעדכונים השונים של מנועי החיפוש.
ע"פ בדיקות מקיפות במספר זמנים שונים ובפרויקטים, השילוב המושלם הוא כאשר מבנה הקישורים שלנו עשיר ומגוון.
דוגמה: קידום אתרים במחיר משתלם.
אנקור מדויק – עדיף כמה שפחות, אבל.
אנקור מדויק הוא האנקור שלדעתנו הכי מסוכן, מבין כל סוגי האנקורים שנמצאים כאן \ או שאתם מכירים הוא אנקור ייחודי אך בעל כוחות שגוגל לא מחבב.
תופעה: התופעה שהכי נתקלנו בה בשימוש האנקור המפחיד הזה, הוא אתרי תמיכה זוועתיים ופורטלי
מאמרים נחותים.
לכן, במידה ואתם משתמשים באנקור זה יהיה רצוי להתאים אותה למטרה, למשל הגולשים שלנו.
שימוש יתר: עדיף להימנע (ואפילו חובה) משימוש יתר באנקור המדויק, אגב? אנו בשום מצב לא ממליצים להשתמש בו בקישורי פוטר ודף בית (בחייאת, זה כבר מיושן), אך יחד עם זאת אל תפחדו ואל תחששו להשתמש בו לפעמים. מהסיבה הפשוטה שמפעם לפעם הם נותנים את העבודה, ואפילו מקפיצים אותנו למקומות מעולים.
השילוב של האנקור המדויק עם פרופיל קישורים טהור, עשיר, ועמוק (עמוק? פייי הגזמנו אה?) עלול להוביל לעלייה חדה בביצועי המיקומים שלכם. אך יחד אם זאת עלול גם להוביל לירידה, הדבר תמיד משתנה ובהתאם לאסטרטגיה ולמצב הפרויקט הנוכחי שלכם.
טיפ: כאשר אתם מוציאים את האנקור הספציפי הזה ממקום מסוים, רצוי לתת שכבה לפניו בשילוב של כמה סוגי אנקורים, כפי שמופיעים ברשימה. (לא בהכרח באותו הסדר) טיפ נוסף: אנו מנסים כמה שיותר להוציא את האנקור ממקומות שונים, שילוב שונה במאמר, מצגת, RSS, דפים עשירים, וכדומה.