קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרי אנגולר
קידום אתרי אנגולר

קידום אתרי אנגולר

קידום אתרי אנגולר – אם אתם משתמשים בתוכנת אנגולר (Angular) באתר שלכם, כדאי לדעת שיש לה יתרונות רבים במישורים מגוונים – אבל דווקא לא במישור של קידום אתרים. אם אתם רוצים ליהנות מכל היתרונות שיש לה, תצטרכו לעשות מאמץ קטן נוסף כדי לסייע לאתר שלכם להתקדם במנועי החיפוש. מדובר במאמץ טכני, שיתכן ויאלץ אתכם לערב גם מתכנת או שניים, אבל גם בהשקעה שתחזיר את עצמה והרבה מעבר לכך.

בנוסף, פיתוח חדש בשם אנגולר יוניברס (Angular Universal) עשוי להוות כלי חשוב שיסייע לכם להתגבר על קשיי קידום האתר.

קידום אתרי אנגולר – מה הבעיה מבחינת קידום אתרים?

אנגולר מספקת תשתית נהדרת להקמה, תחזוקה ותפעול של אפליקציות רשת מודולריות וידידותיות למשתמש, אבל כאמור מבחינת קידום אתרי אנגולר היא מעט בעייתית. זאת בגלל שתי סיבות:

האחת היא שאנגולר נשענת במידה רבה על סקריפטים כדי להגיש לגולשים את התוכן. כתוצאה מכך, הרובוטים האוטומטיים שסורקים את האתרים ברשת אינם מסוגלים "לראות" את התוכן הזה כפי שגולש אנושי יכול לעשות.

בעיה נוספת היא ששימוש באנגולר מאט את היטענות האפליקציות. כלומר, יש אתרים שבהם יופיע למשך מספר שניות יקרות מסך שחור – במהלכן גולשים חסרי סבלנות יכולים פשוט לצאת מן האתר ולעולם לא לחזור. הואיל ומהירות טעינת האתר היא גם גורם המשפיע על דירוג אתר בתוצאות החיפוש של גוגל, אתר שמהירותו מואטת בגלל אנגולר עלול לסבול מפגיעה בדירוג.

ראוי לציין שלטענת גוגל, הרובוטים הסורקים דווקא כן יכולים לסרוק אתרים המבוססים על סקריפטים. יש גם עדויות התומכות בטענה זו; אבל אין זה אומר שאינכם צריכים לעשות את המאמץ הקטן הזה שדובר עליו בתחילה בעת אופטימיזציה של אתר אנגולר.

למה כדאי להתאמץ

בתור התחלה, רבים נוטים לשכוח שקיימים עוד מנועי חיפוש מלבד גוגל. בינג, יאהו ואחרים הם מנועי חיפוש שאמנם נתח השוק שלהם קטן יותר אולם עדיין רבים משתמשים בהם. כלומר, גם אם האלגוריתם של גוגל יודע לטפל באתרים מבוססי אנגולר, אין זה אומר שאלגוריתמים של מנועי חיפוש אחרים יוכלו להתמודד עם האתרים הללו באותה הצלחה.

שנית, גם אם האלגוריתם של גוגל הוכיח את עצמו מול מספר רב של אתרים מבוססי אנגולר, אין זה אומר שהוא יצליח להתמודד עם האתר שלכם. לא כל אפליקציות האנגולר זהות אלה לאלה, ודווקא שלכם יכולה להיות יוצאת הדופן. אל תסמכו על אנגולר – עשו את המאמץ כדי לוודא שהכל אצלכם בסדר גמור.

למשל, אחד הפתרונות הנפוצים הוא לבצע אחזור דינאמי (Dynamic Rendering) ולייצר עמודי HTML סטטיים שלרובוטים הסורקים קל יותר להתמודד איתם. אז ניתן להגדיר בשרת שרובוטים סורקים יופנו אל העמודים הסטטיים הללו בעוד מבקרים אנושיים יופנו לאפליקציית האנגולר הרגילה.

זהו פתרון לא רע, אבל הוא עדיין לא מטפל בעניין מהירות טעינת האתר. לשם כך תזדקקו לאנגולר יוניברסל.

מה זה אנגולר יוניברס?

אנגולר יוניברס מריצה את האפליקציה בצד השרת ולא בדפדפן. חשוב להבין את זה, משום שאפליקציות אנגולר בדרך כלל נחשבות לאפליקציות צד לקוח, אלא שמצב כזה לא מאפשר לרובוטים של מנועי החיפוש לעבד היטב את המידע של כל אתר בו הם פוגשים. לכן העובדה שאנגולר יוניברסל מטפלת באחזור מצד השרת פירושה שאפשר לייצר גרסאות HTML ו-CSS מבעוד מועד ולהציג לגולש עוד לפני שאפליקציית האנגולר נטענה במלואה.

במילים אחרות: במקום לראות מסך שחור במשך כמה שניות שבמהלכן האפליקציה נטענת, הגולש יראה עמוד HTML סטטי, ופירוש הדבר הוא שהאתר למעשה נטען הרבה יותר מוקדם, מנקודת מבטו של הגולש. ובנוסף, הואיל ומדובר בעמוד HTML סטטי, אזי מנועי החיפוש יכולים לסרוק ולאנדקס אותו כרגיל.

למה זה חשוב?

כמשווקים דיגיטליים אתם בוודאי יודעים כמה חשוב וכמה מסובך זה להגדיל את החשיפה המקוונת של אתר אינטרנט. זו הסיבה בעטיה אתם יוצרים תוכן, מעלים פוסטים לרשתות חברתיות, מבצעים אופטימיזציה באתר וכן הלאה.

אלא שאם האתר שלכם בלתי ניתן לסריקה, הוא לא יכול להתאנדקס. כלומר אם האתר שלכם מבוסס על אנגולר, עליכם לנקוט מספר צעדים שיוודאו שהתוכן שלו אכן יופיע במנועי החיפוש. לשם כך אתם צריכים את הפתרון של אנגולר יוניברס.

החיסרון, כמובן, שזה הולך לעלות לכם כסף וזמן, שכן תצטרכו להיעזר בסיוע של מתכנת. עם זאת, מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה ברגע שהאתר יגיע למיקומים טובים בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות לנישה בה אתם פועלים.

קידום אתרי אנגולר – לסיכום

על אף שהפלטפורמה של אנגולר מאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות איכותיות במהירות, עדיין קיימת בעיות הקשורות לקידום אתרים במנועי החיפוש. למרות טענות מבוססות למדי לפיהן האלגוריתם של גוגל הצליח להתמודד עם אפליקציות אנגולר, מומלץ שלא להסתמך על כך.

למרבה המזל קיים פתרון, אנגולר יוניברס, המאפשר לייצור עמודי HTML סטטיים שלמנועי החיפוש קל יותר לגלות ולאנדקס. וכרווח צדדי, שימוש באנגולר יוניברס יוביל גם לטעינה מהירה יותר של האתר. אמנם מדובר בהשקעה, אבל זו השקעה כדאית ומומלצת.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?