אחת מן השאלות הנפוצות בקרב בעלי אתרים היא האם קישור שמופיע בראש הדף משפיע יותר על הדירוג של העמוד כולו בגוגל מאשר קישור דומה שמופיע בתחתית? כלומר, אם למשל תוכלו למקם קישור בפיסקה השניה של מאמר באתר שלכם או בפיסקה העשירית שלו, האם אחת מן האפשרויות עדיפה על האחרת? האם זה משפיע על קידום האתר?
גבוה יותר = חשוב יותר?
התשובה היא שלא בהכרח. הסריקה של גוגל מתבצעת אמנם על פי קוד המקור של העמוד, כלומר מלמעלה למטה, אין ראיות חותכות לכך שהחשיבות המיוחסת לקישורים "מוקדמים" יותר (כלומר קרובים יותר לראש העמוד) הינה שונה מזו המיוחסת לקישורים "מאוחרים" יותר (כלומר קרובים יותר לתחתית העמוד).
האמת היא שקישורים נסרקים ומאונדקסים על ידי גוגל בצורה מעט אחרת. נראה שיש חשיבות לא רק לקישור עצמו אלא גם לעמודים רלוונטים, תוכן רלוונטי ומילות מפתח רלוונטיות בטקסט העוגן, מה שהופך קישור שיש לו את כל האלמנטים הללו לבעל ערך רב יותר מקישור שאין לו כאלה. לפיכך, לכאורה, לא משנה איפה בעמוד יופיע קישור כלשהו – כל עוד יש בסביבתו את האלמנטים המצוינים לעיל אז יהיה לו ערך רב יותר.
עם זאת, אם יש בעמוד מסוים שני קישורים זהים, שניהם מקשרים לאותו מקום ובעלי אותם מאפיינים, אזי יתכן שלראשון מביניהם תהיה עדיפות קלה על פני האחר. למעשה, במקרים מסוימים יתכן שהקישור השני מביניהם כלל לא ילקח בחשבון.
אין צורך לשנות את אופן העבודה עם קישורים
תפקידם של הקישורים הוא לא רק לשפר את דירוג האתר בעיני גוגל ומנועי חיפוש אחרים, אלא בראש ובראשונה להוסיף ערך עבור המשתמש שמגיע לאתר מלכתחילה. פירוש הדבר הוא שיתכן ובעמודים מסוימים, בתלות בנושאים בהם הם עוסקים, יהיה לקישורים ערך גבוה יותר מאשר בעמודים אחרים.
הואיל וערכו של הקישור בעיני גוגל מתבסס על מגוון רחב של פרמטרים, אז שילוב הקישור במיקום גבוה יותר בתוכן, באופן שייעשה באופן מאולץ ולא טבעי, עשוי להביא לתוצאה ההפוכה, ובמקום להוסיף משקל לקישור – לפגוע בדירוג העמוד כולו בגוגל.
הטיפ שלי לעניין
בבניית פרופיל קישורים נכנסים, רצוי לא להיצמד לשיטת עבודה קבועה, להוציא את הקישור מהאזור הטבעי ביותר של המאמר.