קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
הטמעת סכמות באמצעות תוסף Yoast

הטמעת סכמות באמצעות תוסף Yoast

אומנם מנועי חיפוש יודעים לסרוק, לאנדקס ולהציג תכנים בתוצאות החיפוש – אבל הכי טוב הוא להאכיל אותם בכפית. ניתן לעשות זאת באמצעות הטמעת סכמות (קודי Schema), שמגדירים במדויק אלמנטים שונים בכל עמוד – ותוסף יוסט עוזר לנו לעשות זאת במהירות ובקלות.

כדי לעשות את החיים קלים יותר, תוסף Yoast מאפשר לנו להטמיע כמה סכמות עיקריות וחשובות (לא את כולן; יש אלפים כאלה). במקום שנצטרך לחפש את הקוד הרלוונטי, להעתיק אותו, לבצע בו שינויים ואז לחפש איפה בדיוק להדביק אותו – תוסף יוסט עושה עבורנו את כל העבודה.

הגישה הייחודית של יוסט בנושא סכמות

סכמה היא פיסת קוד שמתייגת אלמנט כלשהו (עמוד, אתר, מאמר, תמונה, סרטון, מתכון, אדם, עסק וכו'). בחברת יוסט לקחו את הנושא צעד אחד קדימה, והחליטו לאגד ביחד את כל הסכמות הקיימות באתר – ולחבר אותן במקום אחד. זה נקרא Yoast Graph.

מה זה אומר? כאשר בודקים את הסכמות בעמוד שמתויג באמצעות יוסט, מקבלים גם את הסכמה העיקרית שמתארת אותו – וגם את כל שאר הסכמות הרלוונטיות: עסק, אתר, מאמר, מחבר ועוד. רוב הסכמות העיקריות ביוסט מוטמעות אוטומטית באתר, כך שלא תצטרכו לטרוח על כך. אם בכל זאת תרצו להוסיף סכמות אחרות, תמיד תוכלו לבצע שינויים (עוד בנושא הזה – בהמשך).

כמו תמיד חשוב לציין שיש הבדלים באפשרויות המוצעות בין גרסת החינם לגרסה בתשלום. יוסט בחינם מאפשר לתייג מספר מצומצם של סכמות, ואילו יוסט פרימיום בתשלום מציע מן הסתם הרבה יותר אפשרויות.

הנה כמה מהאפשרויות העיקריות של סכמות שמוצעות בתוסף יוסט.

סכמות ארגון או אדם

זוהי הסכמה הראשונה שכדאי לכם להגדיר, מכיוון שהיא קובעת מי עומד מאחורי האתר. האם אתם ארגון / עסק כלשהו? או האם מדובר באדם?

הגדרה נכונה של הסכמה תאפשר לכם להיות מוצגים גם בגרף הידע של גוגל, כאשר יחפשו את שם העסק או שם האדם. יש לציין שלא תמיד זה יוצג (ולמעשה בישראל לא ממש רואים כאלה פיצ'רים באתרים קטנים), אבל זה בהחלט יעזור בהמשך.

איך מגדירים? נכנסים להגדרות התוסף הכלליות, ובוחרים האם אתם Organization או Person. במקביל מומלץ עד חובה להוסיף את שם הארגון או האדם, וכן לשלב לוגו או תמונה איכותית. זה חיוני לצורך הצגת המידע בגרף הידע של גוגל.

סכמה לעמודים ופוסטים

בעוד שהסכמה ארגון / אדם היא רוחבית ומשפיעה על כל האתר, יש גם סכמות יותר נקודתיות. לדוגמה, סכמת webpage מתאימה לעמודים העיקריים באתר, בעוד שסכמת article תתאים יותר לפוסטים מתעדכנים בבלוג.

איך מגדירים? בהגדרות הכלליות של יוסט, ניתן לקבוע את התצורה של סכמות עבור עמודים ופוסטים, במכה אחת עבור כל האתר:

מצד שני, ניתן להגדיר סכמות לעמודים ופוסטים גם בצורה נקודתית ומשתנה, בהתאם לצרכים שלכם. כדי לעשות זאת יש להיכנס להגדרות היוסט הספציפיות בעמוד הנדון, ולשנות את הסכמה הקיימת (לדוגמה, לתקן את סכמת webpage לסכמת contact page).

כאן המקום לשים לב לתפריט הנפתח, שמציג את סוגי הסכמות בהם ניתן להשתמש בתוסף יוסט. מדובר ברשימה מוגבלת של כמה סכמות בלבד – כפי שניתן לראות בצילום המסך העליון.

עם זאת, מדובר בסכמות הנפוצות והחשובות ביותר לכל אתר – החל מאתרי תוכן וכלה באתרי מסחר, כך שאתם מכוסים מכל הבחינות החשובות. כאשר מדובר בעמודים, הסכמות הקיימות כרגע הן:

  • עמוד – Web page (ברירת המחדל האוטומטית)
  • מוצר – Item page
  • אודות – About page
  • שאלות נפוצות – FAQ page
  • שאלות ותשובות – QA page
  • פרופיל – Profile page
  • צור קשר – Contact page
  • עמוד רפואי – Medical web page
  • עמוד אוסף – Collection page
  • תשלום (צ'ק אאוט) – Checkout page
  • נכס נדל"ן – Real estate listing
  • עמוד תוצאות חיפוש – Search results page

כאשר מדובר במאמרים, הסכמות הזמינות כרגע הן:

  • מאמר
  • פוסט בבלוג
  • פרסום ברשתות חברתיות
  • מאמר חדשותי
  • מאמר עם תוכן שיווקי
  • מאמר סאטירי
  • מאמר לימודי
  • מאמר טכנולוגי
  • דוח
  • ללא תיוג

יש להניח שעם הזמן יתווספו עוד ועוד סכמות לרשימות הללו ביוסט.

קוביות סכמה – הטמעת קוד מוכן לשימוש
חוץ מהאפשרויות המוכנות מראש שהוצגו עד כה, יוסט מאפשר להטמיע גם קודי סכמה נוספים בהתאמה אישית. זה נעשה באמצעות Yoast Structured Data Blocks, וזה מתאים במיוחד (אבל לא רק) לסכמות מסוג FAQ או מדריכי How To.

הערה חשובה: קוביות הסכמה של יוסט מופיעות רק בעורך וורדפרס בגרסת בלוקים. ככל הנראה, הן לא קיימות באלמנטור או בעורך הרגיל. כלומר – כאשר מקימים עמוד חדש או עורכים עמוד קיים, חייבים לעשות זאת עם "עריכה" ולא עם "עריכה באמצעות אלמנטור".

איך מגדירים? נכנסים לעמוד הרצוי, מוסיפים תיבת תוכן ומקליקים על סימן הפלוס השחור כדי לבחור את סוג התוכן. כעת ניתן לחפש מה יוסט מציע (תלוי, חינם או בתשלום). בדוגמה הנוכחית ניתן להוסיף FAQ, מדריך How to וכן פירורי לחם. בעתיד יתווספו סכמות נוספות לקוביות הסכמה – כגון מתכונים, משרות, אירועים ועוד.

לצורך הדוגמה נבחר FAQ – ונוסיף בעמוד כמה שאלות ותשובות שנרצה. לכל שאלה ותשובה מומלץ להוסיף גם תמונה רלוונטית.

אחרי שנשמור את העמוד, יוסט יציב את קוד הסכמה המתאים כדי שהשאלות והתשובות יופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל. כדי להאיץ את התהליך, מומלץ לשלוח את העמוד לסריקה בקונסולת החיפוש.

ראוי לזכור שכיום גוגל מנסה לצמצם את כמויות ה-FAQ שמופיעות בתוצאות, וזאת בגלל שימוש מרובה מדי. גם אם הסכמה שלכם תופיע בגוגל, רוב הסיכויים שיוצגו לא יותר משתי שאלות ותשובות בלבד.

אפשרויות מתקדמות נוספות ביוסט
מעבר לחבילת Yoast SEO הרגילה שכולנו מכירים (הן בחינם והן בתשלום), ניתן לרכוש עוד כמה אפשרויות מתקדמות, שכוללות גם את הסכמות הרלוונטיות:

תוסף Yoast Local – כל מה שנוגע לקידום אתרים לוקאלי.
תוסף Yoast WooCommerce – כל מה שנוגע לאתרי מכירות ומוצרים.
תוסף Yoast Video – אופטימיזציה ממוקדת לסרטונים.
תוסף Yoast News – כל מה שקשור לאתרי חדשות.

מה בנוגע לסכמות אחרות?

כפי שכבר הבנו מההתחלה, יוסט מציע רשימת סכמות מוגבלת שמתעדכנת בתדירות לא גבוהה. אבל מה בנוגע לסכמות אחרות כגון ביקורות / כוכביות, סרטונים ועוד?

מצד אחד יש אפשרויות מתקדמות יותר ביוסט עבור מפתחים. מצד שני, זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לחסוך מרובנו, שאינו בקיא בקוד ובפיתוח; אז כדי שתוכלו להטמיע סכמות מסוגים אחרים, תצטרכו להשתמש בכלים אחרים.

לדוגמה, יש להעתיק את הסכמה הרלוונטית מאתר schema.org או מכלים אחרים ליצירת סכמות, ולהדביק את הקוד במקום הרלוונטי באמצעות עורך HTML (לא העורך הוויזואלי).

רצוי להשתמש בסכמות בגרסת JSON, שהיא הגרסה העדכנית, הנפוצה ביותר וגם המועדפת גם על גוגל. מי שיודע לעבוד עם קוד, אין שום מניעה ליישם סכמות גם מסוגים אחרים כגון מיקרו-דאטה או RDFa.

לסיום
למרות שתוסף Yoast אינו מציע את כל אפשרויות הסכמה, הוא בהחלט נותן מענה קל ופשוט לסכמות העיקרית והנפוצות ביותר באתרים. את רוב העבודה הוא עושה עבורנו, וכל מה שנשאר לנו זה להוסיף דברים פה ושם – כגון שאלות ותשובות שיוצגו בגוגל.

בשל כך אפשרויות הסכמה של יוסט מתאימות בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, ופחות לחברות וארגונים שזקוקים לסכמות מסוגים נוספים. למרות זאת, אין שום מניעה להשתמש גם ביוסט ובמקביל להוסיף סכמות בצורות אחרות.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?