קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
בניית אתרים לחברות הייטק
עיצוב אתרים להייטק

בניית אתרים לחברות הייטק

אם אתם עובדים בחברת טכנולוגיה B2B (כלומר משווקים לעסקים אחרים), רוב הסיכויים הם שהלקוחות שלכם מבצעים את רוב המחקר שלפני הרכישה בצורה מקוונת ואף מקבלים החלטה על בסיס ההתרשמות שלהם מן האתר שלכם. כלומר, האתר שלכם הוא כלי חשוב מאוד עבור צוותי השיווק והמכירות שלכם – ובין היתר יש חשיבות אדירה לעיצוב שלו, לנראות, לתוכן ולחוויית המשתמש.

במאמר זה נפרט מספר שיטות שכדאי להכיר אם ברצונכם להגדיל את מספר הלידים שמתקבלים דרך האתר, להגדיל את שיעור ההמרה ולהציג את החברה או הארגון שלכם בצורה הטובה ביותר – וכיצד לשקף כל זאת באתר שיבלוט מעל המתחרים שלכם. 

אם אתם רוצים לראות בעיניים דוגמאות לאתרי הייטק וחברות B2B שבנינו לאורך השנים, אתם יותר ממומזנים לבקר את עמוד בניית האתרים שלנו.

דמיון ושוני באתרים של חברות B2B לעומת חברות B2C

ראשית נחדד את ההגדרות:

  • מה זה B2B? חברה, ארגון או עסק שמשווק לחברות, ארגונים או עסקים אחרים.
  • מה זה B2C? חברה, ארגון או עסק שמשווקים ללקוחות קצה.

מן ההגדרות עולה שיש הבדל ברור, ועם זאת בשני המקרים אלה שמקבלים את החלטות הרכישה הם בני אדם. כך למשל למרות שרוב לקוחות ה-B2B משתמשים במחשבים שולחניים, עדיין רוב הצרכנים באופן כללי (ובתוכם מקבלי ההחלטות ב-B2B) גולשים במכשירים ניידים ולכן חשוב להתאים את האתר למובייל; עדיין חשוב להשקיע בעיצוב אתר עוצר נשימה; עדיין חשוב לוודא שהאתר פועל במהירות אופטימלית (כדי שאלה שנכנסים לא יאבדו סבלנות וייצאו ממנו) – ועדיין חשוב להדגיש את היתרונות של המוצרים או השירותים שאתם מציעים בצורה שתגרום למקבלי ההחלטות לבחור דווקא בכם ולא במתחרים שלכם.

במילים אחרות, בין קווי הדמיון שבין אתרי חברות B2B וחברות B2C ניתן למנות בין היתר את הצורך באבטחה, ביצועים אופטימליים, שפה פשוטה ונגישה, ניווט קל ונוח, ועיצוב רספונסיבי שיתאים לכל סוגי המכשירים שמהם ניתן לגלוש באתר.

עם זאת, מקור המוטיבציה של הלקוחות שונה במקצת: בעוד שלקוחות הקצה (B2C) ישאפו בדרך כלל למלא צרכים רגשיים כלשהם, לקוחות B2B בדרך כלל ישאפו למקסם את הערך של המוצר או השירות לחברה או לארגון שלהם, להשיג כמה שיותר יעדי מכירות ולמצוא פתרונות לבעיות כדי לחסוך זמן וכסף. 

עוד הבדלים בין אתרי חברות B2B לחברות B2C:

  • אתרי B2C נוטים להסתמך על התוכן כדי לעודד רכישות מהירות, בעוד אתרי B2B חייבים לתמוך בהחלטת רכישה ארוכה יותר; שהרי לקוחות B2B לא ממהרים להוציא כסף בצורה אימפולסיבית. 
  • אתרי B2C לא תמיד צריכים מידע ארוך או מפורט כדי למכור מוצרים, בעוד אתרי B2B זקוקים בדרך כלל לעושר מידע רב כדי לפנות לסוגים שונים של לקוחות. 
  • אחת הטעויות הנפוצות של אתרי B2B היא לעצב את האתר באופן שיפנה אך ורק למקבלי החלטות בארגונים או בעסקים שאליהם הם משווקים; אלא שבכך נזנחים משתמשי הקצה של השירות או המוצר. זו בעיה, משום שהחלטת הרכישה של מוצר או שירות של חברת B2B בדרך כלל מתקבלת על ידי מספר אנשים שעובדים יחד (בניגוד לקוחות B2C).
  • תמחור מוצר B2C הוא עניין פשוט יחסית, שכן הלקוח ישלם בעבור מוצר או שירות מוגדרים; אולם תמחור מוצר B2B מתבצע לרוב על פי התאמת המוצר או השירות לדרישות ולצרכים הספציפיים של הלקוחות – לכן הוא לא פשוט כלל. 
  • חברות טכנולוגיה B2B בדרך כלל משווקות לעסקים בגדלים שונים, עם צרכים שונים ובענפים שונים. לפיכך עליהן לוודא שכל התוכן שלהן מתאים לכל פלחי הלקוחות ולא משאיר בחוץ. זאת לעומת חברות B2C שמשווקות פחות או יותר לאותם סוגי לקוחות באופן קבוע.
  • אתרים של חברות B2B חייבים לתמוך במגוון מעגלי רכישה מורכבים, בעוד אתרי חברות B2C צריכים בעיקר למשוך לקוחות חדשים ולשכנע אותם לרכוש. 

למה חשוב להשקיע כל כך בבניית אתר של חברת טכנולוגיה B2B ואתרי הייטק?

חשוב להבין שרוב לקוחות ה-B2B הם אנשים אינטלקטואליים, שמבינים את אופי המוצר או השירות, ומעוניינים להשקיע כדי להבטיח שהמותג שלהם יהיה תחרותי, רווחי ומוביל בענף. עם זאת, סביר להניח שהם חלק מקבוצת מקבלי החלטות שכוללת מספר טיפוסים שונים במעגל מכירה של B2B: בעוד שחלק מן המבקרים באתר עשויים להבין פחות או יותר איך המוצר או השירות שלכם יכול להיות להם לתועלת, עדיין יש צורך לכלול כמה שיותר מידע מפורט כדי להדגיש את ההבדלים בינכם לבין המתחרים שלכם; ומאידך לא לשכוח שבאתר יכולים להתעניין גם מנהלים בכירים שמתעניינים בתמונה הגדולה בלבד ולא בפרטים הטכניים הקטנים.  

יתרה מזאת, רבים מן הרוכשים הפוטנציאליים יצרו קשר עוד הרבה לפני הרכישה הראשונה שלהם מכם. זכרו: בפרט במקרה של B2B, גם אם יחלפו חודשים מרגע הפניה הראשונית של לקוח מתעניין ועד לרכישה – הלקוח עדיין נמצא איפשהו בתוך המשפך השיווקי. ולכן כדאי לכלול באתר גם אפשרות לצ'אט לייב ודרכי יצירת קשר נוספות כדי שיהיה קל להשיג אתכם לשאלות באופן שיאפשר לכם מענה מהיר ככל האפשר. 

מה חייב להיכלל באתר של חברת טכנולוגיה והייטק?

אלה האלמנטים הקריטיים שחייבים להופיע באתר שלכם:

הנעה ברורה לפעולה

אם אתם רוצים להפיק יותר לידים מהאתר שלכם, אתם חייבים לשלב בו הנעה ברורה לפעולה (CTA, או call-to-action). אין דרך אחת נכונה לעשות את זה, וסיכויי ההצלחה של ההנעה לפעולה ישתנו בהתאם לקהל היעד וסוגי המוצרים/שירותים שלכם – אבל בלעדיה אי אפשר. לכן תנו ערך וצרו תחושה של אמון, אבל גם אימרו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מה ברצונכם שהם יעשו; ועדיף בצורה ברורה ופשוטה: הקליקו כאן, מלאו את פרטיכם כאן וכדומה. 

אל תנסו למכור כבר באתר. כפי שהוזכר לעיל, לקוחות B2B בדרך כלל יצרו קשר הרבה לפני הרכישה ועוד יזדקקו להסכמה של מקבלי החלטות נוספים לפני כן. לכן "רכשו עכשיו!" כנראה יהיה פחות יעיל באתר B2B.

ודבר אחרון לגבי הנעות לפעולה: עצבו אותן באופן בולט ואטרקטיבי, כדי למשוך אליהן את תשומת הלב ולוודא שאף אחד לא יחמיץ אותן. 

אתר הייטק

מקורות מידע

לתוכן יש חשיבות במסע הלקוח של לקוחות B2B, ולכן חשוב שהאתר יכלול עובדות, סטטיסטיקה ומידע נוסף שיתמוך בקבלת החלטת רכישה. היו מפורטים וגלויים. ספקו מידע מעמיק והמחישו בעזרת דוגמאות אמיתיות. זאת משום שבעוד רוב לקוחות B2B יבינו את אופי המוצר או השירות המוצע, רבים אחרים ירצו לבדוק את הנתונים ולוודא שהמוצר או השירות מתחברים למערכות ולכלים הקיימים שלהם. 

תוכן בהיר, ישר ולעניין

אין מקום להתפלפלויות מיותרות בתוכן האתר, ואם יש בו תוכן מעורפל או טריוויאלי – הסירו אותו מיד. לקוחות B2B לא מעוניינים לבזבז את זמנם בקריאת טקסטים ארוכים וטרחניים שלא מגיעים הישר לנקודה. לכן הסבירו את הערך של המוצרים או השירותים שלכם, ספרו מה היתרונות והתועלת שברכישה, ותארו בצורה סמכותית מהם הדברים שמבדילים ביניכם לבין המתחרים.

וידאו ותמונות באיכות גבוהה

תוכן ויזואלי כמו תמונות וסרטונים יכול לסייע ללקוחות B2B לקבל מושג טוב יותר על ההיסטוריה של החברה שלכם, כמו גם על המומחיות והידע שיש בה. הם גם מהווים הפסקה בין פסקאות של טקסטים ולפיכך מקלים על קריאת התוכן הכתוב. והיתרון המשמעותי ביותר של סרטונים בהקשר הזה הוא העובדה שניתן להציג בהם את המוצר או השירות בפעולה, בסביבה אמיתית שהצופים יכולים להתחבר אליה – וכך להגדיל את הסיכוי שהם ישאירו פרטים.

חוויית משתמש מעולה

פיתוח חוויית משתמש חיובית יסייע לכם לשמור על ההתעניינות של לקוחות B2B ולוודא שהם לא יעזבו את האתר לפני שיאספו את כל המידע שהם צריכים. לשם כך יש לקחת בחשבון שעליכם לפנות לטיפוסים שונים של רוכשים; לספק מידע אינפורמטיבי ומבוסס על עובדות; לתאר בעיות ולהדגיש את פתרונן, להשתמש בהוכחות חברתיות כדי לקדם את האמון וכו'. 

הדרך הטובה ביותר ליצור חוויית משתמש טובה היא לשים את המשתמשים במרכז הפתרון, להפוך את מסע הלקוח שלהם לברור ושקוף, להשתמש בהנעות לפעולה ולכלול מפת אתר שמספקת את התוכן בצורה בהירה. 

שיקוף המותג בטון מקצועי

שימו לב לשני האלמנטים בכותרת הזו: הטון המקצועי נדרש בעת יצירת תוכן שנועד לאסוף לידים; אבל חשוב גם שהוא ישקף את המותג. הכוונה פשוטה: אם המותג שלכם צעיר וחדשני, העיצוב של האתר צריך לקחת זאת בחשבון. לחלופין, אם אתם פונים לקהל מבוגר יותר, העיצוב צריך להיות בהתאם. 

איך עושים את זה? הקדישו זמן לניתוח חומרים מוצלחים שלא נמצאים באתר, ונסו לשחזר או לחקות את הטון שלהם בתוכן שבאתר. נסו לכתוב בצורה כזו שתגרום למותג שלכם להיראות סמכותי ובטוח בעצמו. כך מתקבלות בדרך כלל התוצאות הטובות ביותר.

ניווט בהיר באתר

זו אחת מאבני הבסיס של יצירת לידים, בפרט באתרי B2B: עליכם לאפשר למבקרים באתר וללקוחות להבין בכל רגע איפה הם נמצאים בתוך האתר ובתוך התהליך, החל מן הרגע הראשון שבו הם נוחתים בדף שלכם ועד שהם מסיימים להשאיר פרטים בטופס. במילים אחרות, חשוב שהתוכן יהיה מפורט, אבל לא עד כדי כך שהוא יקשה על הקוראים למצוא את המסלול שעליכם ללכת בו. תוכלו להשתמש לשם כך בקישורים פנימיים, פופ-אפים וכל דבר אחר שיכוון את המבקרים והלקוחות אל הדרך הנכונה ויוודא שהם צועדים בה באופן שיטתי והגיוני. 

טיפים מנצחים לבניית אתר הייטק

בתחום הטכנולוגיה יש תחרות אדירה, ולכן חשוב שאתר החברה שלכם יבלוט ויתפוס את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך:

  • לרוב, לקוחות B2B יצרו קשר עם נציג מכירות רק לאחר שעברו בעצמם לפחות 57% מתהליך קבלת ההחלטה – מה שמוכיח עד כמה חשוב התוכן באתר.
  • בדרך כלל, לקוחות B2B יבצעו לפחות 12 חיפושים מקוונים לפני שיבקרו באתר של מותג מסוים – מה שמוכיח עד כמה חשוב לעשות קידום אתרים (SEO) נכון
  • כמעט מחצית ממקבלי ההחלטות שנמצאים בתוך תהליך של קבלת החלטת רכישה ישתמשו במוקדם או במאוחר במכשיר נייד כדי לבצע חיפוש – מה שמוכיח את חשיבות העיצוב הרספונסיבי
  • כ-70% מלקוחות B2B ירצו לצפות בסרטון תוך כדי תהליך הרכישה – מה שמוכיח את חשיבות התוכן הוויזואלי

היתרונות של עיצוב מוכוון צמיחה (Growth-Driven Design)

תרגום המונח לעברית עשוי לבלבל, ואולי יש לומר "עיצוב מוכוון משתמש". למעשה מדובר בעיצוב ותחזוקת אתר בצורה יעילה ופרודוקטיבית, המבוססת על עדכונים בתכיפות גבוהה, התמקדות במשתמשים ואופטימיזציה תמידית. 

הרעיון פשוט: במקום לעצב אתר בשיטה המסורתית – איפיון, הגדרה מראש של תכנים, עיצוב, תכנות ועלייה לאוויר רק כאשר האתר מוכן – פשוט מתחילים לייצר את התכנים הכי חשובים, שהכי מעניינים את קהל הגולשים, ומעלים אותם לאוויר. ככל שהמותג מתפתח, כך מוסיפים לו עוד תכנים ועוד דפים, ובמקביל משפרים את התכנים שכבר עלו. 

התמקדות בביצועי האתר

אמנם גודל האתר לא תמיד משנה, אבל הביצועים שלו בהחלט כן. מהירות הטעינה למשל היא גורם שמשפיע מאוד על קידומו במנועי חיפוש, וככל שהיא גבוהה יותר כך קטן הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים יחוו תסכול וילכו לחפש את מבוקשם אצל מתחרים.  

טיפ של אלופים- וודאו כי האתר שלכם עולה במהירות הגבוהה ביותר. שיפור מהירות אתרים

בניית צבירי תוכן (Content Hubs) ועמודי תוכן מעמיקים (Pillar Pages)

לקוחות B2B פוטנציאליים משתמשים היום בשאילתות ארוכות יותר ויותר, וכך גוברת החשיבות של צבירי תוכן ועמודי תוכן מעמיקים – שכן הם מכסים נושאים מנקודות מבט מגוונות ומספקים תמונה מלאה, לרוב בעזרת קישורים פנימיים לעמודים אחרים שמוסיפים עוד מידע על נושאים ספציפיים. 

שימוש בעיצוב רספונסיבי או ידידותי למובייל

האם אפשר לצפות מלקוח B2B שירכוש מוצר או שירות מחברת טכנולוגיה שהאתר שלה לא מותאם למובייל? בוודאי שלא! לכן גם אם האתר מעוצב בצורה מרהיבה, ייחודית וסוחפת בגרסת דסקטופ למחשבים ניידים, אבל נתקע, מקרטע ולא עובד כמו שצריך בגלישה ממכשיר סלולרי, הוא פשוט ייראה חובבני ובלתי אמין.

יצירת סוגי תכנים שיעודדו קישורים חיצוניים

הן מבחינת SEO והן מבחינת יצירת לידים, חשוב שיהיו כמה שיותר קישורים חיצוניים, כלומר שמובילים מאתרים אחרים אל תוך האתר שלכם. לכן כדאי שלא להתמקד אך ורק בשיווק של החברה שלכם בכל דף באתר, אלא לתת ערך אמיתי שגם אחרים ירצו לחלוק. כך למשל אם אתם מתכננים ליצור בלוג באתר, כדאי שהוא יכיל תכנים שאתרים אחרים ירצו לקשר אליהם, ויזכיר את החברה שלכם באגביות או בעקיפין. סוג תוכן שכזה יכול להיות למשל סקירה של עדכונים או טרנדים בתעשייה: מבקרים עשויים לרצות לקשר לתוכן הזה ואף לשתף אותו עם חברים ברשתות החברתיות.

פיתוח מנגנוני יצירת לידים

בהנחה שהמטרה החשובה ביותר של האתר היא לאסוף לידים, הרי שלמנגנונים שכאלה יש חשיבות עליונה. כפי שצוין קודם, חשוב שההנעה לפעולה תהיה קצרה וברורה: טפסי הרשמה, הצעות לייעוץ חינם או כל צורה אחרת של הנעה לפעולה שתשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים לא להסתפק במידע שבאתר אלא ליצור קשר ישירות עם האנשים בחברה.

הטמעת צ'אט לייב באתר

לרוב לוקח ללקוחות B2B זמן רב לחקור אודות מוצר או שירות, לאסוף מידע, לשקול יתרונות מול חסרונות ולשכנע את הקולגות שלהם שיש צורך ברכישה. אתם לא רוצים להאריך את התהליך הזה על ידי הוספת שהות ארוכה מדי בין פנייה של לקוח פוטנציאלי עד לקבלת תשובה מצידכם.

הוספת צ'אט לייב באתר תאפשר לכם לענות באופן מיידי לפניות, וכך לשמור על עניין ומיקוד מצד הלקוחות הפוטנציאליים. אפשר להשתמש בצ'אטבוטים שיתוכנתו לענות תשובות מהירות לשאלות הנפוצות ביותר, אך גם להותיר מקום להתערבות אנושית בנושאים ספציפיים או מורכבים יותר.

שילוב כלים טכנולוגיים (Tech Stack)

הכוונה לכלים לאוטומציה של פעולות שיווק, דפי נחיתה, ניתוח נתונים, טכנולוגיית פרסום ועוד. שילוב כלים כאלה באתר יכול ליצור מצב שבו כאשר מגיעים לידים של לקוחות פוטנציאליים חדשים, לאנשי המכירות שלך יש אפשרות לראות את ההיסטוריה המלאה של האינטראקציה שלהם עם האתר. כך קל יותר להעריך את איכות הליד ולכלול אותו (או שלא) ברשימת תפוצה או בדרכי יצירת קשר אחרות.

תוכן להורדה למנויים בלבד (Gated content)

יצירת תכנים בלעדיים שיש בהם ערך רב, כגון מדריכי עומק, והצעת להורדה בתמורה להרשמה קצרה, יכולה ליצור לידים איכותיים באמצעות האתר שלכם. שילוב של תכנים כאלה עם כלי שיווק ואוטומציה שהוזכרו קודם עשויה להתגלות כטקטיקה יעילה ויקרת ערך.

התאמה אישית של האתר לפי IP או התנהגות המשתמש

פרסונליזציה ע"פ כתובת IP או התנהגות המשתמש מאפשרת לחברות טכנולוגיה להציע סוגים שונים של מידע ונתיבים באתר למגוון סוגי מבקרים וטיפוסי לקוחות. חשיבותה של התאמה אישית שכזו גוברת מדי יום, ובעזרתה ניתן להבחין בין לקוחות פוטנציאליים שונים ולוודא שכל סוג יקבל את התוכן המתאים ביותר עבורו. 

כוחם של מקרי בוחן (קייס סטאדיז)

יהיו סוגי התכנים באתר שלכם אשר יהיו – לסיפורים מוצלחים תמיד יש מקום. בפרט אם לוקחים בחשבון את העובדה שמסע הלקוח בעולם של B2B לרוב כולל אינספור שלבים ולעיתים גם סכומי כסף גבוהים. מקרי בוחן יכולים להדגים איך השירות או המוצר שלכם פתר נקודות כאב של לקוחות בהווה או בעבר, וכך להמחיש איך תוכלו לסייע לנקודות כאב דומות של אלה שנמצאים כרגע באמצע תהליך רכישה. זו גם הסיבה שמקרי בוחן פונים בעיקר למקבלי ההחלטות הבכירים, שפחות מתעניינים בפרטים הטכניים הקטנים ומעדיפים לשמוע איך באופן כללי הפתרון שלכם יכול לעזור להם. 

שגיאות וטעויות נפוצות של אתרי טכנולוגיה והייטק

אין כמו ללמוד מטעויות של אחרים, ולכן בחלק הזה נעסוק בשגיאות וטעויות נפוצות בבניית אתרי חברות טכנולוגיה B2B – כדי שאתם, והחברה שלכם, לא תעשו אותן. כך תחסכו זמן, כסף והרבה מאוד תסכולים.

לא מקפידים על אבטחה

אם האתר שלכם מקבל או שולח מידע רגיש, חשוב מאוד שהוא יישאר מאובטח. בפרט אם מדובר בפרטי לקוחות שעלולים לדלוף ולהגיע לידיים לא נכונות בגלל שהזנחתם את האבטחה – אירוע כזה לא רק מסוכן, אלא יכול להסתיים באסון של ממש. 

לכן חשוב להצפין את כל המידע בפרוטוקול SSL כדי שאף אחד לא יוכל לקרוא אותו מלבד אלה שמורשים לעשות כן, וכך גם תוודאו שכל המידע מגיע למקום הרצוי ולא לשום מקום אחר. שימוש באתר מאובטח היטב גם יסייע לכם לבסס את אמון הלקוחות בכם, ואף לעודד אותם להשאיר את פרטיהם בידיעה שהם שמורים היטב. 

לא מסבירים מה החברה עושה ולמה היא טובה יותר מהמתחרים

האתר שלכם הוא הכלי הטוב ביותר שיש ברשותכם כדי להדגיש את הערך הרב שיש במוצרים או בשירותים שלהם. עם זאת, זהו גם המקום שבו עליכם להסביר מה החברה עושה, ולהצביע על כל היתרונות שהופכים את הבחירה דווקא בחברה שלכם לטובה יותר מאשר בחירה בחברת טכנולוגיה B2B מתחרה.

דף "על אודות" באתר אמור לפתור את העניין הזה, בפרט אם תפרטו בו את המידע הרלוונטי ביותר ואת העובדות המרשימות ביותר על החברה שלכם. כדאי להשתמש בכתיבה בגובה העיניים שמתחברת לרגש, ולהסתייע בנקודות כדי לחסוך לקוראים את הזמן ופשוט להסביר את הפרטים הקריטיים ביותר על ההבדלים ביניכם לחברות דומות בענף.

לא מתאימים את האתר למובייל 

לעולם אל תניחו שרוב המשתמשים מגיעים לאתר שלכם ממחשבים שולחניים. בעידן שבו מספר המשתמשים במכשירים ניידים רק הולך ועולה, הנחה שגויה שכזו פירושה אובדן מספר משמעותי של לידים מדי חודש.

לא ניכנס כרגע לשאלה האם ליצור אתר רספונסיבי או גרסה ייעודית למובייל – כל חברה על פי מאפייניה – אולם העיקר הוא לוודא שדפי האתר מוצגים כראוי בכל סוגי המכשירים. אם לא תעשו זאת, הגולשים פשוט יאבדו עניין ואתם תיראו לא-מקצועיים. 

לא מקפידים על טעינה מהירה

אם לוקח לאתר שלכם יותר משלוש שניות לעלות, אנשים פשוט יעברו הלאה. טעינה איטית פירושה השפעה שלילית על חוויית המשתמש ועל קידום האתר במנועי חיפוש, ולכן עליהם לעשות כל מאמץ כדי להאיץ ככל האפשר את מהירויות הטעינה. 

קבצים גדולים של תמונות, בעיות ברשת, שרת איטי ועוד – אלה חלק מן הגורמים שמשפיעים על מהירות טעינת האתר. ודאו שאתם מבצעים אופטימיזציה (למשל, לא משתמשים בתמונות גדולות ו"כבדות" מדי). 

לא חושבים על SEO לפני בניית האתר

הדבר האחרון שהחברה שלכם רוצה לעשות הוא לבלות חודשים שלמים בבניית אתר מושלם, רק כדי לחזור אחורה ולשנות את הכל, כמעט לגמרי מההתחלה, כדי לשפר את ה-SEO שלו. במקום לעשות את הטעות הזו, ודאו שצוות הפיתוח שלכם לוקח בחשבון את מיטב הפרקטיקות של קידום אתרים לפני תחילת התכנון ובניית הדומיין.

זכרו ש-SEO הוא תהליך מתמשך, ותצטרכו להמשיך להשקיע מאמצים כדי לשנות אלמנטים באתר כדי לשפר את תוצאות הדירוג בתוצאות החיפוש. ועדיין נקודת המוצא שלכם תהיה טובה יותר אם תתכננו מראש.

לא מעדכנים את כל הנוגעים בדבר לפני תחילת הפרויקט

יותר מדי חברות טכנולוגיה B2B יוצאות לדרך כאשר חלק מהשותפים, המשקיעים או אפילו העובדים בחברה כלל לא מודעים לכך, ולכן חשוב לוודא שכולם, כולל צוותי המכירות, מעודכנים בכך. ודאו שהאתר משקף באמת את אופי החברה, וכללו בו תוכן שיתמוך במאמצי אנשי המכירות מול לקוחות פוטנציאליים. 

לא מוודאים שימושיות (Usability) פשוטה וחלקה

תוכן שקשה לקרוא או ניווט מורכב מדי יובילו לשימושיות גרועה למדי, ולכן מוטב לתת לכמה שיותר אנשים להתנסות בשימוש באתר לפני שהוא מושק באופן רשמי. על החברה שלכם לוודא שכל מבקר או מבקרת שיגיעו אל דפי האתר יצליחו להשתמש בו וימצאו את מבוקשם בקלות. 

במקרה הזה, כדאי לעשות מחקר מתחרים: לא כדי לחקות את האתרים שלהם, אלא כדי לבדוק את השימושיות שלהם. נסו לשכפל את השיטות שלהם, את פריסת העמוד ואת האסטרטגיות שלהן מבלי שזה ייראה כמו העתקה. לקוחות B2B רגילים לראות הרבה מאוד אתרים דומים, ועדיין אפשר לבלוט מתוך הקהל; גם אם ספגתם השראה מאתרים דומים בענף שלכם. 

לא משתמשים בכותרות H1 ו-H2

לבסוף, וזה חשוב במיוחד כשמדובר בעיצוב אתר ל-B2B: חשוב מאוד להשתמש בכותרות ראשיות ומשניות בכל טקסט שעולה לדפי האתר. בעזרתן ניתן לחלק את הטקסט לחלקים נוחים יותר לעיכול, להקל על הקריאה ובו זמנית גם לשפר את ה-SEO של האתר.

יתרה מזאת, רוב הקוראים צורכים היום את התוכן שלהם בצורת רפרוף מהיר כשהם סורקים את התוכן ומתעכבים על החלקים המעניינים ביותר שבו. כותרות יסייעו ללקוחות הפוטנציאליים להבין איפה לעצור ולמקד את תשומת הלב שלהם.

כלים שיכולים להיות לעזר לחברות טכנולוגיה B2B וחברות הייטק בעיצוב אתרים

קיימים מספר כלים נהדרים שיכולים לסייע לכם במלאכת בניית האתר לחברה שלכם. להלן נפרט חלק מהם, ושימוש בהם יסייע לכם להוציא את המקסימום מהאתר.

כלי CMS (Content Management System) 

מערכת ניהול תוכן טובה, מהירה וגמישה היא המפתח שמאפשר לצוותי שיווק לבצע את עבודתם מבלי להרגיש שהטכנולוגיה מעכבת אותם. כזו היא וורדפרס, לדוגמה, מערכת ניהול תוכן שנמצאת בשימוש חברות טכנולוגיה B2B רבות, וכן אצל חברות מתחומים נוספים המבקשות לייצר לידים או מכירות אונליין. מדובר בפלטפורמה נוחה וגמישה שמאפשרת אינטגרציה של טכנולוגיות שיווק ובקיצור – עושה את החיים קלים עבור צוותי השיווק.

יש מערכות ניהול תוכן אחרות מלבד וורדפרס, כמובן, אבל אף אחת לא משתווה לה מבחינת קלות השימוש. אין פלא שלמעלה מ-75 מיליון אתרים ברשת מבוססים עליה, מה שהופך אותה לפופולרית ביותר בעולם היום.

כלי ניתוח נתונים

מעקב אחר נתונים שונים שקשורים לאתר מאפשר לכם להעריך את האפקטיביות של קמפיין SEO, להבין אילו דפים זקוקים לשיפור ולדעת יותר מה מחפשים הגולשים שמגיעים לאתר שלכם. לפיכך כדאי להשתמש בכלים שיודעים לנתח את שלל הנתונים באופן שיסייע לכם לעשות סדר ולקבל החלטות טובות יותר.

הנה כמה כלי ניתוח טובים וחזקים שחשוב להכיר:

  • גוגל אנליטיקס: כלי חינמי של גוגל המספק את כל המידע הבסיסי שכל חברת B2B צריכה.
  • Crazy Egg: כלי קל לשימוש המאפשר הגדרות של מפת חום (heatmaps) ומפות גלילה (scroll maps).
  • Clicky: דומה לגוגל אנליטיקס, עם יותר מידע זמן אמת.
  • Kissmetrics: כלי למעקב אחר גולשים ייחודיים המבקרים מספר פעמיים בדומיין שלכם.
  • SEMrush: כלי קידום אתרים, מחקר מתחרים, ניתוח נתונים ושיווק.

כלי לייב צ'אט

כפי שצוין קודם, לייב צ'אט יבטיח שגולשים ולקוחות פוטנציאליים יוכלו ליצור איתכם קשר בן רגע, ולקבל מענה מיידי מבלי לצאת מן הדף שבו הם צופים כרגע באתר. אם תרצו להטמיע לייב צ'אט באתר שלכם, תמצאו מאות פתרונות אפשריים בקלות. כמה כמה אפשרויות מוצלחות ללייב צ'אט באנגלית:

  • Nextiva Chat: מושך מידע מהאינטראקציות של הפונה כך שניתן להשתמש בו.
  • GENESYS DX (לשעבר Bold360): עושה שימוש באינטליגנציה מלאכותית כדי ליצור שיחה ריאליסטית.
  • PureChat: מציע גרסה חינמית נהדרת לסטארטאפים טכנולוגיים.
  • Drift: מניע את השיח קדימה ליצירת ליד.

כלי פרסונליזציה

פרסונליזציה של חוויית השימוש באתר בהתבסס על כתובת IP או התנהגות הגולשים היא שיטה נהדרת ליצירת שביעות רצון בקרב המבקרים באתר וליצירת יותר לידים. הנה כמה כלים שיכולים לסייע לכם בכך:

  • Marketo: מציע הודעות מותאמות אישית, תוכן והנעה לפעולה.
  • Optimizely: מספק חוויית משתמש מותאמת אישית בכל מקום שגולש פוגש אתכם.
  • Pure360: עושה שימוש בלמידת מכונה כדי להתאים את חוויית הגלישה לכל מבקר.
  • Evergage: פרסונליזציה בזמן אמת להגברת ייצור לידים, מעורבות והמרה.

כלי אופטימיזציה לשיפור שיעור ההמרה

השאלה איך להמיר יותר מבקרים באתר ללידים נמצאת בראש סדר העדיפויות של כל חברה, ובפרט שלכם. הנה כמה כלים שיעניקו לכם את המידע הדרוש כדי לבצע את השיפורים הדרושים להגדלת שיעור ההמרה.

  • Google Optimize: כלי של גוגל שכדאי להכיר.
  • Iridion: מסייע לבנות ולעקוב אחר אסטרטגיית אופטימיזציית שיעור המרה.
  • VWO: ארגז כלים שלם לאופטימיזציה לטווח ארוך.
  • Optimizely: ערכה מלאה של כלים לאופטימיזיציה.  

כלי אוטומציה של שיווק

כשני שלישים מן המשווקים ברשת היום עושים שימוש בכלי אוטומציה שונים ומגוונים, ובכך חוסכים הרבה זמן ומאמץ. להלן מספר כלים כאלה:

  • HubSpot: מציע פלטפורמת אוטומציה לשיווק ומכירות המעודדת יצירת לידים.
  • Pardot: מיועד לטרגוט פרופילים ספציפיים של לקוחות אידיאליים ביעילות מקסימלית. 
  • Marketo: משפר את יכולות השיווק ומגביר יצירת לידים.

סיכום וצ'קליסט לבניית אתר הייטק

אם למדתם משהו מכל הטיפים, הטריקים והמידע שהוצג עד לנקודה זו, אתם אמורים להיות בנקודת פתיחה מעולה לפיתוח אתר B2B טכנולוגי שיעודד יצירת לידים, עם שיעור המרה יפה וסיכויים גבוהים להשיג את יעדי המכירות. כדי לוודא שלא פספסתם שום פרט קטן, להלן צ'קליסט מסכם:

  • האם כל השותפים להתנהלות החברה (משקיעים, בעלי תפקידים, עובדים וכו') מודעים ומסכימים לתהליך עוד לפני שמתחילים?
  • האם יש לכם אסטרטגיית דיגיטל ברורה ומוגדרת?
  • האם תכננתם מראש את אסטרטגיית התוכן ודרישות ה-SEO?
  • האם הטמעתם כלי לייב צ'אט שיאפשרו לאנשי המכירות והשיווק לענות לפניות של מבקרים ולקוחות פוטנציאליים בזמן אמת?
  • האם שיפרתם את מהירות טעינת האתר?
  • האם בדקתם שכל אלמנט באתר מוצג ופועל כמו שצריך בכל מכשיר שממנו ניתן לגלוש?
  • האם וידאתם שאתם משתמשים בשיטות SEO עדכניות?
  • האם כל אחד מדפי האתר מאובטח היטב?
  • האם פיתחתם כפתור הנעה לפעולה בולטים ומושכים תשומת לב?
  • האם נעזרתם בכלי פרסונליזציה כדי להבטיח חוויית משתמש אופטימלית לכל מבקר ומבקרת באתר?
  • האם השתמשתם בתוכן כדי לבנות אמון ולהציג הוכחה חברתית?
  • האם הסברתם בבהירות מדוע המוצרים או השירותים שלכם טובים יותר משל המתחרים?

ככל שתקפידו לבצע יותר מן הסעיפים בצ'קליסט הזה, כך יגדלו הסיכויים שלכם ליצור אתר אפקטיבי שישיג את מטרותיו. עם זאת, חשוב לשים לב גם לנתונים שמצטברים לאורך הדרך, גם לאחר השקת האתר, כדי לבצע שיפורים במידת הצורך. זכרו: אתר של חברת טכנולוגיה B2B לעולם לא "מוכן" או "גמור" באופן סופי. עליכם להמשיך להתעדכן ולבצע שינויים ככל שיש צורך על מנת להמשיך באופטימיזציה של ייצור הלידים לאורך זמן.

קרדיט ענק לרעיונות רבים שהבאתי ממאמר של 93X.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?