טעויות נפוצות בבלוגים

5 טעויות נפוצות בבלוגים מזווית של קידום אתרים

הקדמה:

ב- 10 שנים האחרונות יצא לי להכיר אלפי עסקים וחברות ולשוחח עימם לגבי השיווק של העסק, ב-3 שנים האחרונות שיווק באמצעות תוכן הפך להיות אמצעי השיווק מספר אחד במיוחד בעולמות של שיווק B2B, זה כבר שווה מאמר בפני עצמו 🙂

יצירת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט ובפרט בתחומים מורכבים יותר כגון משפטים, רפואה, טכנולוגייה, הפך להיות אתגר עצום, יחד עם זאת פירות ההשקעה הם באותו קנה מידה, הדוגמא הטובה ביותר היא הבלוג הזה, אני לא כותב גדול והאמת מאוד עמוס עדיין מזווית של מקדם אתרים למבנה התוכן באתר יש משמעות אחרת.

תחום השיווק הדיגיטלי התפתח מאוד בעשורים האחרונים. כאשר מצד אחד נמצא האלגוריתם המשתנה תכופות של גוגל ומצד שני שטף אדיר של מידע לא מבוסס אודות שיווק דיגיטלי, קל לעיתים לשכוח את העקרונות הבסיסיים של קידום אתרים ואסטרטגיות שיווק תוכן. כתוצאה מכך, בעלי אתרים נוטים לעשות טעויות בכל הנוגע ליצירת וקידום תוכן בבלוגים.

ריכזתי 5 טעויות נפוצות, עם הצעות לשיפור  או להימנעות:

טעויות נפוצות בבלוגים – ביטויי מפתח לא אופטימליים

רבים נוהגים לדון היום במושגים כגון חיפוש סמנטי או טכנולוגיית למידת מכונה, אולם מחקר מילות מפתח הוא עדיין הדרך שביסודו של קידום האתרים, והתמקדות בביטויי מפתח איכותיים ורלוונטיים הינה קריטית כאשר מדובר בתכנון קמפיין שיווק תוכן, עיצוב נושאי האתר והמטרות העסקיות שלו.

כך למשל כדאי לשאול את עצמכם האם התוכן באתר שלכם, אשר עוסק בנושאים מסוימים, נתמך על ידי מילות מפתח; שהרי אם אינכם משתמשים בהן כראוי, לא תוכלו לדעת מהם הצרכים של המשתמשים שלכם, לא תכירו אותם לעומק ולא תדעו כיצד להביא אליהם את התכנים שלכם.

ביטויי מפתח הם למעשה החוליה המקשרת בין כוונת המשתמש לבין המידע האינפורמטיבי או המכירתי שקיים באתר שלכם. תוכן מבוסס מילות מפתח עשוי לשפר את דירוגם של עמודים מתוך האתר בתוצאות החיפוש, כך לסייע לכם ליהנות מיותר חשיפות עבור חיפושים ממוקדים, ובשורה התחתונה גם להביא לכם יותר לידים ומכירות.

  • נסו להתמקד במילות מפתח אינפורמטיביים מסוג "זנב ארוך", כגון חיפושים שמתחילים ב"מה", "איך", איפה" וכדומה. למשל: "איפה קונים מכנסיים לגבר?" או "איך להיפטר מזבובים באופן אקולוגי?"
  • רעיון נוסף לביטויי מפתח "זנב ארוך" הוא ביטויים שכוללים את המילים "טיפים" או "דרכים" – דוגמת "טיפים לניקוי מטבח ללא חומרי ניקוי" או "דרכים לשפר את שיעור ההמרה באתר".
  • שלבו את מילות המפתח בכותרות, בתגיות המטא ובתוכן. זכרו שבתוצאות החיפוש המוצגות לגולש, מילות המפתח שהוא הקליד בעת החיפוש מופיעות בגופן מודגש וכך באופן פוטנציאלי גדל הסיכוי להקלקה.
  • רתמו לטובתכם את הנושאים של חיפוש סמנטי ושל חיפוש קולי: השתמשו במילים נרדפות ובהטיות שונות של ביטויי המפתח שלכם, על מנת להרחיב את קהל המשתמשים הפונטציאלי, להפוך כל עמוד לרלוונטי עבור יותר חיפושים ולשפר את התוכן שלכם.
  • עם זאת, אל תתפתו לדחוס יותר מדי ביטויי מפתח בחלקים צרים מדי של התוכן. שמרו על התוכן שלכם נעים לקריאה ובכך תשפרו את חוויית המשתמש של הגולשים, מה שיסייע לשיפור מיקומו של העמוד המדובר בתוצאות החיפוש.

חוסר עקביות של קישורים פנימיים

קישורים פנימיים יכולים להביא תועלת רבה לאתרים: הם מאפשרים לגולשים לנווט בקלות באתר, מאפשרים לרובוטים של מנועי החיפוש לסרוק עמודים באופן יסודי, מעלים את האמינות של עמודים שונים בתוך האתר ועוד.

עם זאת, משום מה נושא הקישורים הפנימיים נוטה להידחק הצידה בין פעולות קידום אתרים אחרות, כגון בניית קישורים חיצוניים, ולכן ראוי להזכיר כמה נושאים חשובים שכדאי לדעת על מנת לעשות את זה נכון:

  • באופן אידיאלי כדאי שבכל פוסט בבלוג יהיו בין שלושה לחמישה קישורים, ובנוסף תפריט נגלל (Drop Down) או סרגל ניווט קבוע שיאפשרו הן לגולשים והן לרובוטים של מנועי החיפוש לנווט באתר ולהגיע בקלות גם אל העמודים הנידחים ביותר. אחרי הכל, עצם העובדה שפוסט כלשהו מפורסם באתר אינה אומרת שמנוע החיפוש רואה אותו באופן אוטומטי, אולם קישור פנימי שמוביל אליו יכול לאותת לגוגל או לבינג שהתוכן נמצא שם.
  • אם יש לכם עמוד בית חזק שנהנה מתעבורה גבוהה, אבל גם עמודי תוכן שאינם מקבלים די חשיפה, קישורים פנימיים מעמוד הבית אל יתר עמודי התוכן יכולים להעלות את החשיפה – וכך גם לשפר את האמינות והסמכותיות של אותם עמודים ושל האתר כולו.
  • אל תשכחו את מפת האתר, שכן היא יכולה לסייע לעמודים השונים בבלוג להיסרק ולהתאנדקס במנועי החיפוש.
  • בצעו אופטימיזציה לטקסט העוגן על מנת להגדיל את הסיכויים לכך שהגולשים יקליקו עליו. השתדלו לגוון בביטויים שאתם הופכים לטקסט עוגן בכל קישור שכזה, על מנת לכסות יותר מילות מפתח ולשפר את דירוג העמוד במנועי החיפוש.

כתיבת תוכן בינונית ומטה

התבוננו בבלוג או האתר שלכם: מה הקוראים חווים כשהם מגיעים אליו בפעם הראשונה? אמנם חשוב לייצר תוכן כך שיתאים לאלגוריתם של מנועי החיפוש, אולם לא פחות חשוב לייצר תוכן שיתאים לגולשים המגיעים לאתר: תוכן קריא, ידידותי, לא רווי ביותר מדי מילים מקצועיות, כזה שפשוט נעים לקרוא.

  • זכרו שתשומת הלב של גולשים בימינו אורכת שניות ספורות בלבד – ולכן כדאי לבצע אופטימיזציה לכותרות המשנה על מנת לגרות את הגולשים להישאר באתר זמן רב יותר (וכך, כבדרך אגב, לייעל את העמוד מבחינת קידום אתרים).
  • פיסקת הפתיחה של העמוד צריכה למשוך את הגולש לקרוא גם את הפסקאות שלאחריה.
  • שקלו גם להשתמש בתמונות או בסרטונים על מנת לתת לגולשים מעט מנוחה מקריאת גושים גדולים של טקסט בבת אחת.
  • ואולי חשוב מכל: בצעו עריכה חוזרת ונשנית, חפשו טעויות כתיב ודקדוק, ואז בדקו שוב.

אי ביצוע אופטימיזציה של תמונות וסרטונים

רבים נוהגים להשקיע בתוכן הכתוב אולם להזניח את התמונות והסרטונים, וחבל. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא העלאת מדיה לבלוג בגודל או סוג קובץ שאינם מתאימים לאתר ולפיכך מאטים את מהירות הטעינה שלו (מה שמשפיע על חוויית המשתמש ועל דירוג האתר במנועי החיפוש).

  • פורמט התמונה המומלץ ביותר הוא JPG. תמונות וקטוריות – PNG.
  • בצעו אופטימיזציה לתגי האלט של התמונות והסרטונים; הם אלה שמוצגים בפני הגולש כאשר הדפדפן לא מצליח משום מה לטעון את המדיה, וכן מוקראים בקול רם על ידי תוכנות הקראת טקסט הנמצאות בשימוש כבדי ראייה, למשל.
  • אם אתם משלבים סרטוני וידאו בבלוג או באתר, אחסנו את כולם בתיקיה אחת וצרו מפת וידאו על מנת לסייע למנועי החיפוש לאנדקס את הסרטונים. זכרו לבצע אופטימיזציה של תיאורי המטא של כל הסרטונים באמצעות מילות המפתח, ובמידת האפשר הוסיפו קריאה לפעולה.

פעולות יח"צ לא יעילות (או לא קיימות)

לא משנה עד כמה התוכן שלכם מוצלח, עד כמה השקעתם בו או עד כמה הוא עשוי לעניין את הגולשים שלכם – כל עוד לא ביצעתם פעולות כלשהן על מנת לפרסם ולשווק אותו, אין בו כל ערך.

  • נצלו את הקשרים שלכם עם בני משפחה, חברים ומכרים שיכולים לעזור לכם בשיווק התוכן שלכם.
  • צרו קשרים חדשים עם מובילי דעה ומשפיעי דעת קהל שישתפו את התוכן עם העוקבים שלהם. כמו כן חפשו אתרים שפרסמו תכנים דומים לשלכם בעבר והציעו להם לפרסם את שלכם.
  • פרסמו את התוכן בכל מקום אפשרי, החל מן הרשתות החברתיות ועד לאתרים מובילים בענף שבו אתם פועלים. גם קידום ממומן במנועי החיפוש ופרסום בפייסבוק הם שיטות פרסום פופולריות שעשויות להביא לכם תנועת גולשים רבה.
  • על מנת לשפר את הסיכוי שהגולשים ישתפו את התוכן שלכם עם חבריהם, הפכו חלק מן הטקסט לתוכן שקל יותר לצרוך, כגון סרטון וידאו או אינפוגרפיקה.
קידום אתרים בגוגל למעלה