קידום אתרים למותגים

קידום מותגים (אתרי ענק) ברשת – הבלוף הגדול

חדר ישיבות מפואר קפה ועוגיות – קידום אתרים למותגים

ביום רביעי שבוע שעבר נפגשתי עם אחת מהמכללות המובילות בישראל, כמובן שאני לא יכול לציין את שמה, אבל יצאתי מהפגישה מופתע כרגיל, חייב לציין בכנות עבר בי רגש מרושע, טיפה קנאה איזה כיף לא לעבוד קשה ולהיות מעורך ככה :), למה הרגשתי ככה? אסביר:

חברת הקידום הנוכחית (אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל) שעובדת איתם שנתיים זכתה לכינויים בתחילת הפגישה "הם גדולים" "הם מוכרים" "הם עובדים עם כולם", לפני הפגישה עשיתי את הבדיקות הרגילות שלי לאתר; מחקר מילות מפתח המרכז את תחומי הפעילות האסטרטגיים ביותר, אחרי בדיקה גיליתי שהאתר לא מדורג בכלל, למעשה בביטויים האסטרטגיים הוא מעולם לא היה בעמוד הראשון, 90% מהכניסות לאתר מגיעות מחיפושים ישירים של שם המכללה בגלל שהדומיין שלהם חזק מאוד, בבדיקה שעשיתי לפרופיל הקישורים ותהליכי אופטימיזציה של האתר ראיתי ש..לא נעשה הרבה. בקיצור התמונה הייתה ברורה ולכן החלטתי לכתוב מאמר בעניין כיצד ניתן למקסם תהליך של קידום אתרים למותג גדול ומה היתרונות שיכולות להיות לתהליך מהסוג הזה.

הפוטנציאל בתהליך קידום אתרים למותג או חברה גדולה

דומיין סמכותי

בדרך כלל כאשר מדובר באתר מותג מדובר באתר סמכותי, הדרך שלו להפוך לאתר סמכותי בדרך כלל מתחילה ב-2 גורמים מרכזיים:

  1. פרופיל קישורים טבעי בדרך כלל לחברות גדולות יש פעילות יח"ץ, קישורים טבעיים שנוצרים בעקבות כתבות שמופצות ברשת, פעילות ברשתות החברתיות (גם תורם) ועוד מקורות תנועה שמפנים לאתר מסביב, מה שמסייע לגוגל להעריך את הסמכות של האתר.
  2. חיפושים ישירים למותג כאשר יש תנועת גולשים ישירה לאתר המגיע דרך חיפושים של שם החברה או העסק, האמינות והסמכות של האתר עולים.

תכלס, אחד מהנושאים החשובים ביותר בתהליך קידום הוא יצירת סמכות לאתר, כאשר יש אתר סמכותי ניתן להתמודד על ביטויים אסטרטגיים (בעלי עניין המעידים כל כוונת משתמש רלוונטית למוצרים/שירותים אותם העסק מציע).

דוגמא לתוצאות לאתר מותג מוביל בתחום תחנות הרדיו בעבודה יחסית פשוטה של אופטימיזציה לאתר שכבר היה לו סמכות לפני ההתאמות לביטויים ועבודת SEO >>

קידום אתר מותג
קידום אתר מותג – צילום ממערכת הניהול של zefo – כלי מעקב מיקומים

יתרונות שיש לקידום אתר מותג

  1. סמכות אתר – אומנם ציינתי לעיל שמדובר ביתרון משמעותי בהחלט, ההקשר שאני רוצה לציין כאן הוא זיהוי הזדמנויות כגון חיפושים רחבים יותר שעשויים לתרום/להוביל לכניסות רלוונטיות לאתר ע"י תוכן וקישורים, מתוקף כוח הדומיין העמודים הפנימיים יעלו בצורה טובה יותר בדירוג האתר.
  2. יש "בשר" רציני (סליחה לכל הטבעונים/צמחונים) – הגישה שלי היא שמקדם האתרים ב-2018 הוא כבר הרבה יותר מהבחור שאחראי להעלות את דירוג האתר בגוגל, למעשה הוא חייג לנגן באותה מנגינה של צוות השיווק הדיגיטלי, נושא חשוב שלטעמי הוא תחת האחריות של חברת קידום האתרים הוא שיפור חווית המשתמש מזווית של שיפור יחס המרה באתר. כלומר להיות מחובר לביצועים של התנועה באתר, המרות, לחשוב בצורה שיווקית כיצד ניתן לתת יותר ערך לגולש (ללקוח) ולהגדיל את יחס ההמרה, באתר מותג בדרך כלל יש פוטנציאל גבוהה – פעולות פשוטות כמו הוספת פופ אפ חכם, או צור קשר רוחבי עשויות להיות בעלות ערך רב לחברת המותג.

למנף כמה שיותר גבוהה

נקודה למחשבה; חברות וארגונים משקיעים מיליוני ש"ח בסניפים שלהם, בעיצוב שלהם, במיתוג שלהם, מה עם האתר? כמה חברות וארגונים משקיעים בו אחרי שבנו את האתר, כי להשקיע רק בבניית אתר כולם משקיעים.

תהליך קידום אתרים נועד בראש ובראשונה להגדיל את כמות הכניסות הרלוונטיות לאתר, כמובן כניסות אורגניות.

מנהל שיווק או מנהל פעילות דיגיטלית בארגונים וחברות יכול להוביל את הארגון לגבהים (הצלחות) ושגשוג על ידי בחירה נבונה של השקעה בפעילות SEO.

הינה 2 פעילויות מרכזיות לשיפור תוצאות השיווק הדיגיטלי ממחר בבוקר:

  1. שימוש במפות חום – ישנם כמה כלים נחמדים לי אישית יצא לנתח בעזרתם אתרים ולהביא לגידול בהמרות מהאתר.

אני חייב לציין שלא משנה באיזה מפת חום אתם משתמשים עדיין ניתוח הנתונים מזווית של שיווק ומכירות הוא החלק המשמעותי, כלומר לא ניתן לשפר המרות ללא הבנה עסקית/שיווקית עמוקה של העסק.

מפות חום מומלצות לניתוח עבור שיפור המרות

crazyegg הכלי של neal patel (אחד מאנשי השיווק הטובים בעולם דעתי האישית), ניתן לקבל אינפורמציה רחבה מאוד על האתר:

  • שעות כניסה – אילו שעות רמת הפעילות אצלכם באתר גבוהה יותר, להבין כיצד לתעדף פעילויות מבצעים באתר במיוחד לאתרי מכירות.
  • אזורים חמים (בעלי עניין) – אומנם זה הרעיון הכללי של מפות חום לגלות את העניין של הגולשים באתר שלכם, אני מתכוון כאן ליכולת לראות כיצד תנועת הגולשים גולשת באתר שלכם.
  • כמות הקלקות – כמה מקליקים על הצור קשר שלנו, כמה לוחצים על הרשתות החברתיות, ניתן לבצע שאלות הפוכות כמה תכלס לא לוחצים על המוצרים שלי לרכישה, ועוד.
  • כשלים של עיצוב – ניתן לראות גולשים שמקליקים לא מעט על אזורים שבכלל לא לחיצים.

hotjar למעשה מערכת קצת יותר חכמה, ניתן להשתמש בכמה כלים שלה לטובת ניתוח, בנוסף לאפשרויות השונות שקיימות ב-crazyegg ניתן גם:

  • לייצר אינטגרציה (התממשקות מלאה) חשבון גוגל אנליטיקס
  • ניתן להוסיף פידבק ללקוחות ע"י צ'אט חכם (ראו דוגמא)
  • משפכים של המרות באנליטיקס

קידום מותגים (אתרי ענק) ברשת - הבלוף הגדול

  1. השקיעו בתוכן – בחצי שנה האחרונה אני מקדם חברת טכנולוגיה המעניקה שירותי אבטחת מידע, תשתיות תקשורת לחול, קהל היעד שלהם הוא חברות וארגונים גדולים בעלי 800 עובדים ומעלה, כמות החיפושים הרלוונטיים היא די קטנה, ככה שלטובת גידול בכניסות אורגניות רלוונטיות היה צורך במחקר מילות מפתח יצירתי, למעשה לחפש את הבעיות שעלולות להיות לאותו ארגון, לכתוב תוכן המספר כותרת שיווקית בת 2 שורות ולספר על הבעיה והפתרון שלה, מטרת התוכן הייתה להכניס תנועת גולשים מצומצמת אבל רלוונטית מאוד, לאחר העלאת הכתבה כשבוע וחצי החברה הצליחה לגייס לשירותיה את חברת אמזון.

המטרה שלי היא לעודד חשיבה יצירתית, SEO ברובו הוא קידום ביטויים בעלי חיפושים, זה לא אומר שלא ניתן לחשוב מחוץ לקופסה. כמנהלי שיווק יש לכם את היכולת להוביל את האתר שלכם בקלות בעזרת תוכן יצירתי ונכון.

לסיכום:

מנהלי שיווק, אתם אחראים על אתר הראשי של הארגון או החברה, מדובר במותג חזק, יש לכם פוטנציאל עצום בידיים להוביל את החברה והארגון שלכם להצלחה, תהליך קידום אתרים למעשה הוא "בור בלי תחתית"  נכון לשלב בין קידום אתרים לבין שיפור יחס המרה, שיפור יחס המרה היא לא נקודה מדעית, לטעמי מדובר בפרשנות שיווקית המשלבת בין חווית המשתמש לבין נתונים אותם ניתן לאסוף בעזרת האנליטיקס, מפות חום.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה