קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
האם ניתן לקדם אתר עם תקציב נמוך וגם להרוויח?
לקדם אתר עם תקציב נמוך

האם ניתן לקדם אתר עם תקציב נמוך וגם להרוויח?

תכלס, קידום אתרים מבוסס תוכן איכותי הוא די נדיר במחוזותינו, בתהליך של קידום אתרים עם תקציב של 1500-2000 ש"ח לחודש לא ניתן לשלב שעות עבודה של מקדם אתרים מקצועי ותוכן לקישורים, שימוש באתרי תמיכה שהמקדם נאלץ לממן מהכיס שלו, שעות שירות של "למה עלינו" "למה ירדנו" "בוא נוסיף ביטויים" ועוד כל מיני התעסקויות מול הלקוח :).

לכן השאלה הכללית היא: האם ניתן לספק פתרון נוח בתקציבי קידום אתרים של 1,500 ש"ח או 2,000 ש"ח? חילקתי את התשובה ל-3 שלבים לזהות האם מדובר בפרויקט כיפי וריווחי או במוקש.

(למי שתהיה סבלנות להמשיך ולקרוא, בסוף המאמר אני אחשוף פרויקט חם מהתנור של אתר שגם קודם בתקציב נמוך, גם נהנה מפניות וממיקומים ראשונים בביטוים התחרותיים ביותר בתחום שלו, וגם מרוצה – קיצור שווה לחכות).

לקדם אתר עם תקציב נמוך

שלב א' – הבנת "הזירה" לקידום אורגני

כאשר לקוח פונה אליי כדי לקדם את האתר שלו, אני מתייחס למחקר מילות מפתח ראשוני ככלי לאמוד את ההשקעה הנדרשת מהצד שלי כמקדם אתרים, אני משתמש ב-4 גורמים שמייצרים לי זווית הבנה שבדרך כלל לא מטעה:

  1. מחקר מילות מפתח – יצירת מדגם של הביטויים עם הרבה ווליום/נפחי החיפוש הרלוונטיים לפעילות העסק, ועוד ביטויים מדויקים יותר- שילוב כזה בדרך כלל מייצר כ20 ביטויים שנותנים תמונה רחבה על התחום הרלוונטי.
  2. מקורות תנועה למתחרים – אני ממליץ בחום להשתמש בכלי Semrush (אגב זה הכלי האהוב עליי מבין כל כלי השיווק באינטרנט), לקחת אתרים שמדורגים גבוהה בביטוי המפתח הרלוונטיים לתחום (המון חיפושים רלוונטיים), לזהות מאילו מקורות נכנסים לאתרים הללו ולראות האם הטראפיק שלהם מגיע בעיקר מהביטויים רלוונטיים.
  3. כמות מתחרים – כמה מתחרים יש על אותו ביטוי, אתרים שמשקיעים בקידום שלהם, אופטימיזציה וקישורים – למשל בביטוי "מקדם אתרים" ישנה השקעה רבה מאחר ורוב מקדמי האתרים בישראל (שזו גם העבודה שלהם) משקיעים בביטוי הזה, דוגמא נוספת היא "עורך דין נזיקין", זה לא סוד שישנם הרבה מאוד עורכי דין לנזיקין בארץ, ולכן מדובר בזירה תחרותית במיוחד.
  4. מתחרים – אלו אתרים מדורגים גבוהה, מהו פרופיל הקישורים שלהם, לבדיקה ראשונית של פרופיל הקישורים אני ממליץ על 2 כלים שהם די מדויקים:

Ahrefs – אחד הכלים הנפוצים ביותר, אומנם טיפה יקר, אבל מה זה לעומת היתרון שהוא מספק בשביל מקדם אתרים 🙂

Majestic-SEO – כלי שבחרתי להשתמש בו, לא כי יש הרבה הבדל אלא עניין של נוחות וניתן לרכוש אותו בדילים משולבים, למי שמעוניין יכול לפנות אליי ואמליץ לכם על דילים שמשלבים תוכנות seo ממש בזול.

אז מה נבדוק עם הכלים? קודם כל, חשוב לזהות האם יש אתרים סמכותיים בביטויים המבוקשים ומהי רמת הסמכות שלהם, למשל אתרים ממשלתיים, אוניברסיטאות, אתרי מוסדות ובנקים. בדרך כלל אלו אתרים מאוד חזקים ובמידה ומדובר בביטוי כמו "הלוואות", אז ללא ספק שתהליך קידום אתר חדש בביטוי הזה עשוי לקחת שנים ולא תמיד להצליח.

הערה חשובה – לפעמים יש אתר שמכיל מספר תחומים ולכן במצב כזה תקבלו כמות ביטויים לכל תחום, למשל משרד עורכי דין הפעיל בתחום הביטוח והפלילים, במצב כזה כל תחום הוא זירה שונה.

מסקנה נדרשת עם תקציב נמוך – ניתן לקדם אך ורק ביטויים שבכל הפרמטרים שהזכרתי, אינם מעידים על רמה גבוהה של: תחרות, אתרים חזקים, כמות מתחרים ועוד.

שלב ב'- הבנת הלקוח – צורכי שירות מוגזמים / ציפיות הלקוח

מהניסיון שלי, שלב זה הוא לא פחות חשוב משלב זיהוי הזירה של הלקוח הפוטנציאלי. לקוח שיש לו ציפיות גבוהות מהקידום, ואיננו מוכן להתגמש (כי בנינו, תמיד צריך להתגמש ולפעמים לא מעט), עשוי לצרוך שעות רבות של שירות, שהן אומנם לא שעות עבודה של קידום בפועל, איך הן עדיין שעות עבודה שבאות על חשבון הקידום. ההמלצה שלי היא פשוט לתאם ציפיות מול הלקוח, ולהסביר לו מההתחלה שמדובר בתהליך שמתבצע ברמה של מספר שעות שבועיות, ולא ברמה היומית במשך כל היום, כמובן שלפעמים כדאי להבליט את השעות שניתנות עבור ההתעסקות והשירות לטובת הפרויקט.

שלב ג' – הבנת המשאבים הנדרשים להשקעה

בחרתי למקם את זה כשלב אחרון כי כאשר יש שילוב בין תקציב נכון לבין תיאום ציפיות מול הלקוח, יש לא פחות מ- 99% הצלחה!

אבל בכל מקרה בשביל ההבנה של משאבי ה-Seo הנדרשים אפרט למה אני מתכוון…

ישנם תהליכי קידום אתרים שדורשים הרבה יותר בשביל הצלחה – להלן 5 המשאבים היקרים ביותר בתהליך קידום אתרים:

1.שעות המקדם- לא משנה אך תסובבו את זה מקדם אתרים בדרך כלל ישאף לקדם כמה שיותר אתרים, עם הזמן שעות העבודה שלו (החודשיות) מתחלקות בין כמות לקוחות כאשר סכום הלקוחות הכולל הוא שווי העלות שלו לשעה, בנוסף מקדם אתרים עם ניסיון ושם טוב שבנה מנגנונים במשך השנים כגון אתרי תשתית, שיתופי פעולה, שווה הרבה יותר שעתית מאשר מקדם ללא אותם מנגנונים.

2.בניית אתר – בהרבה מאוד תהליכי קידום אתרים מומלץ וגם רצוי לבנות אתר אינטרנט חדש, כדי לעבור לקוד פתוח, לשפר חווית משתמש, לשפר מהירות טעינה, אופטימיזציה לעמודי האתר ועוד. תהליך זה עשוי לעלות סכום כסף לא מבוטל כאשר הוא מייצר למקדם האתרים לא מעט עבודה והתעסקות, אפיון מותאם לצרכי קידום אורגני, הפניות 301, אופטימיזציה לעמודים חדשים ועוד'.

3.קישורים בתשלום– בהרבה מאוד תחומים לא מספיק להתבסס על קישורים בסיסים מאתרי תמיכה, שת"פ ועוד, יש צורך ממשי להשקיע תקציב ברכישת קישורים מאתרים בעלי סמכות כמו אתרי חדשות מוכרים, אתרים רלוונטיים לתחום הלקוח, אינדקסים, פורטלים, ואתרים שניתן למקם קישור אפקטיבי ואיכותי לבית העסק.

3.תוכן – רוב תהליך קידום האתרים מתבסס על תוכן, בין אם זה תוכן זול או תוכן יקר (גיוס כותב תוכן יעודי לפרויקט) עדיין חלק ניכר מהתקציב הולך על תוכן.

4.שיפור קוד– שעות פיתוח שלא נהוג לקחת עליהם סכום כסף ונכללים במסגרת הריטיינר של הקידום, שיפור מהירות טעינה ועוד'.

מקרה לקוח:

הגיע אליי לקוח שביקש לקבל פניות אורגניות בתחום הפעילות שלו "טכנאי ג'קוזי", נכון זה נשמע תחום די הזוי ודי לא תחרותי, מבדיקה ראשונית עברתי על "הזירה" וראיתי שהיא לא כל כך בעייתית, ראיתי שהאתר הישן שלו בנוי על מערכת wix, אינו מותאם למובייל, ללא חווית משתמש טובה וסבל מחוסר אופטימיזציה בלשון המעטה, הבנתי שאין מנוס מאשר לקחת כמה גרושים (לא השקעה גבוהה) ולבנות אתר וורדפרס חדש ופשוט.

יצרנו אתר מ-0 שכלל אופטימיזציה ראשונית למחקר מילות המפתח (בוצע לפני חודשיים מכתיבת מאמר זה), הזמנו תוכן ראשוני לאתר, ועלינו לאוויר, בתהליך של בניית פרופיל קישורים חודשי של בין 2-3 קישורים מאתרים רלוונטיים ואופטימיזציה בתוך האתר הצלחנו להעלות את האתר לצמרת החיפוש בביטוי שלו ונכון לכתיבת מאמר זה הלקוח קיבל 4 שיחות טלפון ו-2 טפסים.

ולמי שממש סקרן ניתן להציץ בגוגל ולמצוא את האתר כרגע הוא במקומות הראשונים בביטויים:

"טכנאי ג'קוזי"

"תיקון ג'קוזי"

כמובן שיש עוד דרך ארוכה כדי לייצר לו עוד ביטויים רלוונטיים במקומות הראשונים, אבל זו דוגמא לסיפור הצלחה עם תקציב שנתי נמוך לקידום אורגני 🙂

סיכום קצר

לדעתי ניתן לקדם אתר עם תקציב נמוך רק כאשר יש אחלה פרטנר והתאמה לתחום הפעילות הנדרש, במצבים כאלו זהו סיפוק אדיר עבורי כמקדם אתרים מאחר ואני לא מקדם מותג ענק, אלא בנאדם שבסוף החודש אשכרה מרוויח כסף ומתפרנס בעזרת הקידום, ולכן אלו הפרויקטים שאני מסופק מהם יותר.


 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?