קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך לבנות ולקדם אתרי השוואות?
קידום אתרי השווואות

איך לבנות ולקדם אתרי השוואות?

עם עליית תחום ההשקעה בנכסים דיגיטליים אני שם לב בחודשים האחרונים לעליית בביקוש לשירותים הנלווים שבראשם כמובן הקידום האורגני. מתוך הנכסים הדיגיטליים בהם יצא לי להבחין בהתפלגות מעניינת בבנייה של הנכסים האלו. 

  • בערך חצי (50%) בונים נכסים לוקליים מתוך שאיפה להשכיר או למכור אותם ללקוח מקומי – אתרים המייצרים לידים בדרך כלל.
  • בערך 30% בונים פורטלי תוכן או נכסים מעט מתוחכמים יותר המצריכים השקעה גדולה.
  • ה20% הנותרים פונים לעבר אפיק של אתרי השוואות בסגנון יד 2 ודומים לו – בצורה מאוד נישתית.

כמובן שהנתונים האלו הם רק מהחוויה האישית שלי ותמהיל המתעניינים המגיעים אלינו:)

למה לבנות אתר השוואות?

אתרי השוואות הם דרך מעולה לייצר לידים עבור הרוכשים הפוטנציאליים. יש אינספור דוגמאות בארץ , בארה"ב ובכלל בעולם למותגים מוצלחים אשר מייצרים אלפי לידים ביום ומוכרים אותם לעסקים שמוכנים לשלם לא מעט כדי להופיע במיקומים הללו.  דוגמאות טובות לכך בארץ הם אתרי ההשוואות בתום הסלולר והטלפוניה כאשר בארה"ב חברת Natural הישראלית מחזיקה ברשת אתרים מרשימה כאשר החלוץ שלה הוא אתר ההשווואות TOP 10 שנחשב לאחד האתרים החזקים בעולם בתחום. 

TOP 10
אתר TOP10

לסיכום, יש מספר יתרונות מרכזיים לבניית אתרי השוואות מהצד המסחרי.

  • כאשר האתר מוצלח הכוח המסחרי של בעל האתר גדול בעשרות מונים אל מול נכס טיפוסי אחר.
  • ניתן לייצר המון לידים מכיוון שקהל היעד כבר בעל כוונת רכישה די גדולה בסוג של אתרים אלו.
  • אפשר לעשות הרבה יותר כסף באמצעות האתרים הללו לעומת כל נכס דיגיטלי רגיל אחר.

בנוסף, חשוב שתיהיו מודעים גם לחסרונות הלא מעטים של בניית אתר השוואות.

  • מחיר הקמה יחסית גבוה המורכב מבניית האתר, יצירת תוכן, קידום אורגני וניהול שוטף של התכנים.
  • האתרים הללו מורכבים בדרך כלל יותר לקידום ומתחרים באתרים ומותגים גדולים – לכן צריך הרבה סבלנות פיננסית ומנטלית.

מי היזמים שבונים אתרי השוואות? 

כאמור, החלק הקטן יחסית שבונה אתרי השווואות הוא אותו קהל שיודע שיש להשקיע לא מעט ויש להתאזר בסבלנות עד שרואים את התוצאות.  לרוב, מדובר ביזמים שנחלו הצלחות חיוביות במודל של נכסים דיגיטליים באפיקים המסורתיים של קידום אתרי לידים וקמפיינים בגוגל ופייסבוק ורוצים לעלות לשלב הבא ולהתחרות בכסף הגדול.

איך לבחור נישה לאתר השווואות?

ככלל, אני ממליץ באופן חד משמעי לבחור נישה בה יש לכם ערך מוסף או יתרון על פני המתחרים שיכול חעזור לכם לבנות תוכן נכון ומקיף יותר ולא תיהיו תלויים באחרים. בנוסף, מהר מאוד תמצאו עצמכם משועממים או פחות מתרגשים מהיזמות אם הנושא זר לכם, לכן גם ברמה המנטלית וגם ברמה העסקית שווה לכם להתעסק בנישות שאתם מכירים או בעלי נגיעה בהם.

כמו כן, אני ממליץ לבחון את הדברים הבאים לפני שאתם נכנסים לנישה מסויימת.

  • כדאיות כלכלית- נבחנת באמצעות מחיר הליד הממוצע, עלויות מהצד שלכם, יציבות פיננסית של התחום ורגישות לעונתיות, היכולת המסחרית שלכם, מתחרים והשקעה שלהם, וכל דבר שעלול להוות חלק בתמהיל הכלכלי הזה. 
  • תחרות- האם אתם מתחרים באתרים נישתיים של יזמים כמוכם או באתרים של חברות ענק שכל מטרתן הן לשלוט בשוק? 

בכל מקרה, חשוב מאוד לקבל חוות דעת מקצועית לפני שאתם נכנסים לכל הרפתקה כזו.

כיצד נכון לקדם אורגנית אתר השוואות?

כפי שציינתי מקודם, קידום אתרי השווואות הוא בהחלט לא קידום טיפוסי ומורכב מכמה היבטים חשובים מאוד שצריך לשים לב אליהם על מנת לצלוח את האתגר בשלום. 

מבנה היררכי

ראשית, כבר מהשלב הראשוני ביותר של בניית האתר יש לשים לב למבנה היררכי נכון שבו העמודים החשובים מקבלים את הכוח שלהם באמצעות קישורים פנימיים, תפריט וכו'. המטרה הראשונית היא לסמן מראש את העמודים החשובים = האלו שעומדים לייצר עבורכם כסף ולבנות סביבם כוח וחווית משתמש נכונה. 

מפת אתר

מוזמנים לקרוא עוד על המאמר המושקע שהכנו עבור בניית הירכריית אתר בצורה נכונה.

תוכן

התוכן הוא המלך ובלה בלה בלה. זה די נכון ומאוד חרוש אבל באתרי השוואות רצוי לשים לב למבנה התוכן ולייצר תבניות מותאמות לכותבים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות יצירת מבנה של שאלות ותשובות לצד כותרות פופולריות שגולשים שואלים אודות המוצר / או החברה אותה אתם סוקרים. המטרה שלכם היא ליצור פיסת תוכן שתענה בצורה מיטבית על כל סוגי השאלות האפשריות של הגולשים בנוגע למוצר או השירות. 

מחקר מילות מפתח

בהמשך לסעיף הקודם, מחקר מילות מפתח של אתרי השוואות צריך להתבצע מנקודת מבט של גולש המעוניין לרכוש שירות או מוצר ויש לו שאלות מסויימות עליו. לכן, לצד כלי הSEO השונים המאפשרים לנו למצוא מילות מפתח פופלאריות, אני יותר מממליץ להשתמש בכלי ההשלמות האוטומטיות ואף להגדיל ראש ולהיכנס לפורומים, קבוצות בפייסבוק, quora וכו' כדי להבין עד הסוף את כל הכיוונים האפשריים שהגולשים שלכם מחפשים. 

טיפ זהב: הכנסו לביקורות ביוטיוב ותראו כיצד היוטיוברים סוקרים את השירות או המוצר, מה הם השאלות שהם מעלים ומה התגובות או השאלות שהם מקבלים מהגולשים בחזרה. תודו לי אחר כך:)

בניית קישורים

שימו לב לנושא הרגיש במיוחד הזה בתחום של אתרי ההשוואות. התוכן שלכם אמור להיות דינמי ולהשתנות כל הזמן. לכן, בחרו בחוכמה את האנקורים שאתם משתמשים בהם כדי להבטיח שהם תמיד יהיו רלוונטיים. לכן, הימנעו משימוש באנקורים מכווני זמן כמו "The best seo company in 2021" כי תוך מספר חודשים הם הופכים לפחות רלוונטיים. ככלל, נסו להיות יותר כללים בבנייה של הקישורים בסוג אתרים אלו לעומת אתרים אחרים.

לסיכום,

תחום בניית אתרי ההשוואות הולך וצובר תאוצה בקרב יזמים רבים. לצד הפיתוי האפשרויות הכלכליות הרבות חשוב לבצע מספר חישובים ומחקר כדי להבין את הפוטנציאל הכלכלי האמיתי של היזמות אליה אתם נכנסים. אל תכנסו לנישות שאין לכם נגיעה בהם או שאתם עיוורים לחלוטין, ונסו לדחוף לעבור נישות בהם יש לכם עניין או ניסיון קודם. 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?