כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
אסטרטגיית תוכן תמונת נושא

איך תבנו אסטרטגית תוכן מנצחת שתייצר לכם לקוחות?

בין אם אתם בעלי עסקים אשר שמעתם לראשונה את המושג "אסטרטגיית תוכן" ובין אם אתם מקצוענים אשר עובדים לפי אסטרטגית תוכן ברורה ברמה היום-יומית, המאמר הבא יעזור לכם לייעל את אסטרטגיית התוכן שלכם ולהפוך אותה לנשק שובר שוויון בכל תהליך שיווקי.

תוכן צובר יותר ויותר חשיבות בשנים האחרונות כמנוע העיקרי אשר מושך לקוחות חדשים וגולשים מתעניינים באמצעות אינספור סוגים שונים של תוכן וערוצים מגוונים. מתוך ההבנה הרבה של חשיבות התוכן מנוע שיווקי מרכזי, התחרות לייצר תוכן איכותי , חדשני ומושך הופכת ליותר ויותר קשה ועל פי "Content Marketing Institute"  יש עלייה במשקל של שירותי יצירת תוכן בתקציב של משווקי B2B מוצלחים. 

כדי שתוכלו לנצל את ממד התוכן בחכמה, המאמר הבא יעזור לכם להבין כל מה שאתם צריכים על אסטרטגיה ובנייה נכונה של תוכנית תוכן.

אז מה זו אסטרטגית תוכן?

האמת היא, שהמושג הזה הוא כל כך רחב ויכול לקבל אינספור פרשנויות ולכן קשה להגדיר אותו במשפט אחד וכמו כל אחד מאיתנו, גם אני נעזר לפעמים בויקיפדיה:)

לצערנו, עדיין אין ערך בעברית למושג הזה אז נעזר בערך באנגלית:

"Content strategy refers to the planning, development, and management of content—written or in other media”

בתרגום חופשי, המושג "אסטרטגיית תוכן" מתייחס לתכנון, פיתוח, וניהול של תוכן כתוב או תוכן במדיות אחרות. 

כדי לפשט את המושג, נפרק את ההגדרה לגורמים:

תכנון- חלק אינטגרלי הוא לתכנן איזה סוגי תוכן אנחנו מתכוונים ליצור, למי הוא מיועד, מה המטרה שלו, ועוד מספר היבטים שנתיחס אליהם בהמשך.

פיתוח/ יצירה של תוכן– החלק הביצועי בתהליך, בו הלכה למעשה ניצור את התוכן על בסיס סוגו. מאמרים-נכתוב, סרטונים- נפיק וכו'

ניהול-  הגדרה כללית מידי לטעמי. ניהול נוגע כמובן גם בשלב התכנון והיצירה של התוכן אך רלוונטי במיוחד בהחלטות על ערוצי ההפצה של התוכן, תדירות וכו'

למה אנחנו צריכים בכלל אסטרטגיית תוכן בעולם שיווק דיגיטלי?

אם בעבר הלא רחוק האתגר המרכזי היה להגיע   (Reach) לגולשים והם היו הופכים כבר ללקוחות או לפחות ללידים, היום התהליך שגולש עובר בים של מידע והסחות דעות מורכב הרבה יותר ואנו המשווקים מתמודדים עם אתגר לא פשוט בכלל.

ראשית, אנחנו עדיין מתמודדים עם האתגר של יצירת מגע "והגעה" ובנוסף צמחו מספר אתגרים חדשים במהלך השנים האחרונות הנובעים מהגברת התחרות, הפיכתם של הגולשים /צרכנים לחכמים יותר והרצון של הגולשים להתחבר למותגים ולתוכן שהם אוהבים ולא רק למותגים שמוכרים.

גם מבחינה טכנית התחוללה מיני מהפכה בשנים האחרונות בנושא של הערכת תוכן וניתוח איכות התוכן ע"י אלגוריתמים של מנועי החיפוש ואנו עדיין נמצאים בעיצומה של מהפכה. גוגל מתעדף תוכן איכותי , חדש , מקורי שהגולשים אוהבים. 

שילוב של סיבות טכניות ושיווקיות נותן משקל גדול במיוחד לתוכן ואיכותו, וכאן בדיוק אנחנו מוצאים עוסקים בסוגייה החשובה- כיצד לתכנן ולנהל את יצירה והפצת התוכן של העסק שלנו? לכאן בדיוק נכנס המושג "אסטרטגיית תוכן"

בסרטון- למה כל עסק צריך אסטרטגיית תוכן?

איך לבנות אסטרטגיית תוכן מוצלחת?

כמו כל אסטרטגיה שיווקית, גם בנייה של אסטרטגיית תוכן היא תהליך הכרוך במספר שלבים מקדימים , הצבת מטרות, מדדים ותוכנית פעולה. 

מטרות ויעדים🎯

הדרך הטובה ביותר להתחיל להוציא לפועל תוכנית מסוג זה היא להציב מטרות ברורות שיעזרו לנו לכוון את התהליך האסטרטגי שלנו בצורה הרבה יותר ממוקדת. כדי לעשות זאת, חשוב להגדיר שלושה היבטים חשובים:

  • קהל היעד של התוכן
  • מה סוג התוכן ואיכות התוכן הדרושה כדי להגיע אליהם
  • מה נרצה להשיג במסגרת אסטרטגיית התוכן?

ובנוסף, נגדיר מספר מדדים אשר יעזרו לנו לעקוב אחרי התהליך.

מדדים להערכת ההצלחה של הקמפיין.

  • תנועה– עלייה בכמות התנועה האורגנית לאתר.
  • מכירות/לידים- נרצה לראות גידול במספר הלידים/ מכירות שנקבל מהקמפיין.
  • הצלחת SEO-  עלייה בדירוגים בעבור הביטויים האסטרטגיים של האתר.
  • רשתות חברתיות– האם נרשמה עלייה בכמות המעורבות ברשתות החברתיות.
  • סמכותיות-  שיפור במעמד של העסק והאתר כסמכות בתחום (גם בעיני הגולשים אך גם בעיני גוגל לטווח הרחוק)

מדדים כלכליים📊

  • שיפור ברווחיות- האם הקמפיין בסופו של דבר הוא רווחי , ואם כן מה שיעור הרווחיות?
  • ירידה בעלויות השיווק- תוכן איכותי אמור להוזיל עלויות בטווח הרחוק.

קהל היעד👩‍🎓

אחרי שהצבנו יעדים ומטרות, הגיע הזמן להתקרב צעד אחד נוסף בהכנה האסטרטגית שלנו ולהכיר טיפה יותר לעומק את קהל היעד. ככל שנבין מי הוא קהל היעד שבסופו של דבר יקרא את התוכן שלנו, כך נוכל לספק תוכן מותאם, איכותי ומדויק יותר.

מעבר להבנה הכללית שלכם לגבי קהל היעד שלכם, חשוב להשתמש בניתוחים השונים של גוגל אנלטיקס וכלי ניתוח שונים שיש לכם בנכסים הדיגטלים שלכם כדי ולפלח את קהל היעד בצורה מעט יותר חכמה ולעיתים אף תגלו דברים מעניינים אשר יפתיעו אתכם.

מכלי הניתוח השונים נקבל תמונה כללית פחות או יותר ואת הנתונים הבאים אשר ישפכו אור על קהל היעד שלנו::

  • גיל
  • מגדר
  • תחומי עניין של הקהל

בכלים מסוימים, נוכל לקבל גם הבנה של ההשכלה ורמת ההכנסה של הקהל שלנו.

כלי ניתוח הנתונים של גוגל אנלטיקס⬇️

דאשבוקד אנלטיקס
optinmonster.com

לאחר שנאסוף כמה שיותר נתונים, נוכל לבנות פרופיל הרבה יותר מדוייק של הקהל שלנו וכל תהליך כתיבת התוכן יהיה הרבה יותר קל. אם אתם מותג או אתר עם תוכן שכבר יצרתם, תוכלו לשאול את הגולשים שלכם באמצעות הרשתות החברתיות מה הם חושבים על התוכן הקיים באתר, לאיזה תוכן הם מצפים ומה הם חושבים שאפשר לשפר.

כלי ניתוח הקהל של פייסבוק⬇️

דאשבורד של פייסבוק אנלטיקס
optinmonster.com

הרכבה של פרופיל הגולשים שלכם הוא קריטי להצלחת התהליך ומומלץ לענות על מספר שאלות מרכזיות רגע לפני שיוצאים לדרך.

  • מה סוג התוכן שבאמת יעזור לקהל שלנו?
  • מה סוג התוכן שהקהל מגיב ולאיזה סוג הוא נשאר אדיש?
  • מה המקורות ידע שכרגע הקהל צורך? איך נוכל להתעלות עליהם ולספק תוכן איכותי יותר?

לאחר שאספנו את כל הנתונים, תיהיה לנו תמונה הרבה יותר מדויקת של קהל היעד ונגיע הרבה יותר מוכנים למלאכת מציאת הנושאים למאמרים, מחקר מילות מפתח וכל השלבים הטכניים הדרושים בתהליך.

שלב ראשון – מחקר מילות מפתח🔎

מחקר מילות מפתח עבור תוכנית בניית תוכן שונה במהותו ממחקר מילות מפתח בראשית בניית האתר.

בשלב כתיבת מחקר מילות המפתח, נוכל להשתמש בכלי SEO מתקדמים כמו Aherfs או פשוט להפעיל את המוח ולחשוב הגיונית:) 

המטרה שלנו היא קודם כל למצוא נושאים מעניינים לכתיבה שיכולים לעזור לקהל שלנו, לאחר מכן, תחת כל נושא ננסה לסקר אותו מכל הכיוונים ולענות על כל השאלות האפשריות של גולש המחפש מידע על הנושא.

רשימת נושאים לכתיבה- הטיפ הסודי שלי🔥🔥🔥

בד"כ, ההמלצה היא להרכיב רשימת נושאים לכתיבה על בסיס נפח חיפוש, כלומר, ככל שיש יותר חיפושים כך הנושא יקבל משנה חשיבות. אני נוהג בשיטה אחרת אשר בנוייה בצורה הרבה יותר ממוקדת בעבור האתרים שאנחנו מקדמים והמטרה שלי היא להזניק את השירותים החשובים ביותר של העסק שאותו אני מקדם.

במעגל הראשון של הנושאים לכתיבה, אנחנו נבנה תוכנית תוכן אשר מבוססת על חיזוק הביטויים אשר מכניסים את מרבית ההכנסה של הלקוח שלנו,וחשוב מכך, תוכן שנבנה בעבור ביטויים עם כוונת רכישה גבוהה, מה שנרא בהגהה המקצועית "User Intent".

ביטויים אלו הם החשובים ביותר ללקוחות שלנו משום שהקהל המחפש אותם הוא בדרך כלל הקהל הכי נוח להמרה, או בשפת הרחוב "הליד הכי חם". 

לדוגמה, אם גולש מחפש "גריל גז" סביר להניח שהוא מחפש מידע אודות גרילי גז שונים וחלק נמוך מאותם גולשים מחפש גריל גז לרכישה מיידית. גולשים אלו הם בדרך כלל פחות בשלים לרכישה. לעומת זאת, אם גולש מחפש "גריל גז לרכישה" או "גריל גז במבצע", כנראה שהכוונת רכישה שלו גבוהה יותר והסיכוי להמיר ולהפוך אותו לרוכש גבוה משמעותית. 

הדוגמה הבאה ממחישה את אסטרטגיית התוכן בעבור עורך דין פלילי.

שכבה ראשונה- עורך דין פלילי תוכן ממוקד לביטוי.

שכבה שנייה- כוונת משתמש בינונית, לדוגמה "שחרור ממעצר"

שכבה שלישית- תוכן היקפי.

תוכן שיטה חכמה

הביטויים האלו הם החשובים ביותר בכל אסטרטגיית תוכן ומהווים את הבסיס שעליו נוכל להתרחב בהמשך. כאשר נזרים תנועה עבור הביטויים האלו נוכל לייצר מכירות ולידים ללקוחות שלנו ולאחר מכן להתרחב לעוד תחומים ולביטויים בעלי נפחי חיפוש גבוהים יותר.

בסרטון: הסבר נפלא על "כוונת רכישה" ומה ההשפעה של המושג על עולם קידום האתרים⬇️⬇️

 

אנחנו נפעל כדי לבסס את שליטתו באותם ביטויים באמצעות יצירת סוגי תוכן שונים מסביב לביטויים החשובים לנו ולא נפעל על פי כמות החיפושים.

לכן, בשלב ראשוני, נמפה 5-10 שירותים מרכזיים של הלקוח ונמצא את הביטויים בעלי הכוונת הרכישה הגבוהה ביותר. בנוסף, נכין מספר נושאים כללים יותר למאמרי המשך שאותם נבנה בהמשך וכך ניצור תמהיל נכון של חמצן עסקי ותוכנית התרחבות בריאה.

איך ליצור תוכן איכותי המסקר נושא מכל ההיבטים?

אחרי שהגדרנו את הנושאים שלנו, הגיע הזמן לעלות הילוך ולהבין באמת מה גולשים אשר מחפשים ביטוי מסוים רוצים לדעת. הדרך הטובה ביותר היא להפעיל את הראש ולנסות להתחקות אחר המחשבות של אותם גולשים (נוכל לעשות זאת בקלות ע"י מציאת הפרופיל של הגולשים בשלב המקדים), ולאחר מכן ננסה לענות על כל שאלה או סוגייה הקשורה לנושא.

זכרו! מאמר טוב אינו נמדד בכמות המילים שבו, אלא בערך שהוא מספק.

הכותרת של המאמר שלנו תיהיה הנושא המרכזי ולאחריו נשלב תתי כותרות נוספים אשר הגולש שלנו ירצה לקבל מידע אודותיהם ורלוונטיים לאותו נושא. נוכל לעשות זאת באמצעות כלים שונים כמו Aherfs, Kwfinder ודומיהם וגם ע"י כלי ההשלמה האוטומטי של גוגל.

מציאת שאלות עם Aherfs

לאחר מכן, נמצא את סוגי השאלות שהגולשים שלנו מחפשים באותו נושא ונבנה סקשיין של "שאלות ותשובות" שהוא בעל אוריינטציה הרבה יותר ממוקדת. 

טיפ למקצוענים- נוכל להכניס סכמת שאלות ותשובות למאמר אותו נכין ויהיה לכך אפקט SEO משמעותי(כרגע עובד בעיקר בחו"ל) אך סביר מאוד שנוכל לצפות בתופעה מתגברת גם בארץ.

בתוכן עצמו, חשוב לכתוב בצורה עניינית, קולחת ומקצוענית ולבסס את המאמר על מספר מקורות סמכותיים. בצורה זו המאמר או התוכן שאתם יוצרים יצא הרבה יותר מקצועי וסמכותי, גם בעיני הגולשים אך בנוסף ולא פחות חשוב, גם בעיני גוגל.

 

סוגים שונים של תוכן

כאשר אנחנו דנים ומסבירים על אסטרטגיית תוכן ועל המושג "תוכן", רובנו חושבים על מאמרים אך האמת היא שתוכן הוא מושג הרבה יותר רחב ונוכל לייצר סוגים רבים ומגוונים שלו. למעשה, קיימים אינספור סוגים שונים של תוכן , ועל פי CoScedule ישנם 113 כאלה, אך ברשותכם אני אסקר את החשובים מבינהם.

מאמרים מקצועיים

כפי שכבר אמרנו, מאמרים הם בדרך כלל מקור התוכן העיקרי של אתרי אינטרנט.  כפי שבטח הבנתם כבר, יצירת מאמרי תוכן היא משימה לא פשוטה בכלל ויש להשקיע בה יותר חשיבה מבעבר, לרבות משאבים וזמן נוסף.

מקרי בוחן

קייס סטאדיס – (מקרי בוחן), הם למעשה אחד מסוגי התוכן הטובים ביותר משום שהם מאפשרים לנו להראות את היכולות של המוצר או השירות שאנחנו מציעים בצורה מקצועית אך כזו שפועלת שיווקית כמו קסם. במקרי בוחן למעשה נציג את העבודה שלנו על פרוייקט מסויים ונאפשר לגולשים להבין את ההשפעה החיובית שאנחנו יכולים לתת להם ושכבר סיפקנו ללקוחות אחרים.

בתמונה, מקרה בוחן מעניין שהעלינו🤗

מקרה בוחן מדיגיאטאץ'

סרטונים

סרטונים הם אחד הכלים העולים בתחום התוכן וכולנו עדים לתופעה וכוחם הרב. כיום, אנו חיים במציאות שבה אנשים רבים אף מחזיקים במקצוע "יוטיוברים" ומתפרנסים יפה מאוד מהסרטונים שהם מפיקים בעזרת קהל עוקבים נאמן ומיליוני צפיות. חשוב מאוד לשלב סרטונים באסטרטגיית התוכן ולא להתעלם בשום צורה מהתופעה העולה.

נהנים מהתכנים? אתם יותר ממוזמנים לעקוב אחרי הערוץ המקצועי שלנו ביוטיוב.

ערוץ יוטיוב SEOLINKS

פודקאסטים

טרנד נוסף משמעותי הוא יצירת פודקאסטים ובניית ערוץ בנושא המקצועי. פודקאסטים הם למעשה תוכניות רדיו מוקלטות והיתרון בהם שניתן להאזין להם בכל זמן ומכל מקום. בתחום המקצועי, ישנם אינסוף פודקאסטים כמעט בכל נושא והם אפיק יצירת תוכן משמעותי בכל אסטרטגיית תוכן של מותגים בינוניים פלוס.

אינפוגרפיקה

כולנו מכירים את הפתגם המפורסם על כך שתמונה שווה אלף מילים. אם תמונה שווה אלף מילים, כמה מילים לדעתכם שווה גרפיקה יפה אשר מכילה מידע חשוב? ועכשיות ברצינות, אינפוגרפיקה היא דרך מצוינת לגוון את הטקסט, להוסיף צבע למאמרים שלנו, ולאפשר לאחרים לצטט אותם ע"י פרסום אינפוגרפיקות שאנחנו משלבים בתוכן. אז מה בכלל? אינפו- מידע , וגרפיקה- גרפיקה:) קטעי גרפיקה המשלבים הסברים בצורה ידידותית ויפה לעין. 

ספרים אלקטרוניים

כולנו מכירים אותם , ספרי מידע אשר בד"כ באים כנגד דרישה לאימייל של הגולש. האמת היא ששילוב של ספרים אלקטרוניים יכול להיות אפקטיבי במיוחד אם יודעים כיצד לנצל אותם ולתעל אותם בצורה יעילה לחיזוק האתר והמעורבות של הגולשים עם העסק.

הפצת תוכן 

לא פחות חשוב מיצירת התוכן, חשוב לדעת כיצד להפיץ אותו כדי שקהל היעד שלנו באמת יקרא אותו ויגיע אליו. לא משנה כמה טוב התוכן שניצור, אם הוא לא יגיע לקהל לא עשינו כלום למעשה ולא נשיג את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו.

ישנן מספר דרכים עיקריות להפצת תוכן:

רשתות חברתיות

 רשתות אלו הן אפיק מצוין להפצת התוכן בצורה ישירה לקהל שלנו. בדרכים האורגניות חינמיות, נוכל להפיץ את התוכן בעמוד העסקי, בפרופיל האישי, בקבוצות, וגם לחפש דיונים המתקיימים ברחבי הרשתות סביב הנושא.  אם נרצה להגביר את החשיפה באופן משמעותי, נוכל ליצור קמפיין ממומן ולקשר אותו לעמוד התוכן שלנו / ליצור ספר אלקטרוני מאותו התוכן.

מודעות ניטיב

 מודעות מסוג "נייטיב" מאפשרות לנו לפרסם את המאמרים שלנו באתרים הגדולים בארץ ובעולם בצורה "טבעית" ושונה מהפרסומות המודרניות. היתרון בשימוש בפלטפורמות המאפשרות פרסום מודעות נייטיב (טאבולה וכו') שהן מציעות ממשק נוח של פילוח קהל שיכול לעזור לנו משמעותית בהפצה ממוקדת של התוכן לקהל רלוונטי.

גוגל ותנועה אורגנית

לבסוף, נוכל פשוט לסמוך על גוגל ולחכות בסבלנות שמנועי החיפוש יעשו את עבודתם וימצאו את התוכן שלנו כמקור אמין וסמכותי לקהל היעד וככזה שיכול לעזור לגולשים. תנועה אורגנית נחשבת כתנועה האיכותית ביותר ולמעשה שילוב של שיטות הפצת תוכן שונות יכול לעזור לנו בשיפור הדירוגים האורגניים גם. כמובן, שבניית קישורים לעמוד היעד בצורה טבעית / מלאכותית, בד"כ יזרז תהליכים בתוצאות הקידום של התוכן שלנו.

תזמון⏰

גם תזמון הפצת התוכן הפך בשנים האחרונות לקריטי במיוחד, וטובי המשווקים מנסים למצוא את הזמן הטוב ביותר לתזמון קידום התוכן בצורה ממומנת ואף נחקרו אינספור מחקרים בנושא. השיטה הטובה ביותר למצוא את התזמון האפקטיבי ביותר הוא ניסוי וטעייה או "נסייה" בעברית תקנית והבנה של הנתונים העולים משינוי בזמני הקידום. חשוב לבצע ניתוח מעמיק של שעות וימים שעובדים יותר מבחינת הקהל שלכם, לבחון את הנתונים לאורך זמן ולשפר תמידית את הקמפיין במידה ואתם מבצעים קידום ממומן לתוכן שלכם.

לסיכום

ממד התוכן צובר יותר ויותר כוח בשנים האחרונות בעולם קידום האתרים אך גם כחלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווקי. כיום, לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי וחשוב גם לסקר את הנושא מכל ההיבטים, לגבור על המתחרים ולהיות יצירתיים ביותר. שילוב נכון של סוגי תוכן שונים בשילוב הפצה ותזמון חכם, הם המתכון להצלחה. 

 

איך תבנו אסטרטגית תוכן מנצחת שתייצר לכם לקוחות?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה