כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
משבר הקורונה ותעשיית השיווק
קורונה ותעשיית השיווק

משבר הקורונה ותעשיית השיווק

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט ומיום ליום הוא משתלט על חיינו. כאיש שיווק באינטרנט ומקדם אתרים שמלווה מאות עסקים וחברות החל מהחברות המובילות במשק ועד לעסקים קטנים אני ביחד עם אלפים כמוני ניצבים בפני אתגר חדש. 

מעבר לאי-הנוחות בבידוד והמצב הבריאותי המדאיג, להתפשטותו יש השלכות כלכליות רבות הנוגעות לכלל המשק וכן גם לנו, קהילת המשווקים באינטרנט ומקדמי האתרים. 

ההשפעה המהירה

ההשפעה הישירה של הוירוס על התעשייה שלנו היא לקוחות כמו אולמות אירועים ומסעדות שבין לילה נאלצים להקפיא פעילות. מעבר להשפעה זו, גם המעגל השני והשלישי של עסקים נפגע ובסופו של דבר מרבית הפעילות העסקית נפגעת ובעלי עסקים צריכים לחתוך בבשר החי כדי להתקיים. במקרים רבים, הבשר החי הזה הוא חברות השיווק באינטרנט ולכן יש להערך ולהגיב בהתאם כדי לצלוח את המשבר.

ההזדמנות 🙂

נכון, אנחנו לא אובייקטיביים. ובכל זאת, אנחנו ממליצים לבחון את המצב בקור רוח ומתוך שיקול דעת צופה פני עתיד. הוירוס כנראה יעלם מחיינו כלעומת שבא, והשאלה המרכזית היא מתי. בכל מקרה, אם אתם מקדמים את האתר שלכם באורגני עצירה לכמה חודשים יכולה לפגוע בכם בטווח הרחוק באופן משמעותי. אולי כדאי לבחון מודל של פעילות נמוכה יותר אך עצירה מוחלטת מסוכנת מבחינה מקצועית , בעיקר בנישות תחרותיות. אם אתם מקדמים באופן ממומן- רצוי להתייעץ עם החברה שלכם ולבחון האם אתם בכל זאת יכולים להפיק פעילות עסקית במצב ואם לא- בחנו את האופציות העומדות בפניכם.

ההמלצה הגורפת שלנו לעסקים שיש ביכולתם להמשיך ולהשקיע לא להפסיק ואף לנצל את הקפאת התקציבים של חלק מהמתחרים כדי לצבור יתרון ולבסס את הנוכחות, פעילות שיכולה להיות מאוד מתגמלת בטוווח הרחוק.

הזווית של חברות השיווק

במידה ואתם בחוזים שנתיים ויש לקוחות שמבקשים להקפיא את הפעילות, אתם ניצבים בפני דילמה לא פשוטה בכלל. נכון, אתם רוצים להיות הכי טובים עם הלקוחות שלכם וללכת אחריהם לכל מקום אבל מצד שני אתם גם צריכים להתקיים. אנחנו ממליצים לבצע שיחת "יחסינו לאן" ולהסביר ללקוח את המצב שלכם, את המצב המקצועי ואת מה שאתם מציעים לעשות.  זכרו שהמשבר הזה ייגמר מתישהו והמטרה שלכם ושל הלקוחות שלכם היא לצאת ממנו מחוזקים. הפעילו שיקול דעת.

משבר הקורונה – הזדמנות עסקית?

יש שיסתכלו על המשבר מזווית אחרת לגמרי. הבורסות נופלות, תקציבים מוקפאים והשוק בפאניקה? כל אלה סימנים לכך שעם ניהול החלטות נכונות אפשר אף להנות עסקית מהמשבר. בזמנים כאלה תמיד צצות אפשרויות עסקיות מעניינות ואם יש לכם מספיק משאבים פנויים תוכלו לתעל אותם לרכישת ויצירת נכסים מניבים שילוו אתכם הרבה אחרי המשבר. 

אציין שקיבלתי שיחת טלפון מחברה רצינית שהחליטה להכפיל את ההשקעה בתהליך קידום אתרים אורגני ולווסת לשם את המשאבים בשביל להכין את הקרקע לחודשי הקיץ הבאים עלינו לטובה שככל הנראה רבים סבורים יהיו חודשי "חזרה מהקורונה" – אין יותר מתוק מלחזור מהקורונה למציאות מלאה בפניות/לידים ושפע של לקוחות פוטנציאלים לעסק.

עסקים, יזמים וחברות שישכילו לעלות הילוך מתי שכולם מורידים יכולים למצוא עצמם אחרי המשבר במקום מצוין.

בנימה זו, נקווה שביחד כולנו נצליח להתגבר על הוירוס,חשוב לשמור על ההנחיות ולזכור שהבריאות מעל לכל. אם אתם בחל"ת או אם פוטרתם ויש לכם הרבה זמן פנוי, תוכלו לנצל את הזמן להעשרה מקצועית או פשוט לנוח קצת, המשבר יחלוף , זכרו זאת!

בקטנה:) – אפילו גוגל בונים אתר מידע על הקורונה.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם