יצירת סמכות לאתר אינטרנט

יצירת סמכות לאתר אינטרנט

המצב בשטח – רצים רצים אחרי הביטויים – קידום אתרים בינוני

אני נפגש עם המון עסקים (קטנים ובינוניים) וחברות שנכון ל- 2018 תקציב השיווק שלהם לא מכוון עבור פרויקט קידום אתרים אורגני רציני, כזה שמטרתו היא להפוך את האתר לסמכות בתחום העיסוק שלהם, שהתוצר הסופי הוא דירוג גבוה בכל הביטויים הרלוונטיים. נראה שכולם רצים כמו עדר לשלם עבור קידום אתרים ברמה נמוכה, מבלי לכוון נכון.

הרשו לי לנפץ את ה "מקובל" הגיע הזמן לחשוב על התהליך מקצה לקצה, אם מקדם האתרים שלכם עסוק בקידום ביטויים המצב שלכם (לטעמי) לא טוב, אסביר, במקום לחשוב על קידום 20 או 30 ביטויים להתחיל עם הבנה עסקית של העסק, היכרות מעמיקה עם קהל היעד, חווית המשתמש וכמות ההמרות שאליה שואפים.

אז אם גם אתם במצב שאתם לא מבינים את התהליך, המאמר הזה מוקדש לכם ולו בשביל שתצליחו להשקיע נכון, ובכך להצליח להוביל את הפרויקט שלכם למקסימום הצלחה.

אם השקעתם בקידום אתרים עד היום, בטח כבר שמעתם את המונח "סמכות" (Authority), מדברים הרבה על עניין בניית הסמכות לאתר אינטרנט. אבל למה בכלל צריך סמכות? הרי גוגל מציגה תוצאות שמכילות מילות מפתח, לא? אז זהו שלא רק. גוגל עושה הכל על מנת שהלקוחות שלה יקבלו את המענה הרלוונטי ביותר וכחלק מתהליך המדידה היא מדרגת את האתר על פי סמכותו.

בהמשך המאמר אסביר בדיוק מהי סמכות? מה בכלל יוצא מזה? ואיך לבנות סמכות לאתר בזמן יחסית קצר.

הערה חשובה – יצירת אתר אינטרנט סמכותי והשקעה גבוהה בקידום אתרים לא מתאימה לכל עסק, לכן לפעמים עדיין יש מקום להשקעה ממוצעת עם ROI יפה.

מה הופך אתר לסמכותי?

חשוב לי לציין שלדעתי להפוך אתר לסמכותי זהו תהליך תאורטי די פשוט, אך דורש עבודה סופר מקצועית, ממש כמו ריצת מרתון, שלב ההבנה של מה שאתה צריך לעשות בשביל להגיע לכינוי "רץ מרתון" הוא די פשוט, אך ליישם את העניין זה כבר הסיפור של המקצוענים.

ככה תהפכו את האתר שלכם לסמכותי באחריות!

אסטרטגיית תוכן
מתחייב לכם! – תתייחסו לנקודות האלו ואתם בכיוון הסופר דופר 😊 נכון:

  1. איכות – השקיעו ככל הניתן (אני יודע מניסיון כואב זה החלק הקשה ביותר) ביצירת תוכן איכותי.
  2. מקוריות – הקפידו לייצר מקוריות , לא כדאי להישען על רעיונות של כותבים אחרים ברשת.
  3. רלוונטיות – נסו למקד ככל הניתן את התוכן לרלוונטיות של האתר שלכם.
  4. ערך – תחשבו לייצר תוכן ערכי, כזה שעשוי לגרום לגולשים שלכם לשמור את האתר, להיכנס ישירות אליו מדי פעם.
  5. התמדה – צרו תהליך מתמשך, כזה שעשוי להיות יציב לאורך זמן, אתר מתעדכן בצורה עקבית יסייע לכם רבות.

דוגמא לאסטרטגיית תוכן באתר עורך דין פלילי שאני מקדם (התחלנו לפני חודשיים):

פרויקט קידום אתרים - עורך דין לוליק אסל
יצרתי אסטרטגיית תוכן לטובת התהליך, ערוצי התוכן מחולקים ל-3:

  1. פסקי דין \ מאמרים – גייסנו כותב עבור יצירת מאמרים וסיכומים של פסקי דין.
  2. תחומי התמחות של המשרד – עבירות כלכליות, עבירות הטרדה מינית וכו'.
  3. מילון מונחים – אחלה דרך יצירתית להגדיל את כמות עמודי האתר במטרה לתת לגולש אינפורמציה רחבה על מושגים מעולם הפלילים (במקרה שלנו) למשל יחידת להב 433 (מקור השם וכו').

חווית משתמש – בהתבססות על עולמות התוכן, השקיעו גם ביכולת של הגולשים באתר שלכם ליהנות מהחוויה עצמה, אפרט כיצד:

  1. ניווט מהיר – צרו תפריט קבוע (נשאר בעת הגלילה), פתיחת תפריט חכמה.
  2. השתמשו בתוכן שלכם בתבונה – צרו קישורים פנימיים בין העמודים, צרו מאמרים משלימים, צרו תוכן בעל אופי עיתונאי.
  3. צמצום שטחים – אולי העבודה הכי מיקרו שיש, צמצמו גודל מיותר של תמונות ושטחי טקסט "רזים".
  4. הגדלת זמן השהייה באתר – תחשבו כיצד אתם יכולים לתת ללקוחות שלכם יותר, שימוש בסקרים, אינטראקטיביות ופעולות שמצריכות תגובה באתר יתקבלו בברכה, ראו באתרים כמו מאקו, YNET וכדומה.
  5. המרות/הנעה לפעולה – גוגל מחפש אתרים בעלי ערך ורלוונטיות, במיוחד בתחומים שמציעים שירותים או מוצרים, עזרו לגולשים שלכם להשאיר פרטים באתר, למשל:
  • צרו פופ חכם
  • השארת פרטים
  • לחצן חיוג
  • תוספי צ'אט וואצאפ

קישורים חיצוניים לאתר – כל איש מכירות מקצועי יגיד לכם שכמעט בכל תחום: "הלידים האיכותיים ביותר הם אלו המגיעים מהמלצות של לקוחות מרוצים" לכן כמו "בעולם האמיתי", גם כאן הפרמטר המשמעותי ביותר הוא קישור (המלצה) של אתר (במיוחד איכותי ורלוונטי) לאתר שלכם, הרחבתי בעניין בניית פרופיל קישורים ניתן לקרוא את המאמר הזה כאן.

טיפים ליצירת פרופיל קישורים עוצמתי

  1. צרו שיתופי פעולה עם התחום שלכם – הקולגות שלכם לא תמיד צריכים להיות מתחרים, ניתן ליצור שיתופי פעולה עם חברות בתחומים משלימים, למשל חברת כיורים שתמליץ על חברת המטבחים שלכם במסגרת שת"פ, חברת נגרות, מעצבי פנים וכדומה.
  2. חפשו אתרי סמכות להפצת התוכן שלכם – כתבו מאמרים איכותיים ותציעו אותם לאתרי הסמכות בתמורה לקישור.
  3. יח"ץ – נכון לקנות קישורים היא "מילה גסה" אבל תכלס, הרבה מאוד חברות משקיעות כסף בניהול מוניטין או בכתבה שיווקית, הקפידו למנף את הכתבות הללו בצורה הטובה ביותר לטובת קידום האתר (התייעצו עם מקדם האתרים שלכם).

אגב התוצאות של התהליך קידום אתרים המוזכר לעיל של עורך דין פלילי קידום לדומיין חדש שהתחיל ב1.2.18

יצירת סמכות לאתר אינטרנט

*צילום מתוך מערכת ה- zefo כלי מעקב מיקומים

מה הכוונה ב"הרחבת הסמכות" (דירוג גבוה בהרבה ביטויים בצורה רוחבית)?

אם הסמכות ממוקדת בעיקר בתחום ההתמחות שלכם (כמילות מפתח), אז הרחבת הסמכות מתייחסת לכלל הנושאים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם. אתם רוצים ללמד ולהעשיר את הגולשים בכל שאלה שיכולה לעלות בנושאים הקשורים לתחום שלכם. דוגמא טובה לכך היא במתן שירותים רפואיים. למשל אם אתה רופא שיניים המתמחה בשתלים דנטליים, אתה תרצה שכחלק מתהליך של קידום אתרים לרופאים, הדף שאליו כולם מגיעים כשהם רוצים לדעת משהו שקשור לשתלים דנטליים, כולל שיטות טיפול, איכות טיפול, סוגי טיפול, תופעות לוואי ועוד, בעצם אתה רוצה ליצור תוכן שיתן לגולשים מענה איכותי לכל נושא שקשור לקשת נרחבת מאד סביב תחום ההתמחות שלך.

למה צריך בכלל ליצור סמכות נרחבת?

כשמרחיבים את הסמכות על תחום ההתמחות העיקרי של האתר, מכניסים קשת רחבה ומגוונת של מילות מפתח, ובכך מגדילים משמעותית את נפח התוכן האיכותי סביב תחום ההתמחות וכתוצאה מרוויחים מספר דברים חשובים:

  • מגדילים את החשיפה לחיפושים אורגניים בגוגל.
  • גוגל מבין שהתוכן באתר שלכם מעניק ערך מוסף לגולש.
  • יוצרים אמון אצל קהל הגולשים.
  • כשגולשים כבר מכירים אותכם, אתם מבחינתם מקור המידע לתחום ההתמחות שלכם כך שבכל פעם שירצו להרחיב את הידע בתחום, הם פשוט יפנו לאתר שלכם ישירות.

בשביל ליצור סמכות בצורה נרחבת צריך:

כמו תמיד, בכל הקשור לעולם התוכן, אתם צריכים להתחיל ממחקר מילות מפתח נרחב עם אחד מכלי מחקר המילים. תבדקו אילו רעיונות סובבים סביב מילת החיפוש העיקרית או תחום ההתמחות שלכם ותבנו בהתאם לכך תכנית תוכן מתאימה. עליכם לכסות קשת רחבה של מילות מפתח בתוכן ענייני ואיכותי. בפשטות, אתם צריכים ליצור כמה שיותר "תשובות" לכמה שיותר שאלות, ובכך להרחיב משמעותית את החשיפה של האתר לנושא העיקרי שלכם.

חשוב לזכור שזה לא מספיק רק לכתוב תוכן שמכיל את מילות החיפוש. מאז עדכון "Hummingbird" של גוגל ב-2013, לאלגוריתם של גוגל יש אפשרות להבחין במשמעות התוכן ולא להתבונן רק על הביטוי העיקרי בטקסט. בעקבות העדכון, לא מספיק לכתוב תוכן שבו מופיעות מילות המפתח, אלא תוכן שבאמת נותן מענה לשאלה של הגולש.

הכנסת קישורים טבעיים

כאמור, אחד הגורמים המשפיעים על ציון האיכות ביחס למנוע החיפוש הוא הכנסת קישורים בצורה מגוונת לאתר (ולא רק הצבעה על דף הבית). אם אתם משקיעים בכתיבת תוכן איכותי ומעשיר, אתם מושכים אליכם קישורים טבעיים רק מעצם העובדה שהתוכן שלכם מעניין. אם אתם מחזיקים אתר עם תוכן מעשיר (ויקיפדיה זו דוגמא קיצונית, אבל טובה מאד) סביר להניח שבעלי אתרים רבים ישמחו לקשר אליכם.

צאו לדרך בסבלנות

כמו שהצלחתם להבין וחבל מאד אם לא :-), בניית סמכות הוא תהליך שלוקח זמן. אתם צריכים לבנות תכנית מסודרת וללכת איתה לאורך תקופה ארוכה ומוגדרת. בעזרת התכנית תוכלו להחליט איזה תכנים וכמה תכנים עליכם להעלות לאתר שלכם בכל שבוע/חודש/רבעון/שנה. אתם צריכים להתייחס לתהליך הזה בתור השקעה לטווח הארוך. ככל שיעבור הזמן כך ישתפר הדירוג של האתר שלכם בנישה הספציפית שלכם ותוכלו לבנות סמכות גם ביחס לגוגל אבל בעיקר ביחס לגולשים שלכם.

עם כל הרצון להתרחב סביב הנושא שלכם, שימו לב שאתם שומרים על מיקוד. לא יעזור להתפזר יותר מדי. לכן חשוב לעשות את התכנית ביעילות ולמקד את עצמכם סביב הנושא העיקרי שלכם. שתהיה לכם דרך מוצלחת לקראת אתר סופר סמכותי ומעניין.

לטעמי מדובר בלא פחות מערוץ השיווק המשתלם ביותר (ROI) לעסקים לגיוס לקוחות חדשים כל הזמן  "יצירת סמכות" לאתר אינטרנט, עדיין צריך לגשת עם המון עוצמה, סובלנות, מצרכים נדרשים:

אסטרטגיית תוכן, בריאות אתר, קישורים, זמן, כמובן תקציב והכי חשוב מקדם אתרים שחי ונושם את הפרויקט.

קידום אתרים בגוגל למעלה