כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
מהי מערכת CRM ואיך לבחור אחת?
Case study

מהי מערכת CRM ואיך לבחור אחת?

המאמר הבא הוא תולדה של תקלה שקרתה לאחת הלקוחות האהובות עליי ביותר מלונדון הרחוקה.  לצערנו, הלקוחה פספסה כמה עשרות לידים ואף יותר מכך בשבועות האחרונים בשל סינון ספאם של תיבת המייל. עד היום, היא הייתה מקבלת את כל הלידים לתיבת המייל שלה מה שכמובן מועד לפורענות בשל סינוני ספאם , חוסר תשומת לב ובעיתיות בניתוח נתונים וריכוז הלידים במקום אחד ייעודי. הפתרון לכל הבעיות האלו הוא כאמור מערכת CRM שיכולה לחסוך המון זמן ולייצר ממון רב לכל מי שיודע להתנהל איתה נכון ולאמץ אותה לעסק שלו.

מהי מערכת CRM?

מערכת CRM -Clients Relations Manager כשמה כן היא.- מערכת לניהול קשרי לקוחות. בפועל המערכת מהווה סוג של רכזת (Hub) לכל התקשורת המתנהלת מול לקוחות החל מרמת הליד הראשוני ועד טיפול מתקדם בכל פנייה או סוגייה של לקוחות קיימים.  בפועל, באמצעות הCRM ניתן לעקוב אחרי כל אימייל, שיחה, תקשורת אחרת שהייתה עם הלקוח וכך לנהל מעקב שוטף ובריא יותר לעסק.

הנה סרטון קצר ונחמד (באנגלית) שמסביר די טוב את כל הנושא באופן תמציתי וממוקד.

 

למה עסקים זקוקים למערכת CRM?

כפי שציינתי מקודם, הסיבה שעסקים זקוקים לCRM נעוצה בעובדה של מה שיכול לקרות ללא CRM. ללא CRM יכול להתקיים אחד מהמצבים הבאים:

  • איבוד של לידים או תקשורת חיונית עם הלקוח לפני, במהלך , או אחריי עסקה.
  • חוסר מיקוד עסקי בעבודה מול לידים פוטנציאליים – קשה להבין מי הלידים הרלוונטיים יותר ומי פחות ללא זווית היקפית ונרחבת הבוחנת את כל המצב בכללותו.
  • בזבוז זמן רב בחיפוש אימיליים, רשומות , פניות בעבודה מול הלקוח

בנוסף לכל אלו, חשוב לזכור שCRM היא מערכת שמאפשרת לקבל תובנות עיסקיות הרבה יותר חכמות. מאיפה מגיעים ההכנסות של העסק, איזה שירות מוצלח יותר או פחות, היכן ניתן לשפר וכו'. 

מה מאפייני מערכות CRM סטנדרטיות?

 כל מערכת CRM למעשה מציעה את אותם מאפייני ליבה כאשר כל אחת מן החברות מנסות להציע איזשהו יתרון נוסף ברמת הפי'צרים, תמחור , התאמה לעסקים בעלי אופי מסוים ונוחות.

  • ניהול כלל הלידים המגיעים לבית העסק באמצעות כל מקור תנועה (קידום אורגני, קידום ממומן, פייסבוק, הפניות וכו')
  • ניהול פרטי לקוחות וכל התקשורת עם לקוחות (תיעוד שליחת מסמכים, טלפונים שהתקבלו וכו')
  • אפשרות תקשורת פנים ארגונית בין עובדי החברה בנוגע ללידים וללקוחות פוטנציאליים
  • אפשרות שיתוף קבצים ומסמכים רלוונטים למערכת
  • אינטגרציה עם אימיילים ועבודה מתוך מערכת הCRM עצמה
  • ניהול המכירות וההכנסות של העסק (מבט מלמעלה לבעלי עסקים, מנהלי מכירות ,  מנהלי צוות וכו')
  • דשבורדים מתקדמים ותובנות עסקיות 

איך לבחור מערכת CRM לעסק?

מהרגע שתחפשו מערכת CRM סביר שתתקלו באינספור אפשרויות מבלבלות , פרסומים ואנשי מכירות שיציפו אתכם. כדי להימנע מכך ולבוא הרבה יותר חדים וממוקדים לחיפוש, חשוב להכין מראש רשימה של הפיצ'רים שאתם צריכים כרגע בעסק שלכם בלי להתפזר יותר מידי. נסו להבין מה הערך המיידי שאתם יכולים לקבל משימוש במערכת והתעלמו מפי'צרים מפונפנים שיהיה קשה לכם ליישם. בנוסף, יש לא מעט מערכות CRM מותאמות למגזר עסקי כמו מערכות CRM לעורכי דין או מערכות CRM לקבלנים. בחנו את האופציות הגנריות וגם את האופציות היותר ממוקדות שוק.

זכרו! עבור לקוחות קטנים או כאלו עם מערכת שיווקי פחות משומן או "אגרסיבי" ניתן להסתפק בשלב ראשוני במסמך גוגל שייטס פשוט שמרכז את כל הלידים וניתן לעשות את המעבר למערכת CRM בשלבים ללא זעזוע של המערכת.

כמה עולה מערכת CRM?

אם אתם פועלים בשוק הבינלאומי המחירים מתחילים בכ99$ לחודש ונעים צפונה לפי השימוש במערכת והפיצ'רים שאתם צריכים. במידה ואתם פועלים בזירה המקומית ניתן למצוא לא מעט מערכות CRM במחירים של כמה עשרות שקלים בודדים.

איזה מערכות CRM קיימות בארץ ובעולם?

יש בערך מיליון. סתם, כנראה שהמספר האמיתי מעט נמוך יותר 🙂 

בכל זאת, הכנו לכם רשימה של כמה מערכות פופלאריות ששוות בדיקה.

בעולם:

  • Sales Force
  • Hubspot
  • Pipedrive
  • Insightly
  • Zoho
  • Keap
  • Monday – אפשרויות של הטמעת CRM בתוך המערכת ניהול פרוייקטים שלהם, ישראלית דרך אגב ותוכלו לראות איך המערכת נראית בתמונה כאן למטה.

מונדיי בתור CRM

בארץ:

  • Powerlink
  • Zebra
  • הכוורת
  • Bmby
  • Plando
  • MyBusiness
  • Menhael4u
קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ