כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
כלים דיגיטליים כאמצעי שיווק, טראפיק ומכירות
אוטומציה לעסק

כלים דיגיטליים כאמצעי שיווק, טראפיק ומכירות

מאז שביל גייטס טבע את המונח השחוק "התוכן הוא המלך", חלפו כמה עשרות שנים. כיום כולם יוצרים תוכן בכמויות בלתי נתפשות, עד שרובו ככולו נעלם בזרם של יותר מ-4 מיליון עמודי תוכן חדשים מדי יום.

אנחנו לא אומרים שתוכן ירד מגדולתו, אבל תוכן אין משמעו אך ורק טקסט. תוכן יכול להיות גם כלים ותוכנות הנגישים אונליין למשתמשים, ומהווים מקור מעולה לטראפיק ולמכירות.

מתי בפעם האחרונה חיפשתם משהו בגוגל, והגעתם לכלי אונליין כלשהו שסיפק לכם את מה שרציתם? זה יכול להיות מחשבון פשוט בתחום כזה או אחר; שירות מקוון ומהיר ובעצם כמעט כל דבר שאפשר להנגיש אונליין ישירות מתוך אתר אינטרנט.

לדוגמה – חברת Hubspot היא מפלצת תוכנה בשווי של מיליארד דולר, המציעה מגוון רחב של כלים, הדרכות, סרטונים וכל מה שנחוץ לאנשי שיווק ומכירות. אם נבדוק אילו עמודים מביאים לה את עיקר הכניסות לאתר, חוץ מעמוד הבית, נמצא שמדובר בין היתר בכלים שימושיים הזמינים עבור כולם: מערכת CRM חינמית, תבנית חינמית ליצירת חתימות מייל וכן הלאה.

ubbbersuggest

דוגמה נוספת לעוצמתו של כלי אחד ניתן לראות באתר של ניל פאטל. בשנת 2017 קנה פאטל כלי מילים ישן ושחוק בשם Ubersuggest – ומאז הפך אותו לכלי SEO מושחז שמתחרה בכלים הגדולים ביותר בתחום, כגון Ahrefs ואחרים.

הכלי הזה לבדו אחראי להגדלת הטראפיק לאתר של פאטל במיליוני כניסות מדי חודש, ורק לפני כשנה או יותר יצא גם בגרסה בתשלום במקביל לגרסה החינמית המוגבלת. כלי אחד שעלה 120,000 דולר ב-2017 הביא לפאטל ולסוכנות הדיגיטל שלו מיליוני כניסות והחזר השקעה מספק כדי להמשיך לתפעל את הכלי, ואף לשדרג אותו מדי כמה חודשים. שווה, לא?

גם כלים הם סוג של תוכן

בדיוק כפי שאנו רגילים ליצור ולספק תוכן מקצועי בחינם, ועל הדרך לצבור תועלות כגון טראפיק ומכירות, ניתן לשפר את התועלת שנקבל אם ניצור גם כלים שימושיים. זה יכול להיות במקביל ליצירת התוכן הרגיל שלנו, או להחליף לחלוטין את פרוצדורת התכנים הקיימת.

ברגע שהכלים הללו הופכים להיות זמינים למנועי חיפוש, הם צוברים הררי טראפיק לצד כמויות גדולות של קישורים נכנסים ממקורות שונים. בניגוד לבעלי תקציבים גדולים כגון האבספוט וניל פאטל, שיכולים להרשות לעצמם לפתח כלים מורכבים מאפס – עסקים קטנים ובינוניים יכולים ליצור ולרכוש כלים מוכנים בעלויות מופחתות בהרבה.

זה יכול להיות אינספור סוגים של מחשבונים אונליין (המרת מידות באתר של בגדים; מחשבון המרת מטבע באתרי מט"ח; מחשבון לידה והיריון ועוד); כלי לבדיקת מיקומים במנועי חיפוש; כלי לבדיקות Audit באתרים וכן הלאה. למעשה כמעט כל תחום וכל נישה יכולים להרוויח בצורה משמעותית מיצירה של כלי כלשהו, והנגשתו בחינם למשתמשי האתר.

כאן המקום לציין שלא חייבים להיצמד דווקא לכלים. לדוגמה, מי שיכול לפתח משחק קצר או כל שעשוע אינטראקטיבי אחר באתר שלו, עשוי למצוא שהוא מקבל ממנו תועלת רבה. כמובן רצוי לעשות זאת בהקשר שיהיה רלוונטי לתחום העיסוק של האתר, וכן עבור משהו שיש לו דרישה בקרב קהל היעד. אם תיצרו כלי או משחק שעבורם אין דרישה, לא תקבלו מהם תועלת. מומלץ להתחיל עם בדיקת חיפושים בגוגל, כדי לקבל אומדן מציאותי כלשהו אודות רמת הביקוש.

איפה משיגים כלים, משחקים ותכנים אינטראקטיביים לאתר

האפשרות הראשונה שקופצת לכולנו בראש היא לשכור את שירותיו של ספק שירות בתחום, שיפתח עבורכם כלי ייעודי בהתאמה אישית מלאה. מדובר באפשרות יקרה יחסית, אך גם כזו שתיצור את הכלי הטוב ביותר עבורכם.

מי שלא מעוניין או לא יכול להשקיע הון קטן ביצירה ובפיתוח של כלי מאפס, יכול להשתמש גם בכלים מוכנים מראש בתשלום נמוך עד מגוחך. כלים שכאלה ניתן למצוא, לדוגמה, באתרים כגון Codecanyon. נכון להיום האתר מציע מעל 32,800 קודים, סקריפטים ותוספים מוכנים מראש – שיכולים להתאים לאינספור תחומים.

code canyon

למשל, אם יש לי אתר בתחום הפיננסים – אני יכול לחפש קוד מוכן למחשבון מט"ח. באתר קוד קניון יש 80 תוצאות חיפוש עבור currency converter, שכל אחד מהם עולה בין 5 ל-100 דולר. ברגע שרכשתם את הקוד, הוא שלכם ומיועד לשימושכם הפרטי. כל מה שצריך הוא לשלב אותו באתר בעמוד רלוונטי, עם תגי המטא המתאימים לקידום אורגני – והרי לכם מחשבון המרת מטבעות שיכול להביא לכם לא מעט טראפיק לאתר.

דוגמה נוספת – אם יש לי אתר שעוסק במוזיקה, אני יכול להתקין כלי אונליין לחיתוך קובצי אודיו כגון mp3 או אפילו סרטונים בפורמט mp4. דמיינו לכם את זמן השהייה המטורף שכלי כזה יכול ליצור לאתר שלכם. אם תקדמו אותו היטב בגוגל, תזכו להררי טראפיק שאותם תוכלו אחר גם להמיר במגוון דרכים נוספות.

לא מספיק לכם? חפשו בגוגל "free calculators" ותקבלו ים של אפשרויות נוספות להטמעה באתר. בהינתן שרוב הכלים המוכנים הללו עולים כמה עשרות דולרים בממוצע, מדובר בהשקעה משתלמת שתחזיר את עצמה יחסית מהר; זאת כל עוד אתם משווקים, מקדמים ודוחפים את הכלי החדש שיצרתם.

שיווק, קידום ומונטיזציה של כלים מקוונים

אחרי שיש ברשותכם כלי כזה או אחר לשימוש חופשי, יהיה עליכם לשווק ולקדם אותו בדיוק כמו כל מוצר / שירות אחר. גודל ההשקעה בשיווק הוא תוצר של ביקוש, וכן תלוי בשאלה כמה חדשני הכלי שיצרתם בהשוואה למתחרים שלכם באותה נישה.

אם לדוגמה אתם אתר האופנה היחיד בישראל שיש לו מחשבון אונליין להמרות מידות, תזכו ליתרון משמעותי לעומת המתחרים האחרים בתחום. יתרון משמעותי נוסף הוא שאפשר ליצור קהל מפולח ומדויק מתוך משתמשי הכלי, ואז להשתמש בזה כדי לשלוח להם מסרים נוספים (רימרקטינג רגיל, דינמי וכו').

אם אתם משדרגים את הכלי שלכם ומוסיפים לו עוד חידושים ופיצ'רים מדי פעם, מומלץ להתחיל לחשוב עליו כעל מוצר שעליו אפשר גם לגבות כסף בשלב כלשהו. כדי לדעת האם תוכלו לגבות דמי שימוש, אפשרו למשתמשים ליהנות מפיצ'רים בסיסיים בחינם – אך בקשו רישום או תשלום עבור פיצ'רים מתקדמים יותר. מי שיירשם לגרסה חינמית מתקדמת יותר, ככל הנראה יהיה מוכן גם לשלם כמה שקלים בחודש כדי להמשיך וליהנות מהאפשרויות המתקדמות בכלי.

רגע לפני סיום

ניל פאטל בכבודו ובעצמו מדבר כבר תקופה ארוכה על "ה-SEO החדש" – כלומר להשקיע יותר בכלים ופחות ביצירת תוכן טקסטואלי. זה לא אומר שצריך לוותר על כתיבה באופן מוחלט, כי זו עדיין צורת שיווק אפקטיבית ומופחתת עלויות בהשוואה לאפשרויות אחרות; אבל לאט לאט גם כלים מקוונים הופכים לחלק מארסנל אפיקי השיווק, ויש לתת על כך את הדעת.

בהשקעה מינימלית של כמה עשרות דולרים פר כלי, אתם יכולים להביס את התחרות וליצור משהו חדשני שימשוך אליכם הרבה יותר תנועה (ובסופו של דבר גם לקוחות). החוכמה היא קודם כל להבין איזה כלי אתם יכולים ליצור לטובת קהל היעד שלכם, והאם באמת יהיה לו ביקוש בפועל. כדאי לעשות מחקר שוק, לראות מה קורה אצל המתחרים שלכם, ולהבין אילו כלים יוכלו לשרת אתכם ואת קהל היעד בצורה הטובה ביותר – בלי לשבור חסכונות.

בהצלחה!

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ