דחיית קישורים

דחיית קישורים – מה עושים עם קישורים רעים?

קישורים רעים הם קישורים שנמצאים באתר אחר ומובילים אל האתר שלכם, אולם מהווים השפעה שלילית על האתר שלכם. יש בעלי אתרים שנוהגים לרכוש קישורים כאלה משום שרכישתם מעניקה יתרון לזמן קצר בתוצאות החיפוש של גוגל – אולם תעשו כן תגלו מהר מאוד שבפועל מדובר בחרב פיפיות, משום שאתם מסתכנים בספיגת עונש מגוגל.

זאת משום שקישורים שנוצרים באופן טבעי נתפסים בעיני גוגל כסימן איכות לאתר שאליו הם מקשרים, אולם קישורים לא טבעיים מאותתים לגוגל שבאתר שלכם יתכן ואין את התוכן האיכותי המספק כדי לייצר קישורים איכותיים בעצמו – ולפיכך הם עשויים לפגוע בכם בטווח הארוך.

האתר יירד במיקומים? השאירו פרטים ותקבלו ייעוץ מקצועי


דחיית קישורים – כיצד למצוא קישורים רעים

ההבדל העיקרי בין קישורים טובים וקישורים רעים הוא איכות האתר שבו הם נמצאים. לפעמים קל למצוא את הקישורים הרעים הללו, לפעמים צריך להעמיק יותר באתר עצמו על מנת להבין האם ומדוע לקישורים ממנו יש השפעה שלילית על האתר.

דוגמאות לקטגוריות של קישורים רעים:

  • קישורים מאתר שכל מטרתו היא לספק קישורים למטרות קידום אתרים בגוגל: אם באתר יש עשרות רבות של מאמרים אבל אין ביניהם קשר ברור, סביר להניח שמטרתו היחידה היא להוות מקור לקישורים יוצאים עבור קידום אתרים אחרים.
  • קישורים מאיזור התגובות של אתרים אחרים: בדרך כלל אלה תגובות שמכילות מעט מאוד תוכן ממשי, אם בכלל, ובעיקר קישורים לאתרים. רבות מהתגובות הללו נוצרות על ידי בוטים שהופכים חכמים יותר כל הזמן.
  • קישורים עם טקסטים גרועים ומשוכפלים: בדרך כלל מדובר בתארים שלתוכן בהם אין שום היגיון, מעין גיבוב אקראי של תכנים או כזה שנגזר מאתרים אחרים.
  • קישורים מחו"ל: האתר שלכם בעברית ופונה לקהל מישראל, אבל בבת אחת זוכה לעשרות קישורים אוהדים שמקורם בזימבבואה? משהו פה חשוד.

דחיית קישורים – איך להסיר קישורים רעים

באופן כללי יש כמה דרכים לנטרל קישורים רעים באופן כזה שלא יפגע בדירוג אתר בתוצאות החיפוש של גוגל:

  1. הפשוט ביותר: ליצור קשר עם האתר שבו נמצא הקישור הבעייתי ולבקש את הסרתו. לא צריך לדרוש ולא לאיים, אלא פשוט לבקש בנימוס. אלא שבמקרים רבים התשובה שתקבלו תהיה דרישה לתשלום בעבור ההסרה (אם תקבלו תשובה בכלל). לא נורא, לפחות ניסיתם, וכעת תוכלו לדחות (disavow) את הקישור שלא ניתן להסיר.
  2. בדקו אילו עמודים באיכות נמוכה באתר שלכם מקושרים על ידי קישורים רעים – והסירו את העמודים עצמם במקום את הקישורים אליהם. אמנם זה לא מצב רצוי, אחרת העמודים הללו לא היו קיימים שם מלכתחילה, והרי ידוע שיותר מדי הפניות 404 אינן נושאות חן בעיני גוגל, אבל זו עדיין אפשרות. אגב, אם תבחרו בהסרת העמודים מן האתר שלכם, עדיין תצטרכו לבצע תהליך דחייה לקישורים הרעים ההם.
  3. היפטרו משם הדומיין והתחילו מחדש. זו פעולה קיצונית, אבל לפעמים אין טעם להשקיע בניקוי אתר מקישורים רעים ויתכן שיעיל יותר פשוט להתחיל מחדש.
  4. דחיית קישורים (disavow): אם יש לכם יותר מדי קישורים שאתם צריכים להיפטר מהם, או שמנהלי אתרים אחרים לא עונים לכם, באפשרותכם לדחות את הקישורים הללו. בעיקרון, הכוונה היא לומר לגוגל שאתם מעדיפים שלא להתייחס לקישורים הללו בעת הערכת האתר שלכם ודירוגו בתוצאות החיפוש.

קחו בחשבון שתיאלצו לספוג ירידה מסוימת בתנועת הגולשים שתורגש באתר שלכם. אחרי הכל, הסרת קישורים, גם אם הם קישורים שמשפיעים בצורה שלילית על האתר, עדיין פירושה פחות מקומות ברשת שמצביעים אל האתר שלכם ולכן פחות שאנשים יגיעו אליו.

זאת ועוד: ביצוע תהליך דחיית קישורים יגרום לירידה חדה במספר הקישורים שמובילים לאתר שלכם, מה שיאותת לגוגל שהאתר שלכם הפך בבת אחת לפחות מעניין. מדובר במצב זמני שיסתדר מאליו בסופו של דבר, אם כי אין דרך לדעת כמה זמן יימשך.

דחיית קישורים – איך מאיצים את תהליך הניקוי?

כאשר Google Search Console מתריע שיש לכם קישורים רעים, אתם רוצים להעלים אותם כמה שיותר מהר. תהיה הסיבה לקיומם אשר תהיה. אבל אם האתר שלכם סובל מקידום אתרים שלילי (כלומר, מתחרה שלכם רוכש קישורים רעים עבור האתר שלכם במטרה להשפיע לרעה על דירוגו במנועי החיפוש), או שטעיתם ורכשתם קישורים רעים באמצעות חברת קידום אתרים מפוקפקת, אזי פעולת הניקוי עשויה להיות ממושכת למדי.

למרבה המזל, קיימים כלים שיכולים לסייע בפעולת הניקוי, שבעבור תשלום חודשי יכולים לבצע עבורכם מספר פעולות: לנהל את הקישורים שלכם ולהתריע כאשר מתגלה ביניהם קישור רע; להשוות את הקישורים שלכם לאלה של המתחרים ולמצוא הזדמנויות חדשות לקישורים טובים; להודיע כאשר נוצרים קישורים חדשים שמובילים לאתר שלכם ועוד.

קידום אתרים בגוגל למעלה