קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
דחיית קישורים – פעולת Disavow
פעולת disavow

דחיית קישורים – פעולת Disavow

קישורים היו ונשארו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל תהליך קידום אתרים אך לעיתים ההשפעה שלהם יכולה להיות רעה במידה ומדובר בקישורי ספאם או באתרים באיכות נמוכה. לכן, יש מספר דרכים להתמודד עם הבעיה. במאמר זה נציג לכם בצורה פרקטית אך מקיפה את כל דרכי ההתמודדות האפשריים עם התופעה.

דחיית קישורים – כיצד למצוא קישורים שפוגעים באתר שלכם

ההבדל העיקרי בין קישורים טובים וקישורים "רעים" הוא איכות האתר שבו הם נמצאים ומידת הרלוונטיות שלהם לאתר שהם מקשרים אליו.

דוגמאות לקטגוריות של קישורים שיכולים לפגוע בכם:

  • קישורים מאתר שכל מטרתו היא לספק קישורים למטרות קידום אתרים בגוגל: אם באתר יש עשרות רבות של מאמרים אבל אין ביניהם קשר ברור, סביר להניח שמטרתו היחידה היא להוות מקור לקישורים יוצאים עבור קידום אתרים אחרים.
  • קישורים מאיזור התגובות של אתרים אחרים: בדרך כלל אלה תגובות שמכילות מעט מאוד תוכן ממשי, אם בכלל, ובעיקר קישורים לאתרים. רבות מהתגובות הללו נוצרות על ידי בוטים שהופכים חכמים יותר כל הזמן.
  • קישורים עם טקסטים גרועים ומשוכפלים: בדרך כלל מדובר בתארים שלתוכן בהם אין שום היגיון, מעין גיבוב אקראי של תכנים או כזה שנגזר מאתרים אחרים.
  • קישורים מחו"ל: האתר שלכם בעברית ופונה לקהל מישראל, אבל בבת אחת זוכה לעשרות קישורים אוהדים שמקורם בזימבבואה? משהו פה חשוד. אם אתם עושים קידום בחו"ל, זה סיפור אחר לגמרי.
  • קישורים מרשתות PBN– קישורים שכל מטרתם היא אך ורק לשם הוצאת הקישור. לרוב, מדובר ברשת אתרים המבוססת על דומיינים ותיקים שנבנתה על מנת לתמוך באתר הראשי הקיים.

איך לאתר קישורים בעייתים באמצעות הAherfs בכמה צעדים פשוטים:

בדיקת כתובות IP- בבדיקה זו נרצה לאבחן האם קיים חשש שאנחנו מקבלים מספר קישורים מאותן כתובות IP מה שעלול להתפרש כרשת פרטית. הדגשים העיקרים הם לבדוק את כמות הקישורים שמקבלים מאותה רשת, מה סוגי האתרים והאם אנחנו מזהים דפוס שיכול להתפרש כחשוד.

הכחשת קישורים disavow

 

ניהול אנקורים–  אנקורים ישירם בכמות גבוהה יכולים להוות פגיעה בקידום האתר שלכם, ולפעמים מתחרים ינסו לפגוע בכם על ידי מתקפת אנקורים מדוייקים שתעלה את חשד של האלגוריתם. לכן בדקו את אחוז גיוון האנקורים והכחישו קישורים במידת הצורך.

טיפ זה נכון תמיד בכל הנוגע לתהליך בניית הקישורים שלכם.

בדיקת גיוון אנקורים

בדיקה של קישורים באיכות נמוכה– בדיקה מאוד פשוטה שמצריכה בדיקה ידנית. לא כל קישור מאתר חלש הוא בעייתי, חשוב לעשות בחינה האם הקישור טבעי או לא טבעי והם מדובר בקישור ספאם. תוכלו לעשות זאת באמצעות מדדי הDR או כל מדד אחר בתוכנות אחרות שבהן אתם משתמשים.

בדיקת DR

דחיית קישורים – דרכי פעולה אפשריות

באופן כללי יש כמה דרכים לנטרל קישורים רעים באופן כזה שלא יפגע בדירוג אתר בתוצאות החיפוש של גוגל:

  1. הדרך הפשוטה ביותר: ליצור קשר עם האתר שבו נמצא הקישור הבעייתי ולבקש את הסרתו. לא צריך לדרוש ולא לאיים, אלא פשוט לבקש בנימוס. אלא שבמקרים רבים התשובה שתקבלו תהיה דרישה לתשלום בעבור ההסרה (אם תקבלו תשובה בכלל). לא נורא, לפחות ניסיתם, וכעת תוכלו לדחות (disavow) את הקישור שלא ניתן להסיר.
  2. בדקו אילו עמודים באיכות נמוכה באתר שלכם מקושרים על ידי קישורים רעים – והסירו את העמודים עצמם במקום את הקישורים אליהם. אמנם זה לא מצב רצוי, אחרת העמודים הללו לא היו קיימים שם מלכתחילה, והרי ידוע שיותר מדי הפניות 404 אינן נושאות חן בעיני גוגל, אבל זו עדיין אפשרות. אגב, אם תבחרו בהסרת העמודים מן האתר שלכם, עדיין תצטרכו לבצע תהליך דחייה לקישורים הרעים ההם.
  3. היפטרו משם הדומיין והתחילו מחדש. זו פעולה קיצונית, אבל לפעמים אין טעם להשקיע בניקוי אתר מקישורים רעים ויתכן שיעיל יותר פשוט להתחיל מחדש.
  4. דחיית קישורים (disavow): אם יש לכם יותר מדי קישורים שאתם צריכים להיפטר מהם, או שמנהלי אתרים אחרים לא עונים לכם, באפשרותכם לדחות את הקישורים הללו. בעיקרון, הכוונה היא לומר לגוגל שאתם מעדיפים שלא להתייחס לקישורים הללו בעת הערכת האתר שלכם ודירוגו בתוצאות החיפוש.

איך מבצעים פעולת Disavow?

  1. מכינים רשימה של הקישורים הבעייתים בקובץ TXT.  רצוי להשתמש בהכחשת קישורים מכל הדומיין המקשר אך קיימת אפשרות לבצע את זה גם ברמת הכתובת הייעודית (מופיעה דוגמה בסרטון).
  2. נכנסים לאופציית דחיית הקישורים דרך הסרץ' קונסול.
  3. מעלים את הקובץ.
  4. מנהלים מעקב אחר הקישורים ואחר ההשפעה של פעולת ההכחשה.

שאלות ותשובות מהירות על Disavow

מה היא פעולת disavow?

פעולה להכחשת קישורים חיצוניים שפוגעים באתר שלכם.

מה החשיבות של פעולת Disavow?

קישורים רעים יכולים לפגוע בקידום האתר שלכם, לכן חשוב מאוד לנהל מעקב אחריהם ולהכחיש במידת הצורך.

איך עושים Disavow?

מכינים רשימה של הקישורים בקובץ TXT, נכנסים לסרץ' קונסול ומעלים אותו, מנהלים מעקב אחר הקישורים.

דחיית קישורים – איך מאיצים את תהליך הניקוי?

כאשר Google Search Console מתריע שיש לכם קישורים רעים, אתם רוצים להעלים אותם כמה שיותר מהר. תהיה הסיבה לקיומם אשר תהיה. אבל אם האתר שלכם סובל מקידום אתרים שלילי (כלומר, מתחרה שלכם רוכש קישורים רעים עבור האתר שלכם במטרה להשפיע לרעה על דירוגו במנועי החיפוש), או שטעיתם ורכשתם קישורים רעים  אזי פעולת הניקוי עשויה להיות ממושכת למדי.

למרבה המזל, קיימים כלים שיכולים לסייע בפעולת הניקוי, שבעבור תשלום חודשי יכולים לבצע עבורכם מספר פעולות: לנהל את הקישורים שלכם ולהתריע כאשר מתגלה ביניהם קישור רע; להשוות את הקישורים שלכם לאלה של המתחרים ולמצוא הזדמנויות חדשות לקישורים טובים; להודיע כאשר נוצרים קישורים חדשים שמובילים לאתר שלכם ועוד.

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?