דווקא עכשיו, כשכל אחד יכול לייצר תוכן בקלות באמצעות כלי AI שונים ומגוונים, זה הזמן שמנועי החיפוש שאינם AI מהדקים את החגורה ובפרט גוגל בדרישות לאתרים שעומדים ב-EEAT.
הדרך למקומות הראשונים בגוגל בתהליך קידום אתרים עוברת דרך הבנה מעמיקה של יסודות הEEAT.
שנכין את האתר שלך למהפיכת הAI באמצעות אסטרטגיית E.E.A.T?
האתגר האישי שלי ביצירת E.E.A.T:
אשתף אתכם שבכתיבת מאמר זה התקשתי לייצר את התוכן בצורה עצמאית, רציתי להזמין אותו באמצעות כותבת תוכן או ליצור אותו באמצעות AI אבל דווקא המאמר הזה הוא החשוב מבין כולם בעידן שבו התוכן שנוצר באמצעות AI משתלט על הרשת אני בטוח שיש ערך לתוכן מקורי והוא זה שיקבל במה אמיתית גם במנועי חיפוש של AI שמושקים כל שני וחמישי, מקווה שהמאמר הזה אכן יועיל, ככל הנראה אם אתם עדיין כאן, סימן שההשקעה משתלמת 🙂
מה הן E.E.A.T?
EEAT הוא ראשי תיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness (ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות), והוא מהווה אחד העקרונות המרכזיים שגוגל משתמשת בהם להערכת איכות התוכן ודירוג האתרים.
גוגל מייחסת חשיבות רבה ל-EEAT מכיוון שהוא משקף את היכולת של אתר לספק מידע מהימן, מקצועי ורלוונטי למשתמשים. אתרים המציגים רמה גבוהה של EEAT נתפסים כמקורות מידע אמינים יותר, ולכן זוכים לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. חשוב להבין כי EEAT אינו רק מדד טכני, אלא משקף את האיכות הכוללת של התוכן והמוניטין של האתר בתחומו. ככל שהאתר שלכם יציג רמה גבוהה יותר של EEAT, כך תגדל הסבירות שהוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ויזכה לאמון רב יותר מצד המשתמשים.
המרכיבים של E.E.A.T
EEAT מורכב מארבעה מרכיבים מרכזיים, כל אחד מהם בעל חשיבות קריטית לאיכות התוכן ולדירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל:
ניסיון (Experience)
ניסיון מתייחס לכך שהכותב אכן התנסה בנושא עליו הוא כותב, ממש כמו במקרה שלנו. אני כותב לכם על נושא שאני מנוסה בו ומכיר אותו לעומק :).
בעולם ה-SEO, תוכן עם חוויות אישיות של הכותב מוערך כגבוה יותר מבחינת EEAT. חשוב לציין שזה מקבל משנה תוקף מיוחד וגבוה אף יותר במיוחד כאשר מדובר בנושאים כמו בריאות, תיירות או מוצרים פיזיים.
מומחיות (Expertise)
המושג של המומחיות ב-EEAT מתייחס לרמת הידע המקצועי של הכותב בתחום שבו הוא כותב. גוגל שואפת לקדם תוכן שנכתב על ידי מומחים אמיתיים, במיוחד בנושאים הקשורים לבריאות, פיננסים ונושאים משפטיים, המכונים YMYL (Your Money, Your Life) – תכנים בעלי השפעה ישירה על רווחת המשתמשים.
נחזור לדוגמא שלנו מהסעיף הקודם. דרך פשוטה ויעילה לעזור לגוגל להבין שכותב התוכן הוא אכן בעל ידע מקצועי נרחב בנושא עליו הוא כותב, היא להוסיף תיבת מחבר – ככה גוגל מבינה שמדובר באדם שבא מרקע מקצועי מתאים. פרטים שכדאי לכלול בתיבת מחבר הם פרטים כמו השכלה, ניסיון מקצועי, הישגים רלוונטים בתחום וכדומה.
סמכותיות (Authoritativeness)
סמכותיות מתייחסת לא למיומנות או לניסיון האישי, אלא למעמד של הכותב או האתר כולו בתחום שבו הם עוסקים. אותה סמכות נוצרת על ידי קישורים חיצוניים מאתרים ותגובות חיוביות מצד משתמשים, לקוחות, ואנשי מקצוע בתעשייה. בעצם ככל שהתוכן צובר הכרה ומקושר לאתרים איכותיים יותר, הסמכות של האתר שלכם בתחום מתחזקת.
כדי לעזור לגוגל להכיר בסמכותיות של האתר שלכם, אני ממליץ ליצור שיתופי פעולה עם אתרים מוכרים ולשאוף לכך שאתרים בעלי מוניטין יצטטו אתכם או יקשרו לתוכן שלכם.
שנכין את האתר שלך למהפיכת הAI באמצעות אסטרטגיית E.E.A.T?
אמינות (Trustworthiness)
אמינות היא הרכיב שמבטיח למשתמשים שהתוכן שהם צורכים מדויק, מבוסס ומעודכן. אמינות מתקיימת כאשר האתר מספק מדיניות פרטיות ברורה, תוכן מדויק ומבוסס, ומקורות אמינים. למשל, אתר מסחר אלקטרוני שמציג ביקורות לקוחות מאומתות ומדיניות החזרה שקופה ייחשב לאמין יותר. בתחום הבריאות, אתרים עם גישה למידע אמין ומבוסס על מחקרים ומידע מדעי מדויק יהנו מדירוג גבוה יותר.
כל אחד ממרכיבים אלה משחק תפקיד חיוני ביצירת תוכן איכותי ואמין. שילוב נכון של כל ארבעת המרכיבים מסייע לבסס את האתר כמקור מידע מוביל בתחומו, מה שמשפיע לחיוב על הדירוג בתוצאות החיפוש ועל האמון שרוכשים לו הגולשים.
אמינות מדברת בעד עצמה – היא זו שמבטיחה למשתמשים שלכם שהתוכן שהם צורכים הוא מדויק, מבוסס ומעודכן. גוגל מעריכה אתרים שמספקים חווית שימוש בטוחה ושקופה, עם מדיניות ברורה, תוכן מבוסס נתונים אמיתיים ומידע מעודכן.
הדרכים הכי טובות לבסס את האמינות שלכם הן להוסיף ביקורות של לקוחות אמיתיים (במידה ומדובר במוצר או שירות), להוציא קישורים מהאתר שלכם למקורות רלוונטיים ואפילו קישורים פנימיים שמקשרים בין התכנים שלכם באתר יכולים להוסיף לרמת האמינות שלכם.
מה ההבדל בין EEAT ל-EAT?
במקור, גוגל הגדירה את המדד כ-EAT, שהתמקד בשלושה עקרונות מרכזיים: מומחיות, סמכותיות ואמינות. עם זאת, ככל שהתפתחה המודעות לחשיבות של חוויות ממקור ראשון, גוגל הבינה שהמידע הנמסר למשתמשים יהיה איכותי ומהימן יותר אם הוא יגיע גם מניסיון אישי. לכן, בדצמבר 2022, נוסף ל-EAT מרכיב הניסיון (Experience), שהפך אותו ל-EEAT.
ההוספה הזו מאפשרת לגוגל להעריך את איכות התוכן בצורה מדויקת יותר, ככה שתוכן שנכתב על ידי מישהו שהתנסה בו בפועל יוערך כגבוה יותר, מתוך הבנה שניסיון אישי מוסיף זווית אמינה ומשמעותית. לצורך העניין, ביקורת על מוצר תהיה אמינה ומועילה יותר אם נכתבה על ידי מישהו שהתנסה בו באופן אישי ולא רק חקר עליו.
כיצד EEAT משפיע על דירוג האתר שלך בגוגל?
גוגל מעריך את ה-EEAT של אתר באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים ומעריכי איכות אנושיים. האלגוריתמים בוחנים מגוון גורמים כמו איכות התוכן, קישורים נכנסים ממקורות מהימנים, ונתונים על התנהגות המשתמשים. לדוגמה, אתר בריאות שנכתב על ידי רופאים מוסמכים ומכיל מחקרים מדעיים עדכניים יקבל דירוג EEAT גבוה יותר מאשר אתר דומה ללא הסמכות המקצועית הזו. באופן דומה, אתר מסחר אלקטרוני עם ביקורות אותנטיות של לקוחות וסימונים של אמון מצד גופים מוכרים יזכה לדירוג גבוה יותר. ככל שה-EEAT של האתר גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שלו להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, במיוחד עבור שאילתות בנושאים רגישים או מורכבים. חשוב לזכור כי שיפור ה-EEAT הוא תהליך מתמשך הדורש השקעה לאורך זמן, אך התוצאות משתלמות בטווח הארוך עם נראות משופרת ואמון גובר מצד הגולשים.
7 טיפים שיחזקו מניסיון את ה- E.E.A.T
שלכם 🙂
שיפור ה-EEAT של האתר שלך הוא תהליך מתמשך שדורש תשומת לב לפרטים ומחויבות לאיכות. להלן מספר אסטרטגיות מעשיות שיכולות לסייע לך לחזק את המומחיות, הסמכותיות, האמינות והראיות באתר שלך:
- סיפורי אישי ומקוריות בדוגמאות זו דרך מצוינת לגרום למנוע חיפוש להבין שהתוכן שלכם מקורי ומעמיק.
- פרופיל כותב וסמכות מקצועיות של הכותב – הצגת הסמכות המקצועית: הקפידו לציין את ההסמכות, הניסיון והישגים של הכותבים והמומחים באתר.
- עדכון תוכן באופן קבוע: שמרו על הרלוונטיות של המידע באתר על ידי עדכון תכנים קיימים והוספת מידע חדש.
- שימוש במקורות מוסמכים: תמכו את הטענות שלכם בקישורים למקורות אמינים ומחקרים מדעיים.
- שקיפות ואמינות: פרסמו מדיניות פרטיות ברורה, תנאי שימוש ומידע על צוות החברה.
- טיפוח ביקורות ועדויות: עודדו לקוחות מרוצים לכתוב ביקורות חיוביות ופרסמו עדויות אותנטיות.
- בניית פרופיל קישורים איכותי: השיגו קישורים מאתרים מובילים בתחומכם לחיזוק הסמכותיות.
יישום עקבי של אסטרטגיות אלו יסייע לכם לבסס את האתר שלכם כמקור מידע אמין ומוסמך בעיני גוגל והגולשים כאחד, מה שיתרום לשיפור הדירוג והנראות שלכם בתוצאות החיפוש.
EEAT בתעשיות שונות: מה חשוב לדעת?
יישום עקרונות ה-EEAT משתנה בין תעשיות שונות, כאשר לכל תחום דגשים ייחודיים. בתחום הבריאות, למשל, ישנה חשיבות עליונה למומחיות רפואית מוכחת ולהצגת מחקרים עדכניים. אתרי בריאות מובילים מציגים הסמכות של כותבי התוכן ומקפידים על מקורות מידע אמינים. בעולם הפיננסים, האמינות והדיוק הם קריטיים. אתרים פיננסיים מצליחים מציגים נתונים מדויקים, מעדכנים מידע באופן תדיר ומספקים ניתוחים מעמיקים מאנליסטים מוסמכים. בתחום המסחר האלקטרוני, הדגש הוא על אמינות המוצרים והשירות. חנויות אונליין מובילות מציגות ביקורות אותנטיות של לקוחות, מדיניות החזרה ברורה ומידע מפורט על המוצרים. בכל התעשיות הללו, שקיפות ונגישות למידע הן מפתח להצלחה ב-EEAT, כאשר האתגר הוא להתאים את העקרונות הכלליים לצרכים הספציפיים של כל תחום.
טעויות נפוצות ב-EEAT וכיצד להימנע מהן
בעולם הדינמי של קידום אתרים, טעויות ב-EEAT עלולות לפגוע משמעותית בדירוג האתר שלכם. טעות נפוצה היא הזנחת עדכון התוכן באופן קבוע, מה שעלול לפגוע במומחיות ובאמינות האתר. כדי להימנע מכך, חשוב לקבוע לוח זמנים לעדכון תכנים ולהוסיף מידע חדש ורלוונטי באופן שוטף. טעות נוספת היא היעדר שקיפות לגבי זהות הכותבים והמומחים מאחורי התוכן. לתיקון, יש ליצור עמודי "אודות" מפורטים ולהוסיף ביוגרפיות קצרות לכותבים. לבסוף, שימוש במקורות לא אמינים או ישנים מדי פוגע באמינות האתר. חשוב להקפיד על ציטוט ממקורות מהימנים ועדכניים, ולבדוק את המידע לפני פרסומו. על ידי הימנעות מטעויות אלו והקפדה על עקרונות ה-EEAT, תוכלו לשפר משמעותית את האמינות והדירוג של האתר שלכם.
סיכום: למה EEAT הוא המפתח להצלחה בקידום אתרים
EEAT הוא אבן היסוד של קידום אתרים מודרני ואיכותי. לאורך המאמר ראינו כיצד מומחיות, סמכותיות, אמינות וראיות משפיעות באופן ישיר על הדירוג בגוגל ועל חווית המשתמש. יישום נכון של עקרונות ה-EEAT מבטיח לא רק נוכחות חזקה בתוצאות החיפוש, אלא גם בניית מוניטין איתן ויצירת ערך אמיתי עבור הגולשים. חשוב לזכור כי EEAT אינו טרנד חולף, אלא אסטרטגיה ארוכת טווח שתמשיך להיות רלוונטית ככל שהאלגוריתמים של גוגל יתפתחו. לכן, אני מזמין אתכם לבחון מחדש את האתר שלכם דרך עדשת ה-EEAT, ליישם את האסטרטגיות שהצגנו, ולראות כיצד הן משפרות לא רק את הדירוג שלכם, אלא גם את האמון והקשר עם קהל היעד שלכם. השקעה ב-EEAT היא השקעה בעתיד העסק שלכם ברשת.