קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך מתקינים Enhanced Ecommerce בוורדפרס בלי להסתבך עם קוד?
גוגל אנלטיקס 4

איך מתקינים Enhanced Ecommerce בוורדפרס בלי להסתבך עם קוד?

בעולם השיווק הדיגיטלי, אחת ההמרות החשובות והנחוצות ביותר למדידה היא רכישה מקוונת. כדי שנוכל לעקוב גם אחרי כמות הרכישות וגם אחר נתונים חשובים נוספים – יש להתקין את Enhanced Ecommerce של גוגל אנליטיקס.

מה זה אנליטיקס איקומרס ולמה צריך את זה?

לכאורה היינו יכולים פשוט לבצע מדידה בכל פעם שהסתיימה רכישה באתר, באמצעות שליחת איוונט בדף התודה הסופי. אבל למעשה המדידה הזו משגרת נתונים אך ורק לגבי נתון אחד בלבד – מספר הפעמים בהן בוצעה רכישה.

ומה אם נרצה לדעת מה היו המוצרים הספציפיים בכל רכישה? כמה עלה כל מוצר? היכן המשתמשים נוטשים את תהליך הרכישה? כל אלו אינם נמדדים כאשר שולחים המרה פשוטה של כמות רכישות בלבד, ולכן נחוץ לנו אמצעי מדידה מתקדם יותר.

בגוגל אנליטיקס יש שתי מדידות מתקדמות למעקב אחר רכישות – איקומרס רגיל ואיקומרס מתקדם. בעוד שהאיקומרס הרגיל אכן מציג את המוצרים שנרכשו ואת מחירם, הוא אינו מאפשר לצפות בתהליך המכירה כולו ולראות היכן ניתן לשפר את יחס ההמרה; זאת בשל העובדה שגם האיקומרס הרגיל מיושם רק על דף התודה הסופי בסיום הרכישה.

בדיוק כאן נכנס לתמונה האיקומרס המתקדם, שעוקב אחרי כל משפך הרכישה באתר – החל מצפייה בקטגוריות וכלה בסיום הקנייה.

בגוגל אנליטיקס

יש שתי דרכים עיקריות להטמעת EE – הדרך הראשונה היא ידנית, בדרך כלל באמצעות מתכנת / מומחה קוד שישלב באתר את ה-Data layers הרלוונטיים בכל פינה. הדרך הזו מסובכת יותר אבל גם האמינה ביותר מבחינת מדידה. מי שמעדיף את הדרך הזו יכול לפנות למדריך באתר Measure School (מומלץ לצפות בשלושת סרטוני ההדרכה של ג'וליאן).

הדרך השנייה והקלה יותר היא באמצעות תוסף ייעודי, שמקצר משמעותית את זמן העבודה ולא מצריך התערבות של איש מקצוע מבחוץ. תוספים מהסוג הזה קיימים בוורדפרס, במג'נטו וכן במערכות CMS נוספות. החיסרון בשיטה זו תלוי בדרך כלל בתוסף שבחרנו, מכיוון שהתוספים באופן כללי לא מותאמים בצורה מלאה לכל אתר אפשרי עליי אדמות. יש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת התוסף הרלוונטי.

מכיוון שאתר מכירות בוורדפרס מבוסס על ווקומרס – במאמר זה נסביר כיצד להטמיע את האיקומרס המתקדם באמצעות תוסף Enhanced Ecommerce Plugin for Woocommerce. לתוסף זה יש גם הכנה לאיקומרס עבור אנליטיקס 4, אבל לצורך הפשטות נעסוק כאן רק בהתקנה הרלוונטית ליוניברסל אנליטיקס (הישן).

שלב 1 – התקנת התוסף באתר

ניגשים לספריית התוספים בממשק הניהול של וורדפרס, מחפשים את שם התוסף ומתקינים אותו. יש לוודא שמדובר בתוסף של היוצר Tatvic, רק כדי להיות בטוחים שאנו מתקינים את התוסף הנכון; זאת משום שיש ריבוי של תוספי איקומרס המיועדים לוורדפרס, וחלקם נראים דומים או בעלי שם דומה.

שלב 2 – הגדרת קודי אנליטיקס / גוגל אדס

לאחר ההתקנה וההפעלה של התוסף, ניגש להגדרות שלו (Settings). בשלב הראשון נתחבר לחשבון אנליטיקס הרלוונטי, כדי שנוכל לבחור את המספר המזהה UA-XXXXXX הנכון.

אם אנליטיקס מחובר לגוגל אדס, רצוי לעשות זאת גם עבור חשבון גוגל אדס הרלוונטי. לא חובה לחבר ביניהם, אבל בהחלט מומלץ לקבלת מלוא הנתונים – גם אודות הקמפיינים שלכם. בסיום יש להקליק על כפתור שמירה בתחתית.

הגדרת קודי אנליטיקס

שלב 3 – הגדרת מאפייני התוסף

מתחת להגדרת קודי האנליטיקס וגוגל אדס, תמצאו מספר תיבות לסימון ובחירה; תיבות אלו יגדירו את יכולות האיקומרס של התוסף וכן נושאים נוספים. מומלץ להבין מראש מה אומרת כל אפשרות, כדי שתוכלו לבחור מה מתאים לכם (שימו לב שיש גם אפשרויות אופציונליות לשיקולכם):

  • Add global site tracking code gtag.js – אופציונלי – הוספת קוד gtag לנכס. אין צורך לסמן אפשרות זו אם כבר יש gtag באתר בצורה כזו או אחרת. יש לציין שהתוסף יפעל בצורה תקינה רק עם gtag ולא עם יוניברסל אנליטיקס (ga.js).
  • Add enhanced ecommerce tracking code – הוספת קוד האיקומרס המתקדם (ec.js) לאתר.
  • Add code to track login step of guest users – אופציונלי – במידה שאתם מעוניינים לעקוב אחר כניסות לוגין של משתמשים.
  • Impression threshold – כמה צפיות-מוצר יישלחו לאנליטיקס בכל עמוד בו יש ריבוי מוצרים (קטגוריה, עמוד תוצאות חיפוש וכו'). מכיוון שאנליטיקס לא יכול לשלוח כמות גדולה של איוונטים במכה אחת בכל פעולה (Hit), מומלץ להגדיר עד 6 חשיפות לכל היותר.
  • IP anonymization – הסתרת כתובת ה-IP / מניעת איסוף ה-IP של המשתמש, על מנת לעמוד בדרישות חוקי הפרטיות (GDPR ואחרים).
  • Google analytics opt out – אופציונלי – מאפשר למשתמשים לבחור האם אנליטיקס יעקוב אחריהם או לא. אם אתם בוחרים להפעיל את האופציה הזו, קחו בחשבון שיהיה לכם חוסר בנתונים בכל פעם שמישהו יבחר להסיר את המעקב.
  • Accept Privacy Policy – הסכמה לתנאי התוסף.

הגדרת מאפייני התוסף

שלב 4 – הפעלת איקומרס בחשבון אנליטיקס

כדי שמעקב האיקומרס יפעל הן ביוניברסל הישן והן באנליטיקס 4 (מומלץ מאוד!), יש לבצע מספר שלבים בחשבון עצמו:

  • גשו ל-admin בחשבון היוניברסל שלכם, ובעמודת property הקימו נכס חדש (בנוסף ליוניברסל הקיים). נכס זה יהיה אנליטיקס 4.
  • באנליטיקס 4 תתבקשו ליצור Data Stream חדש ולאחר מכן יינתן לכם מספר מזהה הנקרא Measurement ID. העתיקו את המספר.
  • חזרו לאדמין בחשבון יוניברסל הרגיל, ותחת Tracking Code בעמודת Property הקליקו על Connected Site Tags.
  • צרו תג חדש והדביקו בו את המספר המזהה שקיבלתם בעת יצירת אנליטיקס 4.

עד כאן חיבור הנתונים של יוניברסל עם אנליטיקס 4. כעת יש להפעיל את אופציית האיקומרס עצמה:

  • גשו לאדמין ובתחתית עמודת View הקליקו על Ecommerce Settings. בחלון הבא הפעילו את Enable Ecommerce והקליקו על מעבר לשלב הבא.

Enable Ecommerce

  • לאחר מכן הפעילו את אופציית Ecommerce Reporting והוסיפו ידנית את שלבי הצ'קאאוט כפי שקיימים אצלכם באתר (לדוגמה: צ'קאאוט > פרטי תשלום > דף תודה).

Ecommerce Reporting

זהו, סיימתם את ההתקנה!

רגע לפני סיום – דוחות האיקומרס

בהנחה שההתקנה בוצעה בצורה נכונה, הנתונים יתחילו לזרום תוך מספר שעות (ולעיתים עד 48 שעות, כך שאין צורך להיבהל אם הדוחות עדיין ריקים). כדי לראות את המידע יש לגשת ל-Conversions בתפריט הראשי ואז אל Ecommerce.

בתפריט המשנה של איקומרס תוכלו לראות כמה סוגי דוחות. לא נוכל לפרט כאן אודות כל הסוגים, כי ההסבר ידרוש מאמר נפרד בפני עצמו – אבל כן נציין 2 דוחות חשובים:

Shopping Behavior – משפך המציין כמה כניסות ונטישות היו בתהליך הרכישה, החל מרמת הקטגוריה וכלה בסיום הקנייה (ראו צילום מסך ראשון בתחילת המאמר).

Checkout Behavior – משפך נפרד עבור תהליך הצ’קאאוט, שפורט לנקודות היכן היו נטישות וכן הלאה.

המשפכים הללו מראים לנו באילו שלבים היו נטישות, כדי שנוכל לשפר את תהליך המכירה ולהעלות את אחוז ההמרה באתר. מעבר לכך הדוחות הנוספים באיקומרס המתקדם מספקים שפע של מידע נוסף; כדאי להתעמק ולהבין.

בהצלחה!

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?