זמן שהייה באתר, הוא פרק הזמן בו משתמשים נמצאים באתר שלכם, ללא קשר לשהייתם בעמודים השונים בו. ניתן לראות מהו זמן השהייה בחשבון גוגל אנליטיקס שלכם או בכל כלי אנליטי אחר של קידום אתרים. אם זמן השהייה נמוך, הוא בדרך כלל מלווה בשיעור נטישה גבוה (כלומר הקצב בו המשתמשים נוטשים את האתר לאחר שביקרו אך ורק בעמוד אחד בו). זמן שהייה נמוך הוא גם אחת מן הסיבות העיקריות לשיעור המרה נמוך באתר.
זמן השהייה הממוצע בו משתמשים נמצאים באתר תלוי בסוג התוכן שאתם מציעים. לפיכך, אם יש לכם מאמרים ארוכים באתר בעוד שהגולשים מבלים בו רק מספר שניות – סביר להניח שיש בעיה כלשהי.
למה כדאי שזמן השהייה יהיה ארוך ככל האפשר?
פרמטר זמן שהייה באתר עשוי להצביע על שלל דברים. הראשון והחשוב ביותר הוא הערך והאיכות של האתר: אתר איכותי שמספק למשתמשיו ערך רב בדרך כלל ייהנה מזמן שהייה טוב יותר. לחלופין, אם משתמשים נוטשים את האתר או עמודים שונים בו במהירות, כנראה שמשהו באתר לא בסדר. סיבה נוספת היא שיעור הנטישה הגבוה המתלווה לזמן שהייה נמוך, אשר מקטין את יחס ההמרה של האתר.
איך מאריכים זמן שהייה באתר?
להלן עשרה טיפים שיגרמו למשתמשים שלכם להישאר באתר זמן רב יותר וכך להאריך את זמן השהייה הממוצע:
לכו על עיצוב מרהיב ואינטראקטיבי
אם העיצוב של האתר שלכם מורכב מדי ו/או לא יפה, מלא בגרפיקה ו/או מודעות, קשה לניווט ואיננו ידידותי למשתמש – רוב הסיכויים הם שכל מי שמגיע לבקר יסתובב וייצא כלעומת שבא, לא משנה עד כמה התוכן שלכם מוצלח.
לכן, הצעד הראשון שלכם צריך להיות "לנקות" את העיצוב של האתר וכך לוודא שקל למצוא בו מידע. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, שכרו מעצב מקצועי שיעשה זאת עבורכם.
חלק מן המאפיינים של אתר מעוצב היטב הם טקסט בגודל גופן שקל לקרוא, צבעים אטרקטיביים, ניווט נוח, ידידותיות למשתמש, קישורים בצבעים תואמים, גרפיקה מינימלית, זמני טעינה קצרים ובאופן כללי לא הרבה עומס.
הקלו על קריאת העמודים והטקסט
קלות המציאה והקריאה של תכנים באתר מושפעת ממספר גורמים, ביניהם גודל הגופן, הרקע, צבעי הטקסט ביחד לרקע, אורך ומורכבות המשפטים והמידע, השפה, המשלב, הדקדוק, מיקום המודעות ושימוש במילים רלוונטיות בתוך הטקסט.
ודאו שהטקסט באתר שלכם מופיע בגודל גופן שנוח לקרוא, במשפטים ברורים ובפיסקאות קצרות. עשו שימוש מושכל בכותרות וברשימות והשאירו מספיק רווחים כדי להקל על הקריאה.
התמקדו בעמודים החזקים יותר
במצב רגיל, עמוד הבית שלכם יהיה זה שיקבל את מירב הביקורים ביום; אבל אם יש לכם עמוד שמתפקד טוב יותר, או כמה עמודים כאלה שבהם יש יותר ביקורים, התמקדו בהם ושפרו אותם ככל האפשר.
מצאו דרכים לשפר את האיכות והערך של העמודים הללו, בין אם על ידי הוספת תוכן שימושי, עריכת התוכן הקיים או קישור לעמודים רלוונטיים נוספים באתר. תוכלו גם לשקול שינוי של עיצוב העמוד, מיקום המודעות בו וכדומה.
הוסיפו תמונות ייחודיות, איכותיות ואופטימליות
תמונות ייחודיות ובאיכות טובה מדורגות מהר מאוד בגוגל וכך תוכלו לייצר תנועת גולשים טובה לאתר באמצעות התמונות שבו. לשם כך, עליכם ליצור ולהשתמש רק בתמונות ייחודיות ובאיכות הגבוהה ביותר האפשרית באתר – ועם זאת לבצע אופטימיזציה שלהן מבחינת קידום אתרים, כלומר להשתמש בתגי אלט המתאימים או בגודל הנכון של התמונות.
היבט חשוב נוסף של תמונות הוא שאנשים בדרך כלל אוהבים להתבונן בהן. התמונות הן הדרך הטובה ביותר לייצג מידע, וכך למשל הגיעו האינפוגרפיקות לעולם – שהרי הן דרך גרפית להציג מידע שבצורת טקסט רגיל היה הרבה יותר משעמם לקריאה.
קיימים אתרים כמו שאטרסטוק (Shutterstock) בו תוכלו למצוא תמונות רלוונטיות באיכות טובה לאתר שלכם. תוכלו גם לפרסם תמונות שצילמתם בעצמכם. זכרו לבצע אופטימיזציה למשקל ולמימדים של התמונות לפני שתעלו אותן לאתר, למשל באמצעות שימוש בכלי עריכה וגרפיקה (חינמיים או בתשלום) שבעזרתם ניתן ליצור תמונות מקצועיות ומרהיבות.
זמן שהייה באתר – כתבו תוכן משובח ומדויק
התוכן הטקסטואלי הוא החלק החשוב ביותר בעמוד אינטרנט. הוא זה שמספק את המידע שבגללו הגולש נכנס לאתר מלכתחילה (אלא אם מדובר באינפוגרפיקה, ובמקרה זה התמונה עצמה היא התוכן). תוכן מעולה כולל בדרך כלל את המאפיינים הבאים:
- הוא מקורי
- מדויק
- מניע לפעולה
- אינפורמטיבי
- מספק תשובות
- עושה שימוש נכון בכותרות ותתי כותרות
- מעודד את המשתמשים לחשוב
- כולל תמונות ו/או סרטונים רלוונטיים
- קצר ומדויק
- מתעדכן באופן קבוע עם מידע חדש
אם צריך, הוסיפו סרטוני וידאו
סרטוני וידאו הולכים וצוברים פופולריות בקרב המשתמשים של ימינו, אפילו יותר מתמונות. מיליוני משתמשים בעולם צופים בסרטונים ביוטיוב בנושאים מגוונים, ביניהם סרטונים אינפורמטיביים, סרטוני לימוד, טיפים, הדרכות, סרטים ותכניות, בידור, פרסום ועוד.
ככאלה, סרטונים הם אחת מן הדרכים הטובות ביותר להפצת מידע. הוספת סרטון וידאו רלוונטי לעמודי האתר שלכם, במיוחד סרטי תדמית, הדרכות וטיפים, יכולים להגדיל באופן משמעותי את זמן השהייה של גולשים באתר. רק שימו לב שכמו בכל סוג אחר של תוכן, סרטוני וידאו צריכים להיות ייחודיים ומניעים לפעולה.
קישורים פנימיים
ב"קישורים פנימיים" הכוונה היא קישור של חלק רלוונטי כלשהו בטקסט (מילת מפתח או ביטוי) אל עמוד אחר באתר. כך ניתן להבטיח שהמשתמש ימצא את כל המידע הרלוונטי סביב נושא מסוים שמופיע בעמוד ויוכל לנווט בקלות ברחבי האתר.
קישורים פנימיים הם ככל הנראה הדרך הטובה ביותר להאריך את זמן השהייה הממוצע של גולשים באתר, משום שבעזרתם הגולשים נוטים לבקר ביותר עמודים ולמצוא עוד ועוד מידע רלוונטי להם.
עדכנו את התוכן באופן קבוע
באופן טבעי, תוכן נוטה להפוך לישן או לא מעודכן ככל שחולף הזמן. אם לא תוודאו שהוא נשאר רענן ומעודכן, אפילו הגולשים הקבועים של האתר שלכם ישתעממו ממנו לבסוף. בכל זאת, למה שמישהו ירצה לבקר באתר או לבלות בו זמן מה, אם המידע שהוא מקבל כבר פג תוקפו?
לכן, כאמור, הקפידו לשמור על התוכן באתר שלכם רענן ומעודכן. השתמשו בכלים רלוונטיים על מנת לקבל התראות על עדכונים או חדשות בנושאים הרלוונטיים לכם והשתמשו בהן כדי לעדכן את התוכן שלכם בהתאם.
הוסיפו קריאה לפעולה ותגובות
התוכן שלכם צריך לעודד את הגולשים לבצע פעולות מסוימות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להוסיף "קריאות לפעולה" בסופה של כל פיסת תוכן. כך תעודדו את הגולשים לשתף את מחשבותיהם או לשאול שאלות באמצעות החלק של התגובות בעמוד, לשתף את המאמר ברשת החברתית החביבה עליהם או לבצע כל פעולה אחרת.
התגובות הן דרך טובה אחרת לעודד את הגולשים לבצע פעולה בפוסט מסוים. בדרך כלל הן מובילות לדיון שמעניק לגולשים מידע נוסף וכך יכול להוסיף ערך משמעותי לעמוד שלכם. אבל שימו לב שהגולשים בדרך כלל יגיבו בעמוד רק אם הוא כבר מציע תוכן טוב וייחודי שהם מסתקרנים לגביו.
הגדילו את האמינות של האתר
לא קל לגולשים לבטוח באתר או בתוכן שהוא מציע, אם אין באתר שום מידע אודות האדם שכתב את התוכן הזה. זו הסיבה בעטיה אתרי בלוגים פופולריים רבים מציינים את שם הכותב, עם תמונה וכמה מילים אודותיו לצד כל פוסט. כך מעלים את אמון הגולש באתר ובסופו של דבר את האמינות של האתר כולו.
דרך אחרת לעשות זאת היא להוסיף קישורים לפרופילים של האתר ו/או לפרופיל של הכותב ברשתות החברתיות, ובכך לאפשר לגולשים לגלות עוד מידע אודות האתר, העסק או הכותב. ניתן גם להוסיף תארים, דירוג משתמשים, פרסים וכדומה על מנת להגדיל את האמינות של האתר ושל התוכן שבו.