קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך להגיע לתוצאה 0 בגוגל ? { Featured Snippet}
קידום אתרי נדלן בגוגל
ON-PAGE SEO
קידום אתרים למתקדמים

איך להגיע לתוצאה 0 בגוגל ? { Featured Snippet}

אתם מכירים את הסניפטס של גוגל (Google’s Featured Snippets) שיודעים יותר ברחוב הישראלי בשם "תוצאה 0". אלה פיסות תוכן קטנות שמופיעות בראש רשימת תוצאות החיפוש, ומהווים מענה מיידי לשאילתה – בדרך כלל כזו שחיפשה מידע כלשהו. 

אין להן שם מוצלח בעברית, אבל מדובר בהזדמנות מוצלחת במיוחד עבור בעלי ובעלות אתרים: הסניפטס האלה יכולים להניע כמויות אדירות של גולשים אל האתר שלכם, אילו רק תצליחו לגרום לאלגוריתם של גוגל להבין שהתוכן שלכם ראוי להפוך לסניפט כזה. והחדשות הכי טובות? לא חייבים להיות מומחי SEO גדולים או לנהל קמפיין של מיליונים. גם אתרים קטנים ומתחילים יכולים להתברג בין הסניפטס של גוגל בחיפושים אורגניים – וכעת נגלה לכם כמה סודות שיעזרו לכם לעשות את זה.

מהם Google’s Featured Snippets?

כאמור, מדובר בפיסות מידע שמופיעות בראש רשימת תוצאת החיפוש, מיד אחרי התוצאות הממומנות (אם יש כאלה). לדוגמה, חיפוש "איך להכין טחינה" יעלה את הסניפט הבא ורק אחריו יופיעו תוצאות אורגניות נוספות:

תוצאה 0 בגוגל

אם היו מודעות ממומנות סביב, הן היו מופיעות מעל הסניפט, המדורג בתור התוצאה האורגנית הראשונה. האלגוריתם של גוגל מציג את התוכן הזה משום שהוא רואה בו תוכן באיכות גבוהה שעונה במדויק לכוונת המשתמש.

טיפים ליצירת סניפטס – תוצאה 0

כאמור, אחד היתרונות של הסניפטס הוא שכל אחד וכל אחת יכולים להגיע לשם, שכן מדובר בתוצאת חיפוש אורגנית. כלומר, לא צריך להיות מומחים גדולים לקידום אתרים או לרכוש שטח פרסום, אלא פשוט לבצע אופטמיזציה נבונה לתוכן שלכם. זה אמנם לא עניין פשוט, אבל בהחלט אפשרי

אז איך אפשר לשכנע את האלגוריתם של גוגל בכך שהתוכן שלכם מתאים להופיע בסניפטס? הנה כמה טיפים פשוטים שיגדילו את הסיכוי שלכם להגיע אל תוצאת החיפוש הנחשקת הזו:

צרו תוכן שמתאים במדויק למענה על שאלות, וספקו תשובות מעמיקות

האלגוריתם של גוגל סורק אינספור אתרים ודפים כדי למצוא תוכן שיהווה את התשובה הטובה ביותר לשאילתה של משתמש. כשהוא מוצא תוכן כזה, הוא מציג אותו כסניפט וכך מקל על המשתמש למצוא את המידע שחיפש. 

לכן, בפשטות: אם התוכן שלכם לא עונה על שאלות, הוא פשוט לא יופיע בסניפטס. דעו אילו שאלות הקהל שלכם עשוי לשאול, וצרו תוכן שיהווה מענה מתאים. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא:

הניחו אילו שאלות הקהל עשוי לשאול

חלק ניכר מן השאילתות שגוגל עונה עליהן באמצעו סניפטס משתייך לקטגוריות של "איך עושים" ו"מה זה". ושוב, ברגע שתבינו אילו שאלות של "איך" ו"מה זה" הקהל יכול לשאול, צרו תוכן שעונה על כך. 

נניח למשל שיש לכם עסק לעיצוב גרפי. במקום ליצור תוכן שמתאים לביטוי "עיצוב אתרים", נסו לשקול יצירת תוכן שמתאים לביטוי "איך לעצב חנות מקוונת". שימו לב שהביטוי הראשון רחב מדי, והשני מחקה שאלה שהקהל עשוי להקליד בגוגל. כלומר, התוכן שתיצרו עבור הביטוי השני עשוי למצוא את דרכו לתיבת הסניפטס.

צרו תוכן איכותי באמת

חשוב להבין שהסניפטס של גוגל הן לא דרך קיצור שעוקפת את מערכת הדירוג המורכבת של גוגל. האלגוריתם שסורק את התוכן באתר ומדרג אותו הוא עדיין אותו אלגוריתם – כלומר עליכם להמשיך להקפיד על כל ההיבטים החשובים שכרוכים ביצירת תוכן למטרות קידום אורגני: התוכן צריך להיות איכותי, ברור, מבדר או מניע את הגולש לפעולה, וכמובן להתמקד במשתמש עצמו.

הקפדה שכזו תגדיל את הסיכויים שהתוכן ידורג במיקום טוב על ידי גוגל בתוצאות החיפוש האורגניות, אבל בנוסף יגדיל את הסיכוי שחלק מן התוכן הזה יופיע כסניפט – וכך ייחשף למגוון רחב יותר של גולשם.

התאמצו לספק את התשובה הטובה ביותר

אם התוכן שלכם לא יהיה התשובה הטובה ביותר לשאלה מסוימת, אין לו שום סיכוי להופיע כסניפט. לכן חשוב להיכנס לנעליים של הקוראים, להבין מה הם היו רוצים לקבל כתשובה, לכלול מילות מפתח וביטויי מפתח. העמיקו, כסו שאלות רלוונטיות נוספות, פרטו שלבים מורכבים והיעזרו בתכנים ויזואליים כמו סרטונים, אינפוגרפיקות וצילומי מסך. 

זה יכול לקחת זמן. בין שבועות לחודשים ואפילו שנים; אבל ברגע שתצליחו ליצור תוכן טוב יותר מהמתחרים שלכם, יהיה לכם סיכוי מצוין להתברג כסניפט – מה שגם יגדיל את הסיכויים שגולשים שנחשפו לתוכן הזה יחזרו לאתר בעתיד ויראו בו מקור בר סמכא בענף שלכם.

שאלות תשובות

דפי שאלות נפוצות או שאלות/תשובות יכולים להיות דרך נהדרת לתת ערך למשתמשים, לאחד כמה שאלות דומות לאחת ולהגדיל סיכויים להגיע לסניפטס. הסיבה: עמודים כאלה כוללים שאלות שמנוסחות בדיוק כפי שגולשים עשויים להקליד בשורת החיפוש של גוגל – וכך קל יותר לגוגל לראות עד כמה שהתשובות מתאימות להיות סניפטס.

אגב, רבים נרתעים משילוב קישורים רלוונטיים בתוך התשובות בדפי שאלות נפוצות וכדומה – אבל קישורים כאלה יכולים לספק למשתמשים רקע או הקשר; ומבחינת SEO, הקישורים רק מגדילים את הסיכויים שהאלגוריתם יבחר בתוכן כסניפט בעתיד.

סניפטס הם דרך נהדרת לחשיפה

ככל שהאלגוריתם של גוגל משתנה ולומד להבין טוב יותר את חוויית המשתמש וכוונתו, סניפטס ימשיכו לצבור חשיבות. ככל שתקדימו להבין מה אפשר לעשות כדי ליצור תוכן שיכול לשמש כסניפט, כך תוכלו להגדיל את המעורבות של הגולשים ולהקל עליהם למצוא אתכם ולתקשר איתכם. ובנוסף, כשמגישים לקהל תוכן מעמיק בצורה נגישה כל כך, תוכלו למתג את עצמכם כמותג סמכותי בתחומכם.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?