כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
למה קידום אתרים הוא ההשקעה הטובה ביותר לעסק?

למה קידום אתרים הוא ההשקעה הטובה ביותר לעסק?

ישבתי וחשבתי על רעיון מעניין למאמר, כזה שיתן ערך ללקוחות, מקדמים , וגם לכל בעלי העסקים שיושבים על הגדר ורוצים לדעת האם כדאי להם להשקיע כסף עבור שירותי קידום אתרים ומה הערך הכלכלי שיכול לצאת להם מכך. 

מטעמי נוחיות ויעילות, חילקתי את המאמר למספר קטגוריות כדי שתוכלו לנווט ולמצוא מידע רלוונטי בקלות.

כמה מספרים כלכליים ועובדות מעניינות מאחורי שוק הSEO?

לפני שנתחיל לדבר על חישוב ערך כלכלי בקמפיין SEO בעבור האדם הפרטי, חשוב לעשות זום אווט לרגע ולהסתכל על המספרים הכלכליים העומדים מאחורי כל עולם קידום האתרים בעולם.

אני מודה, גם אני הופתעתי. 

הנתונים נלקחו מ SeoTribunal

  • 70 אלף חיפושים מבוצעים כל שנייה בגוגל
  • 39% מהתנועה לאתרי מסחר בעולם מגיעה מחיפוש אורגני
  • 93% מכל גלישה מתחילה במנועי החיפוש
  • 58% מהחיפושים מגיעים דרך המובייל
  • 97% מהתוצאות בעמוד הראשון מכילות לפחות תמונה אחת
  • 46% מכל חיפושי גוגל הם מקומיים
  • 61% מהחברות רשמו את הצמיחה בSEO כמטרה השיווקית החשובה ביותר
  • תעשיית הSEO שווה 80 מיליארד דולר!

 

האתר שלך- נכס מניב?

אם פעם הנכסים הכלכלים של בן אדם או חברה היו רק נכסים פיזיים , כיום אנחנו חיים בעידן בו רוב חברות הענק , הגדולות ביותר בעולם, הן חברות בעלות נכסים וירטאולים כמו אתרים פלטפורמות, אפליקציות וכו'. 

בדיוק כמו שהחברות הללו משקיעות בבניית נכסים דיגיטלים ( וגם המון המון בSEO דרך אגב), כך גם כל עסק יכול לפתח נכסים דיגטלים בעלי שווי רב באמצעות בניית אתר אינטרנט וקידום שלו במנועי החיפוש. 

כאשר אני מסביר את ההגיון הזה ללקוחות זה השלב שבו בדרך כלל עוצרים אותו, בסגנון "בסדר, אנחנו לא פייסבוק" והאמת, שהם צודקים. עם זאת, זה כל היופי בעולם הדיגיטל. כיום, כל אתר אינטרנט שמדורג במקומות גבוהים בביטוים תחרותים שווה המון כסף בתור נכס לכל דבר ועניין. גם אם יש לכם לדוגמה אתר בתחום של ריצוף בעיר מסויימת, לדוגמה רצף בתל אביב, כל השעקה בו היא למעשה השקעה בנכס מניב.

בוא נגיד שיום אחד סגרתם את העסק ואתם לא רוצים לעבוד יותר בתחום אבל האתר שלכם עדיין מדורג גבוה במנועי החיפוש ומייצר כניסות, ולידים רלוונטים. בצורה כזו, האתר שלכם מתפקד כנכס מניב שיכול לשרת נותן שירות מסויים בצורה נהדרת ולייצר עבורו הכנסה. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר חזק מבחינת SEO כך הערך שלו בתור נכס עולה בהתמדה.

לא מאמינים לי? פשוט כנסו לאתרים כמו Flippa או רשמו "אתרים למכירה" בגוגל ותוכלו לראות מחירים של אתרים בעצמכם. 

יש מספר חברות לא מבוטל שהפכו את בניית האתרים הקטנים והרווחים לעיקר פעילותן, והידועים ביותר הינם החברה מIncome School שבונים עשרות אתרים קטנים ורווחיים.

השקעה חודשית ממוצעת בקמפיין SEO?

אז אחרי שכבר הבנתם את הערך של SEO בעבור בניית נכסים, הגיע הזמן לרדת לרמה הפרטית של מספרים בעבור כל אחד ואחד מבעלי העסקים שקוראים את המאמר הזה. ראשית, חשוב לזכור שלפחות בהתחלה ובעיקר באתרים חדשים, קמפיין SEO לא מספק החזר השקעה בזמן קצר ומדובר בתהליך מתמשך עד שמגיעים לתוצאות, איזון כלכלי ומעבר לשורת הרווח. השקעה של בעל עסק מקומי במאמצי הSEO תלויה במספר גורמים כמו תחרות, מספר חיפושים והנישה שבה הוא עובד.

בד"כ, ההשקעה נעה בין 2500 שקלים בחודש ל5000 בזירות עם תחרות קלה-בינונית. בעלי עסקים שרוצים להכנס לקמפיין SEO חייבים להיות מודעים לעובדה שמדובר בריצה לטווח ארוך, ובעוד שבקמפיין ממומן תוכלו להגיע לתוצאות מיידיות במחיר יחסית גבוה (לעומת עלות ללליד בSEO) , כאן נדרשת סבלנות.

חשוב לציין שהמחירים הנ"ל רלוונטים בעיקר בעבור פרוייקטים בארץ , כלומר קידום מקומי בישראל. בעבור קידום אתרים בארה"ב או בחו"ל המחירים שונים לחלוטין.

כיצד תוכלו לדעת אם ההשקעה שלכם סבירה ואיך תוכלו למצוא את המספרים הנכונים לעסק שלכם? ארחיב על כך בסעיף הבא.

הROI של קמפיין SEO

כדי לעשות קצת סדר בכל הנושא של יחס השקעה-החזר בנושא של SEO, כל בעל עסק שנכנס לקמפיין קידום האתר צריך לעשות סדר ולהבין את המספרים הבאים , ודרכם לחשב את החזר ההשקעה האפשרי.

  • עלות השקעה חודשית- כמה כסף אתם משקיעים בסך הכל בחודש על הSEO.
  • עלות לליד– כמה לידים הניב הקמפיין SEO שלכם?
  • עלות גיוס לקוח–  כמה בעצם עולה לכם לגייס לקוח באמצעות SEO? תוכלו לחשב זאת ע"י חישוב סכום השקעה כולל חלקי מספר הלידים הסגורים/לקוחות משלמים שהניב הקמפיין.

כדי להבין את החזר ההשקעה שלכם מקפיין SEO חשוב מאוד לבצע מעקב מדויק אחר הלידים המתקבלים מהאתר ולבצע חישוב מעמיק של המספרים, לאחר מכן, תוכלו לנתח מה לא עובד ומה כן עובד ולשפר באופן תמידי.

( לעיתים אני נתקל בבעלי עסקים שאנחנו מצליחים לקדם אותם למקומות הראשונים בגוגל והם מקבלים המון פניות ולידים רלוונטים אבל משהו במערכת קבלת הלידים וסגירת העסקה שלהם לא עובד. חשוב לבדוק שאתם והצוות שלכם יודעים כיצד לסגור עסקה ואתם מחלקים הנחיות ברורות לעובדים שלכם אשר מטפלים בנושא.) 

איך לחשב רווח פוטנציאלי מהשקעה בקידום(עבור בעלי עסקים)

https://www.semrush.com/blog/how-to-calculate-the-roi-of-your-seo-campaign/

אם אתם מתלבטים האם להשקיע בקידום אתרים ורוצים לחשב בעצמכם את הרווח שתוכלו להניב באמצעותו, כדאי לכם לבצע את החישוב הבא:

 

  • עלות השקעה חודשית– כמה כסף אתם משקעים כל חודש בSEO, לדוגמה 2500 שקלים.
  • כמות חיפושים חודשית– כמה אנשים מחפשים ביטויים הקשורים למה שאתם מציעים- לדוגמה, 2000 בחודש.
  • כמות לידים ממוצעת למקום 1-3– בהנחה שאתם מצליחים להתברג במקום 1-3 , כמה לידים בממוצע תוכלו להפיק מהכניסות ( בדוגמה נלך על 20%, כלומר 400)
  • מחיר שירות ממוצע (שאתם מציעים)– מה המחיר ללקוח? , דוגמה- 750 שקלים.
  • רווח ממוצע מכל מכירה– הרווח שלכם לאחר ניקוי הוצאות? – נגיד 350 שקלים.
  • אחוז סגירה של לידים נכנסיםכמה אחוז סגירה? בדוגמה נלך על 5% .

עכשיו, הגיע הזמן לחשב את המספרים הללו ולראות מה יוצא לנו מזה:)

בנתונים שבדוגמה, נוכל להפיק את המספרים הבאים:

400 לידים, 20 לקוחות משלמים (5% סגירה), ורווח ממוצע של 7,000 שקלים (לאחר ניקוי הוצאות שאינן SEO) . כעת, נוריד את עלות הSEO החודשית שעומדת על 2500 שקלים ונשאר עם 4500 שקלים של רווח טהור.

כמובן שכל בעל עסק צריך לעשות את חישוב המספרים שלו ומומלץ להסתייע במומחה קידום אתרים כדי להבין את הפוטנציאל האמיתי שיכול להכנס למספרים.

לסיכום,

הערך הכלכלי הגלום בקמפיין SEO הוא עצום ומי שבוחר בחברה מקצועית שיודעת לספק תוצאות קידום ברמה הגבוהה ביותר, יכול להיות רגוע שהכסף שהוא "מבזבז" יכול בקלות להפוך להשקעה הטובה ביותר של העסק ולכן חשוב לבחור בחברה שמספקת את העבודה , להדק את החגורות ולהמתין בסבלנות.

 

למה קידום אתרים הוא ההשקעה הטובה ביותר לעסק?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה