קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
רוצה להיות ראשון בגוגל? כל מה שצריך בשביל להגיע למקום ה-1
איך לכבוש את המקום הראשון בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל? כל מה שצריך בשביל להגיע למקום ה-1

אם האתר שלכם כבר בעמוד הראשון הכנתי עבורכם כל מה שצריך בשביל להגיע למקום ה-1 בגוגל בביטוי שאתם מחפשים.

מקום ראשון בגוגל – המקום הראשון הוא בדרך כלל המקום הטוב ביותר להיות בו: באירוויזיון, בטבלת הליגה בכדורגל, ברשימת היפים והנכונים – וגם ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל.

מקום ראשון קידום אתרים

הרבה בעלי עסקים פנו אליי ושאלו אותי "אייל איך זה להיות מקום 1 בביטוי קידום אתרים" אז החלטתי לתת לכם מספר טיפים קטנים שיעזרו לכם להתמקם שם 🙂

אז כמה עובדות על מקום 1 בגוגל:

  1. התוצאה מספר 1 מקבלת 34% מהתנועה האורגנית של Google
  2. שיפור ממספר 2 למספר 1 יכפיל את התנועה האורגנית שלך.
  3. המיקום מספר 1 שווה את מספר 2, # 3, # 4 ו- # 5 ביחד.
  4. רק מס' 1 בפני עצמו הוא יותר ממספר 5-#20 ביחד.
  5. אבל הקפיצה הגדולה ביותר (143%) היא מ-11 ל-10.
דירוג בגוגל אחוז כניסות לאתר
מקום 1 34.35%
מקום 2 16.96%
מקום 3 11.42%
מקום 4 7.73%
מקום 5 6.19%

בעלי עסקים שואפים להגיע אל המקום הראשון כדי לקבל את מירב החשיפה לקהל הלקוחות הפוטנציאלי, את שיעור ההקלקות הגבוה ביותר שיביא לתנועת הגולשים המקסימלית לאתר שלהם, ומכאן קצרה הדרך אל הגדלת ההכנסות והרווחים של העסק.

במקרים רבים ההבדל בין המקום ה-1 בגוגל לבין 3 המקומות הראשונים מתחיל בפערי סמכות הנגזרים ממחסור בקישורים, תוכן איכותי, ועוד פרמטרים ולכן הפעולות הבאות הם הפעולות שיעשו את ההבדל בין המקום ה-3 למקום ה1

4 פעולות שיעזרו לכם לעבור ממקום 4-7 בתוצאות האורגניות למקום ה-1

נתתי ברשותכם שם לשיטה/לגישה "צמצום פערים" ואסביר, למעשה בינכם לבין המקום ה1 יש פערים פעלו על מנת לתת יותר ערך ובכך לסייך למנוע חיפוש לדרג אתכם טוב יותר מהמקומות הראשונים הינה 4 פעולות שאני עושה בשביל להגיע למקום ה-1 בביטויים רבים.

  1. יצירת תוכן – האם התוכן שיש לכם מביא ערך מוסף? פעלו לסייע לגולש לקבל יותר תוכן מקורי וערכי מהתוצאות הראשונות.
  2. פרופיל קישורים – כנסו ל- AHREF סרקו את האתרים של 2 האתרים במוקמות הראשונים בביטוי שאתם רוצים ותעשו טבלת השוואה בין הפרופיל קישורים שלהם לשלכם, לאחר מכן מה שנישאר לעשות זה לצמצם את הפרופיל קישורים.
  3. מקוריות – התבוננו טוב במתחרים שלכם, כמה התוכן שיש לכם באתר או השירותים שלכם או המוצרים בעלי מקוריות וערך מוסף, במידה והתשובה היא כן מעולה, במידה ולא צרו ערך מוסף.
  4. יחס הקלקה CTR – פעלו על מנת להגדיל את ההקלקות באמצעות כותרת משכנעת שתזמין את המשתמשים בשלב הצפייה בגוגל, במצב כזה המנוע חיפוש ישפר את דירוג האתר שלכם בגלל יחס ההקלקה.

האתגר: להיות מקום ראשון בגוגל

האתגר הוא שהמקום הראשון בגוגל הוא מקום שמאוד קשה להגיע אליו, וזאת משתי סיבות עיקריות:

  • גוגל: האלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם הוא סוד כמוס שאיננו ידוע לציבור הרחב ואפילו לא לחלק ניכר מעובדי חברת גוגל עצמה, מה שמקשה על מקדמי אתרים מקצועיים, קל וחומר על בעלי אתרים שאינם בקיאים בנושא, להתאים את האתר באופן מדויק לגמרי לאלגוריתם. ואם לא די בכך, הרי שהאלגוריתם עצמו גם משתנה באופן תדיר, כך שגם אם פעולה מסוימת הייתה נכונה בנקודת זמן אחת, הרי שהיא עשויה להיות חסרת משמעות ואפילו מיותרת בנקודת זמן אחרת.
  • התחרות: בימינו קשה למדי להמציא את הגלגל מחדש, כך שאם יש עסק בתחום מסוים סביר להניח שיימצאו באותו תחום גם עסקים נוספים שכולם מתחרים זה בזה. במצב כזה, מיקומו של עסק בתוצאות החיפוש של גוגל לא תלוי רק במה שהוא עצמו יעשה – אלא גם, ובמידה משמעותית מאוד, במה שהמתחרים שלו יעשו.

יש כמובן סיבות נוספות שמקשות על ההגעה של אתרים למקום הראשון בגוגל, ועדיין – בכל חיפוש בגוגל תמיד יש מישהו שנמצא במקום הראשון.\

מה אותו אתר עושה נכון שאתרים אחרים עושים פחות טוב?

התשובה היא שאי אפשר להבטיח שאתר מסוים יגיע למקום הראשון באופן ודאי. גם אם בעל אתר ישכור חברת קידום אתרים מנוסה וישקיע הון עתק בביצוע כל פעולה אפשרית על מנת לבצע אופטימיזציה של האתר לפרמטרים הנבחנים על ידי האלגוריתם של גוגל, תמיד קיים סיכוי שיקרה דבר מה חיצוני והמאמצים לא יספיקו לכיבוש המקום הראשון.

מצד שני, יש כמה פעולות שבאופן ודאי יש בהן תועלת, וחשוב לבצע אותן על מנת להגדיל את הסיכויים להגיע למקום הראשון. במילים אחרות, אי ביצוע שלהן עלול לפגוע בסיכויי החתירה אל המקום הראשון – וכדאי להכיר אותן על מנת לדעת מה כדאי ומה לא כדאי לעשות:

הפתרון: הפעולות בדרך למקום ה-1

1. כוונת משתמש ותוכן = קפיצת מדרגה בדרך למקום הראשון

אי אפשר לבנות אתר משעמם, רצוף שגיאות כתיב ובאנרים קופצים, שאין בו תוכן ממשי ואיננו מהווה חוויית משתמש טובה – ולצפות שהוא יגיע למקום הראשון בגוגל. גולש שיגיע לאתר כזה יברח ממנו מהר מאוד, מה שישפיע על דירוגו וידרדר אותו בתוצאות החיפוש.

ההיפך הגמור הוא הנכון: חשוב מאוד שבאתר יהיה ערך ממשי ברור עבור הגולשים, שהוא יהיה מעוצב באופן נעים לעין שמקל על הניווט וביצוע פעולות באתר, שהתוכן בו יהיה נוח לקריאה, נכון מבחינה דקדוקית ושימושי עבור מי שקורא אותו.

לשם כך ודאו שהתוכן שאתם מעלים לאתר הוא תוכן מקורי בלבד ולא מועתק או משוכפל, גם לגבי הטקסט וגם לגבי קבצי מדיה כמו תמונות וסרטונים.

איזה תוכן כדאי לכם ליצור? כזה שיהווה מענה למילות מפתח שהגולשים עשויים לחפש; תוכלו להיעזר לשם כך בגוגל אנליטיקס או בכלי קידום אורגני אחרים, ולאחר שתגבשו רשימת מילות מפתח תוכלו לגבש באמצעותה גם רשימה של תכנים שיש להעלות לאתר.

לבסוף, שלבו את מילות המפתח באופן טבעי לאורך הטקסט על מנת שהוא לא יהיה דחוס ומאולץ.

זכרו: הדרך אל המקום הראשון בגוגל עוברת לא רק דרך האלגוריתם הממוחשב, אלא גם ובעיקר דרך הגולשים האנושיים. השקיעו בתוכן עבורם, והאלגוריתם כבר יזהה זאת.

2. ההיבטים הטכניים מאחורי הקלעים של האתר

אמנם חשוב להשקיע בנראות הוויזואלית של האתר עבור העין האנושית של הגולשים, אבל חשוב לא פחות להשקיע בנראות הטכנית שלו עבור "העין" הממוחשבת של האלגוריתם של גוגל.

כך למשל מומלץ להשקיע מחשבה רבה בבחירת שם דומיין טוב עבור האתר, שלא רק יהיה קצר וקליט עבור הגולשים אלא גם יכיל לכל הפחות מילת מפתח אחת (ורצוי יותר). מילות מפתח כאלה צריכות להיות כלולות גם בכתובת ה-URL של העמודים השונים – הן לטובת האלגוריתם של גוגל אבל גם כדי לרמוז למשתמשים האנושיים מה מצפה להם באותה כתובת URL.

אלמנטים טכניים נוספים שיש להקדיש להם תשומת לב הם שימוש נכון בתגיות ובנתוני מטא: למשל, גולש יכול לראות תמונות נהדרות שהעליתם לאתר, אבל מנועי החיפוש לא רואים את התמונה אלא את התיאור הטקסטואלי שלה – ולכן הקפידו לעדכן את התיאור הזה ולשלב בו מילות מפתח רבות ככל האפשר, אם כי גם במקרה הזה עליהן להופיע במינון נכון וטבעי, לא מאולץ מדי.

3. אופטימיזציה מחוץ לאתר: קישורים

קישורים הם חלק מן ההיבט הטכני של האלגוריתם של גוגל, ואחד מן העיקריים שבו. על פי ההיגיון של גוגל, ככל שיש יותר אתרים המקשרים לאתר ספציפי, כך סביר להניח שאותו אתר ספציפי הוא סמכותי, אמין, מספק חוויית משתמש טובה וכו'. יתרה מזאת, ככל שהאתרים המקשרים אליו הם עצמם סמכותיים ואמינים, כך עולה קרנו של האתר המדובר.

על פי ההיגיון הזה, שאין עוררין על נכונותו, מומלץ להשקיע מאמצים בבניית קישורים בין אתרים אחרים לבין האתר שלכם. כך למשל אפשר לפנות לאתרים של עסקים בתחומים דומים או משלימים ולהציע להם לשתף פעולה ולפרסם קישורים הדדיים מהם אליהם ולהיפך.

אפשר לפנות אל בעלי בלוגים ולהציע להם לפרסם אצלם טור דעה או פוסט אורח באופן שיעניק להם תוכן איכותי בחינם תמורת קישור מהם אל האתר שלכם. אפשר להשתתף בפורומים מקצועיים שונים שרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר ולהגיב באופן ענייני בצירוף קישור לאתר.

חשוב גם להעלות לאתר תוכן רענן באופן תדיר ולשתף אותו בפרופילים השונים של העסק ברשתות החברתיות. באופן כזה אפשר לייצר קישורים גם באופן אורגני: לחשוף את התוכן באתר שלכם לקהל העוקבים, לעודד אותם לשתף את התוכן הזה עם חבריהם ואולי גם לכתוב אודותיו באתרים שלהם ולקשר אליו.

4. התאמת האתר למובייל

אם האתר לא רספונסיבי לא תמצאו את עצמכם בראש הפסגה של גוגל. צרכנים משתמשים כיום בטלפונים ובטאבלטים יותר ממחשבים ומחשבים ניידים, ורוב החיפושים המקומיים מתבצעים במכשירים ניידים. כתוצאה מכך, גוגל מעדיף אתרים ידידותיים לנייד. למעשה, כל האתרים מתווספים כעת לאינדקס מובייל-first.

רספונסיבי הוא אידיאלי, מכיוון שהאתר שלך יתאים לכל גודל מסך וישמור על פונקציונליות. עם זאת, אם אין לך אתר רספונסיבי, יש התאמות שאתה יכול לבצע באתר שלך כדי להבטיח את החוויה החלקה ביותר עבור משתמש נייד.

5. התמקדו בחוויית משתמש

להיות מותאם למכשירים ניידים זה לא מספיק עבור אתר אינטרנט. זה חייב להיות גם מושך וידידותי למשתמש, עם חווית משתמש גבוהה.

אתר אינטרנט עם ניווט אינטואיטיבי, קריאות ברורות לפעולה ותשובות לשאלות המיידיות ביותר של המבקרים שלך ישאיר את המבקרים שם זמן רב יותר ויחזור מאוחר יותר – דבר ש-Google תבחין, ובתמורה, תדרג אותך גבוה יותר. ככל שתדרג גבוה יותר, כך תקבל יותר תנועה לאתר שלך, והסיכוי שתופיע בעמוד הראשון גבוה יותר.

איך תבנו חווית משתמש נכונה?

התשובה מחולקת ל3 שאלות מרכזיות שצריך לתת מענה לגולש עבורם ברגע שהוא נוחת באתר:

  1. לאן הגעתי?
  2. מה יש לאתר להציע לי?
  3. מה יוצא לי מזה?

תענו לגולש בצורה ברורה בהנגשת הטקסט ועיצוב האתר כתשובה לשאלות וכבר עשיתם עוד צעד ענק לכיוון המקום ה1.

6. צרו חשבון Google לעסק שלכם

Google לעסק שלי מתפתח לאחד הכלים החזקים ביותר (שלא לומר בחינם) עבור בעלי עסקים מקומיים. גם מפות Google וגם בתוצאות החיפוש ב-Google יופיעו התוצאות של GMB (הידועים כפרופילים עסקיים).

תוצאה של גוגל לעסק שלי קידום אתרים

אז שנסכם את הכיבוש של המקום הראשון..(:

אז כל מה שציינתי כאן יעזרו לכם להתקדם לעבר המקום הראשון ללא ספק, אבל חשוב לזכור כיבושו של מקום ראשון בגוגל הוא משימה מאוד קשה ולא ניתן להבטיח שהיא תצליח, אבל כן אפשר לחתור להגעה לצמרת בשאיפה להגיע למקומות הראשונים.

לשם כך יש לוודא שההנהלות של האתר תואמת לזו שמצופה על ידי האלגוריתם של גוגל – כלומר, להתעדכן בקביעות עם תוכן בעל ערך למשתמש, להיות אופטימלי מבחינה טכנית ולהיות חלק מרשת קישורים שבה משתתפים גם אתרים רלוונטיים נוספים, To do list למקום ה1:

  • יצירת ערך גבוה בתוכן האתר.
  • דיוק והשקעה בהיבטים שמאוחרי הקלעים (SEO טכני).
  • התאמת האתר למכשירים ניידים (ריספונסיביות).
  • שמירה על מענה מדויק לכוונת המשתמש.
  • יצירת חשבון גוגל עסקים, והעלאת עדכונים לחשבון.
  • השגת קישורים חיצוניים איכותיים לאתר.

אם נסכם את הפעולות שצריך לבצע על מנת להיות מקום 1, זה פשוט להיות מצוינים. כל היבט של האתר אתם צריכים להיות 10/10, בסופו של דבר אין קיצורי דרך למקום ה1 כמו שאין קיצורי דרך להצלחה, ההצלחה שלכם בגוגל זהה להצלחה בכל דבר בחיים ולכן הטיפ שלי אליכם זה תתמקדו בעשייה ומצוינות והשאר כבר יבוא..

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?