קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
שיטות קידום אתרים לתוצאות מהירות
שיטות קידום אתרים

שיטות קידום אתרים לתוצאות מהירות

אז החלטתם שאתם רוצים להשקיע בקידום אתרים אבל לא בא לכם שהתהליך יימרח לתקופת זמן ארוכה מדי, באופן כללי אתם רוצים לדעת שהתקציב שלכם ינוצל כמו שצריך בשביל לזרז את התהליך כמה שיותר, במאמר זה החלטתי לפרט 5 שיטות קידום אתרים שנבדקו וסייעו לי לייצר תוצאות בתהליך קידום אתרים תוך פרק זמן קצר מהמשוער, אני בטוח שיישום השיטות יסייע לכם חד משמעית לקבל תוצאות יותר מהירות בתהליך קידום האתר שלכם.

קידום אתרים הוא תחום דינמי וסבוך, ומי שמחפש אסטרטגיות קסם שתפתור את כל הבעיות צפוי להתאכזב. עם זאת, קיימות מספר שיטות, שסביר להניח שהתעלמתם מהן או לא עדכנתם כבר תקופה ממושכת, והן אמנם אינן קסומות אולם בשימוש נכון יכולות להשיג עבורכם תוצאות מהירות באופן שיהווה החזר השקעה גבוה למדי.

שיטות קידום אתרים – התועלת שבהיררכיה

בעבר מנועי החיפוש נהגו להעדיף כתובות עמודים קצרות ופשוטות ככל האפשר, אולם כיום קיימת עדיפות ברורה להיררכיה הגיונית שמסייעת למנועי החיפוש להבין טוב יותר במה עוסק האתר:

בכל אתר קיים עמוד בית המהווה את נושאי הליבה שבהם עוסק האתר. זוהי הרמה הראשית של ההיררכיה, וקישורים לעמודים שבהם קיים מידע נוסף או הרחבה על חלק מן הנושאים הם הרמה המשנית. בתוך עמודי הרמה המשנית ניתן להוסיף עמודים נוספים, המהווים את הרמה השלישית וכן הלאה.

לשם הדגמה, ניתן לחשוב על אתר של משרד עורכי דין. בעמוד הבית של האתר (הרמה הראשית של ההיררכיה) ניתן לספר בקצרה אודות השירותים השונים ולהזמין את הגולשים ללחוץ על קישור כדי לקרוא על השירותים הללו בהרחבה, כגון ייעוץ משפטי בנושא פטנטים, ייעוץ משפטי בנושא תעבורה וכדומה. כל עמוד שכזה הוא רמה משנית של היררכיה, ובתוכו ניתן להוסיף גם בלוג – ואז כל פוסט בבלוג הוא רמה שלישית של היררכיה.

כיום, בעזרת מערכות ניהול מתקדמות כגון וורדפרס, מבנה האתר לא באמת צריך להיות בחלוקה פיזית לתיקיות שבתוכן נמצאים כל עמודי האתר, אלא בחלוקה פשוטה לקטגוריות והתאמה של כתובת כל עמוד.

הצעד הראשון הוא לשנות את הגדרות ברירת המחדל של הקישורים. לאחר מכן יש לפרסם את עמודי הרמה המשנית של ההיררכיה וליצור קטגוריות בלוג בהתאמה, כאשר כל קטגוריה צריכה להיות זהה לשם העמוד ברמה המשנית. הדבר חשוב על מנת לאפשר לרובוטים של מנועי החיפוש, אשר סורקים את האתר על מנת לאנדקס אותו לשם הצגתו בעתיד לגולשים, להבין את ההיררכיה המדויקת של האתר על מנת שיוכלו להעריך אותו ביחס לעמודים אחרים.

כעת כל עמודי הרמה השלישית של ההיררכיה והפוסטים שבבלוג יופיעו כתת-עמוד ברמה ההיררכית השניה, בהתבסס על הקטגוריה בבלוג שהם משויכים אליה. במילים אחרות, כל עמוד ברמה השלישית מוסיף ערך אל העמוד ברמה השניה שאליו הוא משויך.

היפטרו מן העשבים השוטים

מנועי החיפוש סורקים רק מספר מסוים מן העמודים שבאתר. על מנת לוודא שהם יסרקו את התוכן החשוב ביותר, כדאי להיפטר מן העשבים השוטים שלכם: העמודים עם האיכות הנמוכה ביותר והעמודים שנהנים מהכי פחות תנועה נכנסת של גולשים.

כך למשל כדאי לשקול את הסרתם של:

  • עמודים שכבר אינם רלוונטיים לעסק שלכם
  • מספר עמודים דומים שניתן למזג לעמוד אחד
  • עמודים שאין להם ערך ממשי (למשל עמודים שמפרטים יצרנים שונים של אותו מוצר, כאשר כל המפרט זהה ורק שם היצרן שונה)
  • פוסטים לא מעודכנים או רלוונטיים בבלוג
  • עמודים שהתוכן בהם דל מאוד

אל תמהרו למחוק את העמודים הללו! אם תמחקו אותם, אתם עלולים לאבד דברים שכבר הועילו לכם בעבר, כגון קישורים פנימיים וחיצוניים או מקורות כניסה (גם אם מעטים מאוד) משיתופים ברשתות חברתיות.

במקום, השתמשו בהפניה 301 על מנת לשלוח את מנועי החיפוש ו/או את הגולשים האנושיים לעמוד שונה ועם זאת רלוונטי להם. לאחר שתעשו זאת, יישארו באתר שלכם רק העמודים עם התוכן הרלוונטי ביותר. איכותו של האתר תעלה, והרובוטים של מנועי החיפוש יגיעו מהר יותר אל כל העדכונים החשובים ביותר.

מהר יותר, טוב יותר

מהירותו של אתר היא גורם חשוב שמשפיע על קידומו, אולם אתרים רבים אינם מודעים לכך שהאתר שלכם נטען ועובד לאט מדי. עם זאת, הדרכים להאצת מהירותו של אתר הן בדרך כלל פשוטות למדי, לא אורכות זמן רב ומביאות לתועלת עצומה מבחינת קידום אתרים.

ראשית, אל תמהרו לרכוש חבילת אחסון בחברת אחסון האתרים הראשונה שמציעה לכם חבילה שמתאימה לצרכים שלכם. כיום כמעט כל חברת אחסון אתרים מציעה חבילות אחסון מותאמות לוורדפרס, עם פרוטוקול הצפנה, זיכרון מטמון וכל מיני תוספות אחרות שאינן משפיעות על מהירות רוב האתרים, כך שבחירה שקולה בחברה טובה יכולה להיות גורם משמעותי מאוד במהירותו הסופית של האתר שלכם.

דבר נוסף שבאפשרותכם לעשות הוא לצמצם את מספר התוספים המותקנים באתר שלכם, שכן כל תוסף כזה פירושו זמן נוסף של טעינה (ובמקרים מסוימים, זמן ארוך מאוד). אם מותקנים באתר שלכם תוספים רבים אזי מדובר בזמן טעינה ארוך, כלומר אתר איטי מאוד. באופן דומה נסו לצמצם את כמות התמונות, קודי הג'אווה-סקריפט או ה-CSS, שכן ככל שיהיו באתר פחות אלמנטים שצורכים זמן תגובה או טעינה כך מהירותו הכללית תהיה גבוהה יותר.

כמו כן מומלץ לוודא כי המדיה באתר מתאימה לו. רבים נוהגים למשל להעלות תמונה ללא מחשבה על מימדיה, ולכן אתרים רבים מכילים תמונות ענק, בגדלים שאינם נדרשים כלל וכלל. אלא שככל שהתמונה "כבדה" יותר (וכך גם כל סוג אחר של מדיה), כך נדרש לה משך טעינה ארוך יותר, ולכן ככל שיש יותר מדיה בגודל מופרז באתר כך המהירות הנדרשת לפעולתו איטית יותר.

התחברו לקישור הפנימי שלכם

לקישורים פנימיים (כלומר, בין עמודים שונים בתוך האתר עצמו) יש ערך רב ככל שהדבר נוגע לקידום אתרים, הן מסיבות טכניות והן בשל השפעתן החיובית על חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר: מבחינה טכנית, קישורים פנימיים מסייעים למנועי החיפוש להגיע לעמודים נוספים ולהבין אילו עמודים חשובים יותר מאחרים. מבחינת חוויית המשתמש, הקישורים מסייעים לגולשים למצוא תוכן שעונה לשאלותיהם או לצרכיהם.

כמה קישורים צריך בכל עמוד באתר? זו לא שאלה פשוטה, שכן מצד אחד חשוב שיהיו די קישורים פנימיים כדי שיהיה להם ערך; אבל מצד שני, כמות מופרזת של קישורים עשויה גם לעצבן את הגולשים ולדרדר את האתר מטה בתוצאות החיפוש. כלומר, אין נוסחת קסם אחת שנכונה לכל אתר, אבל באופן כללי ניתן לומר שקישור פנימי אחד מדי מספר פסקאות הוא בדרך כלל לא יותר מדי ולא מעט מדי.

ניתן לערוך את הקישורים באופן ידני, ולעיתים זה אף מומלץ. כמו כן קיימים תוספים לפלטפורמת וורדפרס שמאפשרים לשלוט באופן דינמי בקישורים פנימיים על ידי עמוד אחד במסך הניהול, וכך קל להוסיף, לערוך או למחוק קישורים בקלות ובמהירות.

הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא ליצור קישורים מכל עמוד רלוונטי אל כל העמודים הנמצאים בסרגל העליון של עמוד הבית, זה שמציג את כל המוצרים ו/או השירותים של העסק שלכם. כמו כן כדאי לכלול קישורים פנימיים לכל עמודי האתר שמטרגטים מילות חיפוש בעלות נפח חיפושים גבוה.

כמו כן, בהנחה ואכן נפטרתם קודם לכן מן העמודים שהם "עשבים שוטים", כך כדאי להיפטר מן הקישורים שמובילים אל אותן עמודים, וזו גם הזדמנות טובה להסיר קישורים שבורים שמובילים אל מחוץ לאתר.

לבסוף מומלץ להיעזר בכלי קידום אתרים, כגון Screaming Frog, על מנת לסרוק את האתר ולוודא שלא נותרו קישורים שאינם מובילים לשום מקום.

מנפו מערכות יחסים לצורך קישורים

חלק בלתי נפרד מכל קמפיין קידום אתרים הוא בנייה של קישורים איכותיים שמובילים מאתר אחר אל האתר המקודם, אולם זהו גם אחד החלקים המורכבים ביותר. כל כך מורכבים, למעשה, שרבים נוטים להשתמש בטכניקות שונות שמפיקות קישורים באיכות נמוכה ולעיתים אף זונחים כליל את בנייתו של פרופיל קישורים איכותי.

דרך אחת לעשות זאת היא לשלוח מיילים לבעלי אתרים ולהתחנן שישרבבו בתוכן שלהם קישור לאתר שלכם. דרך הרבה יותר טובה לעשות את אותו דבר היא לפנות אל מישהו שאתם כבר מכירים, שיהיה פתוח יותר, גמיש יותר, ושיש סיכוי טוב יותר שייענה בחיוב לבקשתכם. אם אתם רק מתחילים בתחום ועדיין לא מכירים אף אחד שתוכלו למנף את מערכת היחסים שלכם איתו לטובת כמה קישורים איכותיים, כדאי שתתחילו ליצור קשרים כאלה.

חשוב לשים לב שיהיה קשר רלוונטי בין האתר שלכם לבין האתר החיצוני שבו ממוקם הקישור. כך למשל אם יש לכם עסק בנושא ייעוץ השקעות הון, לא ממש יעזור לכם קישור שמגיע מאתר של חבר שמוכר מזון לבעלי חיים: לא מבחינת הגולשים ולא מבחינת מנועי החיפוש. למעשה, קישורים מאתרים מאוד לא-רלוונטיים עשויים אפילו לפגוע במאמצי הקידום של כל האתרים המעורבים.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?