כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
11 דרכים שונות לפרסום בחינם
צ'ק ליסט קידום אתרים

11 דרכים שונות לפרסום בחינם

כולנו אוהבים לקבל דברים בחינם וללא תשלום, וכמובן שכך זה גם בעולם השיווק והפרסום. למרות האמרה המפורסמת שטוענת ש"חינם עולה ביוקר", לא תמיד זה המצב. הנה לפחות 11 מקורות פרסום חינם בהם תוכלו להשתמש בעצמכם.

מומחה השיווק ניל פאטל אמר פעם על "שיווק מבוסס תוכן" – שרובנו משקיעים זמן רב בתוכן, אבל כמעט לא משקיעים בשיווק שלו. Content Marketing כשמו כן הוא; כדי שהוא יפעל צריך לשלב בין שני האפיקים הללו: גם ייצור והפקה של תכנים רלוונטיים, וגם הפצה ופרסום שלהם במקורות הנכונים לקהל היעד.

הנה כמה אפשרויות פרסום חינמיות שלא יצריכו מכם לשלם על כך בכסף (לפחות לא בצורה ישירה).

יצירת תוכן באתר / בבלוג

אז נכון שכולם היום כותבים תוכן באתרים ובבלוגים, ושמרוב עומס עשוי להשתמע שהאפיק הזה איבד מעט מגדולתו (מעל 4 מיליון עמודי תוכן מתפרסמים מדי יום). מצד אחד בהחלט יש עומס של מידע ברשת; אבל מצד שני אם תקלעו בדיוק לצרכים של קהל היעד שלכם – אין שום סיבה שלא תפיקו מכך תועלת פרסומית וגם עסקית.

לדוגמה, אם מישהו יחפש בגוגל "איך מקדמים אתרי אנגולר" – בראש התוצאות יופיע בין היתר גם אתר seolinks. מתן מענה מקצועי ומורחב לשאלה הזו, מביא לנו תועלת בכמה דרכים – גידול בכניסות לאתר; מיצוב שלנו כאנשי מקצוע; פרסום חינם שלא עולה לנו שקל; וכמובן האופציה שהמשתמש שקרא את המאמר יהפוך ללקוח בסופו של דבר.

כל התועלות המופלאות האלה הודות למאמר אחד! כמובן שלא צריך להסתפק רק ביצירת המאמר, אלא גם בהפצתו – ועל כך נדבר בהמשך; אבל זו דוגמה מצוינת לכוחו האמיתי של תוכן רלוונטי. חפשו ביטויים בכלים ייעודיים למחקר מילים, או בקבוצות פייסבוק ובפורומים רלוונטיים, או אפילו כתבו מאמרים לפי שאלות ששאלו לקוחות עבר והווה שלכם. כך תוכלו לתת מענה למגוון רחב של חיפושים, שיובילו היישר אליכם.

כתיבה באתרים חיצוניים

יש לכם אפשרות לכתוב מאמרים מקצועיים גם באתרים אחרים? לכו על זה! כמובן שצריך לוודא קודם כל שמדובר באתרים לגיטימיים ומושקעים, ולא באיזה בלוג שהוקם לפני חודש ונראה כאילו עיצבו אותו ילדים בני 15 (בלי לפגוע כמובן). אתרים הם עסק לכל עניין ודבר, ובתור עסקים צריך להשקיע בהם – בין שהם אתרי לידים ובין שהם אתרי מכירות.

לדוגמה – אם יש לכם גישה לרשת אתרים, נצלו זאת היטב ופרסמו לפחות מאמר מקצועי אחד בכל אתר. כמובן שנושאי האתרים צריכים להתאים לנושאי המאמרים – איש לא יפרסם מתכון לעוגיות באתר שעוסק במלגזות. אפשרות נוספת היא לפנות למנהלי / מקדמי אתרים ולבקש לבצע החלפות או פרסום מאמרי אורח וכן הלאה.

כל הזדמנות שיש לכם לפרסם את עצמכם באתרים אחרים, עשויה בסופו של דבר להביא תועלת – גם אם לא מיידית. בהתאם לסוג המאמר – ודאו שיהיה קישור אחד לאתר שלכם, ואם אפשר אז גם שם העסק.

יצירה והפצה של סרטונים

רוב הטראפיק הדיגיטלי כיום נוצר מסרטונים לסוגיהם, בין אם זה ביוטיוב, פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם ועוד. יוטיוב, לדוגמה, הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל – עם מיליארדי משתמשים ומיליארדי צפיות בכל רגע נתון.

כדי להפיק תועלת מתחום הווידאו מומלץ לפעול בדומה למצוין בסעיף 1 – יצירת תוכן, אבל כמובן שהפעם מדובר בווידאו. אם למשל כתבתם מאמר שעוסק בשאלה איך מקדמים אתרי אנגולר, תוכלו להפוך את זה גם לסרטון שבו אתם מסבירים כיצד זה נעשה. את הסרטון תעלו לערוץ יוטיוב, תוך כדי שאתם מוודאים לבצע אופטימיזציה בכל מה שדרוש (טייטל, תיאור, תגיות, הטמעות באתרים אחרים ועוד).

בדיוק כמו באתר / בבלוג שלכם, ככל שתשקיעו בסרטונים מקצועיים הנותנים מענה לשאלות רלוונטיות – תצברו יותר צפיות, נרשמים לערוץ, תגובות ועוד. כך תקבלו עוד אפיק פרסומי בחינם, שבו אפשר להשתמש גם באתרים אחרים (הטמעת סרטונים).

אם יש לכם עמוד פייסבוק לעסק, העלו את הסרטונים גם לשם ובדקו מה האפקטיביות שלהם. אומנם אנשים הנמצאים בפייסבוק בדרך כלל מחפשים דברים יותר בידוריים ופחות תכנים מקצועיים, אבל לפעמים יש הפתעות. כך תבדקו האם אותו תוכן עובד עבורכם בכמה אפיקים שונים.

במקרה זה הסנדלר לא הולך יחף ואפילו אני מפרסם מידי פעם סרטונים מקצועיים ביוטיוב – מוזמנים להציץ:)

קבוצות פייסבוק

אם בתחילת דרכה של פייסבוק הדפים הם אלו שקיבלו חשיבות, הרי שמזה כמה שנים טובות כל המשקל והחשיבות כבר עברו מזמן לקבוצות בפייסבוק. שם נמצא עיקר הפעילות, באינספור נושאים. כל שעליכם לעשות הוא לחפש את הקבוצות המתאימות לכם ולהצטרף אליהן (קחו בחשבון שבחלקן ישאלו אתכם שאלות היכרות כתנאי כניסה).

החוכמה בקבוצת פייסבוק היא לפעול בהתאם לנהוג בקבוצה. אם הרגע  אישרו אתכם, בשום פנים ואופן אל תפרסמו מייד פוסט מכירתי. קחו כמה ימים לעצמכם, הבינו כיצד הדברים נעשים ואם מישהו שואל שאלה שעליה את יכולים לענות – תנו תשובה. זו תהיה התחלה טובה. ככל שתענו על יותר שאלות, תבססו את עצמכם כמומחים בתחום, ולפעמים אף תוכלו לשלב קישור לתוכן רלוונטי שכתבתם כחלק מהתשובה.

גוגל לעסק שלי

Google My Business הוא כלי מופלא של גוגל שמאפשר לכם לקבל חשיפה, טראפיק ולידים בחינם. אחרי שנרשמים ומאמתים את הפרופיל על גבי מפה, לפי הכתובת שנתתם, מומלץ לצבור כמה שיותר חוות דעת כדי להגדיל את החשיפה שלכם בתוצאות גוגל. כמו כן ריבוי תמונות גם הוא מסייע לעשות זאת (בתנאי שמדובר בתמונות רלוונטיות).

אל תרשו לעצמכם לפספס מכונת לידים חינמית! לקבלת מקסימום תועלת, פעלו בהתאם לשני המדריכים הבאים:

איך מקימים פרופיל GMB >

איך מקדמים את העסק ב-GMB >

רישום באינדקסים

אומנם לא חזרנו לשנת 2000, אבל אינדקסים הם בהחלט בעלי חשיבות בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. לא רק שגוגל משתמש באינדקסים הגדולים כמקור לאימות מידע, הם גם בדרך כלל מאפשרים רישום בסיסי בחינם.

כאשר מדובר בעסק ישראלי הפועל בישראל, אין הרבה אופציות ולכן קל לבצע את התהליך הזה במהירות יחסית – בדפי זהב, באתר 144, באינדקס איזי וכן באינדקסים מתמחים אחרים שאפשר לחפש (למשל אינדקס עורכי דין, אינדקס בעלי מקצוע ועוד).

אם מדובר בעסק שפועל בחו"ל, תצטרכו למצוא את האינדקסים העיקריים במדינות הרלוונטיות. מטבע הדברים, בחו"ל יש הרבה יותר היצע בתחום הזה – ולכן גם עבודה רבה יותר. כל זה הוא חלק ממה שידוע בשם Local SEO או קידום מקומי / לוקאלי. גם גוגל לעסק שלי בסעיף 5 הוא חלק בלתי נפרד מהתחום הזה.

הפצת תוכן במגוון מקורות

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ועוד – כל הרשתות החברתיות הללו מאפשרות לכם לפתוח פרופיל בחינם, לצבור עוקבים ולהפיץ תכנים מתוצרתכם. פרסמתם מאמר חדש באתר שלכם או באתר אחר? שתפו אותו מיידית בכל הפרופילים החברתיים שלכם. לנוחותכם אפשר להשתמש כיום בתוכנות אוטומטיות בתשלום כגון Hootsuite או Buffer למשל.

מעבר לכך, חשוב שכל עמוד חדש באתר שלכם יישלח לסריקה בקונסולת החיפוש של גוגל (כדי שלא תחכו עד שגוגל יחליט לבקר באתר – מתאים יותר לסעיף 1). כמו כן בפרופיל GMB ניתן לפרסם פוסטים קצרים, כולל תכנים שלכם ממקורות אחרים. נצלו את כל מקורות ההפצה שלכם, כולל ניוזלטרים, חתימות מייל ואפילו כרטיסי ביקור מודפסים – כדי להגדיל את החשיפה והפרסום שלכם.

פורומים מתמחים

לפני שאתם מעקמים את האף ופותחים עיניים, כדאי לדעת שלא כל הפורומים מתו במעבר לרשתות החברתיות. יש לא מעט פורומים פעילים כיום בישראל וברחבי העולם, בנושאים ספציפיים כאלה ואחרים.

לדוגמה חפשו בגוגל "פורום רפואה" או "פורום איטום" או "פורום צעירים" וכן הלאה, ובדרך כלל תקבלו מענה די טוב (אם כי לא בכל נושא אפשרי עליי אדמות – ראוי לזכור זאת). ההתנהלות היא בדיוק כמו בקבוצות פייסבוק – מומלץ להירשם לכמה מהפורומים הללו, לראות כיצד הדברים נעשים ובעיקר לתת תשובות שימתגו אתכם כאנשי מקצוע.

אתרי שאלות ותשובות

אתרי שו"ת הם הגרסה המתקדמת בנוסח המאה ה-21 של הפורומים. Quora, למשל, הוא אתר השאלות והתשובות הגדול ביותר בעולם נכון להיום. אם תפעלו שם בצורה נכונה ובהתאם לכללי הקהילה, תענו על שאלות מקצועיות בתחומי מומחיותכם ותסייעו לאחרים באמת ובתמים – לא רק שתתויגו כמומחים אלא תוכלו אף לקבל לקוחות שיתעניינו במה שיש לכם להציע.

בישראל יש רק כמה אתרים קטנים של שאלות ותשובות, ובהם Stips או Ask People אם נמנה את הבולטים ביותר. אז נכון שקל מאוד "להיעלם בזרם" של התשובות והשאלות באתרים מסוג זה, אבל עדיין מדובר באפשרות פרסום חינמית. אם תשקיעו את הזמן הראוי, ייתכן שאף תפיקו מכך תועלת.

קידום צולב

לכל עסק כיום יש לפחות 2-3 אפיקי שיווק שונים – אתר, פייסבוק, מייל ועוד. קידום צולב (Cross Promotion) משמעו שבכל אחד מהאפיקים הללו, יש קישורים גם לאפיקים האחרים. כאשר כל אפיק שיווקי מקדם עוד 2-3 אפיקים נוספים לפחות, אתם מבטיחים יעילות פרסומית גבוהה יותר לאורך זמן.

לדוגמה, באתר הבית מומלץ שיהיו קישורים לכל האפיקים; בערוץ היוטיוב ובסרטונים עצמם יהיו קישורים לאפיקים העיקריים והחשובים ביותר (כדי לא להגזים); גם בכתובת המייל אותו דבר וכן הלאה.

פה לאוזן

גם בעידן הדיגיטל, הפצה מפה לאוזן הייתה ונשארה אחד מאפיקי השיווק היעילים ביותר. כמובן שיעילות זו מצומצמת רק במידה שאכן המליצו עליכם, ולכן אסור לסמוך אך ורק על האופציה הזו כדי לפרסם את עצמכם; אבל בכל זאת – רוב העסקים נהנים מפרסום חינמי ויעיל כאשר מישהו ממליץ עליהם (או אישית או באמצעות ביקורות באינטרנט). אז תנו שירות / מוצר מעולים, והטבע האנושי כבר יעשה את שלו.

אינסוף אפשרויות

מעבר למה שצוין עד כה, למעשה אפשר לנצל כמעט כל סיטואציה בחיים לפרסום בחינם – מפגש בין חברים או בני משפחה; השתתפות בקורסים או בכנסים; שיחה / ריאיון בפודקאסט; מדבקה פרסומית על הרכב והאפשרויות רבות כיד הדמיון. בהקשר זה, מומלץ שתמיד יהיה לכם בהישג יד כמה כרטיסי ביקור.

בהצלחה!

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם