גוגל אלרטס הוא כלי נהדר מבית גוגל, שבו אתם יכולים להגדיר קבלת התראות על מידע שהתפרסם ברשת והוא יגיע ישירות אליכם למייל. לדוגמא, אם אתם רוצים לראות את כל הכתבות שמתפרסמות עליכם – על מנת לנהל את המוניטין ברשת בצורה איכותית – הכלי הנ"ל יוכל לעזור לכם.
אז מה היתרונות של הכלי הזה, איך זה עובד ואיך מגדירים אותו ובאיזה מצבים חברת קידום אתרים תשתמש בו? הכנתי לכם מאמר סופר מפורט עם כל מה שצריך לדעת.
מה זה גוגל אלרטס?
אם תחשבו על זה, כאשר אנחנו רוצים את כל העדכונים האחרונים, הכי חמים ורלוונטיים כמו תוצאות משחקים, או פרקים חדשים של הסדרה שאתם אוהבים, ככל הנראה תעשו חיפוש בגוגל כדי להתעדכן. ומה אם אספר לכם שקיימת אפשרות בה במקום שאתם תחפשו את העדכונים הם יגיעו ישירות לתיבת המייל שלכם?
הכירו את: Google Alerts הכלי שמחפש באופן יזום באינטרנט אחר מונחים ספציפיים שבחרתם וכל הכלי מספק תוכן רלוונטי לך בתדירות שתרצה, בין אם זה פעם ביום, פעם בשבוע, או רק ברגע שמונח החיפוש הזה מופיע במילה חדשה. מאמר, פוסט בבלוג או בתיאור של תוכן וידאו חדש, בקיצור הכל.
איך כל זה התחיל?
גוגל השיק את Google Alerts ב-2003 לאחר שאחד המהנדסים הראשונים של החברה, Naga Kataru, הציג את הרעיון ישירות למייסדי גוגל. מילות המפתח הראשונות ששימשו לבדיקת ההתראות היו "גוגל" ו"לארי פייג'", כמה נוח 🙂
למרות ש-Google Alerts עדיין קיימת, גם שני עשורים מאוחר יותר, התוכנה גררה הרבה ביקורת ממשתמשים לאורך הזמן: התראות מוגבלות מדי, לא מדוייקות או לא רלוונטיות ולכן יצאו לא מעט אלטרנטיבות לשוק.
אבל, היתרון של גוגל, כמו כל כלי שלו כמעט זה שימוש חינמי לחלוטין מה שמושך את המשתמשים ה"רגילים" ולא את מי שצריך תוכנת ניטור מתקדמת לשימושי עבודה או עסקים.
מי צריך גוגל אלרטס?
אז בעיקרון, אני מאמין שכולם צריכים. תראו אם אתם הולכים לעשות שורטים במניות ואתם צריכים מידע רלוונטי בזמן אמת, יש כלים הרבה יותר טובים לשימוש הזה. אבל אם אתם רוצים להתעדכן בתחומים שמעניינים אתכם, כמו לדוגמא השקות חדשות של אפל, חידושים ועדכונים של גוגל למפרסמים או כל מיני פיסות מידע שאתם מעדיפים לקבל למייל במקום לחפש בעצמכם, גוגל אלרטס הוא כלי מעולה.
הנה כמה דרכים להשתמש באופן יעיל בפלטפורמה:
חידושים עדכונים ומידע
לקבל מידע בנוגע לנושאים שמעניינים אתכם, תחום העיסוק שלכם, חברות שאתם עוקבים אחריהן וכד'.
חיפושי עבודה
תוכלו להגדיר שתקבלו מודעות דרושים למייל מחברות רלוונטיות שהייתם רוצים לעבוד בהן.
מבצעים והנחות
במקרה שאתם מחכים שירד מחיר של מוצר מסויים, תוכלו להגדיר את המידע הרלוונטי שתרצו לקבל וליהנות מעדכונים ישר למייל שלכם.
עדכונים על חידושים של גוגל בתחום ה-SEO
אחד הדברים שגוגל תמיד מעדכן ומחדש, זה את ההנחיות לקידום אורגני, תחום ה-SEO וכמובן את גוגל סרצ' קונסול, במטרה לשפר את חווית המשתמש בגוגל. כדי לא להישאר מאחור, אם יש לכם אתר שאתם רוצים אני ממליץ בחום להגדיר קבלת כל עדכון חדש שגוגל מציע לתחום ה-SEO או הקידום האורגני. בנוסף גוגל אלרטס יכול לעזור לדחוק תוצאות שליליות מגוגל בכך שהוא מיידע על עלייתן באופן מיידי.
איך מגדירים את גוגל אלרטס?
אז בוא נעבור שלב אחר שלב איך אפשר להגדיר את גוגל אלרטס כך שהוא יתן לי מידע רלוונטי על תכנים רלוונטיים שעולים ברשת.
היכנסו ללינק https://www.google.com/alerts
הקלידו בשורת החיפוש את מונח החיפוש שתרצו לעקוב אחריו וחפשו אותו. לדוגמה, אם אתה מעוניין בחדשות על מניה כלשהי לדוגמא, השקעתם באינבידיה (מקווה שבאמת עשיתם את זה גם 🙂) תוכלו להקליד Invidia בשורת החיפוש ולהוסיף התראה חדשה באמצעות כפתור Create alert.
לאחר מכן תוכלו לראות את מילת החיפוש עליה ביקשתם לקבל התראה
התאמה אישית של גוגל אלרט
אז אחרי שהבנו איך להגדיר התראה חדשה, בואו נדבר על איך להתאים אותה לצרכים שלכם.
ליד מילת החיפוש של ההתראה שהוספתם, תוכלו למצוא ציור של עיפרון
בהקלקה על העיפרון, יפתח לכם תפריט קטן עם אופציות:
- תדירות – תוכלו לבחור שם כל כמה זמן תקבלו התראות, בכל יום, בזמן אמת או פעם בשבוע.
- סורסים – מאיפה לקבל את המידע? אתרי חדשות, בלוגים, אתרים וכד
- שפה – באיזה שפה תרצו לקבל את התכנים
- כמות – אפשרות לבחור בין קבלת כל ההתראות או קבלת אלו שהכי חשובות ומשמעותיות לאן לשלוח? – לאיזה כתובת מייל לקבל את ההתראות
לסיכום
גוגל אלרטס הוא כלי מדהים מבית גוגל שאפשר למנף אותו על מנת לקבל מידע רלוונטי עבורכם ישירות למייל מבלי להתעסק בלחפש את המידע בעצמכם. באמצעות הכלי תוכלו לקבל מידע על חיפוש עבודה, מידע עסקי, מידע על מתחרים, עדכון על חברות או פעילותן העסקית ובקיצור – הכל.