קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
ניהול קמפיינים בגוגל
ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

גוגל נחשבת לפלטפורמה הטובה ביותר להשגת לקוחות חדשים ואחת מן הסיבות העיקריות היא שהגולש מחפש אתכם במקום שאתם תחפשו אותו (שיווק חם). תחשבו על זה, כמעט כל חיפוש של מוצר או שירות מתחיל בגוגל ואם תדעו ללקט את מילות המפתח הנכונות ביותר עבורכם, להציג את המסר בצורה הברורה והנחשקת ביותר לקהל הרלוונטי ביותר אתם תצליחו להגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם בעלויות נמוכות. נשמע טוב נכון? אז אאם אתם רוצים לייעל את הקמפיינים שלכם בגוגל ולנהל אותם בצורה הטובה ביותר הגעתם למקום הנכון.

רוצים לקחת את הקמפיין שלכם לטופ? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    מה זה בכלל Google ads?

    קמפיין מודעות בגוגל, או במילים אחרות Google ads זה בעצם קמפיין ממומן שאנחנו יוצרים בגוגל על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים.

    הקידום בגוגל מתחלק לשניים:

    1. קידום אורגני –  קידום שאנחנו לא משקיעים בו כסף פייר תוצאה (לדוגמא לשלם על כל קליק, או על כך רכישה וכד'), אלא אנחנו משקיעים בתכנים וב-SEO. המאמץ המושקע בקידום אורגני דורש לא מעט זמן, ידע ויצירת תכנים חדשים, בעיקר כי גוגל הוא זה "שבוחר" מה יהיה סדר האתרים שיוצג בחיפושים מסוימים. מדובר על תורה שלמה ואני מעמיק בנושא הזה במאמר הזה: להוסיף לינק למאמר מהאתר המדבר על SEO אבל אנחנו לא ניגע בזה היום.
    2. קידום ממומן – קידום שאנחנו משקיעים בו כסף כמו בכל קמפיין דיגיטלי שאתם מכירים. גם הקמפיין הממומן עובד לפני מילות חיפוש רלוונטיות, רק שבניגוד לקידום האורגני, אתם יכולים להגיע לתוצאות חיפוש ראשונות בלי לחכות שגוגל יחליט שאתם ראויים לכך ובזה אנחנו נעמיק במאמר הבא.

    ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן לא נעוץ רק בשיטת העבודה, אלא גם באופן התצוגה בעמוד תוצאות החיפוש:

    תוכלו לראות שבמודעות הקידום הממומן גוגל מוסיף "ממומן" מעל המודעה עצמה על מנת לידע את הגולש.

    ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

    למה כדאי לכם לפרסם בגוגל?

    אז לפני שנצלול תיאורטית לאיך הדברים עובדים בענקית הטכנולוגיה, אני רוצה להסביר למה כדאי לכם בכלל לבחור בגוגל כפלטפורמה פרסומית.

    כמות משתמשים ענקית

    סתם לסבר את האוזן, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בישראל ומעל ל-95%!) מהישראלים משתמשים רק בגוגל. פרסום בגוגל עובד בעלות לקליק (PPC), כלומר אתם משלמים רק על מי שהקליק ונכנס לאתר שלכם.

    תוצאות מהירות

    לעומת קידום אורגני בגוגל שלוקח זמן ונדרשת אסטרטגיית שיווק שנתית ועקביות על מנת להשתפר, אחד היתרונות המשמעותיים של קידום ממומן בגוגל זה המיידיות, אתם יכולים תוך כמה שעות להופיע בתוצאות הראשונות של מילות החיפוש הרלוונטיות לכם.

    עלות אל מול תועלת

    עם אסטרטגיה נכונה לקמפיין Google ads אתם יכולים להגיע לעלויות מאוד נמוכות פייר תוצאה. היתרון בקידום ממומן בגוגל זה שאתם משלמים רק על הפעולות של הגולש. כלומר, אם הופעתם במיקום הראשון אך הגולש לא עשה שום פעולה, אתם לא תשלמו כלום. אם הוא הקליק אתם תשלמו על הקליק ואם הגדרתם רכישה\ליד כמטרה אז אתם תשלמו במידה והגולש ביצע רכישה או מילא את הטופס.

    על מנת למדוד את אפקטיביות הפרסום, יש מונח הנקרא ROAS – Return On Ad Spend שזה אומר בעצם כמה כסף הכנסתם על כל שקל שהוצאתם. הבנצ'מרק לנתון הזה משתנה בין שווקים שונים וזה תלוי בתחרות, בחוזק המותג וכמובן – במסר של הקמפיין. אם יש לכם 50% הנחה באתר, כנראה שה-ROAS יהיה הרבה יותר טוב מאשר מסר תדמיתי יותר.

    לידים איכותיים

    אתם בטוח יודעים כמה זה קשה להשיג לידים איכותיים. היתרון הגדול של גוגל זה שברוב המקרים הלידים יהיו הרבה יותר איכותיים מפלטפורמות אחרות, בעיקר כי הם אקטיביים ולא פסיביים, לדוגמא כשגולש גולל בפיד פייסבוק שלו ונתקל בפרסומת, הוא לא רצה להיחשף לזה באופן אקטיבי, לעומת זאת בגוגל הלקוח אקטיבי והוא מחפש דבר מסוים עם כוונה מסוימת

    כלים לביצוע אנליזה

    אם אתם לא מנתחים את הפעילות שלכם, מסיקים מסקנות ומשפרים כל הזמן, בחיים לא תצליחו להגיע להישגים משמעותיים, גוגל מבינים את זה ולכן, הם נותנים כלי אנליזה ברמה גבוהה המאפשרים ניתוח מעמיק של התוצאות וכל ניתן כל הזמן ללמוד ולהשתפר.

    איך עובד קמפיין החיפוש של גוגל?

    מודעות החיפוש הוא סוג הקמפיין הנפוץ ביותר ב-Google ads. כדי להעלות קמפיין מודעות לגוגל, תחילה עושים חקר מילות מפתח כדי להבין אילו מילים רלוונטיות עבורכם, הן מבחינת נפח החיפוש והן מבחינת העלויות. בתקציבי פרסום קטנים עדיף להתמקד בעיקר ולא "תפסת מרובה לא תפסת".

    לאחר בחירת המילים, לכל מילה תצטרכו להציע BID, ממש כמו במכירה פומבית, כאשר אתם תראו לפני כן מה העלות הנמוכה ביותר כדי להתחיל (לדוגמא נעליים – מינימום השקעה 30$ לתוצאה). ככל שהמילה פופולרית יותר ויש עליה תחרות, ככה העלות שלה תגדל.

    כאשר גולש מחפש את המונח, גוגל בעצם בוחנת את המפרסמים ואת הצעות ה-BID שלהם למילת החיפוש, ההצעה בשילוב איכות האתר (לפי הדירוג של גוגל) הם אלו שיקבעו מה יהיה מיקום המודעה וגם האם היא תופיע בכל חיפוש.

    בנוסף לאלו, האלגוריתם של גוגל מנסה לנבא את הרלוונטיות של המודעה, כמות הקליקים הצפויה, חווית דף הנחיתה (לפי כמות נוטשים וזמן שהייה בעמוד) וכך היא גם מעריכה את איכות המודעה. חשוב לזכור, גוגל עובד קודם כ למען הגולשים ולכן, ככל שהמודעה תהיה מוצלחת יותר היא תקבל יותר חשיפה כי מבחינת גוגל היא טובה לגולשים.

    לעבוד נכון ב-Google ads

    אז ברור ששכנעתי אתכם במאמר ועכשיו אתם רוצים לרוץ להקים קמפיינים בגוגל ולהביא מלא מלא מלא לקוחות! אבל רגע לפני, כמה דברים חשובים:

    קודם כל – בחרו מטרה

    לפני שאנחנו יוצאים לדרך קודם כל חשוב להגדיר מטרות, מה אתם רוצים להשיג בקמפיין? יש כל מיני מטרות שונות שניתן להגדיר כמו לדוגמא, הקלקות, רכישות, לידים והצורך משתנה, אם אין לכם אתר מכירות לדוגמא אין לכם שום סיבה להקים קמפיין רכישות.

    הגדירו אסטרטגיה ל-BID ולתקציב יומי

    הצעת ה-BID והתקציב היומי בעצם יגדירו כמה חשיפה הקמפיין שלכם יקבל. ניתן לבחור בין ניהול ידני של הקמפיין לבין ניהול אוטומטי (ניתן לשפר את ה-BID באופן אוטומטי) ואז גוגל יבצע אופטימיזציה. מה יותר טוב? לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות השאלה כמה זמן יש לכם להשקיע בזה, אני מאמין שתמיד הכי טוב ידני, אבל זה דורש הבנה וידע.

    צרו קבוצת מודעות

    השלב הבא הוא בעצם ליצור קבוצת מודעות, כאשר כל מודע המתמקדת במילת מפתח שונה. גוגל ממליץ שכל קבוצת מודעות תכלול כמה מילים שיהיה בניהן קשר הדוק. בנוסף, ההמלצה היא ליצור 3 ורסיות למודעות.

    יצירת מודעות

    בשלה הבא תוכלו ליצור מודעות. כאן תצטרכו לבחור כותרת וכמה שורות טקסט. ההמלצה של גוגל זה לתת כמה אופציות לכותרות ובנוסף, כמה אופציות לטקסטים וכך אפשר לראות מה עובד הכי טוב ובאיזה שילוב. בנוסף חשוב שהמודעה תהיה תואמת את עמוד נחיתה ואת כוונת החיפוש של המשתמש.

    הוספת הרחבות למודעות

    ניתן להוסיף לכל מודעה תוספים שונים במטרה לשפר את ההמרות וההקלקות, כמו לדוגמא תוספי תמונה, הוספת קישורים לעמודים ספציפיים באתר, טלפון לחיוג ועוד.

    שלב אחרון – תוצאות

    אז אחרי שהקמתם את הקמפיין, השקעתם בטקסטים ומסרים ואפילו שמת לא מעט כסף כתקציב, חשוב מאוד מאוד לעקוב אחרי התוצאות כל הזמן, אחרת יכול להיות מצב שאתם סתם משליכים כסף לפח.

    ניתן לעקוב אחרי ביצועי הקמפיינים ב-Google ads ולהגדיר מעקב אחר המרות כדי לסייע ולהבין איך עובד מסע הלקוח ואילו חלקים בו כדאי לשפר כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

    ניתן לבחור את האזור הגיאוגרפי בו תרצו שהמודעות יופיעו, לבחור את התדירות ולקבוע כמה פעמים משתמש יחיד ייחשף למודעה שלכם.

    וכך באמצעות האנליזה תוכלו להבין מי הקהל שלכם, לאיזה מסרים הוא נמשך, מה הוא רוצה ובאמצעות המידע הזה לשפר כל הזמן את המודעות וגם להבין מה כדאי לעשות קמפיין הבא.

    להביא תוצאות עם המומחים המובילים בתחום

    תראו, לא אשקר, אני יכול לכתוב לכם המון מדריכים ותיאוריות על קמפיינים בגוגל. אבל, כדי להגיע לתוצאות מעולות, להביא הישגים ולהתחיל להביא קהל חדש ורלוונטי לעסק שלכם, אתם צריכים מישהו שמבין בזה ועוסק בזה – ניסיון זה שם המשחק.

    תחשבו על זה ככה, חברות העוסקות בקידום ממומן בגוגל, עושות את זה למגוון רחב של חברות, זאת ההתמחות שלהם.

    יש לכם פרויקט שאתם מתלבטים לגביו? כבר מעל עשור שהחברת SEOLINKS פועלת ומנהלת לעשרות חברות ואתרים את הקידום בגוגל, עם שירות צמוד וליוי אישי, הגדרת תוצאות מראש ועמידה ב-KPI שהוגדרו. הצוות המקצועי שלנו עובד עם מגוון רחב של לקוחות ובמגוון רחב של שווקים, מה שיעזור לכם להשיג תוצאות טובות יותר מאשר בכל חברה אחרת. תנסו, מבטיח שלא תתחרטו.

    רוצים לקחת את הקמפיין שלכם לטופ? השאירו פרטים

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?