כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
אז מה בתכל'ס גוגל רוצים מאיתנו? תקציר מסמך ההנחיות
תקציר מסמך ההנחיות של גוגל

אז מה בתכל'ס גוגל רוצים מאיתנו? תקציר מסמך ההנחיות

לפעמים יש נטייה לסבך את תחום קידום האתרים ולהפוך אותו למדע טילים מסובך עם שיטות כמו PBN, קידום שחור והמון טכניקות יקרות. האמת היא, שקידום אתרים הוא לרוב תחום הרבה יותר פשוט בו צריך להפעיל את ההיגיון ולהבין מה גוגל רוצים מאיתנו מבחינת חווית משתמש ודרישות טכניות.

נכון, אנחנו לא תמיד 100% תמימים ומשתמשים בשיטות כמו בניית קישורים אבל בפרויקטים מסוימים ובעיקר כאשר טווח הזמן הוא רחב במיוחד, ניתן להגיע לתוצאות יפות מדהימות גם ללא שיטות אלו.

כדי להבין מה גוגל רוצים מאיתנו, הלכנו למקור הטוב ביותר והוא כאמור – גוגל 🙂

במסמך ההנחיות של גוגל, או בשמו המלא : המדריך למתחילים: אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש (SEO) גוגל מציגים מספר הנחיות חשובות לבעלי אתרים שרוצים לקדם את האתר שלהם בלבד או ללמוד על החשיבות של פרמטרים טכניים שונים באתר.

סרקנו לעומק ולרוחב את מסמך ההנחיות הזה והכנו עבורכם את התמצית והנקודות המרכזיות במאמר זה.

סריקה ואינדוקס של אתרים

כעיקרון, הדרך הטובה ביותר לדעת אם ומה מוצג בגוגל היא על ידי בדיקה של האינדקס. תוכלו לעשות זאת באמצעות פקודת site: ולאחר מכן רשמו את כתובת הדומיין שלכם. כך תקבלו את כל התוצאות המופיעות באינדקס של גוגל וחשוב מכך, את אלו שלא מופיעות. 

אם זיהיתם שחסרות כתובות יכול להיות שיש בעיות של סריקה באתר. 

כדי לוודא שהסריקה מתבצעת בצורה מיטבית, יש לבנות מפת אתר ופשוטה מבחינת היררכיה ולהגיש אותה.

לסיכום:

סריקה הוא תהליך של מציאת עמודי אינטרנט חדשים על ידי גוגל. 

אינדקס הוא מה שגוגל מאחזר ומציג באינדקס  (מנוע חיפוש).

שימו לב, במידה ואתם רוצים שגוגל לא יסרקו עמוד מסוים באתר, מומלץ לעשות זאת באמצעות קובוץ הrobots.txt. 

כותרות ותגיות מטא

בתחילה גוגל עושים סדר ומסבירים את מרכיבי המטא השונים:

תגית טייטל- כותרת שמציינת לגולשים וגם לגוגל מה תוכן הדף

תגית מטא- הרחבת במידע בדבר תוצאת חיפוש מסויימת , קטע טקסט נרחב יותר.

איך גוגל כן ממליצים לבנות תגית טייטל?

בפשטות, ההנחייה הרשמית היא כותרת המתארת באופן מדויק את תוכן הדף.

מה גוגל לא רוצים שנעשה?

כותרות בלי קשר לתוכן או כל מיני מניפולציות שונות כדי להגדיל את הCTR שלא קשורות לתוכן הדף.

שימוש באותן כותרות בכל העמודים.

שימוש בכותרות ארוכות או דחיסה של מילות מפתח לכותרות האלה.

איך גוגל ממליצים לבנות תגית מטא?

"סיכום מדויק של תוכן הדף"- ההמלצה היא לתת אינדקציה טובה ביותר לתוכן הדף כך שהגולשים ידעו האם הוא רלוונטי עבורם או לא. 

מה גוגל ממליצים לא לעשות?

  • דחיסת מילות מפתח
  • העתקה של קטעי טקסט שלמים והדבקה במטא
  • תיאור לא רלוונטי לתוכנו של העמוד
  • כותרות H1-H6 בתוכן העמודים

בעניין כותרות אלו גוגל מציינים שעיקר מטרתם היא אפשרות לבניית היררכיית חשיבות וניווט קל בעמוד עצמו.

שתי נקודות מעניינות שעולות ממסמך ההנחיות וחשובות במיוחד למקדמי אתרים אלו הן:

  • לא להשתמש ביותר מידי כותרות משנה ולשמור על הגיון בחלוקה.
  • ההנחייה הכללית היא כתיבת תמצית וזיהוי הנקודות המרכזיות במאמר.

מה לא לעשות?

  • להשתמש ביותר מידי תגי כותרת
  • להשתמש בכותרות יותר מידי ארוכות
הנחיות גוגל למקדמי אתרים
תמונה ממסמך ההנחיות הרשמי של גוגל

הנחיות היררכיה וניווט

גם בנושא היררכיה ושיטת ניווט לגוגל יש הנחיות מסודרות שעוזרות לנו להבין איך הם רואים את חשיבות הניווט.

מבחינת גוגל הניווט באתר קריטי לגולשים ולאלגוריתם כאחד מהסיבות הבאות:

  • חווית משתמש לגולשים – פשטות היא כלי מנצח
  • חשיבות העמודים בדירוג הפנימי – כך גוגל יודעים את מבנה ההיררכיה שלכם באתר. 

מה לעשות בפועל?

  • מבנה כותרות URL תקין ופשוט המציג מידע על העמוד
  • יצירת תפריט ניווט ואפשרויות ניווט קלות
  • חלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות (אם יש לכם המון עמודים)
  • שימוש בפירורי לחם או "רשימות של נתיבי ניווט" לפי גוגל
  • בניית עמודי 404 שמאפשרים לגולש לנווט ולא רק להגיע לעמוד "לא נמצא"
  • מבנה של תוכן כללי לתוכן ספציפי

חשוב מכך, מה לא לעשות לפי גוגל?

  • יצירת שרשראות קישורים ( כל עמוד מוביל לעמוד אחר בסוג של מעגל)
  • חלוקה מוגזמת שיוצרת היררכיה מסובכת ומקשה על הגולשים להגיע לעמודים (מבחן הכמה קליקים דרושים להגיע לכל עמוד)
  • שימוש בתפריט ניווט המבוסס על תמונות – שוב החשיבות של פשטות

בנושא זה מומלץ לקרוא את המאמר שהעלינו בנושא אסטרטגיית Silo להיררכיית אתר.

מפת אתר

הנחיות ברמת התוכן

תאמינו או לא אבל ההנחייה של גוגל היא ליצור "אתר מעניין ושימושי" אבל ניתן למצוא מספר הנחיות אפילו יותר מעניינות במסמך הזה:

  • לדעת מה הקוראים רוצים, ולכתוב תוכן שיענה על הדרישה ( גוגל ממליצים להשתמש בכלי למחקר מילות מפתח ובסרץ' קונסול)
  • כתיבת טקסט קל לקריאה- אל תנסו להתפלפל יותר מידי
  • חלקו לפסקאות 
  • להבהיר את מומחיות כותב התוכן ואת המוניטין שלו
  • להתאים את כמות התוכן באופן יחסי למורכבות הנושא

מה לא לעשות:

  • לכתוב בלוקים של תוכן
  • כתיבה מחדש של תוכן קיים באתר אחר
  • קניבליזציה של תוכן באתר שלכם
  • דחיסת מילות מפתח

הנחיות לקישורים 

באחד הפוסטים האחרונים דיברנו על חשיבות הקישורים הפנימיים והמסמך של גוגל נותן הנחיות מדויקות ביותר לכך.  גוגל מנחים אותנו בעניין של בניית קישורים חיצוניים ותהליך בחירת האנקורים לקישורים פנימיים.

מה כן לעשות:

  • בחירת אנקור טבעי ומדויק המתאר את העמוד אליו אתם מפנים
  • להשתמש בחוכמה בNofollow – לדוגמה שאתם לא ממליצים על אתר
  • שימוש בNofolllow באזורי תגובות (בהמשך להגיון ממוקדם)

מה לא לעשות:

  • בחירת טקסט כללי כמו "דף",  "עמוד" וכו'
  • שימוש בכתובת URL שלמה בתור קישור
  • בחירה באנקור לא קשור
  • הסתרת קישורים בCSS
  • דחיסת קישורים שלא באמת עוזרים לגולשים

אופטימיזציה של תמונות

נושא שדובר עליו לא מעט בתחום הוא מה שקשור לאופטימיזציה של תמונות לשם קידום אתר. למזלנו גוגל מתייחסים גם לנושא הזה בצורה די עניינית:

מה כן לעשות:

  • שימוש בalt בכל תמונה ותמונה
  • בחירת שמות קצרים, לא כללים ואיכותיים שמתארים את התמונה
  • בחירה בalt כאשר התמונה משמשת כקישור
  • שימוש בsitemap כדי לעזור לגוגל למצוא את התמונות באתר 

מה לא לעשות:

  • דחיסת מילות מפתח בתגיות הalt
  • כתיבת טקסט חלופי ארוך ביותר

גוגל מציינים לבסוף שאופטימיזציה היא קריטית במיוחד להצלחה הקידום תוצאות חיפוש התמונות (נכון זה די ברור אבל בכל זאת..)

טיפ נוסף: קבצו את התמונות כדי לשמור על מהירות האתר.

התאמת האתר לניידים

כאן כבר גוגל נכנסים לפרטים טכניים ולהנחיות יותר מפורטות ברמת הקוד וההתאמה עצמה (רספונסיבי/דינמי/URL נפרד). מבחינתכם, חשוב לבדוק שהאתר מותאם לכל סוגי המכשירים כמו טאבלט, פאבלט, סמרטפונים וכל מכשיר חדש שיצוץ.

חשוב לזכור שגוגל החלה בסוף שנת 2016 לסרוק את תצוגת הטלפון בנייד בתחילה ולכן מדובר בהתאמה מחייבת ולא בהמלצה.

מה שכן מומלץ לעשות הוא לבדוק את האתר שלכם בכלי של גוגל לבדיקת ההתאמה לניידים.

המלצות נוספות

גוגל מציגים מספר המלצות נוספות למקדמי אתרים מתחילים:

  • ניתוח התנהגות גולשים באמצעות בסרץ' קונסול והגוגל אנלטיקס- כך תוכלו לדעת בדיוק האם מקליקים על התוצאות שלכם-CTR, כמה זמן נשארים באתר ועוד מספר פרמטרים חשובים.
  • להשתמש בגוגל סרץ' קונסול כדי לראות איך googlebot רואה אתרים ולזהות בעיות פוטנציאליות

לסיכום,

נראה כי לפעמים לא צריך ללכת רחוק מידי כדי לקדם את האתר. מסמך ההנחיות הזה הוא אמנם בהחלט רק הפתיח של מלאכת קידום האתרים אך במקרים רבים ובעיקר בכל הדברים הנוגעים באופטימזציה באתר עצמו נראה שהוא מכסה את רוב הדברים החשובים והמסקנה היא אחת. קידום אתרים הוא הבנה של גולשים, סיפוק תוכן מתאים ותקשורת בריאה מול האח הגדול.  

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם