גוגל מבצעת ניסיונות באלגוריתמים והפעם בשורת ה- Meta description

גוגל מבצעת ניסיונות באלגוריתמים והפעם בשורת ה- Meta description

למי שמכיר וגם למי שקצת פחות, לדעתי, אחד העדכונים המסקרנים ביותר של גוגל בשנה האחרונה, היה ההרחבה של כמות התווים בשורת תיאור העמוד, למעשה מכמות של עד 160, גוגל אפשרו לכתוב עד- 322 תווים! מה שיצר נוכחות יפה מאוד לתיאור העמוד ומסייע למקדמי ובעלי האתרים להרחיב אודות השירותים או המוצרים אותם הם מציעים במטרה להגדיל את ה- CTR (יחס ההקלקה), סוג של עדכון היסטורי!

נראה שעכשיו גוגל עושים ניסיונות לצמצם את ההרחבה הזו במעל 50% כלומר מתחת ל130 תווים! במידה וניסיונות אלו יהפכו לעדכון מוצהר, מדובר לדעתי בניסיון של גוגל לחזק בצורה נוספת את התוצאות הממומנות.

למי שעוקב, בשנים האחרונות גוגל עשו שינויים רבים במסגרת הרצון שלהם להעלות את האמון של הגולשים במודעות הממונות, כמובן במטרה להגדיל את הרווחים שלהם.
מה שאני לא מבין זה לאן יש להם עוד לשאוף 🙂 [אם כבר פתחתי את זה, אז החברה הזו היא גן שעשועים מלא בפינוקים לעובדים, כסף שנכנס תחת מונפול מטורף שטרם נראה כמותו בעולם העסקים החופשי].

במסגרת השינויים הבולטים היו כמה שממש יצרו שינוי במצב:

  1. כמובן הגדלת כמות המודעות בחלק העליון מ3 מודעות ל4.
  2. שינוי המילה "מודעה" המורה על קמפיין ממומן מבצע צהוב בולט למסגרת ירוקה מעומעמת
  3. הגדלת שטח תיאור המודעה הפרסומית
  4. הוספת תוספים והרחבות שיצרו מודעה גדולה כמעט פי 3 מהגודל הישן

עדיין כמות ההקלקות והטרפיק האורגני נותר גבוהה יותר ובתחומים רבים מאוד הטרפיק האורגני עדיף על הממומן.

תוצאה של כמות התווים נכון לעכשיו במסגרת הניסיונות והשינויים שגוגל מבצעת באלגוריתמים שלה, *מתחת ל-130 תווים:

גוגל מבצעת ניסיונות באלגוריתמים והפעם בשורת ה- Meta description

** בתמונה תוצאה של הביטוי "קידום בגוגל" תיאור עמוד מתחת ל-122 תווים – ממש לחתוך ב-חצי ויותר!

נקודה למחשבה – זה המקום לציין נקודה (מעניינת) נוספת על ענקית הפרסום גוגל, באיזה עולם עסקים נוסף, או מיקום פיזי לצורך הנקודה דבר כזה יכול לקרות? תארו לכם שבעל הקניון מחליט לעשות שינויים מבלי להוציא עדכון, לטובת בדיקות שעשויות לפגוע ישירות בהכנסות של החנות שלכם, האם בתור חנות בגדים יתאים לכם שיקטינו את גודל השלט שלכם ב50%?

תמונה של המצב נכון למעל 300 תווים:

גוגל מבצעת ניסיונות באלגוריתמים והפעם בשורת ה- Meta description

 * שורת תיאור עמוד בתוצאה לחיפוש "מקדם אתרים" (322 תווים)

תזכורת קטנה – גוגל הוציאה עדכון רישמי שניתן יהיה להציג עד 322 תווים, אפילו תוסף הוורדפס הנפוץ Yoast SEO עדכן את עצמו ואת האפשרות לכתוב 322 תווים מבלי להופיע בצבע אדום (במקרה של חריגה).

גוגל מבצעת ניסיונות באלגוריתמים והפעם בשורת ה- Meta description

** עבדכם הנאמן "אבא" כותב 322 תווים בתוסף היוסט איזה כיף שלא ייגמר לעולם.

למעשה לפי מקורות מוסמכים כמו MOZ גוגל משנה את האלגוריתמים שלה בין 500 ל-600 פעמים בשנה. למי שמחפש את המקור יכול לראות כאן .

לסיכום

כבעלים של חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, היכולת לנתח את המצב הקיים ולקבל החלטה עבור הלקוחות שלך היא אחריות כבדה ומכופלת, במיוחד במצבים של עדכון או TEST שטרם קיבל את ההצהרה הישירה (בכוונה אני כותב ישירה כי לפעמים יש רמזים) ממקור ראשון ורישמי של גוגל.
אני נוטה להמתין ולעקוב מקרוב, בשונה מהעדכון הקודם שהעלה את כמות התווים מ- 160 למעל 300 תווים כמעט פי שניים! הרי שעכשיו מדובר בצמצום משמעותי, לכן אני לא ממהר לקפוץ על העגלה ולעשות שינויים, ההמלצה שלי היא לעקוב מקרוב, להמתין ולפעול לאחר ההצהרה הרשמית.

רוצים לשוחח על זה? העלתי פוסט אשמח לתגובות בעניין – לייצר דיון בעמוד הפייסבוק הרישמי שלי לחצו כאן

קידום אתרים בגוגל למעלה