גוגל לעסק

גוגל לעסק שלך: הכירו את Google My Business

הכירו את Google My Business (גוגל לעסק שלי), אחד מן הכלים החינמיים של גוגל לעסק, אשר מסייע לבעלי עסקים לנהל את הנוכחות שלהם ברשת, בעזרת מגוון תכונות עשוי לסייע גם לכם להגביר את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים על בסיס מיקומו הפיזי של העסק.

אחת מן התכונות הללו היא תוצאות חיפוש לוקאליות של גוגל, המפרטות רשימה של עסקים הנמצאים במיקום גיאוגרפי מסוים, בצירוף מידע חשוב אודותיהם, כגון כתובת, שעות פתיחה, קטגוריות וביקורות. כלומר, ברגע שעסק נרשם לשירות, נוצר עבורו מיקום בגוגל מפות. מיקום זה משתלב בתוצאות החיפוש של גוגל, והדבר הופך את איתור מיקומו הפיזי של העסק לפשוט ונוח. כך, גולשים המאתרים את מיקום העסק בגוגל עשויים לעשות שימוש במידע על מנת להשתכנע לרכוש מוצר או להזמין שירות, מה שהופך את גוגל לעסק לכלי יקר ערך עבור עסקים ותיקים וחדשים גם יחד.

לפניכם מדריך שיוודא שתבצעו את תהליך ההרשמה כראוי ותיהנו משפע האפשרויות הכלולות בו.

רקע אודות גוגל לעסק – Google My Business

השימוש ב- גוגל לעסק מהווה תוספת משלימה לאתר העסקי שלכם בכך שהוא מעניק לכם זהות מקוונת ומגביר את הנוכחות במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שכן המידע שתזינו אודות העסק יכול להופיע בתוצאות החיפוש, בגוגל מפות ובמקומות נוספים שקשורים לגוגל.

אם העסק שלכם כבר פועל זמן מה, או אם עשיתם שימוש מושכל בכלי קידום אתרים שונים, סביר להניח שאתם כבר מופיעים ב- Google My Business. יתכן שבעבר גם רשמתם את העסק שלכם לשירותים דומים, כגון Google Places for Business ואחרים, אולם כל הכלים העסקיים של גוגל אוחדו לאחרונה תחת Google My Business.

ורק למקרה שזה לא הובן מאליו עד כה, השירות ניתן לעסקים בחינם.
גוגל לעסקרישום/אימות המיקום

הצעד הראשון בהרשמה לשירות גוגל לעסקים הוא ביצוע חיפוש בגוגל על מנת לוודא שלא קיים כבר רישום שביצעתם בעבר. בנוסף, יתכן שכבר קיים רישום של מיקום העסק, במיוחד אם הוא פעיל כבר מספר שנים, ואז פשוט צריך לאמת אותו. לשם כך גשו אל עמוד הוספת או אימות רישום והקלידו את שמו וכתובתו של העסק.

גוגל עסקיםגוגל לעסקים

אם כבר קיים רישום של העסק, תקבלו על כך התראה. אם מישהו כבר אימת את העסק, פעלו על פי הצעדים המופיעים כאן.

המשיכו ומלאו את יתר הפרטים אודות העסק. הקפידו לוודא שלא נפלו שגיאות במידע או שגיאות כתיב ותחביר, והשתדלו למצוא את הקטגוריה ההולמת ביותר עבור העסק מתוך שלל הווריאציות הדומות. שימו לב שהסעיף האחרון שעליכם לעדכן רלוונטי רק אם אינכם פועלים רק בתחום הפיזי של העסק אלא גם מציעים שירותים באזור מסוים, כגון שירותי הדברה או משלוחים.

הוספת או עריכת איזורי שירות

על מנת להוסיף או לערוך פרטים אודות אזור השירות שלכם, הירשמו לשירות גוגל לעסק וצפו בכרטיס שלכם.

  1. בחרו את השדה ברצונכם לנהל והקליקו על "נהל מיקום"
  2. בחרו "מידע" מתוך התפריט.
  3. הקליקו על "כתובת".
  4. בחלון שייפתח, בחרו "כן" או "לא" לצד "אני מספק סחורה ושירותים ללקוחות במיקום שלהם".
  5. הכניסו את המידע אודות איזור השירות שלכם:
    תוכלו לעשות זאת באמצעות הקלדה של שמות ערים או מיקוד, ולחלופין לבחור איזור סביב המיקום שלכם.
    סמנו את התיבה לצד "אני משרת לקוחות בכתובת העסק" אם ברצונכם שהכתובת המלאה תופיע בגוגל עבור חיפושים המתבצעים בשעות הפתיחה של העסק.
  6. לסיום אשרו את השינויים על מנת לשמור אותם.

אימות

לאחר שהזנתם את פרטי העסק ואיזורי השירות (אם רלוונטי), חשוב שתבצעו אימות של הרישום. ללא ביצוע השלב הזה, הרישום שלכם לא יוצג בפני הגולשים ולמעשה כאילו לא ביצעתם אותו כלל.

שלב האימות למעשה מאשר לגוגל שכתובת העסק שלכם קיימת ואתם מקבלים בה מיילים. הדבר מסייע לגוגל לסנן רישומים מזויפים שיוליכו שולל את המשתמשים, ולמעשה להעלות את השימושיות של מנוע החיפוש ושל גוגל מפות.

הדרך הקלה ביותר לבצע את האימות היא באמצעות דואר. לאחר כשבוע תקבלו מגוגל קוד שאותו תצטרכו להקליד בשדה המתאים – ומרגע זה ואילך הרישום שלכם ב- Google My Business ייצא לאוויר העולם.

פרסום

על מנת לנצל באופן מיטבי את היתרונות של גוגל לעסק, כדאי להכיר את האפשרויות הטמונות בו. להלן כמה טיפים בסיסיים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה לרישום שלכם:

  • ככל שהמידע יהיה מפורט ומדויק יותר, כן ייטב. ודאו שהמידע שהכנסתם אודות העסק יאמר ללקוחות במה אתם עוסקים, היכן העסק נמצא וכיצד הם יכולים להשיג את המוצרים או השירותים המוצעים.
  • השתמשו במילות מפתח, ממש כמו קידום אתרים רגיל; במיוחד לאור העובדה שכתובת האתר שלכם מופיע בתוך הרישום של העסק ב- Google My Business.
  • ודאו ששעות הפתיחה שלכם מעודכנות. אם שיניתם אותן בעסק, שנו אותן גם ב- Google My Business. קיימת אפשרות לבצע שינוי של השעות לרגל חגים או אירועים מיוחדים – נצלו אותה.
  • הוסיפו תמונות, משום ש"תמונה שווה אלף מילים" היא לא קלישאה. הניסיון מוכיח כי רישום שכולל תמונות משיג תוצאות הרבה יותר טובות מרישום נטול תמונות. טיפים נוספים בנושא תמונות – בהמשך.
  • נהלו קשרי לקוחות, הגיבו לביקורות ושמרו איתם על קשר. עודדו לקוחות מרוצים לכתוב ביקורות חיוביות באמצעות יצירת קישור ייעודי, וכך תסייעו רבות לנראות של העסק.

טיפים אודות תמונות

התמונה החשובה ביותר שתצטרכו להעלות ל-Google My Business, זו שתקבל הכי הרבה חשיפות ותשפיע באופן הרב ביותר על הנראות שלכם, היא תמונת הפרופיל של העסק. נסו לא ללכת על ברירת המחדל ולבחור את הלוגו כתמונת פרופיל, אלא לבחור תמונה של אלמנט כלשהו שקשור לעסק ומעביר לצופה מסר כלשהו אודות ערכי המותג, השירותים או המוצרים. עם זאת, השתדלו שהלוגו כן יופיע בתמונה על מנת לעזור לגולשים להבין באיזה עסק מדובר.

גם תמונת ה-Cover שלכם היא מקום טוב להציג בו את האישיות של העסק. זוהי התמונה הגדולה המוצגת בראש עמוד הגוגל+ שלכם. שימו לב שעל המימדים שלה להיות ביחס של 16:9.

תמונות נוספות יכולות להציג מאפיינים שונים של העסק, שיסייעו לקהל היעד שלכם לקבל החלטה ולהפוך ללקוחות: תוכלו להשתמש בתמונות של המוצרים או השירותים שאתם מציעים, תמונות של העובדים בפעולה, תמונות פנים וחוץ של העסק ותמונות כלליות נוספות שיעבירו לצופים מסר חיובי ומניע לפעולה.

גוגל לעסק – מעקב ושימוש בתובנות

התובנות (Insights) שתמצאו ב- גוגל לעסק מציעות שלל דרכים להבין את התנהגות הלקוחות. כך למשל תוכלו לדעת:

  • איך הלקוחות מוצאים אתכם? תוכלו להשוות בין חיפושים ישירים, "Direct" (בהם הגולש הקליד את שם העסק או כתובתו) לבין חיפושים אחרים, "Discovery" (כגון קטגוריה, מוצר או שירות), מתוך סך החיפושים הכולל, "Total".
  • איפה הלקוחות מוצאים אתכם? כמה לקוחות הגיעו מהחיפוש של גוגל (Listing on Search) וכמה מגוגל מפות (Listing on Maps). ריחוף מעל חלק מסוים בגרף יציג בפניכם מידע נוסף, כגון מסר האנשים שמצאו אתכם בחיפוש אחר מוצר מסוים או ביום מסוים.
  • מה הלקוחות עשו לאחר שמצאו אתכם? האם הם ביקרו באתר, ביקשו הוראות הגעה, יצרו קשר טלפוני, צפו בתמונות וכדומה. ניתן גם להעמיק בנתונים מסוימים – למשל להציג מפה של איזורים פופולריים מהם גולשים ביקשו הוראות הגעה אל העסק, או לפלח את שיחות הטלפון שהתבצעו אל העסק בעקבות צפייה ברישום שלו ב- Google My Business על פי ימים ושעות.
  • צפייה בתמונות: ניתן לבחון את תדירות הצפייה של גולשים בתמונות שהעליתם ל- Google My Business, ולהשוות אותה אל מול תדירות של עסקים דומים לשלכם.
קידום אתרים בגוגל למעלה