כמו שאתם בטח כבר יודעים, גוגל תמיד נותן כלים איכותיים למפרסמים גם ללא עלות, גוגל מיי ביזנס (Google my business) הוא ללא ספק אחד מהם. גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם להגיע ליותר לקוחות, להופיע בקרב קהלים חדשים, לקבל ביקורות ובעצם להציג את בית העסק שלכם בתוצאות החיפוש, גם אם אין לכם אתר וגם אם אתם לא מנהלים קמפיינים בגוגל. נשמע מדהים לא? אפילו יותר ממה שאתם חושבים! במאמר הבא אספר לכם על Google my businessעל היתרונות שלו והכנתי גם מדריך קצר להקמת פרופיל שיהיה לכם נוח. יאללה בואו נתחיל!
מה זה גוגל מיי ביזנס?
גוגל מיי ביזנס, או באנגלית Google my business או בקיצור GMB 😉 הוא כלי חינמי מבית גוגל ובעזרתו, תוכלו להופיע בחיפוש האורגני בגוגל כבית עסק, כלומר, לא כחלק מרשימת מהאתרים אלא כעסק פיזי. איך זה נראה?
ממש ככה, כמו הדוגמא המצורפת מצד שמאל:
באמצעות גוגל מיי ביזנס, תוכלו להקים פרופיל ובו לכתוב את כל הפרטים על העסק שלכם: שם, כתובת, שעות פעילות, טלפון ואפילו להוסיף לינק לאתר (אם יש לכם כמובן) – ובעזרת זה לעזור לשיווק הדיגיטלי של העסק שלכם. בנוסף לכך, גוגל בשנים האחרונות שידרגה את הכלי הזה וכיום תוכלו להוסיף גם מוצרים ושירותים שהעסק נותן כדי להציג לקהל הרחב.
פרמטר נוסף ומאוד חשוב (אולי מהחשובים ביותר) הוא נושא הביקורות. לקוחות יוכלו להשאיר לגם ביקורות, גם כדירוג 1-5 כוכבים וגם כטקסט חי וכך להשאיר המלצה (או דיס המלצה אז קחו את זה בחשבון).
למה כדאי לפתוח חשבון בגוגל מיי ביזנס?
אני מאוד אוהב את הכלי הזה, אני חושב שהוא מאפשר לקדם את השיווק של העסק, גם למי שלא מעוניין להרים קמפיינים ומעשיר את האפשרויות. הנה כמה סיבות ממש טובות לפתוח גוגל מיי ביזנס.
כלי חינמי
קודם כל מדובר בפלטפורמה חינמית לחלוטין שלא דורשת התעסקות מיוחדת או חידושים אלא אם כן העסק שלכם שינה את המיקום, הטלפון או כל פרט אחר, אז למה לא לפתוח GMB בעצם?
אפשרות להשיג קרדביליות באמצעות ביקורות
אחד האלמנטים החשובים ביותר לגוגל והאמת גם לאנשים, זה קרדביליות לעסק. תחשבו איזה מרשים זה לחפש בית עסק ולראות שיש לו מעל 200 ביקורות חיוביות לעומת בית עסק שאין לו ביקורות בכלל, עכשיו תענו לעצמכם – למי מבתי העסק הייתם פונים? בנוסף לכך, גוגל מאוד אוהב עסקים פעילים המקבלים ביקורות רבות, ככל שיהיו לכם יותר ביקורות כך העסק שלכם יופיע יותר תחת חיפושים הרלוונטיים לעסק שלכם.
פועל לפי מיקום
חיפושים ב-GMB עובדים לפי מיקום רלוונטי עבורכם, לדוגמא, אם אתם נמצאים במרכז תל אביב ומחפשים "חנות חיות" אתם תקבלו את התוצאות שהכי קרובות אליכם ובתי עסק המדורגים הכי טוב לצד העסקים שפועלים הכי הרבה זמן (כן כן, גם לוותק יש משמעות)
מאפשר להציג את העסק גם ללא אתר
גם אם אין לכם אתר מכירות או אתר תדמית ואתם רוצים להופיע בגוגל תחת חיפושים רלוונטיים, באמצעות GMB תוכלו לעשות את זה. אחד היתרונות המשמעותיים של GMB זה היכולת להציג את בית העסק שלכם ללא הקמה של "נכס דיגיטלי" כלשהו.
אפשרות למשוך את הביקורות מגוגל לאתר שלכם
אם יש לכם אתר, או אם אתם מתכננים אתר בעתיד, תוכלו לשלב בו את הביקורות שקיבלתם באמצעות גוגל. כל מאפיין אתר או עמוד נחיתה יודע שהוספת ביקורות תורמת רבות להחלטה של הגולש להשאיר ליד או לבצע רכישה או לא.
קידום אורגני – SEO
גוגל מיי ביזנס תורם רבות גם לקידום האורגני, השילוב בין הביקורות ומידע על העסק מאפשר לגוגל להיות בטוח כי מדובר על עסק לגיטימי, דבר המשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגני. הדבר הזה משמעותי גם אם יש לכם אתר וגם אם אין לכם אתר כי בסופו של דבר, הביקורות והוותק של חשבון ה-GMB שלכם יעזרו לכם גם ביום שתקימו אתר.
איך פותחים Google my Business?
שלב 1 – היכנסו לגוגל מיי ביזנס והרשמו עם חשבון ה-GOOGLE שלכם:
https://www.google.com/intl/iw_il/business/
שלב 2 – הוסיפו את העסק שלכם לחשבון Google my business
בחרו הוספת עסק והזינו את המידע הנדרש.
שלב 3 – בחרו את סוג העסק שלכם
תחת הקטגוריה הזאת תהיה לכם אופציה לבחור עסק יחיד, או לייבא רשימת עסקים. נבחר כרגע בעסק יחיד. לאחר הבחירה יפתח לכם המסך הבא:
במסך הזה עליכם לבחור את שם העסק והקטגוריה שלו. שימו לב שזה מאוד חשוב לדייק כיוון שלפי זה, העסק יופיע בתוצאות החיפוש רלוונטיות.
שלב 4 – בחרו את המיקום של בית העסק
לאחר בחירה של שם ותחום, בשלב הבא תוכלו לבחור להוסיף את המיקום הפיזי של העסק. בחרו כן ולאחר מכן הזינו את הכתובת הרלוונטית
במידה ואתם מגיעים למסך הבא, עליכם לבחור באופציה השלישית: אף אחד מהאפשרויות לא מתאימה. גוגל רוצה לוודא שאין כפילויות.
לאחר מכן גוגל ישאל על שירות המשלוחים, עליכם לענות בהתאם לשירות שאתם נותנים כמובן 🙂
שלב 5 – הזינו את הפרטים ליצירת קשר עם העסק
בשלב הבא עליכם להזין את מספר הטלפון של בית העסק. שימו לב כי מדובר על מספר שמוצג ללקוחות ולכן חשוב שיהיה בו תמיד מענה (בשעות הפעילות כמובן). אם יש אתר, עליכם להזין גם את הכתובת שלו
שלב 6 – אמתו את חשבון העסק שהקמתם
לאחר הוספת מספר הטלפון, גוגל יבקש מכם לאמת את העסק. מה זה אומר? גוגל מעוניין לדעת שהעסק אמיתי ופעיל ולכן, הוא יאפשר אימות ב-2 דרכים, טלפון או הוספת וידאו של העסק הקיים.
שלב 7 – בצעו אופטימיזציה לחשבון
במסך הבא תוכלו להוסיף את שעות הפעילות של העסק. שימו לב להיות מדוייקים, אלו הפרטים שיופיעו תחת בית העסק שלכם. במידה והגדרתם שעות פעילות ומשהו משתנה, אל תשכחו לשנות את זה גם פה.
במסך הבא, גוגל ישאל כל מיני שאלות על אופי העסק ואופי השירות הניתן בו. שימו לב השאלות משתנות בהתאם לתחום העיסוק, פה ספציפית בחרנו מסעדנות
זה הזמן לספר קצת על העסק שלכם. תקדישו לזה זמן, זה המפגש שלכם עם הלקוח והמקום לספר על העסק שלכם, על היתרונות ועל הסיבות לנסות אותו.
תוסיפו תמונות! זה המקום לשלב תמונות של העסק שלכם, שלכם, של המקום ואו של המוצרים.
זהו, אתם סיימתם את החלק שלכם. בסוף התהליך גוגל יבצע אימות לבית העסק על מנת לוודא שאכן מדובר על עסק קיים.
לאחר הקלקה על המשך, תוכלו לראות את כל המידע על העסק. שימו לב שהעסק לא גלוי ללקוחות בשלב הזה עד לאחר האימות שלו.
טיפ למתקדמים 🙂 אם אתם רוצים פרופיל GMB חזק במיוחד, תוכלו לערוך את כלל החלקים של הפרופיל, כמו לדוגמא, תפריט, מוצרים, הוספת תמונות, הוספת שאלות פופולריות ותשובות על מנת להוריד חסמים וכך בעצם לגרום ללקוחות להתרשם בצורה טובה יותר מהעסק שלכם.
והכי חשוב – לא לשכוח למלא את הפרופיל בכמה שיותר ביקורות!
למה גוגל עסקים חשוב לקידום עסק מקומי?
אחד היתרונות האדירים של גוגל עסקים, זה קודם כל שהוא חינמי, אין ספק. היתרון השני הוא שהוא מבוסס על מיקום, כלומר, אם אני נמצא ברחוב אלנבי בתל אביב ואני מחפש חנות יין, גוגל יציג לי את בית העסק הקרוב ביותר ועם הדירוג הטוב ביותר.
כלומר, אם יש לכם עסק פיזי ואין לכם חשבון בגוגל עסקים, מבקרים פוטנציאלים ולקוחות פוטנציאלים כלל לא ידעו על קיומכם! לכן, אני ממליץ לכל עסק להקים חשבון גוגל עסקים, מה אכפת לכם זה חינמי לגמרי!
אז איך נעשה Local SEO לגוגל עסקים?
קידום אתרים מקומי (Local Seo) יכול לעזור להם להשיג יותר "נראות" ברשת, בטח בחיפושים רלוונטיים. איך עושים את זה כמו שצריך?
צרו מעורבות בקרב הלקוחות
השיבו על ביקורות, הניעו יותר לקוחות להשאיר ביקורות חדשות וצרו פרופיל פעיל ורלוונטי כמה שאפשר. זה המקום לשלב את השפה המותגית שלכם, לתת מענה לשאלות או בעיות ולהראות שהשירות שלכם מעל המצופה.
הרחיבו את המידע על העסק שלכם
גוגל עסקים מאפשר לכם להוסיף את כל המידע הרלוונטי ללקוח שלכם, החל משעות פעילות של העסק, פרטי התקשרות ועד המוצרים או השירותים שהעסק נותן.
קבלת תובנות עסקיות
הדשבורד של גוגל עסקים מאפשר לכם לדעת מתי היה הכי הרבה טראפיק וחיפושים, כמה אנשים צלצלו או שלחו הודעה, כמה ביקורות קיבלתם וכן הלאה במטרה להבין מה אפשר לשפר ומה חסר ללקוחות.
איך לשפר את הSEO של העסק בעזרת הגוגל עסקים
ראשית נסביר כיצד הגוגל עסקים עוזר לקדם את האתר שלכם. כאמור, בכל ישנה סינרגיה מאוד ברורה בין כלל העולמות. ממש בדומה לקישורים חיצוניים שמחזקים את האמון באתר האינטרנט שלכם כך גם גוגל עסקים איכותי (אשר מעיד גם כן על אמינות וביטחון בעסק שלכם – בעזרת תגובות איכותיות, ודירוגים גבוהים).
הפרופילים העסקיים של Google הם דינמיים. גוגל יתן תעדוף לקטעים בפרופיל שלך לפי המונח שהגולש חיפש, כמו גם סוג המידע החשוב ביותר לצרכנים בקטגוריה שלכם. בסוף, גוגל רוצה לתת את המידע הטוב ביותר והמוצר הטוב ביותר לגולש.
צריך להיות מידע הנותן העדפה למילות מפתח שיעצימו את הפרופיל שלכם. GMB משמש כדי לייעל את הפרופיל ולהרחיב את טווח ההגעה שלכם ליותר לקוחות, בסוף הכל מסתכם באותם שלושה דברים: מיקוד, איכות מידע ואמון.
מקדו את המידע
הקפידו לשלב מילות מפתח רלוונטיות בפרופיל העסקי, כדי שתוכלו "לספר" לגוגל מה אתם רוצים לדרג. השתמשו במידע הזה בכל מקום: בתיאור העסק, בתגובות לביקורות, בתשובות לשאלות ובפוסטים שאתם מפרסמים. הקפד לשלב אותם באופן טבעי בדיוק כמו בכל אסטרטגיית SEO אחרת.
שמרו על איכות המידע
הדיוק של הדף העסקי שלכם ישפיעו על הדירוג שלו. לכן, הקפידו לספק את המידע המבוקש בכל חלק בחשבון. חשוב במיוחד כאן הוא פרטי הקשר, שעות מיוחדות ומוצרים.
בניית אמון
שמרו על המידע שלך מעודכן ומדויק גם (ואולי בעיקר) שהעסק מתפתח. שמרו על זרם קבוע של ביקורות המגיעות ותגיבו להן. כמו כן, תראו לגוגל שאתם פעילים על ידי העלאת תמונות ופרסום פוסטים באופן קבוע לפרופיל העסקי שלך דרך GMB.
אז על מה דיברנו?
בתחילת המאמר הסברתי על הכלי המדהים מבית גוגל- Google my business. כלי המאפשר לכם להציג את העסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל גם ללא אתר ולמה? מה היתרונות הייחודיים של GMB ולמה ממה חשוב לכל עסק לפתוח פרופיל. בהמשך עברתי שלב אחר שלב איך להקים פרופיל GMB חזק במיוחד. הצלחתם? מדהים! יאללה זה הזמן להתחיל לאסוף ביקורות.