קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אורגני חינם בגוגל שופינג: פרסום מוצרים וחנויות וירטואליות בגוגל
קידום אתרי השווואות

קידום אורגני חינם בגוגל שופינג: פרסום מוצרים וחנויות וירטואליות בגוגל

אחד השינויים הגדולים שביצעה גוגל במערכת הפרסום שלה, קשור לאפשרות לפרסם מוצרים בחינם באמצעות מודעות גוגל שופינג (בנוסף לפרסום בתשלום שכבר קיים שם). האופציה פתוחה בעיקר לאתרי מסחר עם רכישה אונליין, ומגדילה משמעותית את החשיפה ואת המכירות – חינם אין כסף.

מה זה גוגל שופינג?

מים רבים עברו מאז נולדה מערכת גוגל שופינג בחו"ל בשנת 2002 (תחת השם "פרוגל"), ועד הגעתה לישראל בשעה טובה ב-2018. בין לבין עברה המערכת הזו כמה שינויים, וכיום היא משמשת על תקן של פלטפורמת קידום ממומן ואורגני במקביל.

גוגל שופינג מציגה מודעות של מוצרים בלבד, בדרך כלל מעל לתוצאות הממומנות הרגילות בחלק העליון והתחתון של דפי התוצאות (עם שינויים לכאן ולכאן מדי פעם). המכירות והאינטראקציה בגוגל שופינג חורגים מנתוני המודעות הרגילות בגוגל, מה שהופך את שופינג לאפיק מכירות אפקטיבי מאין כמותו.

עד 2020 השימוש בגוגל שופינג היה בתשלום בלבד. רק החל מאפריל באותה שנה החליטה גוגל להציע גם פרסום אורגני בחינם במודעות שופינג; בעיקר כדי לסייע לעסקים בעקבות משבר הקורונה.

 

גוגל שופינג

 

איך מפרסמים חינם בגוגל שופינג?

קודם כל צריך שוב להזכיר שרק אתרי מסחר עם רכישה אונליין, יכולים לפרסם בגוגל שופינג (גם בתשלום וגם בחינם). זאת מכיוון שגוגל שופינג משמש רק כבמת תצוגה ופרסום, אבל את המכירה אונליין יש לעשות באתר שלכם, המפרסמים. למרות זאת – אם הפרסום מיועד לארצות הברית או צרפת, ניתן לפרסם גם בלי אתר באמצעות מערכת Buy on Google או ישירות לחנויות פיזיות. יש להניח שזה יגיע גם לשאר מדינות העולם בשלב כלשהו.

דבר נוסף – אין חובה לפתוח חשבון בגוגל אדס, אלא רק במרכז הסחר של גוגל (מרצ'נט סנטר). אם כבר העליתם פיד מוצרים קיים לצורך פרסום בתשלום, חסכתם לעצמכם כמה שלבים גם בפרסום החינמי. לא תצטרכו להעלות שוב פיד חדש, אלא תוכלו להשתמש בפיד הקיים. כל מה שצריך לעשות הוא להפעיל את אופציית Surfaces בלוח הבקרה של מרכז הסחר, וגוגל יחליט לבד אילו מודעות להציג בקטגוריית שופינג.

אחרון חביב – צריך לזכור שמודעות שופינג בתשלום תמיד יקבלו עדיפות על פני אחיותיהן החינמיות, מבחינת מיקומים בעמוד התוצאות. זה לא אמור להרתיע אותנו מלקבל עוד חשיפה ומכירות בחינם.

שלב 1 – רישום למרכז הסחר של גוגל

ניגשים לאתר merchants.google.com ונרשמים עם חשבון גוגל קיים או חדש. ממלאים את כל פרטי העסק הדרושים, ומבצעים אימות טלפוני בסיום. בלעדי האימות הטלפוני לא יהיה לכם חשבון פעיל במרכז הסחר.

יש לבחור באפשרות הפרסום החינמית תחת Surfaces Across Google (עבור אתרים) או Local Surfaces (עבור חנויות פיזיות). כמובן שניתן לבחור במקביל גם את אפשרויות הפרסום בתשלום. בחירה ב-Surfaces תציג את המודעות שלכם בחינם בתוצאות החיפוש, בגוגל שופינג, גוגל תמונות, גרף הידע, גוגל LENS ועוד.

כמו כן ודאו מראש שאתם עומדים בהנחיות מרכז הסחר:

  • לקדם רק מוצרים שניתן לרכוש אונליין והם בבעלותכם (כלומר לא אתרים של אחרים, תוכניות שותפים ועוד).
  • להשתמש בשפה הנכונה למדינות היעד אליהן אתם מכוונים. שפת האתר צריכה להיות זהה לשפת הפיד.
  • חובה לאמת את האתר ולתבוע עליו בעלות.
  • חובה להציג עמודי תקנון בנושא החזרת מוצרים וכספים.
  • המוצרים בפיד חייבים לעמוד בדרישות גוגל.

 רישום למרכז הסחר של גוגל

שלב 2 – בחירת מיקום צ'קאאוט

תהליך הרכישה צריך להסתיים במקום כלשהו לבחירתכם. כפי שציינו בהתחלה, האפשרות העיקרית היא לספק כתובת של אתר מכירות עם רכישה וסליקה אונליין. זו הדרך הקלה והמהירה ביותר, אך בארה"ב ובצרפת (בלבד) ניתן לבחור גם רכישה אונליין דרך גוגל עצמו.

אפשרות שלישית היא להביא את המשתמשים לחנות פיזית, לאחר שצפו במודעות המוצרים שלכם בגוגל שופינג. אפשרות זו קיימת בארה"ב בלבד בשלב זה, כך שאנחנו נשארים עם האופציה הראשונה (שימוש באתר מסחר).

שלב 3 – העלאת פיד מוצרים

זהו השלב העיקרי והחשוב ביותר בכל התהליך. כל מוצר שאתם רוצים לפרסם בגוגל שופינג, חייב להיכלל בקובץ פיד, שאותו יש להעלות למרכז הסחר. גודל הקובץ לא יחרוג מ-4 ג'יגה.

אפשר להעלות קובץ אקסל או XML, אבל השיטה הכי קלה ומהירה היא להשתמש בגוגל שיטס, ישירות מתוך ממשק הניהול של מרכז הסחר. קובץ מוכן מראש ייפתח לשימושכם, עם כל העמודות הנחוצות – וכל מה שיישאר לכם לעשות הוא למלא פרטים.

לכל מוצר יש מאפיינים שחובה לציין (כגון שם המוצר, תיאור, מחיר, תמונה, קישור לעמוד הרכישה ועוד) וכן מאפיינים אופציונליים. ככל שתציינו יותר מאפיינים, כך תגדילו את סיכויי החשיפה והמכירה. כמו כן, ככל שתעמדו בהנחיות בדייקנות – תוכלו להשתמש בפיד אחד בלבד ולא תאלצו להוסיף פידים משניים בהמשך. כדי לוודא שאתם בוחרים במודעות המשופרות של גוגל שופינג, עליכם להוסיף נתונים מתוך רשימת Enhanced Listings (שחורגת מעבר לנתונים הבסיסיים כגון ID, תמונה, שם, תיאור וקישור).

לחילופין – אם יש לכם מעט מוצרים, אין חובה להשתמש בפיד; אפשר להעלות אחד-אחד בצורה ידנית ישירות ממשק מרצ'נט סנטר. אם אתם עובדים עם וורדפרס / ווקומרס, שופיפיי ושאר מערכות מוכרות – רוב הסיכויים שיש אמצעים מוכנים מראש ליצירת פידים אוטומטיים שכאלה, שמתאימים לגוגל, לפייסבוק ועוד. הפיד יסונכרן אוטומטית מהאתר אל גוגל.

גוגל מבצע השוואה אוטומטית בין המוצרים בפיד לבין המוצרים באתר עצמו, כך שחובה לוודא שכולם תואמים (אותם שמות מוצר, אותם מחירים, אותה שפה וכן הלאה). אם יהיו אי התאמות, גוגל לא תאשר את הצגת המוצרים עד שתתקנו את השגיאות (מוצגות בלוח הבקרה של מרכז הסחר).

כדי שתוכלו לעקוב אחרי ביצועים גם בגוגל אנליטיקס, מומלץ לתייג מראש בקובץ הפיד כל URL של עמוד מוצר באמצעות UTM. אומנם למרכז הסחר יש דוחות משלו, אבל הם לא מגיעים לרמת הדיוק והפילוח שמציע גוגל אנליטיקס. עוד מידע בשלב 5.

שלב 4 – אימות האתר

לאחר שמזינים את כתובת האתר הרלוונטי, רוב הסיכויים שתתבקשו לאמת אותה ולתבוע עליה בעלות. רק במקרים נדירים יש לגוגל מספיק מידע, כדי לבצע את האימות בצורה אוטומטית וללא התערבותכם.

אימות הדומיין משמעו הוכחה שאתם בעלי האתר; תביעת בעלות על הדומיין משמעה שיוך של כתובת האתר למרכז הסחר, כך שרק אתם תוכלו להשתמש בדומיין שלכם (ולא מישהו אחר).

האימות יכול להתבצע באחת מארבע דרכים עיקריות (בדומה לאימות של קונסולת החיפוש): תג HTML, קובץ HTML להעלאה, תג מנג'ר או אנליטיקס. לאחר מכן תוכלו להקליק על "תביעת בעלות" בתפריט ולסיים את התהליך.

צפו בסרטון הסבר קצר:

שלב 5 – אפשרויות המדידה

כדי שנוכל לעקוב אחר ביצועים, יש לבחור בנתונים הרצויים בלוח הבקרה של מרכז הסחר – מידע אודות ביצועי מוצרים ספציפיים (Products), מידע אודות חשיפות וקליקים (Performance כולל פילוחים שונים) וכן מידע אודות שגיאות שדורשות מענה ותיקון (Diagnostics).

מדידה גוגל שופינג

מכיוון שהנתונים כאן די בסיסיים, מומלץ מאוד לתייג באמצעות UTM את עמודי המוצרים בקובץ הפיד טרם העלאתו לגוגל. בצורה כזו נקבל נתונים נוספים גם בגוגל אנליטיקס, במקום להסתפק במידע הבסיסי של מרכז הסחר.

שלב 6 – אופטימיזציה

מכיוון שיש הרבה מתחרים בגוגל שופינג, רק אופטימיזציה נכונה תסייע לכם לקבל יותר חשיפה ומכירות.

למעשה השלב הזה דומה מאוד לעבודת SEO רגילה – בדיקת נפחי חיפוש לביטויים רלוונטיים, אופטימיזציה של המידע בפיד ובעמודי המוצר (כותרות, תיאורים, מפרטים, קטגוריית המוצר, תמונות איכותיות, עדכון מלאי וכן הלאה).

בהנחה שהמוצרים שלכם אושרו להצגה, הם יוצגו במספר מקומות בגוגל (כפי שצוין קודם לכן – חיפוש, תמונות, לנס ועוד). לדוגמה, כך נראים מוצרי גוגל שופינג בגרסה החינמית – הם יושבים מתחת למודעות שופינג בתשלום, כשמעליהם יש כותרת קטנה (About או בעברית: מידע על דף זה).

בדקו את הנתונים והביצועים, תקנו ושפרו מה שצריך ותקבלו עוד חשיפה ומכירות בגוגל בלי להשקיע שקל.

בהצלחה!

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?