כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
גוגל טרנדס המדריך המלא
תמונת רק למאמר "מה למדנו מחיפוש בגוגל"

גוגל טרנדס המדריך המלא

גוגל טרנדס הוא כלי כל כך עוצמתי שלמרבה הפלא לא מקבל מספיק חשיבות ממקדמי אתרים וקולגות בארץ ובעולם. חשבו על זה, כמה כלים מאפשרים לכם לצלול לתוך המידע של גוגל ישירות ובלי כלי צד שלישי? האם תוכלו לקבל את המידע הזה בכל מקום אחר ברחבי הרשת? סביר להניח שלא. במאמר זה אסקור את הכלי ואציג מספר דרכים יעילות במיוחד להשתמש בו במסגרת עבודת קידום אתרים יומיומית בפעולות כמו מחקר מילות מפתח, זיהוי מגמות קנייה וכו'.

אז מה זה גוגל טרנדס – Google Trends

גוגל טרנדס מאפשר לכם לצפות במגמות חיפוש ברחבי הרשת על ידי כלי מיון חכמים המבוססים על אזור גאוגרפי, זמן והפלטפורמה שבה הגולשים מחפשים. לדוגמה- יוטיוב, חיפוש חדשות, חיפוש תמונות והגוגל שופינג סנטר. 

חיפוש בגוגל טרנדס

בנוסף, הכלי מאפשר לבצע השוואות בין חיפוש מילות מפתח מסוימות ולבצע את ההשוואה הזו על פני ציר זמן ומקום, מה שמאפשר לקבל תובנות מדויקות יותר למטרה שלשמה אתם משתמשים בכלי. 

בחירת זמן גוגל טרנדס

פי'צר משמעותי נוסף הוא קבלת השלמות אוטומטיות וביטויים שגוגל מזהה כקשורים לשדה הסמנטי של המילת חיפוש שלכם. לדוגמה, הטרנדס מציג כרגע את הביטוי "Seo Rank Tool"  כביטוי קשור לחיפוש SEO עצמו. 

Related queries

נקודה אחרונה וטיפה פחות מקצועית אבל מאוד מעניינת, הכלי מציג מגמות כלליות של חיפושים ברחבי העולם ובמדינות שונות. כך, כרגע (תחילת 2021) הכלי מאפשר לנו לצפות בביטויים שהגולשים חיפשו הכי הרבה לפי כל מדינה. 

חיפושים פופלאריים בישראל 2020

בנוסף, תוכלו לבחור באפשרות Trending Searches כדי לצפות בנושאים הטרנדים על פי חיפוש מתקדם.

חיפושים בגוגל טרנדס

איך גוגל טרנדס עובד באמת?

האמת היא שיש בלבול רב ברחבי הרשת לגבי הנתונים של הכלי. הטעות הרווחת היא שהטרנדס מציג תמונה ישירה ומדויקת של נפח החיפושים כמו בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל. ההבדל המרכזי שכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל מציג נתונים במונחים אבסולטיים, כלומר כמות חיפושים ואילו הגוגל טרנדס מציג נתונים יחסיים. 

במילים אחרות, אם לדוגמה יש מצבו בו יש 100 חיפושים בעולם והביטוי קידום אתרים קיבל בחודש דצמבר 29 חיפושים  ובחודש ינואר היו 200 חיפושים ברחבי העולם ו35 עבור קידום אתרים, בגוגל טרנדס נראה ירידה בפופלריות היחסית ובכלי לתכנון מילות מפתח נראה עלייה בפופולריות היחסית.

מי שהציגו את זה בצורה נחמדה מאוד הם החברה של Aherfs בבלוג מעולה בנושא

גוגל טרנדס נתונים

שימוש חכם בגוגל טרנדס עבור קידום אתרים

כפי שציינתי בהתחלה, לא הרבה מקדמי אתרים משתמשים בכלי אבל יש כמה טריקים משמעותיים שיכולים לעזור לכם בעבודת הקידום האורגני השוטפת. 

זיהוי של מגמות בזמן אמת

בין אם אתם בונים נכס דיגיטלי ובין אם אתם מקדמים אתר, זיהוי מגמות הוא קריטי לביסוס הסמכות ויכול להוות קפיצת מדרגה משמעותית עבורכם. העיקרון הוא לזהות נושאים חדשים, לכתוב תוכן חדש/ להתאים את התוכן הקיים ולקדם אותו ברשתות החברתיות ובאמצעות קישורים. כך תוכלו להתבסס במקומות הראשונים די מהר רגע לפני שכולם עולים על הנושא ומקדמים את התוכן. 

באופן אישי יצא לי להיתקל בנושא הזה באחת הזירות התחרותיות בבריטניה בפרוייקט בו אנו מקדמים אתר באנגלית בסוגייה שעסקה בברקזיט. הפלרמנט הבריטי העביר איזשהי החלטה מהירה שהשפיעה מאוד על נושא עיסקי מסויים ודי מהר התחיל המרוץ לתוכן. מי שהיה מהיר ומדוייק הצליח לזכות בכמות תנועה עצומה. 

בחירות בגוגל טרנדס

תוכלו לקרוא עוד על החשיבות של זיהוי מגמות במאמר על RTL – Real Time Marketing.

שימוש במחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בכל קמפיין קידום אורגני וגם בקידום ממומן. בין אם אתם משתמשים בכלי של גוגל ובין אם אתם משתמשים בכלי אחרים גוגל טרנדס יכול לחסוך לכם המון המון עבודה וכסף על ידי פסילה של ביטויים שהגולשים כבר בקושי מחפשים אבל הם עדיין זוכים לכמות חיפושים די גבוהה בכלים. למה זה קורה? משום שהכלים בדרך כלל לוקחים ממוצע שנתי או טווח זמן נרחב וכך לפעמים ביטויים מקבלים כמות חיפושים גבוהה מאוד למרות שבפועל הם נהנו מכמות די נמוכה בחודשים האחרונים וכבר לאט לאט  פחות רלוונטיים. 

טיפ למתקדמים בעדיפות גוש'וה הארדיוק מaherfs: ביטויים רבים כאלו כוללים תקופת זמן. לדוגמה " התחפושות הטובות ביותר לשנת 2020" . הדרך החכמה ביותר להתמודד עם זה היא לעדכן את התוכן כך שיתאים לחיפוש הרלוונטי. במילים אחרות, לשנות את התוכן כך שיהיה "התחפושות הטובות ביותר לשנת 2021" וכן הלאה.

 שימוש עבור אסטרטגיית התוכן שלכם

לא מעט כתבנו על הקשר החשוב בין תוכן מעולה המתכתב עם אסטרטגייה נכונה לבין תוצאות קידום האתרים והחשיבות של השילוב בין השניים בתהליך עצמו. עם זאת, גוגל טרנדס יכול לעזור לכם באופן מיוחד בנושא הזה באמצעות תחכום. העיקרון הוא לקדם את התוכן שלכם בצורה ממוקדת סביב הטרנדים של החיפוש על ידי כתבות יחץ , וקידום ברשתות החברתיות. 

קידום כזה יכול להביא לכם המון תנועה ישירה אבל גם בעל משמעות חשובה עבור אסטרטגיית הקידום האורגני שלכם לטווח הרחוק. בתמונה לדוגמה ניתן לראות כיצד הביטוי "נכס דיגיטלי" זוכה לעוד ועוד התעניינות יחסית ברחבי ישראל.

מגמה בטרנדס

השוואה בין פופלאריות ביטויים

מתלבטים האם לקדם את הביטוי "x" או את הביטוי "y"? לא יודעים באיזה ביטוי בדיוק הלקוחות הפוטנציאליים שלכם משתמשים? בדיוק בשביל זה גוגל טרנדס מספק יכולת השוואה בין ביטויים שיכולה להציל אתכם במקרים כאלו. לדוגמה, אתם אתם משרד עורכי דין ומתלבטים האם לקדם את הביטוי הרישמי לתקנה מסויימת או לשפת הרחוב, תוכלו להשוות בין הפופלאריות היחסית של הביטויים וכך למקד את המאמצים בצורה טובה יותר.

השוואה באמצעות הגוגל טרנדס

לסיכום,

גוגל טרנדס הוא כלי מאוד לא מוערך ומנוצל יחסית לתמורה ולתובנות שהוא מספק. אני ממליץ לכל מקדם אתרים או בעל אתר "לשחק" עם הכלי ולבצע השוואות חכמות שישדרגו את עבודת הקידום שלו.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ