בעולם השיווק באינטרנט נכון לכתיבת מאמר זה, אפשרויות השיווק העיקריות לעסקים וחברות מתחלקות לשני ערוצי שיווק עיקריים: פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק, עדיין ישנם הרבה מאוד עסקים וחברות שלא בטוחים באיזה אפיק שיווק עדיף להשקיע את התקציב שלהם לשיווק באינטרנט?
השאלה הזו בדרך כלל מתייחסת לעסקים שנאלצים לבחור בגלל תקציב מוגבל, אבל השאלה הזו גם נכונה לחברות שרוצות להשיג ביצועים טובים יותר מהשיווק באינטרנט.
הערה חשובה:
אומנם די קשה לבצע השוואה בין הפרסום בגוגל לבין הפרסום בפייסבוק, כי לגוגל ישנם פלטפורמת שונות ומגוונות, אבל די באופן כללי ניתן לצייר קווי מתאר שנותנים תובנות חשובות, במאמר זה אנו משווים בין קמפיין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק.
פרסום בגוגל אדוורדס (קמפיין חיפוש בלבד)
יתרונות:
- טיימינג- מאפשר להגיע לגולש בזמן החיפוש, מבוסס על שאילתות חיפוש בגוגל.
- קמפיין מובייל- ניתן לבצע קמפיין נפרד למובייל, ולהתמודד על מיקומים גבוהים.
- אפשריות מדידה- ניתן למעשה למדוד עלות המרה בצורה מדויקת לחלוטין, הן שיחות, מכירות, השארת פרטים ועוד.
- מהרחבת מודעות- ניתן לייצר במודעות, מספר תוספים רבים כגון, מספר טלפון, sitelinks, מיקום, המאפשרים להגדיל את יחס הקלקה (ctr) ובכך למשוך יותר כניסות מהקמפיין.
חסרונות:
- הקלקות לא חוקיות – עדיין בשונה מפרסום בפייסבוק יש תחומים לפרסום בגוגל שידוע שיש בהם בעיית הקלקות של מתחרים, למשל אולמות אירועים, הלוואות ועוד.
- כמות חיפושים- בהרבה מאוד תחומים, אין מספיק חיפושים, וישנם ימים שלמים שאין מספיק טראפיק, ולכן בהרבה מאוד מצבים, גם שיש רצון לעוד (כניסות של חיפושים רלוונטיים) גוגל בעצמה תלויה בכמות החיפושים המושפעים מעולם של היצע וביקוש.
- מדיניות/הגבלה- ישנם תחומים רבים בהם גוגל מגבילה בצורה קשה מאוד את המפרסמים, מה שהופך את הסיפור למורכב מאוד, לפעמים משהה קמפיינים מבלי לספק הסברים, למשל הלוואות, אסתטיקה, ועוד.
- ביקוש קיים – במקרים רבים, ישנה כמות חיפושים נמוכה, ככה שלא ניתן לייצר מספיק טראפיק ולהשען על קמפיין גוגל.
- שירות לקוחות – כן כן, נכון לכתיבת מאמר זה , השירות של גוגל די לוקה בחסר, למעשה ישנם הרבה מאוד צילומי מסך שרצים ברשת המתייחסים לזמני המתנה מאוד גבוהים לפחות 60 דקות.
- אמינות – הרבה מאוד גולשים מעדיפים לקפוץ לתוצאות האורגניות ולמעשה מביעים חוסר אמינות בתוצאות הממומנות, מה שמוסיף עניין לאתרים שעברו תהליך של קידום אתרים בגוגל.
פרסום בפייסבוק
יתרונות:
- פילוח קהלים- בשונה מפרסום בגוגל, ניתן לייצר פילוח מרשים מאוד, חתכים דמוגרפים, גלאים, סטטוס, תחומי עניין ועוד.
- ויראליות- בשונה מגוגל יכולות השיתוף הגבוהות לפעמים מספקים כמות חשיפות גבוהה מאוד, בתשלום נמוך וכמובן ביצועים גבוהים.
- מיתוג- כמובן אחד היתרונות החזקים ביותר, ניתן דרך הפייסבוק להשפיע בצורה הטובה ביותר על מותגים.
- קהלים- ניתן להשתמש בצורה חכמה, בקהלים ולמעשה ליצור קמפיין מבוססים עניין ברמה שאינה קיימת בעולם החיפוש בגוגל.
חסרונות:
- יכולת לבצע אופטימיזציה על העלות לקליק בפייסבוק יחסית נמוכה יותר מגוגל.
- בני דודים- נכון זה לא נעים, אבל הרבה מאוד מפרסמים אינה חפצים בלייקים/תגובות של בני דודים 🙂 נכון לכתיבת מאמר זה עדיין אי אפשר למנוע לחלוטין את התופעה, די מזכיר את הקלקות הלא חוקיות בגוגל.
- ניתוח נתונים- בשונה מגוגל, לא ניתן להוציא בלחיצה דוחות אקסל מפורטים ברמה של גוגל, נתונים, כמו הקלקה על תוספי מודעות, לא קיימים ועוד רבים.
- פוש- הפרסום בפייסבוק בשונה מגוגל, הוא למעשה "מודעות שנדחפו" ולא בהכרח בטיימינג נכון.
האם הקמפיין שלכם בנוי נכון?
מעל 72% מהמפרסמים (סקר שפורסם במגזין ה-searchengineland) נוהגים לשלב קמפיין פרסום בגוגל כחלק אינטגרלי מאמצעי השיווק של העסק.
מספר שאלות שיעזרו לכם לבדוק האם אתם בכיוון הנכון:
- כמה עולה לי לגייס לקוח באמצעות פרסום בגוגל?
- האם הלקוחות שפונים באמצעות הפרסום בגוגל רלוונטיים לעסק שלכם?
- האם כל נתוני הקמפיין נרשמים באנליטיקס?
- בהשוואה ליכולת שלי לגייס לקוחות באמצעות אפיק שיווק אחר?
- האם אני משתמש באסטרטגיה מתאימה לפרסום בגוגל?
- האם עמוד הנחיתה נותן את האינפורמציה הנכונה לגולש?
- האם עמוד הנחיתה מניע לפעולה מספיק? מעודד ביצוע המרה/רכישה.
לסיכום:
מהניסיון שלנו, שילוב אפקטיבי של פרסום בגוגל, ופרסום בפייסבוק, עשוי לייצר מקסימום תוצאות, אך בשביל לקבל חלוקת תקציב חכמה ונכונה, חייב ניסיון מקדים, חייב לבצע אופטימיזציה, ולהגדיר יעדים ומטרות.
מאמר אורח: מאת חברת דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט, במטרה לשפוך אור על היתרונות והחסרונות של הפרסום בגוגל בהשוואה לפרסום בפייסבוק.