קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
כמה זמן לוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר
כמה זמן לוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר

כמה זמן לוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר

הנחה נפוצה בקרב מקדמי אתרים טוענת כי חודש הוא פרק הזמן שאורך מרגע יצירת קישור שמוביל לאתר ועד הרגע בו ניתן להבחין בהשפעה שלו על דירוג האתר בגוגל. ההנחה הזו עושה לה כנפיים כבר בערך עשור, אולם חשוב לזכור שהתחום של קידום אתרים כבר אינו דומה היום למה שהיה פעם. עם כל השיפורים בחומרה, בתוכנה ובאלגוריתם, שבין היתר האיצו באופן משמעותי את פעולתם של מנועי החיפוש, סביר להניח שפרק הזמן האמיתי קצר יותר.

כנראה שקישורים משפיעים היום מהר יותר מבעבר

ראשית יש לקחת בחשבון את הפינגווין: מדובר באלגוריתם שעוסק בקישורים ופועל בזמן אמיתי, וכבר שנתיים שהוא חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל. די בעובדה זו לבדה כדי להעריך שקישור שטמון באלגוריתם הקישורים של גוגל ישפיע על הדירוג בתוך פחות מחודש – פרק זמן שבסטנדרטים של ימינו נשמע איטי ומאוד לא הגיוני.

על פי חישוב של פרקי הזמן שלוקח לגוגל הן לסרוק אתרים והן לאנדקס אותם, השערה הגיונית יותר למשך פרק הזמן בו קישור יכול להשפיע על הדירוג הוא ככל הנראה בין שבוע לשבועיים. עם זאת, ראוי גם לשאול האם בכלל ניתן להבחין בהשפעה כזו. אחרי הכל, השפעה של קישור בודד, או אפילו מספר קטן של קישורים, עשויה להיות קטנה מכדי להיות מורגשת באופן שניתן לראות או למדוד. כמובן שזה לא המצב כאשר מדובר על קישורים חזקים מאתרי סמכות, כמו שניתן לראות בצילום המסך המצורף:

קישור

דירוג משתנה לאחר חודש – בגלל קישורים?

לעיתים קורה ששינויים בדירוג של אתר מסוים בתוצאות החיפוש של גוגל מתרחשים כחודש לאחר הוספת הקישור. האם זה אומר שיש קשר סיבתי ביניהם? לא בטוח. חודש הוא תקופה ארוכה מכדי לדעת בדיוק איזה שינוי בדירוג חל בגלל איזו סיבה. בפרט, האם השינוי בדירוג חל בגלל קישור יחיד, קישור אחר שהתווסף לאתר, קישורים מאתרים אחרים או סיבה אחרת לחלוטין,

שינוי באלגוריתם הליבה של גוגל, למשל, יכול להיות סיבה חלופית לשינוי בדירוג. האלגוריתם המעודכן יכול להחליט שאתרים של מתחרים כבר אינם מהווים מענה מספק למילות חיפוש מסוימות, ואז האתר המקודם עולה בדירוג פשוט משום שהוא נחשב בעיני גוגל כרלוונטי יותר מאשר בעבר. מסיבה דומה יתכן ששיפור בדירוג הוא תוצאה של חוויית משתמש טובה יותר באתר המקודם מאשר באתרי מתחרים, בהנחה שהאלגוריתם המעודכן של גוגל נותן עדיפות להיבט זה.

במילים אחרות, חודש הוא זמן לא קצר ולא ניתן לבצע אבחנה מדויקת בשאלה האם קישור אחד או קבוצת קישורים גרמו לשינוי. יש סיבות רבות אחרות שיכולות להיות ההסבר לשינוי בתוצאות החיפוש, חלקן אפילו לא קשורות ישירות לשום פעולת קידום אתרים ולא תלויות כלל באתר, כך שפשוט אי אפשר לשים את האצבע על הגורם המדויק ולומר בביטחון שהוא זה שהביא לשינוי בתוצאות החיפוש.

לסיכום

התשובה הטובה ביותר שניתן לתת לשאלה שבכותרת איננה מספרית, משום שכאמור אין דרך ממשית להעריך השפעה ישירה של קישור על הדירוג בתוצאות החיפוש. לכן מוטב שלא להתעמק בדקויות של קישור יחיד אלא להתמקד בתמונה הגדולה. הקישורים יעשו את פעולתם בין אם תדאגו להם ובין אם לאו.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?