כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
4 שיטות לבניית קישורים שאתם כנראה לא מיישמים
בניית קישורים

4 שיטות לבניית קישורים שאתם כנראה לא מיישמים

קישורים היו ועדיין ממשיכים להיות אחד הפקטורים החשובים בקידום אתרים. אומנם כיום חשיבותם פחתה בהשוואה לעבר, ולפעמים ניתן לקדם אתרים גם ללא קישורים כלל (בתחומים פחות תחרותיים); אך מי שרוצה ושואף להגיע למיקומים גבוהים, ובייחוד בתחומים / ביטויים קשים – ייאלץ להשתמש בקישורים נכנסים בשלב כלשהו.

יש אינספור דרכים ושיטות לבנייה וליצירה של קישורים בקמפיין SEO. ככל שאתם בעלי דמיון מפותח יותר או טיפוסים סקרנים שמחפשים דרכים חדשות, כך תצליחו למצוא שיטות לבניית קישורים שכנראה רוב המקדמים לא מכירים או לא מיישמים. הנה כמה שיטות שכאלה.

שיטה 1 – שירותי Newswire

גוגל בוחן מאות ואולי גם אלפי פרמטרים המסייעים לו בקבלת ההחלטה מי יהיה באיזה מיקום. כמה מהפרמטרים הללו נוגעים, בין היתר, גם לקישורים אבל גם לאזכורי מותג (ואם ניתן לשלב את שניהם ביחד, מצוין שבעתיים).

בדיקה פשוטה בגוגל יכולה להעיד על עוצמתו של מותג – החיפוש "קוקה קולה" מניב מיליון תוצאות, לעומת החיפוש "מוסך ראובן" שמניב 46,000 תוצאות. כדי לשפר ולחזק את נוכחות המותג שלנו, ועל הדרך גם לבנות עוד קישורים, יהיה עלינו להשתמש בריבוי מקורות. בדרך כלל זה עשוי להימשך חודשים ואף שנים, אך למרבה המזל יש שירותי הפצת תוכן המאפשרים לנו לעשות זאת מיידית ובמכה אחת.

שירותים אלו ידועים בשם הקולקטיבי Newswire, כלומר סינדיקציה והפצה של ידיעות יח"צ או חדשות בעשרות, מאות ואלפי אתרים. בדרך כלל שירותים מהסוג הזה עולים הון תועפות, בסדר גודל של אלפי דולרים ומעלה – אבל גם פה (כמו בכל תחום) יש ספקים שמציעים את אותו שירות במחיר מופחת. כאן המקום לציין ששירות מהסוג הזה קיים רק בחו"ל ולא בישראל, כך שיש לקחת זאת בחשבון טרם קבלת ההחלטה.

יש לא מעט אתרים שמאפשרים להפיץ מאמר בודד ב-100+ אתרי תוכן וחדשות בחו"ל, כולל גוגל ניוז. התמחור מתחיל מ-297 דולר, בתנאי שאתם מספקים את הכתבה בהתאם לכללי הכתיבה שלהם; בתמחורים גבוהים יותר הם יכתבו עבורכם את התוכן ויאפשרו גם סבבי תיקונים.

המאמרים מתפרסמים באתרים מובילים בחו"ל כגון NBC, פוקס, CBS, USA Today וכן הלאה; אבל חשוב לציין – בדרך כלל לא מדובר באתרים הראשיים עצמם, אלא באתרי האפיליאט של האתרים הללו. קחו זאת בחשבון, אבל במחיר יחסית מצחיק של פחות מאלף שקל – אתם יכולים לקבל חשיפה עצומה במאה אתרים+ בחו"ל. שם המותג שלכם יופיע בבת אחת בעוד כמה מאות אתרים, יחד עם קישור לעמוד הבית – מה שיכול להוביל אליכם לא מעט לקוחות ולשפר את הנראות האורגנית.

טיפ למתקדמים – הציגו באתר שלכם את כל אתרי החדשות והתוכן בהם "כתבו עליכם". זה בהחלט יכול לתת חיזוק משמעותי למותג שלכם, ולסייע למשתמשים חדשים לפנות אליכם כבר מהביקור הראשון באתר (מה שנקרא "חיזוק חברתי" – אם כתבו עליכם בעיתון / בחדשות, אתם כנראה מוכרים וידועים מספיק).

שיטה 2 – מי מקשר למתחרים שלכם

רק כדי להיות ברורים כבר מההתחלה, כאן לא מדובר על בדיקת קישורים נכנסים בצורה הסטנדרטית. הבדיקה הרגילה מאפשרת לנו לראות מי מקשר למתחרה שלנו, שאת הדומיין שלו הצבנו בכלי הבדיקה הייעודי. אבל יש בדיקה מתקדמת יותר בכלים הללו, שמאפשרת לנו לבדוק כמה מתחרים במקביל.

כלים מסוימים, כגון ahrefs, ubersuggest ואחרים – מאפשרים לבדוק מי מקשר למספר רב של מתחרים, אבל לא אליכם. בצורה כזו ניתן לאתר הזדמנויות לקישורים שלא היינו מגלים בשום שיטה אחרת. בהנחה שאתם משתמשים באחד או יותר מהכלים הללו, כל מה שצריך לעשות הוא להקליד את כתובת האתר שלכם וכן כמה כתובות נוספות של מתחרים (בדרך כלל עד 5 מתחרים במקביל).

לדוגמה, כך זה נראה באוברסג'סט – האתר שלנו בחלק העליון, ומתחתיו ניתן להוסיף מתחרים באמצעות סימן הפלוס.

אוברסוג'סט

לאחר שמקליקים על "חיפוש" מקבלים טבלה עם כל האתרים שמקשרים למתחרים שבחרנו, אבל לא אלינו. כך נוכל לגלות פוטנציאל לקישורים חדשים עבורנו. כפי שניתן לראות, יהיו מצבים בהם אתרים מסוימים מקשרים אל יותר ממתחרה אחד – מה שמגדיל את הסיכוי שלנו לבקש קישור גם עבור האתר שלנו (אם קישרת לשלושה מתחרים באותו נושא, כנראה שתסכים לקשר לעוד אחד באותו נושא).

אוברסוג'סט

כאן המקום לציין ששירות מהסוג הזה כרוך בדרך כלל בתשלום חודשי כלשהו, אבל התועלת המופקת ממנו מאפשרת לכם לחסוך הרבה טרחה וזמן עבודה. אומנם יש גרסאות חינם, אבל מן הסתם הן מוגבלות לכמות קטנה של אפשרויות / מספר ניסיונות.

מצאתם מקורות חדשים לקישורים? באתר hunter.io תוכלו למצוא כתובות מייל של בעלי תפקידים באתרים גדולים. צרו עמם קשר והגישו להם רעיון לכתבה חדשה בתחומי העניין שלהם.

שיטה 3 – קישורי מותג

בסעיף קודם בדקנו כמה אזכורי מותג יש לקוקה קולה לעומת מוסך ראובן, וגם בנתון הזה אפשר להשתמש כדי לבנות קישורים חדשים. חפשו את שם העסק / המותג שלכם, רצוי במרכאות כדי להיות מדויקים, והתחילו לעבור על כל התוצאות שהתקבלו.

ברוב המקרים, אזכורי המותג שלכם יהיו ללא קישור כלשהו לאתר הבית. כאן בדיוק אתם נכנסים לתמונה – ובאמצעות פנייה למנהל האתר / הבלוג, אתם יכולים לבקש שיוסיפו לשם המותג גם קישור. כי אם כבר מישהו הזכיר אתכם, ובדרך כלל רצוי שזה יהיה בהקשר חיובי כמובן, לא תהיה לו בעיה גדולה להוסיף על הדרך גם קישור לאתר מתוך שם העסק. קל, מהיר ופשוט.

צריך לזכור שהשיטה הזו לא מתאימה לכל תוצאת חיפוש שמצאתם. למשל, אם אתם מופיעים באינדקס עסקים יחד עם השם, הטלפון והכתובת – לא תמיד תוכלו לחלץ מזה גם קישור. השקיעו את הזמן בעיקר באזכורים הנמצאים באתרי תוכן וחדשות; שם נמצא הפוטנציאל הגדול ביותר לקבלת קישור בנוסף.

שיטה 4 – מודעות דרושים

מחפשים עובדים/ות לעסק? מצוין.

מעבר לאתרי הדרושים הידועים ו/או עמוד הדרושים באתר הבית שלכם, זו ההזדמנות להפיץ את מודעת הדרושים גם במקומות אחרים (כמובן עם קישור על הדרך). הסיבה לכך היא שגם אם אתם מפרסמים באתרי הדרושים הגדולים והידועים, זה בדרך כלל לא כולל קישור לאתר שלכם. אבל גם אם כן, תמיד כדאי למצוא עוד מקורות לגיוון פרופיל הקישורים.

אומנם כיום כמעט כל הפעילות בתחום הדרושים עבר לקבוצות פייסבוק וללינקדאין, אבל עדיין יש פה ושם גם פורומים או בלוגים חיים ונושמים, שיכולים לסייע לכם במשימה. חפשו אותם בגוגל והציבו מודעת דרושים רגילה עם תיאור התפקיד, מייל לשליחת קורות חיים וכמובן קישור לעמוד הבית שלכם. בצורה כזו תרוויחו עוד כמה קישורים בחינם שיגוונו את פרופיל הקישורים שלכם (גם אם הקישורים יתויגו ב-nofollow כדרכם של פורומים). כמובן שהפורומים והבלוגים צריכים להיות רלוונטיים למודעת הדרושים, אחרת זה יהיה סתם ספאם.

רגע לפני סיום

כפי שציינו בהתחלה, יכולות להיות אינספור שיטות יצירתיות נוספות לבניית קישורים. מקדם אתרים אחד הכין גלריית תמונות של מוצרי הלקוח שלו, ושלח אותה למספר מגזינים לאופנה. לפחות אחד מהמגזינים פרסם את התמונות האיכותיות, וכמובן הוסיף אזכור של העסק וקישור לאתר.

תנו לדמיון וליצירתיות שלכם לפעול, ותגלו עוד דרכים חדשות לבנות קישורים ולקדם את עצמכם במנועי חיפוש.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם