כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני (SEO) – למה הוא ולא אני?

אז איך זה שהוא שם ולא אני? אולי יש לו מקדם אתרים יותר טוב משלי? אולי הדומיין (שם מתחם) שלו וותיק יותר טוב משלי? אם השאלות האלו מתרוצצות לכם בראש, הגעתם למקום הנכון!
רוצים להבין איך להגיע לפסגת תוצאות החיפוש האורגני?
אנסה לפרק עבורכם את הגורמים המשפיעים ביותר על תהליך "קידום אורגני" או בראשי התיבות המוכרים  "Seo".

קצת לפני שנתחיל לענות על שאלות הנוגעות לתהליך קידום אורגני, תנו קצת לספר לכם על ערוץ הפרסום שאתם מכירים כ- קידום אורגני.

מה זה בכלל קידום אורגני?

למי שנחת למאמר הזה ללא שום ידע בתחום השיווק באינטרנט, המונח "קידום אורגני" מתייחס לפעולות שננקטות לשפר את דירוג האתר בתוצאות האורגניות בגוגל ממש כמו הצילום מסך שלפניכם.
קידום אורגני מקצועי
מנועי חיפוש ובפרט גוגל בסופו של דבר הם פיתוח אנושי, למעשה אלגוריתמים שסורק מיליוני אתרים ומעניק להם חשיפה בהתאם לפרמטרים שהוזנו בו מראש, בתהליך של קידום אורגני אנחנו מקדמי האתרים מבצעים פעולות שמסייעות לחשוף את האתר שלכם לחיפושים של לקוחות פוטנציאלים.
יש גם מאמר נוסף שמפרט יותר לעומק מה זה קידום אורגני באופן כללי התמונה ממחישה את ההבדל בין תוצאות החיפוש הממונות בגוגל לבין האורגניות.

קידום אורגני – הפרמטרים המשפיעים ביותר

אומנם ישנם כ-200 פרמטרים שמהם מורכב הדירוג האורגני בגוגל, עדיין אני נוטה לחלק את הגורמים ל-3 מרכזיים:

  • תוכן – כאשר גולש רושם בגוגל "עורך דין פלילי" או כל ביטוי אחר הוא מצפה לקבל מידע מסוים, מנועי חיפוש ובפרט גוגל בעלי אינטרס להציג את האתרים עם המידע הרלוונטי ביותר לגולש, המקיף ביותר לשאלת החיפוש של הגולש בגוגל.

טיפ ליצירת תוכן לטובת קידום – רוב בעלי האתרים רודפים אחרי ביטויים מרכזיים בתהליך הקידום שלהם, על מנת להצליח בתהליך שכזה יש צורך להוכיח רלוונטיות כללית, לייצר תוכן משלים לאותו תחום.

  • חווית משתמש – בשנים האחרונות גוגל מתייחסים יותר ויותר, לנראות האתר, לזמן השהיה, ליחסי המרה וזאת על מנת לקבל ביטחון באתר, הקפידו להעניק לגולשים שלכם חווית גלישה איכותית.

טיפ ליצירת חווית משתמש מבלי לפגוע בקידום האתר – אתר עם חווית משתמש איכותית הוא לא בהכרח אתר שנראה מיליון דולר, במידה ואתם בונים אתר הקפידו לא להעמיס בגרפיקה וסרטונים, אפקטים וכו זה פוגע במהירות האתר, גוגל "אוהב" אתרים מהירים.

  • קישורים – המלצות אתרים אחרים על השירותים או המוצרים שלכם או על האתר שלכם באופן כללי הם הגורם שנועל את הטופ 3 שלי, הקישורים מסייעים לגוגל להבין את הקשרים העסקיים של אותו אתר, את הכוח שלו, אומנם היום רוב הקישורים הם לא טבעיים וזה מה שהופך את הקידום האורגני לתהליך שמאפשר גם לעסקים קטנים לעקוף חברות גדולות.

מעוניינים לגלות איך עושים קידום אורגני בגוגל? הכנתי מדריך קצרצר שיתן לכם את הכלים הראשונים לקראת תהליך של קידום אורגני בגוגל של האתר שלכם, והגדלה משמעותית בתנועת הגולשים לאתר.

אגב במאמר אחר הוספתי גם אופטימיזציה הכוונה לקידום אורגני מזווית של הצד הטכני, הרחבתי על זה במאמר על קידום אתרים טכני בצורה רחבה יותר.

לקדם את האתר בצורה אורגנית

קידום מקצועי – קווים מנחים

סיפור אישי לחמם את המערכת יחסים בנינו 🙂 קצת לפני שהצלחתי לקדם אתר בכוחות עצמי ולהרגיש שאני שולט על ה-"סוס הזה" היה לי שותף בעבר שהיה יותר פעיל בקידום האתר שלנו (זה לא האתר הזה), ביום בהיר החלטתי לשנות 20 קישורים מביטוי X לביטוי Y התוצאה הייתה סופר מגניבה, האתר שלי פשוט קפץ בביטוי המבוקש לעמוד הראשון זה היה ביטוי מאוד תחרותי הייתי מבסוט והתרגשתי מהיכולת של הקישורים להשפיע על הצלחת הקידום, בנוסף הייתי בטוח שאני מסוגל לקדם כל אתר בכל ביטוי, לאחר 3 ימים האתר שלנו נעלם בביטוי שקפץ, זו תחושה מלחיצה, עדיין באותו רגע הבנתי שיש כאן מערכת יחסים, אומנם לא בשליטה מלאה (גוגל כמנוע חיפוש לא באמת בשליטה שלנו, מדי פעם הוא משחרר אחת..) עדיין יש קווים מנחים לעבודה נכונה, אומנם יש מקום לעשות קצת מהלכים, עדיין צריך לדעת למה לצפות מכל פעולה.

אז אחרי החפירה והלמידה שלי..המסר שחשוב לי להעביר הוא ?

שימו לב לכללים, אל תמהרו להתחכם, זה קצת יומרני לצפות ללמוד קידום אורגני לבד ב-5 דקות מקריאת מאמר, עדיין בעזרת היסודות שתלמדו בעמוד זה, יש לכם פוטנציאל.

אם גוגל לא צפוי איך אפשר לקדם בצורה אורגנית?

אומנם לא כל הפרמטרים ידועים למקדמי האתרים עדיין, יש מספר קווים מנחים שפועלים תמיד ועונים על דרישות ההתאמה למנוע החיפוש של גוגל.

להלן הנושאים העיקריים עליהם צריך להקפיד כשרוצים להבין איך עושים קידום אורגני בגוגל ומה כולל התהליך.

מעוניין בקידום אתרים אורגני בגוגל? השאר פרטים

קידום אורגני בגוגל – התאמת קוד האתר למנוע החיפוש

מנוע החיפוש הוא בסופו של יום רובוט ושפתו היא שפת קוד. על כן, קוד האתר צריך להתאים לשפה שהרובוט מבין. זה אומר שעליכם להקפיד על מספר דברים עיקריים:

  • שימוש בתגיות מטא השונות – כותרת (title), תיאור (description)
  • כותרות עמודים וכותרות בטקסטים (H1-H6).
  • לוודא שבכל דף יש כותרת H1 אחת בלבד.
  • הקפדה על טקסט אלטרנטיבי לתמונות (alt text)
  • ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר למניעת תוכן משוכפל (Duplicate Content)
  • לוודא שאין קישורים שבורים (404)

אלה רק חלק מהגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך התאמת קוד האתר למנוע החיפוש. ישנם עשרות כלים מעולים (בחינם ובתשלום) באינטרנט שיכולים לעזור לעבור את כל התהליך בצורה מסודרת לקבלת אתר אופטימלי.

קידום אורגני מקצועי מתחיל מ-בניית אתר בצורה היררכית נכונה
בכדי שמנוע החיפוש יבין איך בנוי האתר שלכם, אתם צריכים להקפיד על בניית אתרים בהיררכיה נכונה. ההיררכיה מאפשרת לרובוט הסריקה לנבור באתר שלכם ולאתר את הדפים השונים בו.

בניית ההיררכיה מתבססת על חלוקת האתר לקטגוריות ראשיות, תתי קטגוריות ושימוש נכון בתפריטים באתר.

קידום אורגני בגוגל – התאמת האתר למובייל

בשנת 2017 גוגל הצהירה שהחל משנת 2018 כל אתר יקבל את ציון הדירוג שלו על פי הגרסא המותאמת לנייד, מכיוון שרוב הגולשים בעולם היום מעדיפים לגלוש באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם.

בתחילת 2018 נכנס העדכון לתוקף ואתרים שאינם מותאמים לגלישה בנייד זוכים לפגיעה קשה בדירוגים שלהם.

על כן, אתר צריך להיבנות קודם כל על פי חווית הגלישה בנייד ורק אז לעבור התאמה למחשב נייח.

שימוש בתעודת SSL
על פי הפרסומים של חברת גוגל בפלטפורמות השונות, ישנה עדיפות לאתרים מאובטחים שמשתמשים בתעודת SSL.

לא נרחיב, רק נציין שגרסת האתר צריכה להיות המאובטחת – HTTPS ולא HTTP.

ביצוע מחקר מילות מפתח
בכדי לדעת מה הם הביטויים שהגולשים השונים ברשת כותבים כשהם מחפשים אתרים מהנישה שלכם, עליכם לעשות מחקר מילות מפתח.

המחקר מתבצע בעזרת כלים שונים למחקר מילים, כשהמפורסם שבהם הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל.

בעזרת מחקר המילים תוכלו לדעת עד כמה תחרותיים הביטויים השונים עליהם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה ואיזה ביטויים עליכם להכליל בתוכן באתר.

ביצוע מחקר מתחרים
אחרי שגיבשתם ביטויים עבורם אתם מעוניינים לתפוס מקום גבוה בדירוג, בצעו מחקר מתחרים כתבו אותם במנוע החיפוש של גוגל ובידקו איזה אתרים מדורגים במקומות הראשונים. בדקו עד כמה ותיקים האתרים האלה, כמה קישורים נכנסים יש להם ומה גודלם.

בבדיקה קצרה תוכלו לדעת האם יש או אין לכם סיכוי להתמודד בתחרות על אותם ביטויים, או מה ידרש מכם בכדי לעמוד במשימה.

כתיבת תוכן לאתר
התוכן הוא הכלי העיקרי שמאפשר לגוגל להבין מה קורה באתר שלכם. כתבו תוכן מעניין ומעשיר לגולשים שלכם שעונה לאותם שאילתות שהעליתם במחקר המילים.

על התוכן להכיל את מילות המפתח ולהיות כתוב בצורה נכונה על פי עקרונות נכונים, כך שגולשים יהנו ממנו וישמחו לשתף אותו, או לחזור לאתר שלכם שוב ושוב עד להפיכתם ללקוחות שלכם.

קידום אורגני – OFF PAGE – בניית קישורים נכנסים לאתר

קישורים חיצוניים הם למעשה לינקים שמפנים תנועה לאתר שלכם, באופן כללי ככל שהאתר שלכם מקושר יותר, הוא מעיד על עסק סמכותי יותר, תארו לעצמכם שאתם מחפשים צימר טוב, שאלתם את החבר שלכם והוא המליץ על הצימר של זלדה, שאלתם את הדודים והם ממליצים על הצימר של זלדה ועל זה הדרך אין ספק שתבקרו בצימר של זלדה.

ישנן גישות שונות בנושא, אך המצליחה מכולן היא להקפיד על קישורים נכנסים רבים ככל האפשר מאתרים בעלי סמכות.

ככל שתקפידו יותר על בניית או קניית קישורים איכותיים, כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.

מעוניין בקידום אתרים אורגני בגוגל? השאר פרטים

מעקב אחר דירוג האתר בכלים השונים וביצוע אופטימיזציה

אחרי שהבנתם איך עושים קידום אורגני בגוגל, עליכם לעקוב אחר התהליך. בניתם אתר מותאם, העשרתם בתוכן והתחלתם בתהליך הקידום? נהדר. עכשיו בדקו בכל יום או יומיים איפה האתר שלכם ממוקם עבור הביטויים השונים ואיך אפשר לשפר את התוצאות.

קידום אורגני VS פרסום ממומן בגוגל

לכל עסק וגם לחברות גדולות ככל שיהיו, יש תקציב שיווק, איך תדעו באיזה ערוץ להשקיע נכון?

אגב מי שרוצה להתעמק מוזמן לקרוא את המאמר המפורט כאן

טווח ארוך

בשונה מקמפיין ממומן בגוגל שעשוי להיות באוויר ולייצר כניסות תוך מספר ימים הקידום האורגני לוקח זמן, עד שהאתר שלכם זוכה לדירוג גבוהה ולכניסות אורגניות.

כמה זמן, בדרך כלל ניתן לראות תוצאות בין 6 חודשים לשנה.

איכות פניות

בשונה מהקמפיין הממומן, הפניות האורגניות בדרך כלל מגיעות באמצעות תוכן וכניסות, לגולשים בדרך כלל יש חיבור יותר טוב עם בית העסק, הרי הוא לא דחף להם מודעה פרסומית, עצם העובדה שהם הגיעו אליו משנה את אופי ואיכות הליד.

תלות בגוגל

בשני הערוצים יש תלות בגוגל, אך מדובר בתלות שונה, אני רוצה לסקר דווקא את התלות בתשלום עבור כל הקלקה בחיסרון של פרסום ממומן בגוגל, הרי בכל תעשייה יש אחוזים גדולים של מתחרים שמקליקים על המודעה שלכם, בקידום אורגני אין צורך לשלם.

נוכחות של מותג

כאשר אתם מדורגים גבוהה בגוגל, העסק שלכם נתפס ברצינות. כלומר הדירוג של גוגל בדרך כלל מעניק לעסק שלכם רמת סמכות, מה שמאפשר לכם לזכות לחשיפות וכניסות איכותיות של משתמשים שסומכים על בית העסק שלכם.
למה אצלי?
ברשותך אפנה אלייך ישירות, כן כן, אתה!
יושרה והגינות הם הבסיס לעסקים, במקום למנות פה רשימת מכולת של יתרונות, אפנה אליך ישיר.
יש לי את הכלים והיכולת להגדיל את הכניסות האורגניות לאתר שלך ולשפר את מיקום האתר שלך, עדיין זה לא אומר שהקידום האורגני יצליח, אז מה כן צריך לעשות?
תן לי להעריך את הסיכויים שלך בצורה אמיתית  וכנה, להכין לך תוכנית עבודה מסודרת – כיצד גם האתר שלך יכול להצליח.

לסיכום:

קידום האתר בגוגל אינו תהליך מסובך, אך נדרש ידע וניסיון כמו בכל תחום אחר. אתם יכולים לנסות להקדיש זמן ללמידה ולקדם את האתר בעצמכם, או לפנות אליי בכיף שלכם 🙂

קידום אורגני בגוגל
ממוצע דירוגים: 3.9 (סה״כ 42 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה