איך לשפר את כותרות הדפים ולהגדיל את ה-CTR

איך לשפר כותרות דפים ולהגדיל את ה-CTR

לכותרות הדפים יש חשיבות גדולה מאוד מבחינת קידום אתרים. פעמים רבות, מבין כל האלמנטים שיש לנו השפעה עליהם באתר, להן יש את האפקט הרב ביותר. מדוע? משום שיצירת תוכן שביצועיו אפקטיביים מבחינת חיפוש אורגני דורשת מחקר מעמיק של מילות מפתח ושימוש נבון בהם בתוכן שעולה לעמוד – ואין מקום בולט יותר (ולפיכך בעל משמעות רבה יותר) מכותרת הדף.

עקבו אחר כותרות הדפים בקביעות

מומלץ למצוא מקור מידע אמין שבעזרתו תוכלו לנתח את מילות המפתח שהתוכן שלכם מתחרה עליהן. מקור מידע כזה יכול להיות, למשל, Google Search Console, וכדאי לבצע את הניתוח הזה לאורך כל השנה באופן קבוע. בנוסף, בעזרת Screaming Frog או כלי קידום אתרים דומה תוכלו לייצר רשימה מלאה של כל כותרות הדפים שיש באתר שלכם.

שילוב של שני מקורות המידע הללו יוכל לסייע לכם לבצע הצלבה של הנתונים ולגלות עבור אילו מילות מפתח הדפים שלכם מדורגים באילו מקומות, וכן תוכלו לענות על שאלות כמו "אילו מילות מפתח מביאות תנועת גולשים לאתר?" או "האם זה מכוון או לא מכוון?" (אם זה לא מכוון, אזי תוכלו לנצל את המצב ולבצע שינויים כדי להגביר אפילו יותר את תנועת הגולשים ובעקבותיה גם את הדירוג בתוצאות החיפוש).

אחד מן הפרמטרים שעליהם למדוד באופן קבוע (ו-Google Search Console עושה זאת בקלות) הוא נתוני שיעור ההקלקה, או ה-CTR. אם תעשו זאת, נניח, אחת לחודש, תוכלו לקבל תמונת מצב מלאה של מספרי הצפיות בדפים שלכם, אחוז המקליקים והמקום הממוצע שלכם ברשימת תוצאות החיפוש. ואז, חשבו את שיעור ההקלקה הממוצע שלכם על פי מיקום ונסו לחזות את ההשפעה על הדירוג בהתבסס על הדרך בה אנשים מתנהגים באתר שלכם באופן אורגני כיום.

ctr

כותרת דף אידיאלית: לא ארוכה מדי, לא קצרה מדי

ערכו רשימה של אורכי כל כותרות הדפים שיש לכם ברגע נתון. ראשית אתם צריכים לוודא שהן לא ארוכות מדי, משום שבמקרה של כותרת דף ארוכה מדי, בתצוגות מקדימות היא פשוט נקטעת באמצעיתה. זה לא רצוי משום שכותרת קטועה בדרך כלל תייצר שיעור הקלקה נמוך יותר, ולכן מוטב להישאר מתחת ל-68 תווים.

אם אתם כבר מדורגים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל, כנראה שהחלק המסובך ביותר כבר מאחוריכם: יצירת תוכן שמוצא חן בעיני האלגוריתם. כעת כותרת הדף מיועדת אך ורק עבור המחפש, ומטרתה היא ללכוד את תשומת ליבו כדי שיקליק על תוצאת החיפוש – ואתם תוכלו ליהנות מפירות העבודה הקשה שלכם.

היו ערים לשם המותג שלכם

ליתר דיוק, שימו לב למספר התווים הנדרש לשם המותג שלכם. זאת משום שלעיתים גוגל מזהה אתכם כמותג בעל שם ורוצה "לעזור" לכם, ולכן באופן טבעי מתווסף שם המותג שלכם לקצה כותרת הדף. זה חשוב, משום שאם כבר יצרתם כותרת דף באורך 68 תווים וכעת מתווסף לה שם המותג באורך של, נניח, 10 תווים, אז שוב מקבלים כותרת קטועה. לחלופין, אם כותרת הדף כבר מכילה את שם המותג שלכם, ואז הוא מתווסף אוטומטית על ידי גוגל, מתקבלת כותרת משונה ובה פעמיים שם המותג – לא כל כך נעים לקריאה ולא סביר שייהנה מאחוז הקלקות גבוה.

איך יודעים אם זה קורה לכם? ערכו חיפוש של האתר שלכם בלבד (site:www.seolinks.co.il) וראו אם מתווסף לכותרות הדפים שלכם גם מקף ולצידו שם המותג שלכם, למרות שאתם לא הוספתם אותו בעצמכם. אם זה קורה בדף אחד, זה יכול לקרות בדפים נוספים ולפגוע ב-CTR שלכם.

seolinks קידום אתרים

מה עושים כדי לפתור את העניין? אפשר לצמצם עוד יותר את מספר התווים שתקצו לכותרת דף: למשל אם שם המותג שלכם הוא באורך חמישה תווים, ועוד שני תווי רווח ותו אחד למקף – אלה הם בסך הכל 8 תווים שיש להחסיר ממספר התווים המקסימלי בטרם הכותרת תתחיל להיקטע, כלומר 60 תווים לכותרת דף.

למובייל חוקים משלו

לכותרות דפים במכשירים ניידים יש כללים שונים במעט. למשל, במקרים מסוימים כותרות הדפים יכולות להגיע עד לכדי 80 תווים, כלומר מה שנקטע בחיפוש בדקסטופ עשוי שלא להיקטע במובייל – ויש לכך חשיבות אם כבעלי האתר אתם יודעים שרוב-רובו של הקהל הגולש לאתר שלכם עושה את זה באמצעות סמארטפון או טאבלט.

אופטימיזציה של כותרות דפים עבור תוכן קיים

אם יש לכם באתר תוכן קיים, תוכלו לבחון את כותרות הדפים ולחפש הזדמנויות לבצע בהן שיפורים על מנת להגדיל את ה-CTR. זאת על פי הדירוג הקיים של הדפים שלכם בתוצאות החיפוש של מילות מפתח רלוונטיות:

  • מיקומים 1-5
    אם אתם מדורגים במחצית העליונה של העמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אזי ככל הנראה התוכן שלכם נחשב בעיני גוגל כתשובה מצוינת לשאילתה, ולכן לא הכרחי לחפש הזדמנויות לשיפור התוכן (אם כי זה גם לא אסור). אך במיקומים הללו מה שכן אפשר לנסות לשפר הוא את ה-CTR.
    האם תוכלו לשפר את כותרת הדף או את תיאור המטא כך שיהיו יותר מעניינים ומסקרנים? האם אתם מסוגלים למשוך את תשומת לב הגולש דווקא אל התוצאה שלכם ולא לתוצאות חיפוש אחרות בעמוד?
    לעיתים כל מה שצריך הוא לנסח מחדש כותרת דף שפשוט נקטעת בגלל אורכה – וליהנות משיפור משמעותי ב-CTR.
  • מיקומים 6-10
    אם התוכן הקיים שלכם מביא אתכם במילות המפתח הרלוונטיות למחצית התחתונה של עמוד התוצאות הראשון, אזי המטרה העיקרית שלכם כרגע היא לעלות לכל הפחות למיקום החמישי, בו תיהנו מתנועת גולשים גדולה באופן משמעותי:
    בדקו האם מילת המפתח שאליה מכוון הדף שלכם אכן מופיעה בכותרת הדף. אם לא, הוספתה לכותרת תשדרג את התוכן. בנוסף, בדקו מה עושים המתחרים שלכם: האם התוכן שנמצא במיקומים גבוהים משלכם הוא תוכן ארוך/קצר יותר? האם הוא רענן יותר? אם המתחרים מדורגים מעליכם, כנראה שהם עושים משהו יותר טוב מכם. נסו לגלות מהו וליישם אותו.
  • מיקום 11 (בעמוד התוצאות השני) ואילך
    יש מי שאומרים שאם הדף שלכם לא נמצא בעמוד הראשון אז הוא למעשה לא קיים כלל, אבל האמת היא שגם ממיקומים 11, 12 ואפילו 16 אפשר עדיין לקבל הקלקות. התוכן שבדפים הללו כנראה לא עושה חיל בחיפושים, אבל עדיין אפשר לנסות לשפר אותו כדי לכל הפחות לעבור לעמוד הראשון: לשפר את התוכן, אולי להוסיף תוכן וכו'. כן, מדובר בעבודה לא פשוטה, אבל עצם העובדה שהדף נמצא כל כך קרוב לעמוד הראשון פירושה שעוד מאמץ קטן – והוא יגיע לשם.

סיכום

חשוב להשתמש במילות המפתח הנכונות הן בתוכן הדף והן בכותרתו, משום ששינויים קטנים בכותרת יכולים להיות בעלי השפעה אדירה על ביצועי הדף ועל שיעור ההקלקה.

בפרט כאשר מדובר בתוכן קיים שכבר ניתן למדוד את ביצועיו, אופטימיזציה של כותרת הדף יכולה למקסם את הפוטנציאל שלו ולהוביל הן את הדף, הן את התוכן והן את האתר כולו אל המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש של גוגל, אל יותר ויותר תנועה אורגנית ומשם להצלחה עסקית.

קידום אתרים בגוגל למעלה