טוב אז אחרי שנשאלתי בפעם המאה ? החלטתי שאין מנוס אלה לכתוב מאמר מפורט שישרת אותי בשאלה ה-101.
אחרי הפתיח הזה שעזר לי לפרוק ובצורה יותר רצינית, עבודה נכונה על התוצאות ה-לוקאליות עשויה להזניק את כמות המכירות שלכם במאות אחוזים!
תחשבו על זה, על פי רוב כאשר אתם מחפשים לשכור שירותי איש מקצוע או חנות בסמוך לביתכם אתם ממוקדים, מכווני רכישה, זה בדיוק הקהל שעשוי להיכנס לאתר שלכם, במידה ותצליחו בתהליך קידום אתרים לוקאלי "לתת בראש" ? ולהופיע במקומות הראשונים בתוצאת החיפוש האורגני בגוגל.
מומחי קידום אתרים (חולה על הטייטל המפוצץ הזה) רבים יכולים לעזור לכם להתברג בתוצאות חיפוש גבוהות עבור מילות מפתח רלוונטיות למוצרים שלכם או לענף בו אתם פועלים. עם זאת, אחד מן הדברים שרבים נוטים משום מה להזניח או לפספס הוא קידום אתרים לוקאלי.
אלא שלקוחות רבים מוצאים את העסקים שמהם הם קונים דווקא באמצעות ביצוע חיפוש לוקאלי. כלומר, חיפושים לוקאליים אולי מפיקים נפח חיפושים נמוך יותר, אבל הם מתבצעים על ידי גולשים "בשלים" יותר, כאלה שיש סיכוי גבוה יותר שיבצעו רכישה, לדוגמא רופא שיניים שנמצא בתהליך של קידום אתרים לרופאים, יהנה מפניות מאוד ממוקדות שיתקבלו מחיפושים של "רופא שיניים ב"עיר".
למעשה, 76 אחוזים מן האנשים שמבצעים חיפוש באיזור הגיאוגרפי שבו הם נמצאים באמצעות הסמארטפון מבקרים בעסקים שהם מוצאים בתוך יום אחד, ו-28 אחוזים מן החיפושים הללו מסתיימים ברכישה.
אז אך מוצאים ומשתמשים במילות מפתח על מנת לשפר את מיקומכם בתוצאות החיפוש הלוקאלי?
מחקר מילות מפתח לוקאליות
ראשית עליכם לדעת אילו שאילתות חיפוש יכולות לסייע לאנשים למצוא את העסק שלכם. אופטימיזציה של האתר שלכם תהיה הרבה יותר פשוטה אם תדעו באילו מילות מפתח עליכם למקד את המאמצים שלכם.
למשל, אם יש חנות הפרחים התל אביבית שלכם כבר מדורגת במיקום גבוה עבור השאילתה "חנות פרחים בתל אביב", תוכלו למקד את המאמצים שלכם בשאילתות כמו "חנות פרחים ברמת אביב", או "חנות פרחים בפלורנטין", תלוי במיקום המדויק שלה.
שיפור של תוצאות החיפוש לביטויים קשורים יכול להגדיל את החשיפה שלכם לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים.
מה צריך לחפש?
השתמשו בכלי קידום אתרים כגון Keyword Planner של גוגל, SEMrush ודומיהם על מנת לבחון את נפח החיפושים של ביטויים שונים הקשורים למיקום שלכם. אל תגבילו את עצמכם למיקום המדויק בלבד, אלא הרחיבו את החיפוש לאיזורים סמוכים. אם נחזור לדוגמת חנות הפרחים בתל אביב ונניח שהחנות נמצאת בדרום העיר, תוכלו לקחת בחשבון ביטויים כמו "חנות פרחים בדרום תל אביב", "חנות פרחים בצפון תל אביב" ואפילו "חנות פרחים בגוש דן" או "חנות פרחים במרכז". רק אל תתרחקו יותר מדי מן האיזור שבו אתם נמצאים…
סביר להניח שתגלו, לאחר שימוש באחד מן הכלים שהוזכרו לעיל או אחרים, שנפח החיפושים הכללי עבור כל ביטוי חיפוש לוקאלי הוא קטן יחסית – אבל אין מה להיבהל ובטח לא לוותר, משום שבסך הכל, אם סוכמים את נפחי החיפוש, עשויה להתקבל כמות נאה למדי של חיפושים. וזכרו – כל אחד מן החיפושים הללו הוא גולש שבסיכוי גבוה כבר מוכן לפתוח את הארנק ולבצע רכישה.
בנוסף, כדאי שתבדקו אילו צעדים המתחרים שלכם נוקטים כדי לשפר את הדירוג שלהם בחיפושים לוקאליים. תוכלו לעשות כן באמצעות Keyword Planner של גוגל, למשל, וכך תגלו אילו מילות מפתח מקושרות בגוגל לעסקים המתחרים, וכל מה שתצטרכו לעשות הוא להתחרות בהם על אותן מילות מפתח (או להעלות רעיונות לביטויים שונים לחלוטין שהמתחרים לא חשבו עליהם).
בחירת מילות מפתח לוקאליות
בשנים האחרונות גוגל מנסה להפוך את תוצאות החיפוש ליותר ויותר מקומיות. אם עד לפני זמן מה תוצאות חיפוש של עסק מסוג מסוים היו זהות בבאר שבע, בנתניה ובקרית שמונה, אזי היום כל חיפוש יניב תוצאות חיפוש שתלויות בין היתר במיקום הגיאוגרפי של המחפש וכן בהעדפותיו האישיות.
לפרסונליזציה הזו יש שתי השלכות חשובות על מאמצי הקידום הלוקאליים שלכם:
- עליכם להשקיע מאמצים ביותר מונחי חיפוש כלליים ותחרותיים
בעבר היה כמעט בלתי אפשר לעסק להתחרות על מילות חיפוש כלליות כמו "מאפייה" או "חנות פרחים". אולם כיום האלגוריתם של גוגל מייחס חשיבות למיקום המשתמש בחיפושים לוקאליים, כך שבפני אותם בעלי עסקים נפתחה האפשרות להתחרות על מונחי חיפוש כלליים ותחרותיים כאלה.
- תחרות עזה יותר על פחות מקומות
בתוצאות החיפוש של גוגל יש רמה גבוהה של תחרות על שלושה מקומות בלבד (מה שמכונה "Local 3-pack"). כך זה נראה:
על מנת להצליח להתברג בין המקומות הללו, אתם צריכים פעולות מדויקות ואפקטיביות של קידום אתרים לוקאלי.
איך לבחור את מילות המפתח הלוקאליות הנכונות
בחירת מילות המפתח המתאימות מתבצעת בתהליך בן שלושה שלבים:
- מינוף מילות מפתח של התעשייה
המטרה שלכם היא לזהות ביטויים נפוצים שאנשים ישתמשו בהם כדי לחפש את העסק שלכם, והצעד הראשון הוא לזהות באילו מילים או ביטויים אנשים משתמשים כדי לתאר את המוצרים או השירותים שלכם.
שימו את עצמכם בנעלי הגולשים. נסו לחשוב מה הם יכולים להקליד בשורת החיפוש כדי למצוא עסקים כמו שלכם. הרכיבו רשימה של מילות מפתח לוקאליות וביטויים רלוונטיים לתעשייה שלכם – זה יהיה הבסיס למחקר מילות המפתח העיקרי שלכם.
- שימוש במילים נוספות ותיאורים
הצעד הבא הוא למצוא אילו מילים יכולות להצטרף למילות המפתח בשורת החיפוש, כלומר מילים שיכולות לתאר אירוע, איכות, סוג מוצר וכדומה. למשל, בהקשר של פיצריה – "מומלצת", "משלוחים", "כשרה" וכדומה.
- מחקר מילות מפתח לוקאליות
השלב האחרון הוא זיהוי מילות מפתח שקשורות למיקום הגיאוגרפי. קחו בחשבון מיקומים שונים ואיזורים שאתם משרתים או יכולים לשרת בהם לקוחות. אם יש לכם שירות משלוחים, למשל, כללו את שמות הרחובות, הערים או המדינות בתוכן שאתם מעלים לאתר.
אנשים נוטים לחפש קודם כל עסקים שקרובים אליהם. קחו בחשבון את מקום המגורים של קהל היעד שלכם ואפילו את מקום העבודה שלהם.
טיפים לקמפיין קידום אתרים לוקאלי מוצלח
קידום אורגני הוא תחום דינאמי מאוד, שמשתנה ועוד ימשיך להשתנות; אבל יש דרכים בהם ניתן להתקדם ואף להשיג יתרונות על פני המתחרים.
- עמוד Google My Business
אי אפשר להפריז בחשיבותו של עמוד Google My Business מעודכן עבור העסק שלכם. אם עדיין לא פתחתם עמוד, או אם לא עדכנתם אותו זמן רב, אזי עשו כן בהקדם.
- תוכן עם אוריינטציה מקומית
ודאו שיש לכם באתר תוכן אינפורמטיבי ורלוונטי שקשור בצורה כלשהי לעיר או לאיזור בהם אתם פועלים. למשל, הכרזה על מבצעים מקומיים, חדשות מקומיות או טרנדים בתעשייה שמתרחשים בענף שלכם ובמיקום שלכם. בקיצור: כתבו תוכן שימושי שאנשים מקומיים עשויים לחפש.
- אזכורים ברשת
חלק חשוב מאוד מכל אסטרטגיית קידום אתרים הוא קישורים. הם מוסיפים לגיטימיות לעסק המקומי שלכם ככל שיותר אנשים מזכירים אתכם בתוכן שלהם. בנוסף תוכלו לרשום את העסק שלכם באינדקסים מקומיים, לוחות קהילתיים, פורומים שכונתיים וכיו"ב.
- סקירות וביקורות
88 אחוזים מן האנשים נוטים לסמוך על ביקורת שקראו ברשת ממש כאילו היו סומכים על המלצה אישית ממכר. אמנם ברור שעדיפות ביקורות חיוביות על פני שליליות, אבל הקושי העיקרי הוא בייצור ביקורות כאלה, יהיה אופיין אשר יהיה. לכן עודדו את הלקוחות שלכם לשתף את החוויות (החיוביות) שלהם בעסק שלכם מבחינת השירות, המוצר, או כל דבר אחר שעולה בדעתם.
- מעקב אחר התוצאות
כמו בכל אסטרטגיה שיווקית, מעקב אחר התוצאות הוא חלק חשוב בתהליך. בלעדיו, לא תוכלו לדעת האם המאמצים שלכם משתלמים או לא. על כן עקבו אחר מילות המפתח שלכם ובדקו האם הדירוג שלכם בחיפוש לוקאלי משתפרים.
סיכום
מדריך זה יסייע לכם לבנות, לשפר וליישם אסטרטגיית קידום אתרים בעזרת מילות מפתח לוקאליות. קחו אותן בחשבון בכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש, כשאתם בונים פרופיל קישורים או כשאתם מבצעים פעולות אופטימיזציה על חלקים שונים באתר שלכם. הן תעזורנה לכם להתברג בראש רשימת תוצאות החיפוש הלוקאליות – ולהישאר שם לאורך זמן.