איך להקטין את שיעור הנטישה

איך להקטין את שיעור הנטישה?

שיעור הנטישה (Bounce Rate) הוא אחוז המבקרים שנכנסו לאתר שלכם ומיד יצאו ממנו; דהיינו, לא התעניינו במה שיש ביתר חלקי האתר, אלא ראו עמוד אחד בלבד וככל הנראה החליטו מיד ש"זה לא מה שחיפשתי" – ונטשו.

מדובר בנושא שנוטה להדיר שינה מעיני בעלי אתרים רבים: ראשית, משום שככל ששיעור הנטישה יותר גבוה כך נראה שעמוד מסוים אינו עובד כמו שצריך; אולם חשוב מכך – שיעור הנטישה הוא אחד מן הגורמים שגוגל נוטה להשתמש בהם בעת דירוג אתרים ברשימת תוצאות החיפוש. ככל שהוא גבוה יותר, הדבר מתפרש בעיני גוגל כאילו האתר איננו רלוונטי לשאילתות רבות – ולכן דירוג האתר כולו עלול להיפגע, ומכאן גם התנועה האורגנית של גולשים לאתר, מכירות, לידים, רווחים וכו'.

במילים פשוטות, שיעור הנטישה הוא מספר שכבעלי אתרים אתם רוצים לשאוף לכך שהוא יהיה נמוך ככל האפשר: הממוצע ברשת כיום עומד על שיעור נטישה של בין 60 ל-80 אחוזים, פחות מ-60 אחוזים נחשב לא רע ופחות מ-30% זה כבר יוצא מן הכלל.

אז אך גורמים לשיעור הנטישה להיות נמוך ככל האפשר? להלן מספר שיטות לעשות זאת.

הפשטות מנצחת

מנועי חיפוש בכלל, וגוגל בפרט, משתדלים להציג בפני המשתמשים שלהם את האתרים הכי אינפורמטיביים, עדכניים, מקצועיים ואטרקטיביים. אבל למרות שרשת האינטרנט התפתחה מאוד, עדיין נתח גדול מן הגולשים מתקשה להתמודד עם אתרים מורכבים ומעדיף אתרים שקל לגלוש בהם. לכן, אם האתר שלכם סובל ממבנה מורכב מדי, קשה לניווט והתמצאות, יתכן שגולשים רבים שיגיעו אליו ירגישו לא בנוח ויצאו ממנו במהרה.

איך מאמצים גישה פשוטה עבור האתר שלכם? הנה כמה רעיונות:

  • כתבו את האתר בקוד פשוט, מה שיאיץ את מהירותו ויאפשר לו להיטען מהר יותר.
  • עיצוב ומבנה האתר צריכים להיות פשוטים ככל האפשר, ללא בעיות הקשורות לניווט, חויית משתמש, עיצוב, התאמה לדפדפנים שונים וכדומה.
  • ודאו שהאתר שלכם מתאים למובייל (גלישה באמצעות טאבלטים וסמארטפונים).
  • אל תגזימו עם המודעות. ככל שהן תתפוסנה שטח רב יותר באתר, הגולשים יתקשו למצוא את מבוקשם בו. כנ"ל לגבי פופאפים, התראות פוש וקבצי מדיה שמתנגנים אוטומטית.
  • היו עקביים בעיצוב לכל אורך האתר. השתמשו באותם צבעים וגופני מערכת על מנת שלמבקרים יהיה קל לקרוא את התוכן ולדפדף בו.
  • השתמשו בתוספים הכרחיים בלבד, כדי לא להכביד על האתר אלא להשאיר את חווית הגלישה של המשתמשים נעימה וחלקה ככל האפשר.

טעינת אתר מהירה

כשאתם נכנסים לאתר שנטען באיטיות ועליכם לחכות פרק זמן שנדמה כמו נצח (גם אם חלפו בפועל רק מספר שניות) – אתם בדרך כלל עוברים מיד לאלטרנטיבה. במקרה של גוגל ורשימת תוצאות החיפוש, הכוונה היא שאם תוצאת חיפוש אחד לא נטענה מספיק מהר לטעמו של המשתמש, הוא פשוט ייצא וימשיך אל תוצאת החיפוש הבאה, מותיר את בעל האתר האיטי ללא תנועת גולשים, ללא המרות, ללא הכנסות, ובין היתר גם עם שיעור נטישה גבוה למדי.

מה עושים? מאיצים את מהירות האתר כך שהוא ייטען כהרף עין. לדוגמה, תוכלו להתקין את האפשרות מבית גוגל, AMP (ראשי תיבות של Accelerated Mobile Pages), כלומר התאמה מהירה ונוחה של האתר לקהל הגולשים במובייל, כך שיהיה להם נוח יותר לגלוש באתר וכך למעשה להאריך את משך השהייה שלהם בו.

תוכן שקל להבין

התוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר באתר שלכם, אם לא החשוב ביותר. ככך שהתוכן שלכם יהיה מעניין יותר, כך המבקרים ייהנו לבלות יותר ויותר זמן באתר שלכם, מה שיקטין את שיעור הנטישה; אבל אם אי אפשר להבין את התוכן הזה, כל המבקרים שמגיעים אל האתר שלכם פשוט יסתובבו ויצאו כלעומת שבאו, מה שיגדיל כמובן את שיעור הנטישה.

כתבו את התוכן שלכם בהתאם לענף שבו אתם פועלים ובהתאם לקהל היעד שלכם, אבל בשפה הפשוטה ביותר שאפשר. השתמשו במילים מוכרות, במשפטים ובמונחים שרוב האנשים יבינו. במידת האפשר, ואם זה רלוונטי, שקלו לשלב באתר שלכם תוסף של תרגום על מנת שכל מבקר יוכל לקרוא את התוכן בשפה הנוחה לו.

חיפוש בעמוד הבית

באתר טוב יש כמות גדולה של עמודים; אבל יש גולשים רבים שלא מעוניינים לעבור על פני מספר עמודים עד למציאת מבוקשם. לפיכך עליכם להוסיף תיבת חיפוש לעיצוב האתר שלכם, ולכל הפחות לעמוד הבית. כך המבקרים באתר יוכלו להקליד מילות חיפוש או מונחים כלשהם ולמצוא כל תוכן רלוונטי בתוך מספר שניות.

הנעה לפעולה

לכפתורי הנעה לפעולה (CTA או Call-To-Action) יש תפקיד חשוב בהצלחה של אתר אינטרנט. הם אלה שמנחים את הגולשים מה לעשות לאחר שסיימו לקרוא את התוכן שלנגד עיניהם. אם תשתמשו בכפתורי הנעה לפעולה שגויים באתר שלכם, המבקרים עלולים להתבלבל ולעזוב את האתר באופן מיידי.

על כן נתחו היטב את האתר שלכם והוסיפו כפתור הנעה לפעולה בצמתים מרכזיים בו: "לקריאה  נוספת לחצו כאן", "צרו קשר", "לחצו להורדה", "הוסיפו לעגלה" וכדומה. באופן כזה תוכלו לא רק להאריך את משך שהייתם של גולשים באתר ולהקטין את שיעור הנטישה; אלא גם לשפר את שיעור ההמרה, כלומר להגדיל את הסיכוי שהגולשים באתר יבצעו בו פעולות שונות.

אופטימיזציה לחיפוש במובייל

הואיל והגלישה באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים תופסת תאוצה בקצב חסר תקדים, בעלי אתרים רבים ממהרים כעת לבצע אופטימיזציה לאתר שלהם במובייל. גם אתם צריכים לבצע עיצוב מחדש של האתר שלכם כך שיתאים קודם כל לגלישה בסמארטפונים ובטאבלטים מסוגים שונים. יתרה מזאת, אם האתר שלכם איננו מותאם למובייל, קיים סיכוי סביר שהעיצוב פשוט ייהרס בעת הצגתו על גבי מסך של מכשיר נייד.

מומלץ לבצע סריקה של האתר ובחינה של התאמתו למובייל באופן קבוע (לפחות אחת לחודש), לוודא ששינויים בתוספים אינם משפיעים לרעה על העיצוב, ובאופן כללי לעשות את מירב המאמצים על מנת להעניק לגולשי המובייל חוויית משתמש חיובית.

סיכום

ככל ששיעור הנטישה באתר שלכם יהיה גבוה יותר, כך תאבדו יותר הזדמנויות עסקיות. עקבו אחר ההמלצות שהובאו לעיל על מנת לשפר את שיעור הנטישה שלכם והמשיכו לעקוב אחריו. ברגע שהוא יתחיל לקטון, האתר שלכם ייראה לגוגל הרבה יותר אטרקטיבי ורלוונטי – ויותר גולשים יתחילו להגיע אליכם מתוצאות החיפוש.

קידום אתרים בגוגל למעלה