קידום אתרים בגדול

איך לעשות קידום אתרים בגדול – תחת תקציב קטנטן

תהליך קידום אתרים שבו התקציב גדול מאוד הוא חלומו של כל מקדם אתרים, אבל המציאות בדרך כלל שונה. למעשה כמעט תמיד "השמיכה קצרה מדי", כלומר אף פעם אין מספיק תקציב כדי לעשות הכל-מהכל באופן אופטימלי. לפיכך הנטייה הטבעית שלכם עשויה להיות תעדוף של הפעולות שיש להן את ההשפעה הגדולה ביותר על הנראות המקוונת ועל חוויית המשתמש; ובאשר ליתר המשימות – סביר להניח שהן תידחקנה לתחתית סדר העדיפויות, בבחינת "אם נמצא לזה תקציב או פנאי, נעשה גם את זה".

מצד שני, בעזרת תכנון נכון של התקציב ושיטות פעולה אפקטיביות בהחלט ניתן למקסם את תוצאותיו של תהליך קידום אתרים. למשל, ניתן להניח לדברים האוטומטיים לדאוג לעצמם באופן אוטומטי, לייצא למיקור חוץ משימות חיוניות ולבצע לבד את המשימות הפשוטות יותר, אזי ניתן יהיה לעשות פלאים בכל תקציב, קטן ככל שיהיה.

אז איך אפשר להרים תהליך קידום אתרים גדול בתקציב קטנטן? הנה כמה הצעות שתוכלו ליישם:

מיקור חוץ למשימות ספציפיות

יותר ויותר חברות מבצעות מיקור חוץ למשימות שונות שחייבות להתבצע, אולם אין באותן חברות די משאבים כדי לבצע אותן. כך למשל בחברות מסוימות יתכן ששכירת גורם חיצוני שיבצע משימה מסוימת היא דווקא אפשרות חסכונית יותר מאשר לשכור עובד חדש ולשלם לו משכורת חודשית. בחברות אחרות יכול להיות שאין די ידע לביצוע אותה משימה ועדיף להפנות אותה לגורם מקצועי מחוץ לחברה מאשר ללמוד את הנושא באופן עצמאי.

מה אפשר להוציא למיקור חוץ? להלן מספר דוגמאות:

  • בניית קישורים: אם מדובר באסטרטגיית קידום אתרים אפקטיבית עבורכם, לעתים כדאי לשקול לתת את המושכות לאנשי מקצוע שמתמחים לא בקידום אתרים בכלל אלא בבניית קישורים בפרט. דווקא בגלל ההתמחות הצרה שלהם בתחום הזה, יתכן שהם יוכלו לבנות יותר קישורים בפחות זמן ובפחות מאמץ מכם.
  • תכנון אסטרטגי: אם אתם רוצים לתכנן אסטרטגיית קידום אתרים מתוחכמת יותר לשנה הבאה או לרבעון הקרוב אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל ומה לעשות, יתכן שמוטב להזמין מומחה חיצוני שיבנה עבורכם את האסטרטגיה הזו. דווקא לאדם חיצוני יכולה להיות נקודת מבט רעננה ואובייקטיבית על נושאים שאתם כבר לא מבחינים בהם מרוב שגרה.
  • ניתוחי ענק: אם עולה הצורך לבצע ניתוח מעמיק ומפורט של מידע בכמות גדולה (נניח, כזה שמוערך כי יידרשו כ-40 שעות עבודה כדי לנתח אותו במלואו), אזי לעיתים קרובות איש מקצוע חיצוני יוכל לעשות זאת באופן יעיל יותר ומהיר יותר. זאת במיוחד אם אתם צריכים בינתיים להמשיך לעקוב אחר שלל משימות אחרות, בעוד שאיש המקצוע החיצוני יכול להתרכז במשימה הגדולה היחידה שלו.

בצעו באופן אוטומטי משימות עתירות משאבים

יש משימות שיכולות להיות פשוטות מאוד על הנייר, אולם ביצוען בפועל דורש כמות גדולה במיוחד של זמן וכוח אדם. משימות כאלה ניתן לבצע באופן אוטומטי באמצעות מגוון רחב של כלים לקידום אתרים וכך לחסוך משאבים רבים, כאשר בחלק מן הכלים ניתן להפעיל מספר פעולות כאלה במקביל ולהגדיל את החיסכון אפילו יותר.

  • מעקב ביצועים חודשי: באמצעות כלים כגון DeepCrawl ניתן לבצע מעקב בסיסי אחר נתונים חשובים אשר יתבצע באופן אוטומטי מדי חודש. כך למשל ניתן לבחון כותרות, תיאורים ומפות אתר. אמנם התוכנות הללו אינן צוללות לעומק הדברים שהן בוחנות, אולם הן מאפשרות לכם לראות את התמונה הגדולה, להבין מה אפשר לשפר באופן כללי ולהביא לידיעתכם רק את האלמנטים שדורשים טיפול.
  • מעקב אחר קישורים אבודים: באמצעות כלים כגון ahrefs ניתן לבדוק באופן אוטומטי האם איבדתם קישורים בחודש האחרון (או ברבעון האחרון) והיכן הם היו ממוקמים. באופן כזה ניתן לבצע שינויים במידת הצורך באפיק בניית הקישורים או לפעול למען השבת הקישורים האבודים למקומם.

בנוסף ניתן לקבוע התראות בהתאמה אישית ולייצר דוחות אוטומטיים בעזרת גוגל אנליטיקס על מנת לסייע לכם לבחון את תנועת הגולשים לאתר באופן שוטף ולאתר שינויים או טרנדים שיכולים להצביע על בעיות או צורך בשיפורים באתר. כך למשל אם הופעלה התראה בהתאמה אישית בגלל ירידה בתנועת הגולשים לעמוד מסוים מתחת לסף שקבעתם מראש, יתכן שפירוש הדבר הוא שהתוכן באותו עמוד כבר אינו מספק לגולשים ערך רב כבעבר ועליכם לעדכן אותו.

השאירו בבית את מה שאפשר

לא כל פעולת קידום אתרים צריכה להתבצע על ידי גורם חיצוני או כלי אוטומטי. יש דברים שכדאי לעשות בעצמכם או בידי מישהו מן הצוות שלכם, משום שכך ניתן ליישם את מלוא הניסיון של החברה על מנת להפוך את התהליך לאפקטיבי יותר.

  • הצד הטכני של קידום אתרים: אופטימיזציה למובייל היא דוגמה טובה לפעולת קידום אתרים שעדיף אילו תישאר בידיכם, משום שהיא מחייבת עבודה צמודה לצד מפתחים ומעצבים על מנת להעניק לגרסת האתר המותאמת למכשירים ניידים את המראה והתחושה המדויקים. באופן דומה מומלץ לבצע בעצמכם את כל הפעולות שקשורות לתקציב זחילה, אינדוקס עמודים, טיפול בהפניות, בדיקת קישורים פנימיים וכדומה.
  • יצירת תוכן: יש לא מעט כותבי תוכן מוכשרים שם בחוץ, אבל בתלות בענף שבו מדובר, לעיתים עדיף שמי שייצור את התוכן הוא זה שיש לו את כל המידע המפורט ביותר שיש אודות מוצרים, שירותים ומונחים מקצועיים – ובדרך כלל מדובר בכם.
  • אסטרטגיית מילות מפתח: בעזרת שימוש בכלי קידום אתרים או ב-Google Search Console ניתן לפתח אסטרטגיית מילות מפתח הנשענת על נתונים שיש לכם ממקור ראשון ועל מחקר מתחרים אובייקטיבי שביצעתם בעצמכם. מי שצריך לבנות את האסטרטגיה הזו הוא אדם שיש לו ניסיון בתעשייה ויודע אילו מילות מפתח נמצאות בשימושם של המתחרים.

סיכום

תקציב קטן לא אומר שתהליך קידום אתרים חייב להיות כישלון. ההפך הוא הנכון: דווקא האילוצים שמתחייבים מן המגבלה התקציבית עשויים להוביל אתכם לביצועים טובים יותר: תכנון נכון, יצירתיות, מינוף מקורות חיצוניים, כלים אוטומטיים ועבודה מעשית שמבוצעת על ידיכם – הם החומרים מהם מורכב תהליך אפקטיבי שתוצאותיו עשויות להיות מורגשות היטב לזמן רב.

קידום אתרים בגוגל למעלה