השוואת אפקטיביות של תנועה בעזרת הUTM BUILDUR

איך לעקוב אחרי קמפיינים באנליטיקס בעזרת הURL BUILDER?

הקדמה:

את המדריך הזה אני כותב, אחרי שלקוחה שלי שאלה אותי שאלה שאני שומע הרבה, כיצד ניתן לדעת שההשקעה שלי באתר האינטרנט שמפנה אלי לקוחות שווה את ההשקעה? אולי עדיף להשקיע יותר בממומן?

אגב, השאלה שלה היא הנפוצה ביותר בקרב כל מי שמשקיע בשיווק באינטרנט ומעוניין לדעת כיצד לחלק נכון את תקציב השיווק שלו.

אומנם בעזרת מאמר זה ניתן ליצור דאטה שעשויה לשפוך אור, ובמצבים רבים ממש להוכיח מספרית שמקור X (לצורך הדוגמא קידום ממומן בגוגל) יותר אפקטיבי ממקור Y (פרסום בפייסבוק).

נקודה חשובה: לא ניתן לדעת האם מקור מסוים שווה להשקעה מבלי לתת לו הזדמנות לייצר עבורכם טרפיק.

המיני מדריך הזה עשוי לסייע לכם למדוד נכון את מקורות התנועה לאתר שלכם, ובכך להשקיע נכון יתר בתהליכי ערוצי שיווק נכונים והכי חשוב אפקטיביים.

מהו הכלי – URL BUILDER?

כלי ששייך לגוגל אנליטיקס שנועד לסייע לכל אחד ללא רמת ידע טכנית ליצור כתובות URL לתיוג כמקור תנועה לאתר, במטרה לאפשר לכל בעל אתר לעקוב אחרי כל קמפיין או לינקים נכנסים על ידי האנליטיקס.

לינק כניסה לכלי url builder – להתחיל ליצור כתובות URL ליצור עבוכם מעקב נתונים.

מטרות נפוצות לשימוש ב-URL BUILDER?

  1. מעקב אחרי קמפיינים בגוגל, רשת המדיה GDN, קמפיין שיווק מחדש.
  2. מעקב אחרי פרסום ברשתות החברתיות, לינקדין, אינסטגרם, פייסבוק.
  3. מעקב אחרי כל לינק נכנס לאתר, פורטלים, תוכנית שותפים, סתם קולגה שמפרגן לכם ועוד.
  4. השוואה בין ביצועים של מקורות תנועה לאתר, מהי הפעילות האפקטיבית ביותר?

כיצד ליצור מדידה באנליטיקס בעזרת ה-URL BUILDER?

מונחים שימושיים:

  • utm – תיוג כתובות באתר שלכם, שעוזרות לגוגל אנליטיקס לייחס את התנועה לאתר שלכם למקור שממנו היא הגיעה ולהעניק לכם מידע נוסף.
  • utm source (מקורות תנועה) – האתר שממנו מגיעה התנועה לאתר שלכם, כגון תהליך של קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק, ניוזלטר (במקרה של קמפיינים), לינקדין וכו.
  • utm medium (אמצעי הגעה לאתר) – אם המקור שלנו הוא קמפיין ניוזלטר, אז האמצעי הגעה לאתר הוא המייל.
  • utm campaign (שם הקמפיין) – זה יכול להיות קידום מכירות למוצר מסוים וכו'
  • utm term (מונחי חיפוש) –  מתייחס לקבוצת מודעות מסוימת או מילות מפתח מאותה קבוצת מודעות.
  • utm content (תוכן)

UTM BUILDER
אחרי יצירת הקישור ככה נראה ה-URL:
seolinks

סבבה עשיתי מה שצריך ועכשיו תכלס, איפה רואים את המדידה באנליטיקס?

גוגל אנליטיקס

לסיכום:

בבואכם לבצע השוואה בין מקורות התנועה לאתר, הרי הכול זה פונקציה של כסף, יש צורך לאסוף נתונים אודות התנועה המגיעה, שימוש בגוגל אנליטיקס עשוי לסייע רבות להבנה מהי נקודת החזר ההשקעה מאותו מקור תנועה, בעזרת הכלי utm builder ניתן להבין בדיוק מאיפה הטרפיק שיש לי באתר מגיע, כולל קבוצת מודעות שונות, קמפיינים שונים ועוד.

רוצה יותר כניסות לאתר?
קידום אתרים בגוגל למעלה