כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
איך לעקוב אחרי המרות בגוגל אדס
מדריך יוסט

איך לעקוב אחרי המרות בגוגל אדס

גוגל מאפשרת לכל בית עסק ומפרסם ליצור מעקב אחרי המרות. מעקב המרות הוא אחד מהכלים האפקטיביים ביותר שיש לנו על מנת למדוד את הצלחתנו בקמפיינים ואת האפקטיביות של מודעות הפרסום שלנו. הכלי עצמו הוא פשוט לתפעול, אך ישנן אופציות הדורשות ידע ויכולת טכנית כדי להטמיע את הקוד של גוגל אדוורדס באתר שלנו, כך שנוכל לעקוב אחר ההמרות שהגדרנו.

מהו מעקב המרות?

מעקב המרות הוא בעצם מעקב אחר הגולשים שביצעו את הפעולה שהגדרנו במודעת הפרסום. הפעולה יכולה להיות הקלקה על המודעה, מעבר לאתר, הוספת מוצרים לעגלה, רכישה באתר, השארת פרטים בטופס באתר, הרשמה לניוזלטר, התקנת אפליקציה, שהה באתר מעל X דקות (מיקרו המרה) וכל פעולה אחרת שהגדרנו כמטרה בקמפיין שלנו.

איך זה מתבצע?

כדי לבצע מעקב המרות, נוסיף קוד או תג מעקב לקוד האתר שלנו לאחר שהגדרנו את הפעולה הנחשבת בעינינו כהמרה. כאשר גולש נכנס דרך המודעה שלנו לאתר ומבצע את פעולת ההמרה שהגדרנו, הקוד יוצר קובץ Cookie זמני שהמערכת מזהה כהמרה ומדווחת על כך.

* במקרים בהם פעולת ההמרה היא שיחת טלפון, השיחה מתבצעת באמצעות מספר גוגל, ואין צורך בהוספת קוד.

מה נותן מעקב המרות?


כאשר אנחנו מפרסמים מודעות בתשלום ב-Google Adwords, אנחנו משלמים לגוגל עבור כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי על המודעה. מודעות מתפרסמות לפי מילות מפתח, קהל יעד ופרמטרים אחרים שנקבעו על פי החלטתינו. על כל בחירת פרמטר או מילת מפתח נשלם לגוגל. באמצעות מעקב המרות, נוכל להשקיע יותר במילות מפתח אשר מביאות תוצאות טובות של ביצוע פעולה, ובעקבות כך לקבל החזר על ההשקעה.

בעזרת מעקב המרות נוכל לנתח את הנתונים ולבצע אופטימיזציות איכותיות בקמפיין שלנו: נוכל לגלות האם אחת או יותר ממילות המפתח לא מביאות את הלקוח לבצע המרה, אלא רק לחיצה על הקישור (שאנו נשלם עבורה לגוגל), ונוכל להחליט אם להפסיק להשקיע במילת מפתח זו. בנוסף, אם נראה במעקב המרות שמילת מפתח מסוימת מביאה לקוחות רבים לביצוע פעולה באתר, נעדיף להשקיע במילה זו יותר כסף. השקעה במילות מפתח כאלו, יביאו בהכרח לקוחות פוטנציאלים נוספים, וכך נקבל את החזר על ההשקעה. 

אז איך יוצרים מעקב המרות?

  1. יצירת ההמרה
  2. הטמעת קוד גלובלי (רימרקטינג) + קוד המרה – אותם יש להטמיע בכל האתר (קוד גלובלי) ובדף התודה (קוד המרה)
  3. יצירת קהל (לרימרקטינג)

אלו הם השלבים המלאים בדרך ליצירת מעקב ההמרה שלכם:

1.בחירת המרות מהתפריט:

2.נעקוב אחר המרות באתר האינטרנט

3. נבחר את שם ההמרה ואת הקטגוריה (חשוב לשים קטגוריות שונות שנוכל אחר כך להפריד את ההמרות בדוחות לפי פילוחים)

4.נחליט האם לתת ערך להמרה (אפשר גם לתת בצורה דינאמית בעזרת מתכנת)

5.נחליט האם לספור כל המרה או אחד לכל משתמש:




6.נחליט מה יהיה חלון ספירת ההמרות שלנו (באופן אוטומטי גוגל סופר 30 יום מרגע הקליק)

7.נחליט האם אנחנו רוצים לספור המרות לאחר צפיה (ולא לאחר קליק):

8.נבחר כי ההמרות יספרו בעמודת ההמרות (לא מומלץ אם יוצרים מיקרו המרות)

9.נחליט מי מאינטרקציות של הגולש יקבל את ההמרה (מומלץ להשאיר על קליק ראשון ברוב המקרים:

10.נעתיק את התג הגלובלי ונשים אותו בכל האתר

 

11. נשים את הקוד של ההמרה בדף התודה (או על קליק באתר – בעזרת מתכנת / תג מנגר):

 

12.נבחר בסיום:

13.ככה נראות ההמרות:

בדיקת המרות

נבדוק שהתג קיים באתר בעזרת תוסף לכרום של גוגל בשם: Tag Assistant (by Google)
להורדה: http://bit.ly/FDTagAssistant

איך רואים המרות בדוחות?

ניתן לראות המרות בדוחות קמפיין, קבוצת מודעות, מילות מפתח, מודעות..

  • נבחר בשינוי עמודות
  • המרות
  • כל ההמרות
  • עלות/כל ההמרות

ככה נוכל לעשות אופטימיזציה לפי המרות ולא לפי קליקים / אחוז הקלה / ציון מודעה

  • בוחרים בפילוח ואז המרות
  • ניתן לבחור בשם ההמרה, קטגורית המרה, מקור ההמרה ועוד

  • ניתן לראות את כמות ההמרות לפי ההמרות שהגדרנו באתר:
  • קניה באתר, השארת פרטים, הורדת אפליקציה וכו'

הערות 

  • קחו בחשבון, ברגע שה-cookie נמחקה – אין ספירת המרות
  • המרות תלויות סוג מכשיר / משתמש – חשבון גוגל פתוח בשניהם
  • המרה באפליקציה היא התקנה (צריך מדידת התקנות)
  • המרה בטלפון של גוגל זה מעבר לחייגן; המרה בשירותי טלפון חיצוני זאת שיחה (בשביל זה מומלץ להשתמש במדידת שיחות בעזרת טלפון מדיד)

סיכום

גוגל יצרו לנו את כלי מדידת ההמרות בכדי שנוכל לעקוב, לבדוק ולשפר את תוצאות הקמפיינים שלנו ואת האפקטיביות של המודעות שלנו. כלי מדידת ההמרות הוא כלי חינמי ויחסית פשוט, שנועד לעזור לנו, המפרסמים. לא צריך להיות מומחה בשיווק דיגיטלי בכדי להשתמש, אבל אנחנו מאמינים שעבודה והתנסות מעשית על הכלי – תעזור לך להתקמצע בהחלט.

חשוב לזכור שכאשר מריצים קמפיינים בגוגל אדוורדס, יש להקפיד על טווח זמן ארוך מספיק כדי לקבל תמונה מלאה ורחבה על יעילות הפרסום והפרמטרים שבחרנו. לאחר איסוף נתונים, יש לנתח אותם במקצועיות ולבצע אופטימיזציות לאתר בהתאם לתוצאות שלנו, עד שנגיע למטרה שהצבנו.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ